Novy benzin- E10. Koniec starsich aut?

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

golfo
Príspevky: 146
Dátum registrácie: 11.10.2015 15:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa golfo »

oco13 napísal:Golfo - len si si zabudol prečítať , že ho tam nikto netankuje. :40bd: :40bd:
to ze si si nieco precital neznamena ze to je pravda, niekto to tankuje niekto nie. Prezil som tam 1/4 zivota...... tak viem o tom svoje.....
Fiat Marea weekend 2,4 jtd,VW Passat Variant B7 2.0tdi
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Oni sami priznávajú "totalny nezáujem" a "ignoráciu" od vodičov. Nie je dôvod tým článkom neveriť. Samozrejme gastarbeiter netankuje to isté čo original fašista , to dá rozum.
Pre nás je ale podstatnejšia otázka , kto ostane pri E10 a kto prejde na premiové palivá u nás v našom Slovakistane.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
golfo
Príspevky: 146
Dátum registrácie: 11.10.2015 15:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa golfo »

čas ukáže....., zase drámu robiť okolo toho je zbytočné, vždy je možnosť si vybrať.....
Fiat Marea weekend 2,4 jtd,VW Passat Variant B7 2.0tdi
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ja si tipnem ze E10 zbrndu bude tankovat 99% vodicov co teraz beru benzin 95ku (nazvime ho pracovne E5).

Dovod ? Samozrejme cena. Nic DNES nebrani sudruhom tankovat 98cku, vsetky motory ktore zeru 95ku v pohode zozeru aj 98cku a este im bude viacej chrumkava... jedine cena sposobuje ze do tych motorov sa 98cka nedostane. No a ked sa nedostane dnes, tak sa zrejme nedostane ani v buducnosti.

Jeden-dvaja precitnu, zlaknu sa a zacnu tankovat 98cku, inak vsetci zostanu pri "horsej drahsej 95ke", po novom teda E10.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

autolaik napísal:stane sa zo mna aj chemolaik :-\

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... =emb_title
videl si ten veteran v garazi :2f93:, inac parada, len co s tu zbrndu co nam ostane lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

mp3 preco si myslis ze motoru stavanemu na 95 lepsie chuti 98/100 oktan? Ja si to nemyslim :)
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

lebo ziadny motor nie je stavany vyhradne na 95 oktanov (ze by mu 98cka uskodila atd). Taky motor do bezneho auta sa prakticky ani neda postavit.
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Reagoval som na to ze je lepsi pre motor.
Narychlo som nasiel jeden test:

https://spotrebitele.dtest.cz/clanek-51 ... zneho-vozu

Cital som niekde na nete, bolo by to na dlhsie hladanie kde bolo rozpisane podrobnejsie co sa deje pri spalovani vysokooktanoveho benzinu ak je pouzity v motore kde je predpis 95. V kratkosti ze to nedokaze ukocirovat riadiacia jednotka, palivo dohara uz ked su otvorene vyfukove ventily, vacsia tepelna namaha ...atd.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

to by sa nemalo diat, na to su tam "senzory klepania" teda detonacneho horenia atd. Netvrdim ze 98cka zvysi vykon v motore (ano, mala by ale to nie je dolezite, keby aj 0.42% tak to si nikto z nas nevsimne)... 98cka by mala horiet lepsie, normalny motor s tym nema problem. Prave naopak. Su to kvalitnejsie paliva nielen z hladiska oktanoveho cisla a vlastnosti z toho vyplyvajucich, drtivou vacsinou su to aj paliva s vyssim objemom roznych aditiv, cistiacich zloziek, dost casto s mensim podielom biozloziek a inych fajnovosti atd.

Nepoznam jeden jediny moderny motor kde by vyrobca povedal NESMIES naladovat 98cku a MUSIS sypat 95ku.
Prave naopak, vsetky motory ktore poznam maju doporucenu 98cku kvoli lepsim vlastnostiam, a poznam zopar motorov ktore vyzaduju minimalne 98cku (samozrejme ze v nich mozes pouzit 95ku, ale z dlhodobeho hladiska to nie je optimalne ani nahodou).
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

jo je to tak, viac moze byt, menej je problem, obidve som skusal, este v case ked sa dala kupit 91cka :d :D
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mato1235
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 12.06.2012 21:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mato1235 »

ahojte prosim vas kde mozem v BA tankovat N95 e5 kludne aj z prirazkou?100oktan nechcem a nebudem tankovat to nech si tankuju mudrlanti co si melu ze to je v pohode a to nevadi a neviem co dakujem
mam zachovalu starsiu karburatorovu motorku plus potrebujem do zahradnej techniky kosacka a podobne
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

chod do rakuska, e5 a este aj lepsia cena
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
lubod
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 01.04.2009 13:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubod »

O zvýšenej spotrebe sa nebaví nikto?

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot], ludomilo a 43 neregistrovaných