Spolahlive auto v roku 2020
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 230
- Dátum registrácie: 11.01.2010 00:23 Zdieľať na Facebook
Spolahlive auto v roku 2020
Zdravim pani,
kedze moje doterajsie Skodovacke HTPcko nedavno oslavilo 13 rokov, tak som sa zacal pomaly obhliadat po novom (resp. dalsom, kedze HTPcko asi prenecham niekomu v rodine), pretoze ten vykon na dnesne dialnice nie je uz nic moc a celkovo by to na dlhsie cesty uz mozno vyzadovalo nieco novsie.
Moja situacia je taka, ze rocne najazdim max 10.000km, avsak vacsina tychto km je mimo mesta, pretoze do prace dochadzam vlakom, na presuny vramci Bratislavy radsej volim MHD a teda malokedy sa mi stane, ze po nastartovani spravim menej ako 15km (ak samozrejme neratame starty ako z garaze presunut auto pred dom a pod.)
Auto by malo byt karoserie combi/liftback - tj. kufor aby mal aspon tych cca 450 litrov ale nenahnevam sa, ak to bude viac, pripadne moooozno SUV, aj ked taketo modely mi pridu zbytocne.
Novy vehikl by kvoli priatelke mal mat automaticku prevodovku - ci dvojspojka alebo hydromenic - v zasade mi to je jedno, nebol by to rozhodujuci faktor (ale trocha viac by som sa tesil z hydra).
Mno a teraz co sa tyka motorizacie - samozrejme najlepsi by bol nepriamy benzin bez turba s objemom 1800+, len pokial som si pozeral taketo motorizacie, tak mi z toho najlepsie vychadzala akurat Toyota Avensis Combi, no bohuzial to auto mi pride ako keby malo charizmu chladnicky :\
Velmi sa mi paci i30 Fastback pripadne KIA Proceed, ale nie som si uplne isty, ako to bude so zivotnostou tych benzinovych 1.4 TGDI - turbo, vstreky, onedlho GPF filter.
Existuje dnes este nejake vozitko, ktore by malo zaujimavy smrnc (v zmysle ze sa na neho pekne pozera a vnutri sa clovek tiez neciti zle) a bolo vybavene relativne jednoduchsim, spolahlivejsim pohonom?
Rozpocet je cca do 20k, ale radsej by som to korigoval niekde okolo 15k pretoze pri mojom rocnom najazde nechcem do auta utopit vela penazi. Nie som vobec proti nejakej 2-3 (pripadne aj 4, ak nebude mat najazd nad 60-70t km) rocnej jazdenke, lebo nechcem byt zrovna ja ten, kto bude na nom najviac tratit.
Dakujem!
kedze moje doterajsie Skodovacke HTPcko nedavno oslavilo 13 rokov, tak som sa zacal pomaly obhliadat po novom (resp. dalsom, kedze HTPcko asi prenecham niekomu v rodine), pretoze ten vykon na dnesne dialnice nie je uz nic moc a celkovo by to na dlhsie cesty uz mozno vyzadovalo nieco novsie.
Moja situacia je taka, ze rocne najazdim max 10.000km, avsak vacsina tychto km je mimo mesta, pretoze do prace dochadzam vlakom, na presuny vramci Bratislavy radsej volim MHD a teda malokedy sa mi stane, ze po nastartovani spravim menej ako 15km (ak samozrejme neratame starty ako z garaze presunut auto pred dom a pod.)
Auto by malo byt karoserie combi/liftback - tj. kufor aby mal aspon tych cca 450 litrov ale nenahnevam sa, ak to bude viac, pripadne moooozno SUV, aj ked taketo modely mi pridu zbytocne.
Novy vehikl by kvoli priatelke mal mat automaticku prevodovku - ci dvojspojka alebo hydromenic - v zasade mi to je jedno, nebol by to rozhodujuci faktor (ale trocha viac by som sa tesil z hydra).
Mno a teraz co sa tyka motorizacie - samozrejme najlepsi by bol nepriamy benzin bez turba s objemom 1800+, len pokial som si pozeral taketo motorizacie, tak mi z toho najlepsie vychadzala akurat Toyota Avensis Combi, no bohuzial to auto mi pride ako keby malo charizmu chladnicky :\
Velmi sa mi paci i30 Fastback pripadne KIA Proceed, ale nie som si uplne isty, ako to bude so zivotnostou tych benzinovych 1.4 TGDI - turbo, vstreky, onedlho GPF filter.
Existuje dnes este nejake vozitko, ktore by malo zaujimavy smrnc (v zmysle ze sa na neho pekne pozera a vnutri sa clovek tiez neciti zle) a bolo vybavene relativne jednoduchsim, spolahlivejsim pohonom?
Rozpocet je cca do 20k, ale radsej by som to korigoval niekde okolo 15k pretoze pri mojom rocnom najazde nechcem do auta utopit vela penazi. Nie som vobec proti nejakej 2-3 (pripadne aj 4, ak nebude mat najazd nad 60-70t km) rocnej jazdenke, lebo nechcem byt zrovna ja ten, kto bude na nom najviac tratit.
Dakujem!
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 230
- Dátum registrácie: 11.01.2010 00:23 Zdieľať na Facebook
Nad hybridom som uz rozmyslal, ale v neprospech tam hraju nasledujuce body
1) auto niekedy aj tyzden nevytiahnem z garaze a baterie na hybridoch ze vraj potrebuju aby sa pouzivali pomaly denno denne
2) kedze vela km jazdim mimo mesta, tak nie je bateria, elektromotor atd len zbytocna vaha navyse, ktora sa v danych situaciach vobec nevyuziva?
3) neviem ako pri corolle ale pri aurise hybrid sa ze vraj nedalo namontovat tazne zariadenie (resp dalo ale pouzitelne iba na nosic na bicykle, no vozik sa tahat nemohol)
1) auto niekedy aj tyzden nevytiahnem z garaze a baterie na hybridoch ze vraj potrebuju aby sa pouzivali pomaly denno denne
2) kedze vela km jazdim mimo mesta, tak nie je bateria, elektromotor atd len zbytocna vaha navyse, ktora sa v danych situaciach vobec nevyuziva?
3) neviem ako pri corolle ale pri aurise hybrid sa ze vraj nedalo namontovat tazne zariadenie (resp dalo ale pouzitelne iba na nosic na bicykle, no vozik sa tahat nemohol)
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
hybrid má opodstatnenie aj v mimomestskej premávke - dedinskú 50-tku preplávaš na baterke
nezaznamenal som na nete, aby sa ľudia sťažovali na pokles kapacity bateriek v toyoťáckych hyhridoch
neviem, ako je s ťažným zariadením u novej corolly, ale pravdou je, že ťažné sa na hybridy v neodporúčali
v tvojom prípade by asi bolo naozaj lepšie kúpiť 2-4 ročné auto s málo km, nestratil by si toľko na poklese hodnoty nového auta. pokiaľ budeš vyberať neoturbené nepriamovstrekové agregáty, tak by si sa mal vyhnúť problémom.
nezaznamenal som na nete, aby sa ľudia sťažovali na pokles kapacity bateriek v toyoťáckych hyhridoch
neviem, ako je s ťažným zariadením u novej corolly, ale pravdou je, že ťažné sa na hybridy v neodporúčali
v tvojom prípade by asi bolo naozaj lepšie kúpiť 2-4 ročné auto s málo km, nestratil by si toľko na poklese hodnoty nového auta. pokiaľ budeš vyberať neoturbené nepriamovstrekové agregáty, tak by si sa mal vyhnúť problémom.
-
- Príspevky: 464
- Dátum registrácie: 27.05.2007 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 974
- Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24 Zdieľať na Facebook
https://www.youtube.com/watch?v=3eww0VAMsgk tiež som za ASX... 2.0 110 kw + CVT máš za 18 990 €
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 650
- Dátum registrácie: 29.01.2011 21:36 Zdieľať na Facebook
K hybridom - mam Auris, tak si nieco dovolim napisat.
O baterky nemaj obavy. Je prirodzene ze kazdy sa toho boji. Skutocnost je taka, ze tiez nejazdim kazdy den, a tyzden na parkovisku im vobec nic nespravi. Hovori sa, ze raz za mesiac by sa to ale malo ist prebehnut. Ak by nahodou cosi, Toyota dava 10 rokov zaruku na cely system. A ak by nahodou nieco ine, tak nova baterka stoji 1500 eur.
Skor to ma nevyhodu v pomerne malej "obsluznej" baterke - ta, ktora ma na starosti central, immo, "zapnutie" auta. Velkostou je asi ako z motorky. Ale tiez sa mi este nestalo ze by sa to samo vybilo.
Jazdy mimo mesto - ako uz bolo spomenute. Vyuzijes to urcite na jazdu v dedine, na elektro sa da plachtit do 70kmh. Nova Corolla tusim az cez 100 ale neviem ci s motorom 1.8 alebo az s tym 2.0.
Jedine ak by tvoje jazdy boli komplet dialnica, hybrid nedava zmysel.
Tazne ma nejaku smiesnu nosnost, takze da sa, ale v reale na to das nosic na bicykle a koniec.
Prevodovka - treba si zvyknut na ten prejav. Alebo najlepsie si to vyskusat, ist sa povozit. Nie kazdemu to sadne. Mne tiez chvilu trvalo kym som si zvykol, teraz uz v pohode. Hlavne je tam pouzita eCVT (planetova prevodovka), ktora s CVT nema nic spolocne. Je to uplne najviac blbuvzdorna vec na svete - par ozubenych koliecok v oleji. Ziaden remen, retaz, hydromenic, dvojspojka, nic.
ASX tiez moze byt dobra volba, ale pozeram ze to ma CVT prevodovku. Takze prejav bude dost podobny ako pri tej Toyote. No, Japonci to proste z nejakeho dovodu maju radi takto.
O baterky nemaj obavy. Je prirodzene ze kazdy sa toho boji. Skutocnost je taka, ze tiez nejazdim kazdy den, a tyzden na parkovisku im vobec nic nespravi. Hovori sa, ze raz za mesiac by sa to ale malo ist prebehnut. Ak by nahodou cosi, Toyota dava 10 rokov zaruku na cely system. A ak by nahodou nieco ine, tak nova baterka stoji 1500 eur.
Skor to ma nevyhodu v pomerne malej "obsluznej" baterke - ta, ktora ma na starosti central, immo, "zapnutie" auta. Velkostou je asi ako z motorky. Ale tiez sa mi este nestalo ze by sa to samo vybilo.
Jazdy mimo mesto - ako uz bolo spomenute. Vyuzijes to urcite na jazdu v dedine, na elektro sa da plachtit do 70kmh. Nova Corolla tusim az cez 100 ale neviem ci s motorom 1.8 alebo az s tym 2.0.
Jedine ak by tvoje jazdy boli komplet dialnica, hybrid nedava zmysel.
Tazne ma nejaku smiesnu nosnost, takze da sa, ale v reale na to das nosic na bicykle a koniec.
Prevodovka - treba si zvyknut na ten prejav. Alebo najlepsie si to vyskusat, ist sa povozit. Nie kazdemu to sadne. Mne tiez chvilu trvalo kym som si zvykol, teraz uz v pohode. Hlavne je tam pouzita eCVT (planetova prevodovka), ktora s CVT nema nic spolocne. Je to uplne najviac blbuvzdorna vec na svete - par ozubenych koliecok v oleji. Ziaden remen, retaz, hydromenic, dvojspojka, nic.
ASX tiez moze byt dobra volba, ale pozeram ze to ma CVT prevodovku. Takze prejav bude dost podobny ako pri tej Toyote. No, Japonci to proste z nejakeho dovodu maju radi takto.
Toyota Auris hybrid | Citroen C5 II | Citroen Xsara | Ford Focus II
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 44
- Dátum registrácie: 15.12.2008 20:50 Zdieľať na Facebook
Keď som prečítal tvoju tému, hneď mi napadlo to isté čo martina, toyota corolla hybrid. Podĺa mňa, momentálne v danej kategórií najlepšia voĺba. Ak sa ti hybrid nepozdáva, majú v ponuke aj 1.6 atmosféru. Taktiež nový model sa predáva aj vo verzií kombi. Viem, že v toyote sa dajú vybaviť aj celkom zaujímavé zľavy. Známy minulý rok kupoval novú corollu 1.6 (ešte predošlá generácia). Cena vozidla bola 19 000€, po zľavách ju mal za 15 a veľmi si ju pochvaľuje.
-
- Príspevky: 1445
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
https://www.auto.cz/tazne-zarizeni-novy ... ite-128002cicmanec napísal:No lebo howno! To ktoré o tom vieš, ale zasa mudruješ, ako obyčajne. Ani niektoré Octavie nemôžu mať ťažné, to si vedel?laco1871 napísal:A prečo by na hybride nemohlo byť namontované ťažné ?
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
-
- Príspevky: 282
- Dátum registrácie: 29.01.2013 21:38 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
podumaj aj nad šrotovným čo spúšťajú - síce ponuka lpg či cng už nie je tak široká ale dalo by sa niečo vybrať.... mám auto čo by stiahlo 35% z ceny lebo má 19 rokov a ide na šrotovisko, nové sme kupovali pred rokov, kebyže bola tá šanca idem do priusa plug in, bol by za parádnu cenu... škoda... prajem dobrý kup....
-
- Príspevky: 230
- Dátum registrácie: 11.01.2010 00:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 44 neregistrovaných