Skoda Octavia II - trasie volant
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 21.09.2007 08:05 Zdieľať na Facebook
Skoda Octavia II - trasie volant
Ahohte.Prosim poradte mi.Mam Š.Octaviu 1,6TDI 2010 77kw, najazdene km 250000 km.Pred 2 rokmi som menil komplet predne bzdy znacky Ferodoo.Po nejakej dobe sa zacalo triast volantom pri brzdeni.Tak sa to spravilo na sustruhu.Rok bolo dobre,a koncom leta cestou na dovolenku do Chorvatska začalo znovu triast pri brzdeni volantom.Mõže to byt vyrobnou vadou tych kotučov alebo nekvalitou...?Naprava je pevná,nebúcha neklepe.
Dostal som ponuku na nove brzdove doštičky aj kotûče značky:
1.ATE kotúče+doštičky
2.Textar
Ktoré si mam kúpit popripade mi poradte,budem rád.Dakujem za odpovede.
Dostal som ponuku na nove brzdove doštičky aj kotûče značky:
1.ATE kotúče+doštičky
2.Textar
Ktoré si mam kúpit popripade mi poradte,budem rád.Dakujem za odpovede.
-
- Príspevky: 2178
- Dátum registrácie: 06.09.2007 07:56 Zdieľať na Facebook
ano robia to kotuce,ako pisem stale-stahuje sa kozka na klobase,nie kotuce za par e.najmenej starosti co sa tyka trasenia mam zo starline,su tak lacne,az mi je divne ze su zelezne.ate som braval z IC a z 10 aut 3 triasli po par dnoch,reklamaciu uznali a dal som starline a bol pokoj.pre istotu si zmeraj tvoje,ci su captave.ak si zatazeny na tvoje znacky,daj textar.
nechcem prist o pokoj,peniaze,rozum - preto sa z daleka vyhnem ,, lizing GRENKE ,,
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 21.09.2007 08:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Trba pozriet staršie temy, kde ten problem mhlavaty DOPODROBNA vysvetľoval...
Zbytočne dáš namontovať NOVÉ brzdové kotúče..
lebo to trasenie nevychádza z kotúčov (!)
To len Tebe sa to tak ZDÁ
že to trasenie sposobuju kotúče... PRD MAKOVÝ aj LEKVÁROVÝ ..
Trasenie sposobuju VOLE v ULOŽENÍ napravy
Takže PREDTÝM ako sa niekto rozhodne vymeniť brzd.kotúče ,
NAJPRV treba vymeniť všetky čapy, slilentbloky a stabilizatory, tlmiče, spraviť nanovo geometriu a trasenie prestane.
Lenže to stojí viac LÓVE ako len vymeniť kotúče..
Zbytočne dáš namontovať NOVÉ brzdové kotúče..
lebo to trasenie nevychádza z kotúčov (!)
To len Tebe sa to tak ZDÁ
že to trasenie sposobuju kotúče... PRD MAKOVÝ aj LEKVÁROVÝ ..
Trasenie sposobuju VOLE v ULOŽENÍ napravy
Takže PREDTÝM ako sa niekto rozhodne vymeniť brzd.kotúče ,
NAJPRV treba vymeniť všetky čapy, slilentbloky a stabilizatory, tlmiče, spraviť nanovo geometriu a trasenie prestane.
Lenže to stojí viac LÓVE ako len vymeniť kotúče..
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1441
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 318
- Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08 Zdieľať na Facebook
Re: Skoda Octavia II - trasie volant
Ložiská,ložioská,ložiská...ja toto čítam nonstop že je rpoblem s tými brzdami..neexistuje aby sa skrivil kotuč..kotúč s amôže len zle zodrať a pototm chytiť hádzavosť..a prečo sa zle zoderie kotúč? no preto lebo bud nebola dobre pri výmene kotúčqa očistená dosadacia plocha náboja(ložiska) alebo je vylagrované ložisko ktoré chytá svoju vlastnu hadzavosť a potom hádže aj kotúč a zle sa zoderie a trasenie je na svete..ja necxhapem prečo akonahle vam trasie nejdete po nábojoch kolies...ked pri výmene bola dobre čistená dosdadacia plocha tak iné to sposobovať nemože..kotuč je čistá vysokouhliková ocel to sa neskriví..musel by mať cez 1000 stupnov aq byt rychlo ochladený aby sa skrivil a musel by byt dobiela žeravý..takže toto pri osobnom aute nikdy nenastane pokial nema na to výkon..naboje nabojde nabojhe a ich hádzavosť to je alfa omega...nič ine..už si to zapamatajte že nemeniť dokola henatku alebo hentaku značku kotučov..to nikam nevedie...aj pošahané starline bhy nikdy netriasli keby boli naboje kolies ok bez hádzavosti..mne len raz truiasli an starom aute kotuče..vymenil som kotuče aj složiskami a cez 200 000 km bol pokoj..pokial jazdite normalne a nelietate po jamach a praviudelne menite ložiska cca každých 200k km tak žiadne trasenie nebude a netreba zabudať že poškodiť ložiská možu aj vadné tlmiče ktoru su dlho an aute..alebo ked cyhtite jamuranyi20 napísal:Ahohte.Prosim poradte mi.Mam Š.Octaviu 1,6TDI 2010 77kw, najazdene km 250000 km.Pred 2 rokmi som menil komplet predne bzdy znacky Ferodoo.Po nejakej dobe sa zacalo triast volantom pri brzdeni.Tak sa to spravilo na sustruhu.Rok bolo dobre,a koncom leta cestou na dovolenku do Chorvatska začalo znovu triast pri brzdeni volantom.Mõže to byt vyrobnou vadou tych kotučov alebo nekvalitou...?Naprava je pevná,nebúcha neklepe.
Dostal som ponuku na nove brzdove doštičky aj kotûče značky:
1.ATE kotúče+doštičky
2.Textar
Ktoré si mam kúpit popripade mi poradte,budem rád.Dakujem za odpovede.
-
- Príspevky: 454
- Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35 Zdieľať na Facebook
:D spolužiak mi istý čas pracoval u jedného nemenovaného výrobcu bŕzd v Česku a ak si myslíte , že je tam 100% -ná kvalita produkcie tak sa hoooodne mýlite. Stačí malá zmena parametrov vo výrobnom procese a celodennú produkciu môžes vyhodiť do scrapu.
Ale k téme - autor píše že auto má 250 000km ale náprava je pevná....ak je v pôvodnom stave tak je to blbosť, ak sa tam menili už nejaké veci tak aké a akej značky.
Spomínané auto má brzdy FS III - tam by som tiež videl problém, nie moc štastne riešená konštrukcia bŕzd pre túto motorizáciu.
Doma máme seat toledo II 1.9 tdi klasika 81kw rotačka. pri 235 000km začalo to isté, trasenie tak som postupoval podľa manuálu zo škodovky ktorý pojednáva o tomto probléme...ložiská boli už pred smrťou, nalisovali sa nové od FAG-u, zmerala sa hádzavosť, tuším to bolo 0,02 až 0,03 , vymenili sa komplet predné ramená, stabilizátor, uloženie stabilizátora, čapy riadenia aj na ramenách, tyče riadenia, tlmiče + uloženie tlmičov a ešte aj silentbloky na nápravnici. Diely lemforder a Meyle HD, žiadna čína, predné kotúče a dosky brembo, spravila sa geometria a za 1500km bolo hádzanie spat. zasa sa zmerala hádzavosť - bola v norme a vymenili sa kotúče a dosky od ATE a znova...bol som s tým v 5-tich servisoch a nikde si s tým nevedeli rady až napokon kamoš mechanik z autorizáku škoda zo srandy povedal nech prídem za ním s tým zázrakom...hodinu na zdviháku s tým autom drmali, hladali vôlu v náprave, merali hádzavosť a nič...napokon si ma vzal bokom a odporučil výmenu bŕzd z FS III 280x22mm na FN III 288x25 lebo vraj nie som prvý ani posledný s týmto problémom. Výmena sa spravila a auto už tri roky nechyruje o trasení a je verejne známe tajomstvo, že tieto brzdy sú poddimenzované na váhu vozidla - napr. aj rapid 81kw má už 288-ky brzdy.
perlička na koniec - keď prídete reklamovať hocikde 280-ky kotúče tak vám to automaticky zamietnu a odpučia vám vymeniť všetky podvozkové diely na náprave. Keď som po zamietnutí reklamácie napísal na reklamačného technika mail, kde bol popísaný celý postup opravy prednej nápravy s fotkami tak reklamácia bola okamžite schválená a vyreklamoval som obe sady 280-tiek kotúčov.
Pre zadávatela téme:
1, zmeraj hádzavosť nábojov
2, kontrola nápravy, hlavne uloženie ramien a čapy
3, posledná možnosť - výmena za FN III
Ale k téme - autor píše že auto má 250 000km ale náprava je pevná....ak je v pôvodnom stave tak je to blbosť, ak sa tam menili už nejaké veci tak aké a akej značky.
Spomínané auto má brzdy FS III - tam by som tiež videl problém, nie moc štastne riešená konštrukcia bŕzd pre túto motorizáciu.
Doma máme seat toledo II 1.9 tdi klasika 81kw rotačka. pri 235 000km začalo to isté, trasenie tak som postupoval podľa manuálu zo škodovky ktorý pojednáva o tomto probléme...ložiská boli už pred smrťou, nalisovali sa nové od FAG-u, zmerala sa hádzavosť, tuším to bolo 0,02 až 0,03 , vymenili sa komplet predné ramená, stabilizátor, uloženie stabilizátora, čapy riadenia aj na ramenách, tyče riadenia, tlmiče + uloženie tlmičov a ešte aj silentbloky na nápravnici. Diely lemforder a Meyle HD, žiadna čína, predné kotúče a dosky brembo, spravila sa geometria a za 1500km bolo hádzanie spat. zasa sa zmerala hádzavosť - bola v norme a vymenili sa kotúče a dosky od ATE a znova...bol som s tým v 5-tich servisoch a nikde si s tým nevedeli rady až napokon kamoš mechanik z autorizáku škoda zo srandy povedal nech prídem za ním s tým zázrakom...hodinu na zdviháku s tým autom drmali, hladali vôlu v náprave, merali hádzavosť a nič...napokon si ma vzal bokom a odporučil výmenu bŕzd z FS III 280x22mm na FN III 288x25 lebo vraj nie som prvý ani posledný s týmto problémom. Výmena sa spravila a auto už tri roky nechyruje o trasení a je verejne známe tajomstvo, že tieto brzdy sú poddimenzované na váhu vozidla - napr. aj rapid 81kw má už 288-ky brzdy.
perlička na koniec - keď prídete reklamovať hocikde 280-ky kotúče tak vám to automaticky zamietnu a odpučia vám vymeniť všetky podvozkové diely na náprave. Keď som po zamietnutí reklamácie napísal na reklamačného technika mail, kde bol popísaný celý postup opravy prednej nápravy s fotkami tak reklamácia bola okamžite schválená a vyreklamoval som obe sady 280-tiek kotúčov.
Pre zadávatela téme:
1, zmeraj hádzavosť nábojov
2, kontrola nápravy, hlavne uloženie ramien a čapy
3, posledná možnosť - výmena za FN III
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 21.09.2007 08:05 Zdieľať na Facebook
Na prednej náprave zatial čo bolo menenè iba stabilizačné tyčky Lemförder značky.predtym neviem či niečo natom menil predchádzajuci majitel.kupil som auto ked malo 172000 km a teraz ma 250000 km.Opravar mi pozeral podvozok,nenašiel tam žiadnu volu na ramenach ani na ostatnych čapoch atd.Ale spominal ze je pomaličky čas vymenit komplet ramena silentbloky,čapy ale naboje nespominal.tak teraz mi stači kupit nove naboje a brzdy nemusim?dobre som Vás pochopil.Alebo radšej mam kupit aj nove kotuce a doštičky?
-
- Príspevky: 7876
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
daj zmerat hadzavost nabojov staci pol mm napr na 260mm kotuc a je to ma vymenu.ak su zle ides na nove naboje loziska kotuce a dosky.inac sa ti to na dialnicnej jazde stale vrati.mozes este skusit dat stiahnut kotuce na nabojke su servisy ktore maju na to sustruh cena okolo 40 euro no lepsie je predtym zmerat ten naboj a volu v lozisku.samozrejme dosadacia plocha naboj kotuc musi byt ako nova
-
- Príspevky: 2178
- Dátum registrácie: 06.09.2007 07:56 Zdieľať na Facebook
hovoril si,ze naprava je pevna - teraz pises.ze ma volu,tak ju odstran,kotuce zmeraj ci su captave - co je na tom tazke.a stacat kotuce je tak slovensky logicke - novy kotuc icer 19e,novy kotuc ate 22e,novy kotuc febi 21e,novy kotuc starline 9.80e,novy kotuc delfi 20e,atd,cena podla priemeru kotuca.oplati sa stacat-jaj boze z vasim stacanim.to sa robilo na aviach a liazkach pred 20 rokmi.co hadze-treba vymenit ci naboje,kotuce.
nechcem prist o pokoj,peniaze,rozum - preto sa z daleka vyhnem ,, lizing GRENKE ,,
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
dreeevo......na príspevok sa oplatí zareagovať.Pokojne môžem povedať že mám brzdy v malíčku,ale....predsa ma už živote potrápili a bilo sa to zo zdravým rozumom.Jedno z posledných kde ma Octavia II dostala do kolien bolo auto gnagy-a tu z fóra.
Náboje overené (indikátor) samozrejme aj všetko ostatné,dokonca aj nový kotúč indikovaný k spokojnosti.Podvozok v poriadku,trasenie sa po istých km vráti.Je to nepochopiteľné,už aj preto lebo vidím množstvo biednych brzd,ozaj biednych keď ide dole PP kolo (rozvody).
Ale keď idem von nalogovať motor v záťaži je koncová rýchlosť blízo 150 a nič,auto brzdí bez trasenia,a to sú kotúče z hranami ako hrom,kotúč zodratý a rovina o ničom.A to sú potom ťažko pochopiteľné veci.U tej OCT II niečo konštrukčné môže byť,iné vysvetlenie sa ťažko hladá
Náboje overené (indikátor) samozrejme aj všetko ostatné,dokonca aj nový kotúč indikovaný k spokojnosti.Podvozok v poriadku,trasenie sa po istých km vráti.Je to nepochopiteľné,už aj preto lebo vidím množstvo biednych brzd,ozaj biednych keď ide dole PP kolo (rozvody).
Ale keď idem von nalogovať motor v záťaži je koncová rýchlosť blízo 150 a nič,auto brzdí bez trasenia,a to sú kotúče z hranami ako hrom,kotúč zodratý a rovina o ničom.A to sú potom ťažko pochopiteľné veci.U tej OCT II niečo konštrukčné môže byť,iné vysvetlenie sa ťažko hladá
-
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 12.03.2010 07:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 101
- Dátum registrácie: 23.11.2014 15:37 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 37 neregistrovaných