Ford Focus - skape pri zohriatom motore na voľnobehu

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

betyx
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 24.02.2017 14:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa betyx »

Zdravím páni, ospravedlňujem sa že som tu nebol...pečlivo si prečítam a odskúšam všetko čo píšete... Beriem radu že najprv si mám dať do poriadku riaDiacu jednotku...tak som ju dnes napojil originál z môjho auta 2004 a dá sa ku nej pripojiť a vypisuje 3 chyby: /problém je že neštartuje,všetko ostatné ide/
Chyby:
b1601 - since the last clearing, at ignition key not programmed for the module was used
P1000- obd testy niesi kompletné.
B1342 - control unit internát failure

Mám program focom s ktorým som naprogramoval kľúče/mám 2 originálne/ na tu druhu riadiacu jednotku z 1998 no na moju 2004 to nejde ábo niečo robím zle alebo sa tam má niečo robiť inak... poraďte please
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Uz sme ti tu dvaja povedali, ze ries odvetravanie nadrze.

Vsetko ostatne su zbytocne ukony a strata casu.
betyx
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 24.02.2017 14:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa betyx »

El.Ventil odvetrania Pál. nádrže cestuje domov piatok by som ho mal mať doma. Rj riešim za tú emisnú normu E3.
ondrik363
Príspevky: 130
Dátum registrácie: 31.03.2012 17:15
Bydlisko: NMnV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ondrik363 »

Ak by bol pricinou zly ventil odvetrania palivovej nadrze, stacilo by v ramci diagnostiky "sedliacky rozum" otvorit nadrz a motor by musel ist bez problemov...

Inak ECV je riadeny a kontrolovany priamo RJ..Ovlada sa PWM signalom, otvorenie od 0 do 100%...Nema ziadny obvod s poistkou alebo nieco podobne.
Fiat TIPO Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

ondrik-nie nestaci otvorit nadrz,v tomto pripade by motor nasaval falosny vzduch.Ak je ventil vzdy otvoreny,pokazeny,tak pri otvorenej nadrzi ,otor nemusi ist dobre.
ondrik363
Príspevky: 130
Dátum registrácie: 31.03.2012 17:15
Bydlisko: NMnV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ondrik363 »

Ventil je N.C., cize normalne zatvoreny...Je tam pruzina, ktora to zabezpecuje..Takze pri poruche je tiez zatvoreny..Neviem akoby sa tam cez ventil dostal falosny vzduch...

System evaporacie je dost kontrolovany, vypary z nadrze ovplyvnuju tvorbu emisii, akakolvek zavada v celom systeme (nadrz s aktivnym uhlim, hadicky, ventil) je hned hlasena cez kontrolku OBD...

Je mozne, ze ford to ma inak riesene, nepoznam ten motor, ale vo vseobecnosti je evap system rieseny vsade velmi podobne...
Fiat TIPO Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

ondrik-riesil som zopar pripadov,kde ventil bol poskodeny a bol v otvorenom,zaseknutom stave.Skoda ze som nenafotil zdeformovanu plastovu palivovu nadrz.
ondrik363
Príspevky: 130
Dátum registrácie: 31.03.2012 17:15
Bydlisko: NMnV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ondrik363 »

Vsetko je mozne...Ale neverim tomu, ze by sa za tak kratku dobu vytvoril taky podtlak v nadrzi, aby to tak zasadne ovplyvnilo chod motora na volnobeh..

Nie je to priamovstrek, aby to bolo tak citlive na tlak paliva...

Netreba zabudat, ze palivova nadrz ma aj privod vzduchu, prave cez nadrzku s aktivnym uhlim. Ked sa ECV otvori, vzdy by tam bol podtlak.. Preto je to riesene tak, ze aj ked sa ventil zasekne v otvorenej pozici, nikdy nedojte k deformacii pal. nadrze vplyvom podtlaku...Samozrejme, cast systemu, ktora sa stara o tieto veci, musi byt ok..

V pripade, ak je nadobka s akt. uhlim upchata, vtedy si viem predstavit aj deformaciu nadrze..

Aktivne uhlie sa vacsinou upcha tym, ze navlhne od benzinu, ked sa casto tankuje uplne plna nadrz...
Fiat TIPO Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
janbaluhrasko
Príspevky: 217
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa janbaluhrasko »

Takze dnes som bol s betyxom. Rj original 2004 komunikuje s diag ale pise chybu procesora.
Zaujimave je ze pri teste cidiel rj komunikuje a zobrazuje hodnoty , teploty, tlaku v sani, polohu akceleratora. Pri odpojeni ktorehokolvek cidla vypise chybu.
Auto nanu nestartuje, je blokovany start, netoci starter.
Po vymene za riadiacku rv 1998. Auto startuje, motor bezi daktore hodnoty ukazuje. Neukazuje lambdy, map senzor, teplota vzduchu mimo rozsah.
Su zapisane aj chyby map,lambda atd.
Volnobech kolise v rozsahu 500-1300ot. Podtlaky skontrolovane, vyzeraju ok. Ak co i len trosku pootvorim klapku povedzme z hodnoty 204 na 208.
Tak volnobeh je stabilny cca 750.
Urcite treba vymenit riadiačku za spravny tip.
Inak motor bezi hladko aj v otackach aj blizko volnobehu.
Tot moje zistenia.
Apropo. V nadrzi je podtlak.
Betyx vravel ze vymeni ventil odvetravania nadrze.
Povodny je posmrti po elektrickej stranke asi aj po mechanickej.
ondrik363
Príspevky: 130
Dátum registrácie: 31.03.2012 17:15
Bydlisko: NMnV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ondrik363 »

Ak je k.o. ventil, ktory je pri nadrzke s aktivnym uhlim, tak ten moze sposobovat podtlak v nadrzi. Ten v motorovom priestore nie.

Vyzera to na tu RJ, ako som spominal...RJ moze komunikovat, aj ked je poskodeny procesor..Diagnostika komunikuje s cidlami cez komunikacne rozhranie a prevodniky, niekedy aj mimo procesor..Pri nastartovani uz spracovava procesor udaje z cidiel..
Fiat TIPO Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Suhlasim s onderkom.Najprv treba dat do poriadku rj ktora musi byt spravna,so spravnym softverom.Ak nestartuje povodna jednotka kvoli immobilizeru,tak treba skusit klonovat eeprom,flkash netreba,lebo je tam povodna mapa.A tak vyskusat motor.A ten ventil okamzite vymenit.
betyx
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 24.02.2017 14:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa betyx »

Zdravím páni, ospravedlňujem sa že až teraz no nevedel som skôr. Dáky dobrák mi nacúval do môjho auta a nenechal ani lístok za sklom...

Takže k téme...

Riadiaca jednotka vymenená za presne tu istú z UK a auto šlape ako hodinky. Žiadna porucha odvetrania palivovej nádrže,cievka b atď. Proste nič iba p1000 testy obd niesu kompletné...

Už len prísť na to prečo zničilo pôvodnú riadiacu j.


Po asi 20km pri skúšaní radosť zoslabla rozsvietilo chybu motora....
P0131 lambda bank 1
P0141 lambda bank 2 /domnela/

Lambdy boli nové obe/skúsim vymeniť za staré na skúšku/
Katalyzátor euro3 budem meniť piatok pokiaľ príde do vtedy.
Checknem ešte Snímač teploty chladiacej kvapaliny a neviem čo ešte...netesnosti na zvodoch...
betyx
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 24.02.2017 14:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa betyx »

Ešte k ventilu odvetrania palivovej nádrže...prišiel a po výmene aj ten mi ukazovalo chybný. Po výmene RJ je dobrý aj môj pôvodný aj tento ventil čo prišiel...
Ešte podotknem že hodnoty lambda bank 1 ukazovala RJ 98 aj brala hodnoty z nej...len sem tam vynechavala na 1s a druhú lambdu nepoznala...
janbaluhrasko
Príspevky: 217
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa janbaluhrasko »

Cez tyzden to ceknem oscilom. Co robi rj a lambdy

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 14 neregistrovaných