Menší výkon po výmene rozvodu
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 22.05.2017 18:57 Zdieľať na Facebook
Na tomto motore je to podobné. V princípe to nie je extra zložitý úkon. Zaaretuje sa zotrvačník, obe vačky a nakoniec sa povolí remenica na kľuke. Tým sa, neviem ako to odborne nazvať, koliesko na kľuke uvolní a je možné ním voľne otáčať. Nový remeň sa dá najprv cez vačky a nakoniec cez napinák. Citroen predpisuje odobrať výfukovú aretáciu (pravdepodobne aby sa remeň napol aj medzi vačkami a ukazovateľ na napináku neskresľoval výsledok). Napne sa remeň, resp. nadstaví sa napinák a nakoniec sa osadí naspäť remenica a zatiahne. Motor sa 10x ručne pretočí v zmysle jeho otáčania a ak aretácia znova sadne je hotovo.
Na starších motoroch rovnakého výrobcu bola kľuka naopak napevno, ale obvod kolieska na vačkách sa dal povoliť a natočiť podľa potreby (vačka ostáva zaaretovaná).
Ešte by som sa chcel spýtať, má cenu sa hrať so solenoidom VVT ? Tým myslím ho nejak vyčistiť ... alebo rovno vymeniť.
Na starších motoroch rovnakého výrobcu bola kľuka naopak napevno, ale obvod kolieska na vačkách sa dal povoliť a natočiť podľa potreby (vačka ostáva zaaretovaná).
Ešte by som sa chcel spýtať, má cenu sa hrať so solenoidom VVT ? Tým myslím ho nejak vyčistiť ... alebo rovno vymeniť.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 22.05.2017 18:57 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Aj teraz, na zimu, si dal 5W 40? Nebolo by lepšie zistiť si, čo tie čísla znamenajú? je taký problém minútu pogoogliť a päť minút čítať?juroo5 napísal:Myslím že túto podmienku splnujem. Olej dávam 5W40 od Totalu, Quartz 9000 (je aj ako jediný predpísaný výrobcom). Mením každých 15tis km a pri mojom nájazde mením 2x do roka.
Ešte raz ďakujem za informácie. Neskôr dám report ako som dopadol.
Neprestávam žasnúť, koľko ľudí to nevie - skoro nikto.
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 22.05.2017 18:57 Zdieľať na Facebook
Jergusko, neprestávam žasnúť, že ľudia nevedia čítať. Bolo to robené v servise, nerobil som to ja, napriek tomu že postup poznám a nie som ľavý. Napísal som to hneď v prvom príspevku. Tieto veci nechávam na ľudí čo sa tým živia a majú stovky takýchto úkonov za sebou. Takže neviem čo tým sleduješ.
Ako sa ukázalo (hneď na začiatku opätovnou kontrolou) servis pri rozvodoch nepochybil. Chyba je na súčasti ktorej sa normálna výmena nepredpisuje. Naopak mechanik hľadanie problému hneď smeroval tam, ako aj zvyšok prispievateľov.
Pýtal som sa len na skúsenosti, či sa s tým niekto stretol a či by sa mohol podeliť o svoje skúsenosti. Usmerní to hľadanie chyby a skráti čas stratených nervov, čo si veľmi vážim a ľuďom čo prispeli som veľmi vďačný. Všetka česť. Málo kto posunie know-how a takto podrobné informácie ako tie čo tu odzneli. Naopak z tvojho príspevku nemám vôbec nič
Ohľadom toho oleja, neuveríš, ale viem to veľmi dobre. Za prvé táto viskozita je pre daný motor ako jediná predpísaná. Výrobca asi není blbý, vie prečo to predpisuje. Za druhé 5W je pre klimatické podmienky od -30°C, neviem ako ty, ale ja v Rusku nebývam. A naopak menej ako 40tku by som tam nedal. Je to točivá atmosféra ktorá má bezmála 180k (teda 90k na liter objemu), do toho žiadna vodička nepatrí. Apropo značku Total považujem za kvalitatívny štandard. Čiže je tam to, čo tam má byť. Ale môžeš nám zdeliť tvoj názor, rád sa priučím.
Ako sa ukázalo (hneď na začiatku opätovnou kontrolou) servis pri rozvodoch nepochybil. Chyba je na súčasti ktorej sa normálna výmena nepredpisuje. Naopak mechanik hľadanie problému hneď smeroval tam, ako aj zvyšok prispievateľov.
Pýtal som sa len na skúsenosti, či sa s tým niekto stretol a či by sa mohol podeliť o svoje skúsenosti. Usmerní to hľadanie chyby a skráti čas stratených nervov, čo si veľmi vážim a ľuďom čo prispeli som veľmi vďačný. Všetka česť. Málo kto posunie know-how a takto podrobné informácie ako tie čo tu odzneli. Naopak z tvojho príspevku nemám vôbec nič
Ohľadom toho oleja, neuveríš, ale viem to veľmi dobre. Za prvé táto viskozita je pre daný motor ako jediná predpísaná. Výrobca asi není blbý, vie prečo to predpisuje. Za druhé 5W je pre klimatické podmienky od -30°C, neviem ako ty, ale ja v Rusku nebývam. A naopak menej ako 40tku by som tam nedal. Je to točivá atmosféra ktorá má bezmála 180k (teda 90k na liter objemu), do toho žiadna vodička nepatrí. Apropo značku Total považujem za kvalitatívny štandard. Čiže je tam to, čo tam má byť. Ale môžeš nám zdeliť tvoj názor, rád sa priučím.
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 22.05.2017 18:57 Zdieľať na Facebook
Ahojte, tak hlásim sa s výsledkom. Bolo to skutočne tým variátorom/posuvníkom. Po jeho výmene auto znova jazdí tak ako má, výkon stúpol, spotreba klesla
To kratučké "zahrkotanie" sa ale čas od času aj tak pri dlhom stáni a štarte objaví. Aj keď sa mi zdá že o dosť menej. Neviem však od kade sa to ozve na tu sekundu, vôbec to nemusí byť od neho ... možno voľnobežka štartéra ?! Každopádne preventívne vyberiem a pozriem ten solenoid, či ten piestik v ňom ľahko behá a vracia sa.
To kratučké "zahrkotanie" sa ale čas od času aj tak pri dlhom stáni a štarte objaví. Aj keď sa mi zdá že o dosť menej. Neviem však od kade sa to ozve na tu sekundu, vôbec to nemusí byť od neho ... možno voľnobežka štartéra ?! Každopádne preventívne vyberiem a pozriem ten solenoid, či ten piestik v ňom ľahko behá a vracia sa.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: jaroslavelektro a 2 neregistrovaní