Autonabijačka aj pre AGM akumulatory.

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

dodik13
Príspevky: 534
Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodik13 »

Acon kedze si mal anglicaka diskoteku tak ked mas novsiu diskoteku tak pri tej uz by om sa tej elektroniky aj obaval oproti starsej este ,,akoze,, poctivej :d :D
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Ocenili by to mnohí, ktorí sa pre vybitu batériu nedostali ani do auta.

som zvedavy co by mi asi tak mohlo zabranit dostat sa do 2001 Sharana a 2004 Voyagera mechanicky klucom cez vodicove alebo kufrove dvere. Okrem ineho na tom sharane mam asi styri roky vybitu bateriu v dialkovom ovladaci a fakt, seriozne fakt styri roky otvaram dvere klucom. Proste klucom ako nasi dedovia a otcovia na Skode 1000 a viete co, vobec som sa z toho neposr-kakal.

Neprehanajme to s tym facebuukom a guuglom a bezklucovym startovanim a bezdotykovym otvaranim dvierok.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Jakých 14,7V pri AGM baterkách ? V SMARTE mám AGM baterku origo fabricky osadenú kvôli Start stop systému a viac ako 14,4 V som na nej nenameral . Dokonca to pri jazde spadne až na cca 12,8V, nakoľko ten systém funguje tak že ju nabíja na plné napätie len ak sa dá dole noha z plynu a auto sa gúľa .Takže toľko môj postreh z praxe.
PS: ja viem SMART nieje vraj auto... :3020:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

lebo tam su tie ekologicke idiotiny... baterii nenameras 14.7v ked je masina vypnuta alebo ked stoji na mieste a alternator do nej sype (predpokladam ze si neutekal vedla auta s voltmetrom pri 86km/h rychlosti). Baterii nenameras 14.7V v 99% pripadov, takze sa s tym nevzrusuj.

Castokrat najdes napisane poucky ze na klasickej baterii musis namerat aspon 12.7v v klude, a ze cez 13 V by nebolo na zahodenie. Blbost. Clanky maju 2.1V, je ich tam sest, takze 12.6V je naplno, mam take baterie uz desat rokov v aute a startuju furt, takze im to nie je na zavadu, pricom moji kamarati uz stihli aj dve baterky (akumulatory) vymenit pocas tej doby. Rekordmana mam v Chryseri - je tam bateria z vyroby, datum 2004. Fakt ma 14 rokov a zatial ide jak gula, uvidime tuto zimu. Garaz auto nevidelo.

Voltmeter a 14.7v okrem ineho vobec nie je garanciou stavu baterie. To je len taka pomocka.

Co sa tyka 12.8V pri jazde... to su tie riadene nabijania. Moderne kravske auta uplne nadrzovku NENABIJAJU baterie az dokial ich merany / odhadovany stav neklesne na nejaku definovanu hranicnu uroven z hladiska zivotnosti. Dovod ? Papierovo mensia spotreba, dosiahnuta mensim mechanickym namahanim alternatora ktoreho energia sa berie - spravne - zo spalovacieho procesu.

Cize moderne alternatory NASCHVAL nenabijaju baterie tak, ako stare hlupe. Intelligent BAttery Management sa to nazyva, pricom je to len a len zamerne likvidovanie baterii a penazi majitela tragacu v zaujme toho, aby si vyrobca mohol napisal o 0.05l/100km mensiu papierovu spotrebu.

Tfuj. Moderna doba.

12.8V na svorkach baterie pri nastartovanom motore (jazda alebo stojim na parkovisku) pri starom neinteligentnom aute znamenalo strasny pruser.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

mp3turbo napísal:>> Ocenili by to mnohí, ktorí sa pre vybitu batériu nedostali ani do auta.

som zvedavy co by mi asi tak mohlo zabranit dostat sa do 2001 Sharana a 2004 Voyagera mechanicky klucom cez vodicove alebo kufrove dvere...
Divil by, si sa no je to vcelku bežný problém. Ja sám som ho mal na služobnej oktavke. Auto cez zimné sviatky 2 týždne stalo, baterka sa porúčala a ten jediný mechanicky zámok, keďže sa 4r.nepouzival,zahrdzavel.. alebo z inej príčiny odmietal povoliť.. Škoda servis bolo škoda volať, lebo vraj treba auto doviezť... Poradil som si aj bez odborníkov no je to problém co sa aj tu na AB.eu preberal viac krát
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

dodik13 napísal:Acon kedze si mal anglicaka diskoteku tak ked mas novsiu diskoteku tak pri tej uz by om sa tej elektroniky aj obaval oproti starsej este ,,akoze,, poctivej :d :D
Mal som 2ku, 2ku po FL, teraz mám 3r. 4ku. Obával som sa jej no po 50 000km musím zkonstatovat že je to ďaleko spoľahlivejšie ako boli 2ky. Síce nemôžem povedať, že by boli nespolahlive no 4ka zatiaľ len olej a tie súvisiace veci. A to si užije dosť hnusné cesty. S elektrickou som nemal nikdy problém u žiadnej značky.
marikapu
Príspevky: 144
Dátum registrácie: 29.11.2011 12:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marikapu »

Pri moto AGM som prešiel z Optimate4 na Lidlacku a čo to spraví a šlape to (niekedy na preteku 30 štartov denne a potom mesiace stojí rozobraná tak dobíjam) trafonab.mám na chalupe tak aj autá v zime s nimi dobijem... Inak RomBat rumunská vydržala 11,5r a jazdila hlavne mesto :300f:
sosko
Príspevky: 122
Dátum registrácie: 18.02.2008 18:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sosko »

Caute, tak ako je to, mozem nabijat AGM bateriu namontovanu v aute so start stopom a rekuperaciou s tou Lidl nabijackou bez toho, aby som ju z auta odpajal a dochniapal ju?
V navode k nabijacke pisu, nabijanie beznych baterii 14.4V 3.8A (kontrolka auta), nabijanie v chladnom pocasi/alebo 'niektorych' AGM 14.7V 3.8A (kontrolka vlocky).
Nevedel som, ze existuje viacero druhov AGM, ktore su to tie 'niektore' uz navod nepise. Skor mi to pride ako dobry alibizmus vyrobcu.

Vsade su protichodne info, odpajat z auta - neodpajat , mozes nabit AGM s obyc. nabijackou - nemozes , AGM musis nabit len s nabijackou urcenou pre start stop , inak sa nieco pokaka ; nad 14.5V nicis baterku atd atd cert aby sa v tom vyznal.
Pri prehliadke v Skode im ten diagnosticky soft na baterku zapotil, ze treba ju dobit, hovorim si fasa, ako a cim nepovedali.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

start stop je nepriatel zivotnosti bateriek ; nabijat mozes bez odpojenia ale musi byt nabijacka ktora nerobi pulzne nabijanie co su prakticky vsetky.

Palubna siet start-stop-stop-start-start vehyklov je prisposobena na napatia az 16 voltov, neposkodis nic. Avsak ked mozes, doporucujem odpojit - pre strycka prihodu. Pol zivota sa ti nic nestane a potom pri nejakej burke 10km daleko, prerazenom zdroji na nabijacke alebo kerom anciasi odpalis riadiacu jednotku v aute a to mas polahky opravu za 1.500 eur v autorizaku.

Ja odpajam. Nemam AGM, nemam start/stop ale princip je rovnaky. Odpojenie mi zaberie desat sekund navyse...

AGM baterie vo vozoch s "inteligentnym" nabijanim (zabijanim akumulatorov) doporucujem doma nabijat kazde dva tyzdne v zime.
sosko
Príspevky: 122
Dátum registrácie: 18.02.2008 18:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sosko »

Co na to riadiace jednotky ? Nevadi tymto prechytrelym vozom odpojena baterka ? Bohuzial mam zatial k dispozicii iba tu Lidlacku nabijacku, ale zhanam dalej. U nej sa pise iba o nabijani s vybratou bateriou a obidva poluy pripojene na bateriu. V dielenskej prirucke k autu sa zase pise o nabijani so zapojenou bateriou a minusovy pol prispendlit na bod vo vozidle, teda nie na minus baterie.
Teraz som precital ten clanok zo sveta motorov, taktiez pisu, ze vozy so start stop nabijat so zapojenou bateriou a minus pripnut na auto. Aby elektronika auta vedela, v akom stave bateria bude a tomu potom spravne prisposobovala tie super eko srandy.
Takze, Lidl nabijka , nabijat snou AGM zapojenu v aute, alebo nie? Ak ano, rezim so 14.4V alebo 14.7V. Alebo radsej s nou vobec nelaborovat .
A samozrejme dakujem za uzitocne informacie.
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Mp3 prave naopak, zima tak inteligentnemu dobijaniu neskodi,vtedy mas zapnute svetla,kurenie..dobijanie funguje normalne,ziadne skoky nabija vela/ nenabija vobec sa nekonaju. Horsie je to skor v prechodnych obdobiach,ked nejde klima a tak... vtedy je tragac schopny ist x kilometrov bez dobijania, doma zaparkujem s podbitou bateriou,potom auto stoji aj niekolko dni ...a tak. Mam v aute vkuse pripojeny voltmeter, pekne vidim online ako sa sprava ta fičúrina
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Co na to riadiace jednotky ? Nevadi tymto prechytrelym vozom odpojena baterka ?

nevadi.

.
.
>> V dielenskej prirucke k autu sa zase pise o nabijani so zapojenou bateriou a minusovy pol prispendlit na bod vo vozidle, teda nie na minus baterie.

pri aute co nema odhnite ukostrenie (teda prepojenie minus polu baterie s kasnou) je to uplne jedno.

.
.

>> Teraz som precital ten clanok zo sveta motorov, taktiez pisu, ze vozy so start stop nabijat so zapojenou bateriou a minus pripnut na auto.
>> Aby elektronika auta vedela, v akom stave bateria bude a tomu potom spravne prisposobovala tie super eko srandy.

ta posledna veta je hovadina, vobec neber do uvahy cely clanok. Nikto nevie v akom stave BUDE bateria o tri hodiny, sest hodin, dvadsat hodin ked donabijas ; nikto nevie a nemoze vediet v akom stave bateria bude pozajtra rano ked to nahodis a budes chciet ist do roboty.

.
.

>> Takze, Lidl nabijka , nabijat snou AGM zapojenu v aute, alebo nie? Ak ano, rezim so 14.4V alebo 14.7V. Alebo radsej s nou vobec nelaborovat.

voltmetrom odmeraj napatie na svorkach baterie PRI NASTARTOVANOM MOTORE ked prides do roboty alebo z roboty domov - nemeraj hned po nastartovani, ale po nejakej jazde, idealne 10-20km. 14.4V pouzivaju starsie auta bez baterii s primesami vapnika a vacsinou bez start/stop systemu ; novsie AGMkove auta by mali mat 14.7V.

Ale vies co ? Nic zleho sa nestane ked pustis len 14.4V aj do novodobeho stroja. Uplne kludne. Bateria sa mozno nenabije na 100.000% ale len na 94.7%, lenze to je furt lepsie nez mat 60% kvoli inteligentnemu nabijaniu.

Ja by som odpojil. Novodobe kompjutriky mozu mat radost v zmysle nejdu mi uplne spustit okna az nadol jednym stlacenim tlacitka (Mondeo) a treba ich to znovu naucit tusim pridrzanim toho tlacitka, ale generalne sa nic zle nemoze stat. Staci ked odpojis ktorykolvek pol a zabezpecis aby sa privodny kabel urcite nedotkol svorky baterie - napriklad nejakym plastom, handrou, drevom atd.

.
.

>> Mp3 prave naopak, zima tak inteligentnemu dobijaniu neskodi,vtedy mas zapnute svetla,kurenie..dobijanie funguje normalne,
>> ziadne skoky nabija vela/ nenabija vobec sa nekonaju. Horsie je to skor v prechodnych obdobiach,ked nejde klima a tak...
>> vtedy je tragac schopny ist x kilometrov bez dobijania, doma zaparkujem s podbitou bateriou,potom auto stoji aj niekolko dni ...
>> Mam v aute vkuse pripojeny voltmeter, pekne vidim online ako sa sprava ta fičúrina

hej, je to smutne "citanie"... ajtak nezaskodi v zime dobijat, pisem ze "doporucujem". Samozrejme ze 99.95% majitelov aut to nerobi lebo su lenive hnidy alebo na to nemaju podmienky (no ukaz mi v Petrzalke so 150.000 obyvatelmi kto moze takuto zverinu praktizovat, okrem tych dvesto domov co zostali v Matadorke a vekovy priemer tam je 70 rokov co zrovna nie je skupina na auticka).
sosko
Príspevky: 122
Dátum registrácie: 18.02.2008 18:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sosko »

Obrázok
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

... absolutne namakane - si vyhmatal, si zabil !!
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Tu vam taketo napisu na jednoduchy benzinacik ohladom baterie a inde idete vyskladat elektricke auto s bateriami z aliexpressu doma :)

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 66 neregistrovaných