Menší výkon po výmene rozvodu

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

juroo5
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 22.05.2017 18:57
Zdieľať na Facebook

Menší výkon po výmene rozvodu

Príspevok od používateľa juroo5 »

Ahojte, chcel by som sa spýtať skúsených.
Mám auto Citroen C4, motor benzín 2,0 RFK 130kw. Nakoľko mi tesne po naštartovaní vychádzali podivné šúchotavé zvuky od rozvodov, dal som spraviť kompletnú výmenu rozvodov (kladky/pumpa/remen).
Zvuky po výmene zmizli, no po výmene motor akosi stratil ťah a v otáčkach to moc nejde. Čím nižší prevod tým to je viac poznať. Na voľnobehu má normálny zvuk aj štartuje dobre ako vždy. Keď sa motor trocha potrápil v otáčkach tak vyskočil symbol motora a vypísal dve chyby, no príliš všeobecne, "P1623 Engine torque given safety" ... popis chyby v diag. je akurát skontrolvoať všetky senzory. Druhá chyba je P1671 a to je chyba tempomatu. Po druhom/tretom naštartovaní obe chyby zmizli (aj keď sú v pamati) a tempomat funguje.
Ešte doplním že pri zápise chyby je zaznamenané, že motor mal 130°C !? ...teplotný senzor je jednopólový (teda čo vidí riadiaca jednotka to je aj na budíkoch) a som si 100% istý že aj keď chyba vyskočila tak teplota bola ako pribitá v strede, nehovoriac o tom že pri takej teplote by som už pravdepodobne nemal žiadnu vodu. Odvtedy sa daný stav nepodarilo navodiť a teplotu aj na diag ukazuje dobre.

Rozvody sa teda skontrolovali znova, no aretačné prvky sadli a aj napínak je správne napnutý. Jedine čo nás s mechanikom napadlo je poškodený variátor/posuvník vačky (variabilné časovanie) !?
Viem o ňom, že pri dlhom státi pri štartovaní na 1-2sek. zahrkal kým sa naplnil olejom, čo je po čase bežný jav (auto má 13r). Aj keď sa mi nezdá že by mohol odísť štýlom že jeden deň funguje a druhý už nie, ideme ho vymeniť.

Mám teda otázku na niekoho kto pozná tieto motory, čo ešte pozrieť. Či vôbec tento motor vie identifikovať chybu synchronizácie, prípadne VVT. V prípade nezapojeného senzoru by to malo asi tiež písať chybu ...
Štandardná diag. nič nepíše, hĺbková s kontrolou živých údajov však robená nebola ...
Ďakujem
Naposledy upravil/-a juroo5 v 11.11.2019 15:19, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Chce to diagnostika a zosnímať diagram kluka/vačka a porovnať zo vzorovým diagramom.AK je ok,pokračuje sa snímaním zmien časovania.Variabilita je beťár,treba dať pozor či sa nejedná o typ ktorý sa zamkýna,tj neodomknutie varátora (disfunkcia) potom nahadzuje problém kedže RJ očakáva iné parametre.Väčšina ľudí ani nevie že vnútry niečo podobné existuje,je problém niektoré variátory otvoriť pre atyp skrutečky
juroo5
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 22.05.2017 18:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juroo5 »

Toto by malo byť ono, podľa prezentácie na tento konkrétny motor : https://imgur.com/a/nnRzEh2
Vyzerá to že tam ten blokovací kolík je. Toto je ale obr. reálne to má trocha iný obal, ale myslím že vnútri to bude rovnaké.

@mhlavaty, toto predpokladám by tí, čo sa zaoberajú diag. mali vedieť. Pretože, čo som zatiaľ pozeral, motor ani nemá senzor na výfukovej iba na sacej vačke a kľuke. To znamená, že motor reálne nevie v akej absolútnej polohe je vačka voči kľuke (z pohľadu rozvodov). Len si saciu vačku natočí podľa potreby aby to sedelo s mapou.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Ahoj, rj vie, v akej polohe je vacka voci kluke. Ak si das na osciloskop obe signaly, je to vidiet. Psa motorom sa nevenujem, neviem, ci maju variabilitu aj na vyfukovej vacke. Ak nie, tak je to pre rj nepodstatne a teda tam nie je ani snimac. Mam pocit, ze kamarat, ktory ma dvojlitroveho peugeota, ma tam aj turbo. Mas tam aj turbo, alebo je to atmosfera?
juroo5
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 22.05.2017 18:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juroo5 »

Je to atmosféra, variabilná je iba sacia vačka. Tento motor bol aj v Peugeot 206 RC, neskôr 307 kým ho nenahradilo THP-čko.

@martin cichy, samozrejme. Ja som to myslel trocha inak. Tým že vačka sa vie natáčať, tak aj keby bolo koliesko variátora pootočené povedzme o zub, tak RJ. si vačku natočí presne na ten uhol, aby poloha vačky a kľuky sedela. Výfuková by nebola síce správne, ale tam senzor nie je tak to RJ ani nevie.
Aj keď samozrejme záleží nakoľko je RJ inteligentná. Na voľnobehu by malo byť natočenie 0-lové, čo je na doraze, aj keď diag ukazuje 12° na voľnobehu (čo je mimochodom správne). A v tomto stave by mala teda zistiť absolútnu polohu.

Týmto laborovaním mi ide o to, aby som mohol na 100% vylúčiť chybu v rozvodoch. Ale už som zovšadiaľ počul že keby nie, tak by som to ani nenatočil resp by ten motor nešiel vôbec "hladko".
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ako Martin píše,RJ vie úplne presne kde sa nachádza vačka.Ja sa už Peugeotom tiež nevenujem,takže detailne neviem či má /nemá blokáciu.Renault ju má,nechápal som čo v tak jednoduchej veci môže odísť tak som sa raz potrápil to otvoriť.
Ale my tu strielame slepými,to chce oscilo a pozrieť,inak hmla.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Trochu ma problem vartiability vačky a snimania jej polohy potrápil, preto by som prispel svojimi skusenosťami.

Ak je chyba v postavení rozvodu /základnom/ tak vypíše chybu P 0014 ; P0016

Ak je chyba v snímaní pozície vačky , tak vypíše chybu P 0365

Ďalšiu chybu vypíše ak je chyba v snimaní pozície kľuky..Lenže tam su ine priznaky.. medzi inými aj ten ,že motor sa nedá naštartovať..

Ak system VVTi nepracuje správne , RJ nedáva plné davkovanie paliva pri otáčkach a motor ma znížený výkon..

POZOR ! Aj ked odpojíš oba snimače vačkových hriadeľov , motor vie naštartovať, len mu to bude trvať dlhšie..Lebo musí pretočiť kĺukovým hriadeľom min. 1x aby nastavil iskru a dávkovanie paliva..
Vyskušané mnou osobne :4012:

Teda v pripade zadavateľa témy tipujem na závadu v elektrike ovládania motora, tato elektrika je pozapájaná veľmi čudne a nikto nevie, čo sa tam v skutočnosti deje...

Vymenil by som hlavne solenoidy ovladania presuvnikov, dalej by som vymenil všetky snímače,prečistil konektory, pozrel, či nie su ulomené signálne vyrezy na koncoch vačkových hriadeľov a uvidelo by sa , či sa ten stav nezlepší..

Chybu samotneho fungovania vvti či pracuje správne diagnostikou sa nedá zistiť.. jediný priznak je ak sa nedaju udržať
ustalene otáčky 3000 rpm a motor neprejde EK

EDIT : presuvniky nesmú "hrkať" pri studenom štarte, pokiaľ sa naplnia olejom !
Ak hrkaju hoci len 1 sec. je tam niečo zlé, olej musí zostávať v presuvníkoch, aj ked je motor odstavený cez noc.
Naposledy upravil/-a laco1871 v 11.11.2019 17:55, upravené celkom 2 krát.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Viac svetla do problematiky ovladania motora cez vvti
prináša tento článok :

https://renaultclub.cz/casovani_ventilu ... uvnik.html
juroo5
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 22.05.2017 18:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juroo5 »

Chlapi, ďakujem veľmi pekne za informácie.
Onen presuvnik sa vymení, aretacia sedí a teda nič iné mechanické má nenapadá. Ak to nepomôže prezriem všetky káble a konektory. Keď nič tak diag.

Ten článok o renaultoch som čítal. U mňa je výrobca presuvnika INA, ale systém je pravdepodobne ten istý.

S tým hrkotanim som myslel že je to štartér. Po prečítaní tohto článku môže byť tento zvuk od toho presuvniku. Neviem to však na 100%. Bolo to však ako hovorím 1-2s po naštartovaní a potom ticho.

Motor sa dá bez problémov vytočiť až k obmedzovacu (7000ot), jediný príznak je nižší výkon od 2500-3000ot a všeobecne trocha zvýšená spotreba (o pol litra). Resp krutak postupne gradoval a od týchto otáčok motor vyrazne ťahal. Teraz sa žiadna gradacia nekoná a ako ťahá pri 2-3tis. ot. tak tak isto aj pri 4-5tis. ot. s tým že aj motor má trocha iný zvuk.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

vyfukova vacka nech ta netrapi - je pozicia je pri spravne poskladanom rozvode voci klukovke nemenna a rj to nezaujima a ani s tym nepracuje. architektura 4 taktu je dana. proste vyfuk je vyfuk, vyplach valca, ktory po expanzii musi prist, casovanie v uhloch je dane prave vackou.

posun signalu vacky voci kluke uvidis prave na osciloskope, pripade na diagnostike, v live datach uvidis fazovy posun v stupnoch. urcite niekde v dielenskej prirucke je jasne dane, aky je fazovy na volnobehu pri zakladnej polohe. potrebujes overit tuto informaciu. potom, aky je fazovy posun napriklad pri 3000 otackach.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

podľa posledného opisu je asi presuvník naozaj na konci.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

nazorna ukazka, preco milujem japoncov, este aj rozvody sa skladaju perfektne a ani mantak ich nemoze poskladat zle:

https://www.youtube.com/watch?v=99pc88tsP5A

farebne znacky na clankoch sa kladu na znacky
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pre založenie rozvodu sa s tým súhlasiť dá,polohy sú jednoznačné.Ale...mne sa to nepáči ani na pol sekundy z iného dôvodu,to je práve tá danosť kde sa nevedia zohladniť výrobné anomálie a odchylky,ale napr aj zníženie hlavy po prebrúsení vedie k odchýlke...Napr.ak by bola väčšia úchylka hrúbky materiálu na klzáku ťahovej strany,bude mať rozvod nenapraviteľnú odchýlku.Tieto veci riešia dokonale systémy (napr Renault) kde sú kolesá aj variabilita na vačkoviciach letmo a až zatiahnutím stredovej skrutky sa z vačkou pevne spoja.
misokgb4
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 06.07.2010 23:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misokgb4 »

Milan, snad nemyslis, ze ubratie materialu hlavy (co sa okrem ineho vyrovnava pridanim hrubky tesnenia - to ale isto vies), v stotinach milimetra posunie rozvod o tolko, aby to malo nejaky (akykolvek) vplyv na chod motora/vykon/spotrebu..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Či sa vyrovná alebo nie,v podstate nič nemení na tom,že ak má byť niečo presne,tak to tento systém spĺňa rozporuplne.Je to viacero vecí,nemal som úmysel to dopodrobna rozoberať,ale je toho viac prečo ani reťaz ani ten systém nepovažujem za výhru.Ale to by chcelo výlučne debatu ľudí oscilo pozitív.Pretože ten vzájomný posun je v oscilograme presne merateľný,tj aj vplyv z vydratých koliesok (zmenšuje sa priemer) aj z vyťahaním reťaze (presúva časovanie smerom na neskôr) aj z rozptylu výroby (klzáky a pod) aj zmena výšky hlavy. Ale aj pre remeň pozitívnych bude napr známa zmena synchronizácie (čo práve preberáme) motorov PD kde to poznajú zo zmeny čísla o 0,6,takže vidia číslo ktoré sa zmenou teploty začne meniť a preskakovať na inú číslicu,a tá zmena je na základe smiešnej zmeny dĺžky od tepla.
Tieto veci sa neriešia až dovtedy kým sa nepresiahne offset a zrazu to ide z dielne do dielne a problém je na svete,pozerajú do toho ako hrom do bane a mykajú plecami lebo akosi nevidieť problém.Ibaže on tam je
Z Martinom ale určite súhlasím že z hladiska nasadenia rozvodu to je blbyvzdorné,ale z hladiska presnosti je to úroveň fixiek,prenesenie značiek zo starého na nové.A z tohoto fenoménu pochádza neuveriteľne veľa problémov.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: speedmann a 4 neregistrovaní