Náhodné vyradenie do neutrálu počas jazdy na automate

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ampo
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59
Zdieľať na Facebook

Náhodné vyradenie do neutrálu počas jazdy na automate

Príspevok od používateľa ampo »

Nazdar, mám svoj prvý automat (Fiat 500 1.4, ročník 2010) a chcel by som sa spýtať na situáciu, kedy počas jazdy (či už v meste alebo na diaľnici) omylom vyradím páku do N. Dá sa hneď potom zaradiť naspäť do D? Pretože pokial viem, do D môžem zaradiť len počas státia a len počas stlacenej brzdy. Alebo je auto pripravené aj na takúto situáciu? Čo keď omylom vyradim do N napr na diaľnici pri 120km/h? Ako vtedy postupovať?

Pýtam sa preto, lebo včera sa mi stalo, že som sa pri jazde v meste chcel preradiť do vedľajšieho pruhu, pridal som a auto mi z ničoho nič vyradilo do neutrálu. Priznám sa, že som trochu spanikáril, pretože som nečakal, že mi auto z ničoho nič vyradí do N, tak mi ani nenapadlo skúsiť počas jazdy zaradiť naspäť rýchlo D - zastavil som na krajnici a zaradil naspäť až potom.

Prosím odopustte si trápne komentáre, skutočne sa pýtam vážne, pretože na problematiku náhodného vyradenia do N a následného zaradenia D počas rýchlej jazdy som nikde nič nenašiel.

Vďaka za rady.

/EDIT: Takže, dosť som googlil s zistil som celkom závažnú vec. Dualogic automatická robotická prevodovka vo Fiatoch 500 ma jeden veľký problém. A to, že počas akejkoľvek jazdy raz za čas vyradí do N (pričom páka ostane v D) a auto musíte úplne zastaviť a niekedy aj vypnúť motor kým vás to pusti opätovne zaradiť rýchlosť. Na fórach ľudia píšu desiatky skúsenosti, nezáleží na veku ani najazdených km auta. Niektorým to robí mesiac stare auto. Dočítal som sa, že mnoho ľudí spomínali, že sa im to deje najmä keď je vonku pod 10*C a kým sa auto jazdou dostatočne nezohreje. Riešenie nikto nenašiel a Fiat v každom prípade dáva ruky preč. Diagnostika nič nenájde a oo výmene 1500€ dielov sa nič nezmení k lepšiemu.

Nemáte s tým niekto skúsenosť? Možno aj v inom Fiate automate s dualogic systémom. Čo mám podľa vás robiť?
Naposledy upravil/-a ampo v 22.11.2019 07:54, upravené celkom 1 krát.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Čo tam je za automat - hydromenič, dvojspojka či robot?
ampo
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ampo »

Pre mna ako lajika ťažká otázka. Ale mala by to byt sekvenčná prevodovka s robotom. Pomohlo?
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

No lebo na takom hydromeniči si dosť dobre neviem predstaviť ako a prečo by mala vyskakovať rýchlosť. A robot je vlastne klasická prevodovka so spojkou, ktorú namiesto vodiča ovláda robot. Takže sa nič nedeje. Teda s tým radením, to vyskakovanie rýchlosti normálne nie je.
ampo
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ampo »

Takze hovoríš, že pri náhodnom vyradení počas jazdy (aj na diaľnici), napr keď omylom zavadim rukou o páku, viem na tomto aute normálne zaradiť naspäť D? (Bez potreby spomalenia či stlačenia brzdy?)

A to, že mi počas každý vyradilo do neutrálu (pričom páka ostala v D), môže byt nejaká zavada?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

na kazdom volici automatickej prevodovky co si viem predstavit mas vzdy nejaku poistku - len tak nemozes menit PRND rezimy, takze by som sa zbavil tvrdenia "nahodou zavadim rukou o paku", pripadne "sa mi nahodou podarilo".

Nic take nie je... ziadne nahodou.
Takze karty na stol - co si vyviedol, kamo ?
ampo
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ampo »

Karty na stôl - skutočne som nič nevyviedol. Normálne som šiel po meste v 2-pruhu a chcel som sa preradiť do vedľajšieho tak som jemnučko pridal plyn a odrazu mi zacal pipat a svietiť Neutrál. Páka však ostala v strede (čiže v D). Nakolko auto mám 2 týždne a s takouto situáciou som sa ešte nestretol, ani mi nenapadlo skúsiť zaradiť N a naspäť D, že či to naskočí. Radšej som s autom zastavil na krajnici (bol som ešte rozbehnutý) a rozmýšľal som, prečo sa to stalo.

Ide mi skutočne len o teoretické pochopenie toho, ako tato automatická prevodovka vo Fiat 500 funguje. Aby som vedel, či je možné počas pohybu v takejto situácii naspäť zaradiť D a pokračovať v jazde. Na nete som totiž čítal diskusie, že pri tomto aute sa vodičom občas stane, že zavadenim ruky doprava vyradia páku do N počas jazdy (ja verím, že sa mi to nikdy nestane). Chcem len vedieť, ako v takejto situácii konať.

https://eu.cdn.autosonshow.tv/4062/imag ... 1560992758
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Do N nie je problém vyradiť z D na mnohých AT, stalo sa aj mne nejeden krát ked som v začiatkoch prešiel z MT na AT

Ale mne odvtedy AT funguje bez problému niekolko rokov

Robotické sú asi najproblémovejšie, ale asi si jej k tomu dopomohol, akurát sa s tým nechceš priamo pochváliť.
Mi to príde že tu čakáš na nejakú odpoved s ktorou by si mohol ísť k predajcovi áut a riešiť to ako reklamáciu
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

s 10 rocnym ?
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
ampo
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ampo »

Niee, asi ste ma väčšina úplne zle pochopili. Nejde mi o žiadnu reklamáciu ani nič podobné. Proste chcem len vedieť 2 veci:

- dá sa na tomto aute zaradiť D z N počas jazdy?
- je normálne, že mi pri jazde v meste odrazu vyradilo do N a páka pritom ostala stále v D?

Ďakujem.
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

ampo napísal:Pre mna ako lajika ťažká otázka. Ale mala by to byt sekvenčná prevodovka s robotom. Pomohlo?


Fiat používa ten názov - „robotizovaná sekvenčná mechanická prevodovka“, aj keď so sekvenčnou převodovkou to nemá veľa společného.
Pre naše potřeby stačí vedieť, že to je vlastne štandardná mechanická prevodovka s radiacim robotom, u Fiata predpokladám že hydraulickým.
Z toho vyplýva, že v prípade náhodného vyradenia páky do neutrálu to je podobné, ako keby si na obyčajnej mechanickej prevodovke vyradil páku do neutrálu, to znamená že sa nič podstatné nestalo.
S opätovným zaradením voliča prevodovky z N do D za jazdy by som bol opatrnejší, ale predpokladám že konštruktéri s takým niečím počítali, elektronika sleduje rýchlosť jazdy aj otáčky motora a teda robot by mal zaradiť vhodný prevodový stupeň. Čiže ani v tom prípade by sa zrejme nemalo nič stať.
Pokiaľ sa týka toho druhého prípadu -- samovoľného vyradenie rýchlosti za jazdy, tak k tomu by asi nemalo dochádzať, zašiel by som pre istotu do servisu, že či je dosť oleja v nádržke radiaceho robota, prípadne či diagnostika niečo nevypíše.
Osobne som toho názoru že sa to mohlo stať v dôsledku opotrebovanej spojky, u robotizovaných prevodoviek dochádza k rýchlejšiemu opotrebovaniu spojky, pretože všetci si myslia že majú niečo podobné ako klasická automatická hydraulická převodovka, takže při dlhšom stání napr. na svetlách nevypínajú do neutralu, spojka je stále stlačená, takže spojkové ložisko rýchlo odíde. Viem o tom niečo, máme také auto v rodine.
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

ivko1 napísal:Do N nie je problém vyradiť z D na mnohých AT, stalo sa aj mne nejeden krát ked som v začiatkoch prešiel z MT na AT
Len pre spestrenie – niekedy pred dvadsiatimi rokmi som išiel na synovej Toyote Corolle, trojstupňový hydraulický automat, cca 200 tis.km. Asi pri 120 km rýchlosti mi prišlo že by som chcel ísť rýchlejšie, čo mi z jazdenia s mechanickou prevodovkou navodilo potrebu zaradiť vyššiu rýchlosť, tak som volič prevodovky presunul smerom do R (spiatočka), napodiv to išlo, ozval sa hrozný rachot, spamätal som sa, volič som vrátil na D a čakal som čo bude. Na moje prekvapenie auto s tou prevodovkou jazdilo ďalej, keď som pri cca 250 tis. km vypustil z prevodovky olej, bol čistý, číry, na magnetickom výpustnom šróbe nič nebolo.

Ešte k tomu čo napísal mp3turbo : na tom našom terajšom aute s robotizovanou prevodovkou ide bez problémov vyradiť za jazdy do N, znova zaradiť do D za jazdy som neskúšal.
Ale spomínam si, že pred nejakými 15 rokmi som dosť jazdil na Audi A4, na tej išlo bez problémov vyradiť za jazdy rýchlosť do N a rovnako znova zaradiť do D, len som pri tom pridal otáčky motora na cca 2500.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

ampo napísal:Niee, asi ste ma väčšina úplne zle pochopili. Nejde mi o žiadnu reklamáciu ani nič podobné. Proste chcem len vedieť 2 veci:

- dá sa na tomto aute zaradiť D z N počas jazdy?
- je normálne, že mi pri jazde v meste odrazu vyradilo do N a páka pritom ostala stále v D?

Ďakujem.
1. Dá
2. Nie

1. Je to normálna mechanická prevodovka ako ktorýkoľvek manuál. Len radí škriatok. Prevodovke to neublíži a platí to co všade. Používaním sa vec opotrebováva, takže čím menej sa používa, tým viac vydrží. Automat je od toho aby robil co má a zasahovať do toho nemá zmysel, skôr je to na škodu.

2. To môže byť predzvesť závady.
ampo
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ampo »

Takže, dosť som googlil s zistil som celkom závažnú vec. Dualogic automatická robotická prevodovka vo Fiatoch 500 ma jeden veľký problém. A to, že počas akejkoľvek jazdy raz za čas vyradí do N (pričom páka ostane v D) a auto musíte úplne zastaviť a niekedy aj vypnúť motor kým vás to pusti opätovne zaradiť rýchlosť. Na fórach ľudia píšu desiatky skúsenosti, nezáleží na veku ani najazdených km auta. Niektorým to robí mesiac stare auto. Dočítal som sa, že mnoho ľudí spomínali, že sa im to deje najmä keď je vonku pod 10*C a kým sa auto jazdou dostatočne nezohreje. Riešenie nikto nenašiel a Fiat v každom prípade dáva ruky preč. Diagnostika nič nenájde a oo výmene 1500€ dielov sa nič nezmení k lepšiemu.

Nemáte s tým niekto skúsenosť? Možno aj v inom Fiate automate s dualogic systémom. Čo mám podľa vás robiť? Auto mám skutočne len 3 týždne kúpené od druhého majiteľa.

https://www.honestjohn.co.uk/forum/post ... tm?t=72181
Naposledy upravil/-a ampo v 22.11.2019 07:41, upravené celkom 1 krát.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

keby si sa pytal 4 tyzdne dozadu, dostal by si radu zadarmo - nekupuj to
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 36 neregistrovaných