Automaticka prevodovka vs ťažné zariadenie

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Napísať odpoveď
analitiq
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 02.01.2010 14:39
Zdieľať na Facebook

Automaticka prevodovka vs ťažné zariadenie

Príspevok od používateľa analitiq »

ahojte,
Nemáte niekto skúsenosti s ťažným zariadením na automate?
Potreboval by som ťažné na mazdu 6 2,0 automat benzín rok 2011 - občasné ťahanie nákladu na stavbu.
Počul som že sa to neodporúča, že ten automat moc nevydrží
dakujem za vaše názory a skúsenosti
T. :41c2:
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Koľko ton tam chceš voziť? Či komplet materiál?
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Na občasné využitie to nemá prečo vadiť, iné by bolo keby si pravidelne ťahal preťažený vozik
analitiq
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 02.01.2010 14:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa analitiq »

max 400-500kg na vozíku, t.j. dáke OSB dosky, štrk, odvoz odpadu...žiadne ťahanie jachty do chorvátska :)
vsevetko
Príspevky: 971
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

Skráť výmenný interval oleja jak v motore tak v prevodovke.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Práveže automat JE dimenzovaný na ťahanie ťažkých prívesov , ale len v autách ako je Pajero , alebo Touareq , či X5

alebo aj za dodávkou typu Jumper ťahali ťažké prívesy nad 2 tony...

A samozrejme Mercedes SPRINTER .. :300f: kultové auto ukrajinských biznismanov a prevážačov robotníkov na dlhé vzdialenosti... lol
Naposledy upravil/-a laco1871 v 08.10.2019 20:32, upravené celkom 1 krát.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Automat vs prives najlepšie riešenie, pokiaľ prevodovka nie je pred smrťou tak nevidím dôvod pre obavy. Mám ml 163 automat a ťahám tiež občas prívesný vozík s celkovou hmotnosťou 3000kg.
Keď tento vozík ťahám za LR FREELANDER prevodovka manuálna, tak mám horší pocit z toho ako to znesie preradenie v kopci. Apropo dnes takmer všetky kamióny sú vybavené automatickou prevodovkou.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Netáraj dve na tri.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

trucker neťahaj sem KAMIONY , ktoré majú 10x väčší kruťak , ako bežné osobné auto...

Kamion ťahač vyvinie kruťak 2000 Nm... :28b7:

Kde sa na to može chytať akekoľvek OSOBNÉ auto...
biker610i
maskot fóra
Príspevky: 3536
Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
Bydlisko: plechovy hotel
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa biker610i »

v USA tam je vacsina aut automaty a dost casto tahaju aj tazke voziky a pohoda , pokial je automat v dobrom stave je to v pohode :zg282:
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Znovu táraš, krútiaci moment kamiónu je momentálne dimenzovany na 2500 nm, a ako píše Biker610i 99% áut v Amerike sú automaty a bez problémov ťahajú prívesy.
Laco ako som už niekoľkokrát vyzýval aby si prispieval do 10:00 am tz dopoludnia, a ani dnes sa nemýlim
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Trucker, táraš. Lebo nákladiak, mimo špeciálnych aplikácií, majú robota. Tzn takú istú spojku a prevodovku ako manuál, len je ovládaná RJ elektropneumaticky.

K teme
Je to veľmi individuálne. Nie každá prevodovka má rezervu na namáhanie. Poznám ľudí čo brzdia Eu s 3,5t prívesom a hydroautomatom bez ujmy. No či v Mazde na to mysleli???
Ale 400-800kg zasa nie je problém, tým by, som sa vôbec netrápil. Len pozor na hmotnosti. 400kg štrku sú také 3-4 fúriky
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Acon, riešime tu kamión, to je normálny ťahač návesov pohon 4x2, nie špeciálne nákladné vozidlá. Aby, sme sa rozumeli. Špeciálne nákladné automobily majú iný režim jazdy, tak tam musí byť aj prevodovka spolu s prenosom výkonu - spojka špeciálne prispôsobená.
Vozík s celkovou hmotnosťou do 750 kg na občasné jazdy s menovanou mazdou by nemali byť problémom.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Ja presne viem o com hovoríš. A platí co som povedal. Tzv automat v naklasiakoch o ktorom hovoríš je obyčajný robot. Tzn prevodovka a spojka. Len spojku a radenie neovláda vodič.
Na špeciálne aplikácie sa už používa automat a ten samozrejme žiadnu spojku nemá. Ani zosilnenú.
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: buki24 a 87 neregistrovaných