VW Golf IV tdi 74kw PD - nepravidelny chod motora

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

metty1616
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 20.05.2019 16:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metty1616 »

Takze bol som na VAG ... vypisalo chybu ze na valci c. 1 dochadza k vynechavaniu vznietenia paliva ... hodnoty rozdielu od normalu
Valec1: -0.65 mg/str
Valec2: +0.02mg/str
Valec3: +0.21mg/str
Valec4: 0.00mg/str
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24974
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nezmysel...kladné a mínusové musia dávať to isté číslo.
mínusov -0.65......plusov 0,23

ale ani sa nedajú znamienka tak zmeniť aby to platilo
tu je príklad


[img]https://i.postimg.cc/DmnJqmNB/aaaaa.jpg [/img]
metty1616
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 20.05.2019 16:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metty1616 »

Tak nerozumiem sa velmi do toho ale podla toho mi vychadza ze 1. Vstrek dava chudobnu davku paliva do valca a pokial nie je motor zahriaty dostatocne tak sa nedokaze palivo vo valci samovznietit ... a tie hodnoty kolisali ale na 1. valci bola hodnota vzdy zaporna pod -0.40 mg/str na volnobeh ... jeden vstrek bol rok dozadu vymeneny a jeden zrepsovany ( tvrdil to predosly majitel a asi vravel pravdu :3906: )
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24974
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie je to tak.Je to lahké...RJ odmerá čas pracovného zdvihu každému valcu,všetko spočíta a vydelí počtom valcov.Z toho vie stredovú hodnotu a potom tomu valcu ktorý je pomalší (slabší) ako priemer pridá dávku (+ x.xx) aby dorovnal svoju pomalosť a zrýchlil.Tie čo sú výkonné potom znižuje,zase aby sa dorovnalo.Nikdy nejde o chudobnú a bohatú zmes,to čo číslo predstavuje je plus a mínus k dávke paliva.Mínusový prvý valec pracuje silnejšie,preto mu RJ uberá,najslabší valec je ten ktorý má najvyžšiu PLUSOVÚ korekciu.
A preto sa mínusy a plusy po spočítaní rušia,hore dole +-1 lebo sa hodnoty menia aj počas načítania
metty1616
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 20.05.2019 16:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metty1616 »

Aha chapem ... lenze preco vyhodilo chybu ze prvy valec vynechava ? ... bolo to robene pri teplote 90 stupnov vtedy motor na volnobeh ide skvele... moze sa tym nieco poskodit ak vynechava valec ? katalyzator alebo piest, ventyl?
metty1616
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 20.05.2019 16:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metty1616 »

Tie hodnoty som pisal teraz len priblizne ako ukazovalo ... ono to kolisalo o par desatiniek... druhy valec mal raz 0.08 raz mal 0.25 a prvy -0.4 a potom vic a menej .... takze hodnoty cca ake boli no..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24974
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Veď preto sa tieto veci logujú aby sa videli hodnoty v jednej chvílu (odčitu)
Netreba si mýliť korekciu a výpadok zapalovania.Výpadky sú na inom kanáli diagnostiky vidieť. Tu kde sú korekcie sú vidieť ako behanie hodnot
metty1616
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 20.05.2019 16:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metty1616 »

Dobre dakujem za vysvetlenie :3035: kazdopadne mi bolo odporucene pozit sadu na opravu trysiek ( nejake gumycky tesnenia) a pokial problem bude pretrvavat tak dat trysku na repas /kupit novu
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

metty-len tie gumicky sa velmi velmi tazko vymenia,aby nebol este horsi problem.Najlepsi sposob je prevlozkovanie hlavy a az potom vymena tych gumiciek.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24974
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vložkovanú hlavu držím ako zálohu pre ten najhorší prípad,ale podarí sa mi vrátiť 100% vybratých vstrekov,ale "technológiu" ako na to som cca pred 10 rokmi dlho predlho získaval.Vrchol bol nedávno Jetta kde nejaký mechanik dokatoval šachty tak že na troch vytekala nafta a dvíhala olej vo vani,robil som z toho video,oplatí sa pozrieť.Vrchol to bol preto lebo odišiel z nulovými korekciami,nikdy nedávam vložkovať
https://youtu.be/rUZDkVsBFXo
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24974
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ale inak plný súhlas z avelmakom,kto nevie čo s vytlenými šachtami tak sa mu hravo stane že po pregumičkovaní je to ešte horšie.
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf IV tdi 74kw PD - nepravidelny chod motora

Príspevok od používateľa VinicP »

Čáute. Mám toto auto už roky a je to pracant. Auto ale začalo vynechávať, hlavne za studena a na voľnobeh. Ked sa zohreje je už ok. No a už sa aj stalo že ma auto nechalo vysieť. A v priebehu mesiaca už dva krát. Proste zrazu nejde naštartovať. baterka nová, štartér nový.
Pomenil som nejaké hadice naftové - ktoré sa mi zdali popraskané, či to nechytá falošný vzduch. Čerpadlo z nádrže naftu dáva - ked odpojím hadicu na filtri - tak nafta strieka. takisto vymenený naftový filter + som vymenil aj termo ventil ktorý je na tomto filtri ( to plastové T)

Jednu vec mi poradil kamoš - aby som dal priesvitnú hadicu na prepady od motora do filtra. No a tu pozorujem jednu vec. Ked je motor studený - v hadičke je veľa bubliniek, povedal by som až pena. Akonáhle sa auto zohreje je prepad plný nafty bez náznaku bubliniek.

Takže gumyčky? vstreky? či čo by to mohlo byť?
ešte chcem podotknúť že jeden pán vo Voderadoch ktorý má stolicu na vstrekovače, mi v podstate takto pred rokom, nastavoval vstreky pretože auto tiež vynechávalo, povedal že dal aj nové gumyčky.. no proste vraj to spravil tak ako sa patrí. A chcem mu veriť, lebo roky sa poznáme a z mojej strany spokojnosť.
Takže by som čakal že by vstreky mali byť okej.
Naftu tankujem na benzinke. Na diag som to mal - a hodnoty vstrekov boli ok, akurát že motor bol zohriaty. Vôbec som nepredpokladal že by zase mohli byť vstreky na chybe. Skôr som čakal niečo s naftou.
Čo hovoríte na to že za studena je pena v prepadoch a za tepla nie? ukazuje to na tie vstreky ? mohla by to byť tandemovka?
auto má okolo 400t km.. boh vie koľko naozaj. Čítal som od MilanaH že by už bolo treba aj niečo s vačkou skontrolovať, ale to sú veci pre mechanikov. Samozrejme je odbobie po novorm roku, kedy sú servisy obsadené na týždne dopredu. Ja som dnes oslovil 5kamošov.. a každý to má rovnako: "nadlho".. Tak sa snažím pozisťovať niečo tu.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24974
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf IV tdi 74kw PD - nepravidelny chod motora

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vzduch v palive.Má tri možnosti ako sa tam dostať, tandem...nepredpokladám pretože v priesvitke sa objaví olej z vakuovky tak na tri päť sekund,potom sa to vyčistí.
O krúžky,seknúť nové je reálna hrozba,stavalo sa aj mne.Začal som pridávať metabond na mazanie oringov na zvýšenie klzavosti a odvety sa už nestalo.
tretia možnosť a najpravdepodobnejšia je prienik kompresného a detonačného tlaku popod medenú podložku,to je pre nezarovnané dno.Či sa použila frézka zo sady (totál na prd) ktorá nemá presné stredenie osi alebo sa vôbec nezrovnávalo je pre túto chvílu jedno.Nad podložkou síce je malý O krúžok,ale detonácie ho podbijú a už je aj vzduch v palive.Navyše ho čosi vždy vytlačí proti tlaku tandemu,a to sú tie vynechávky.Motor to rozhodí,plus často spôsobí ťažký štart z odstupom času.Veľmi veľmi pozorne treba skontrolovať stav podložiek ale aj plochu dole v šachte.Pokiaľ už vstrek naklonilo (prítlak dotláčacej skrutky kilometrami klesá) tak aj vytlačilo dno nakrivo.Dám foto ako to vyzerá. Kvalitnou a presne vedenou frézou je to napravené bleskove.Kedže nie všetko volne oko vidí,ja si to pozriem mikroskopom, a vždy vyfotím a založím.Pred aj po oprave.Sú jemnučné vlásočnice ktoré volným okom nevidieť.Oko nevidí,ruka neopraví.Bude sa robiť znova.Je to daň za nevymenenie skrutky vstreku (2,50.-) prikaždých rozvodoch n(už aj prvých).Ak sa to robí,vstrek nebude problémový až kým neskončí jeho životnosť a to je sakra veľa km. Kedže na to mechanici neupozorňovali,nik to pri rozvodoch nerobil a samozrejme šachtu vybilo a dno skrivilo.To dno by frézovať netrebalo nikdy.Náklad 4 x 2,50 ...škoda reči.
Obrázok
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf IV tdi 74kw PD - nepravidelny chod motora

Príspevok od používateľa VinicP »

Milan dakujem, ste trieda. Tuto na ytb je video - https://www.youtube.com/watch?v=bQYlogCmw60 kde to chalan do podrobna opisuje, ake momenty, aké šroby dať nové. Nerieši tie šachty - to tam nie je, ale chcem tým povedať že keby mali mechanici čas, tak nech opravujú oni. Ja im chlieb brať nebudem. ALE 2týždne a potom "možno" budú voľní.. Tak človek uvažuje či si to nespraví sám.
Zručný som - dávnejšie ste mi radili s výmenou/založeným vstrekov na Range rover s klasickým BMW motorom - spravil som podľa Vás, po dnes den funguje jak pílka.
Tak uvažujem či sa do toho nepustiť sám.
Samozrejme ak jeden vstrek nevytiahnem - tak už je dorobené. ono to vyzerá v celku jednoducho, len práca to začína byť ak to jednoducho nepojde.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24974
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Golf IV tdi 74kw PD - nepravidelny chod motora

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to takto.Netreba sa báť...von idú lahučko.Čo môžem poradiť,vyberať a hneď klásť podľa poradia (nezamieňať !) naležmo a skontrolovať tie podložky.Na konci dám foto. Po vtbratí je to logicky zasraté,takže opatrne čistič brzd,ned malou gumičkou zakryť,sú tam ultra mini otvorčeky vstupu paliva.Potom dočista dočista vyčistiť dno,ale zase veľmi pozorne skontrolovať,vyžaduje silné svetlo. Pokiaľ treba frézovať teda zarovnávať naklonenú rovinu...tu je to horšie práve pre úplne idotské ne.vedenie frézky v ose,to čo je na trhu nech si frézujú s tým, zlatú žilu.Pokiaľ rovina nie je dobrá,nová podložka atd to na krátku dobu ustojí,ale pár km je to späť. Ešte ostáva odstrániť otrep v šachte na opačnej strane ako je skrutka.Tu je to už na šikovnosti,brúsnym papierom nedoporučujem,už mi prišli motori z oválom po nejakom šikulovi.Vychádzať treba z toho že ...ide to vždy,ešte som nikdy nedával vložkovať šachty a to som ich porobil možno aj tisícku.Je to o nástroji a šikovnosti plus trpezlivosť a super svetlo.Ono mechanici presvedčia aj mrtvolu že "to treba" nekomentujem,ale...netreba.Je jedno aké km tam sú.Polmilionový motor vie bežať na nulové kortekcie,len sa treba pohrať.Dám pár fotiek čo s tým má nejaký súvis.
Obrázok
Obrázok

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: flyte a 24 neregistrovaných