Hyundai i30 II 1.4 2013
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 06.05.2007 14:37 Zdieľať na Facebook
Hyundai i30 II 1.4 2013
Zdravím. Chcem sa opýtať na jemné pískanie - šúchanie pri akcelerácii, ale len pri zaradenom šiestom prevodovom stupni. Pri zaradení ostatných je všetko ok. Robí to len na 6 a len pri akcelerácii. Nie je to výrazne počuť ale ako píšem na ostatných rýchlostiach to nerobí. Počuteľné to začalo byť pred cca 2 mesiacmi. Môže to byť nejaké ložisko v prevodovke? A čo s tým? Treba to riešiť hneď alebo až to bude veľmi počuteľné? Ďakujem za odpovede.
Naposledy upravil/-a librak v 20.10.2019 20:56, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 06.05.2007 14:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 101
- Dátum registrácie: 23.11.2014 15:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 06.05.2007 14:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Ak sa teda zásadne nemýliš pri identifikácii toho zvuku a je to naozaj tak ako píšeš, tak potom treba problém hľadať pri 6.oprevodovom stupni v prevodovke.
A ak sa to prejavuje len pri zaťažení, tak to môže byť buď ozubenie kolesa v zábere alebo zaťažené ložisko príslušného hriadeľa v prevodovke.
Vadné ozubenie by pravdepodobne skôr hučalo, takže to smeruje k ložisku, trocha to však komplikuje skutočnosť, že pravdepodobne ozubené koleso 6.stupňa zrejme nie je na hriadeli samé, takže by to malo šúchať aj napr. pri 4.prevodovom stupni.
Ak je to naozaj ložisko v prevodovke, tak pomôže len jeho výmena.
Samozrejme pri takejto neurčitej identifikácii problému by asi nebolo vhodné okamžite rozoberať prevodovku, ale bolo by dobré pozorne sledovať že či sa niečo mení s tým zvukovým prejavom.
Pokiaľ by to naozaj bolo ložisko v prevodovke a uvádzaný zvuk by sa náhle výrazne zosilnil, tak treba okamžite prerušiť jazdu a auto odtiahnuť do servisu, pretože kúsky kovu z rozsypaného ložiska v prevodovke vedia narobiť veľa škody.
A ak sa to prejavuje len pri zaťažení, tak to môže byť buď ozubenie kolesa v zábere alebo zaťažené ložisko príslušného hriadeľa v prevodovke.
Vadné ozubenie by pravdepodobne skôr hučalo, takže to smeruje k ložisku, trocha to však komplikuje skutočnosť, že pravdepodobne ozubené koleso 6.stupňa zrejme nie je na hriadeli samé, takže by to malo šúchať aj napr. pri 4.prevodovom stupni.
Ak je to naozaj ložisko v prevodovke, tak pomôže len jeho výmena.
Samozrejme pri takejto neurčitej identifikácii problému by asi nebolo vhodné okamžite rozoberať prevodovku, ale bolo by dobré pozorne sledovať že či sa niečo mení s tým zvukovým prejavom.
Pokiaľ by to naozaj bolo ložisko v prevodovke a uvádzaný zvuk by sa náhle výrazne zosilnil, tak treba okamžite prerušiť jazdu a auto odtiahnuť do servisu, pretože kúsky kovu z rozsypaného ložiska v prevodovke vedia narobiť veľa škody.
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 80
- Dátum registrácie: 30.01.2009 14:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 80
- Dátum registrácie: 30.01.2009 14:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 80
- Dátum registrácie: 30.01.2009 14:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 101
- Dátum registrácie: 23.11.2014 15:37 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných