Suzuki 1.4 Boosterjet - palivo

Diskusia ohľadne vozidiel značky Suzuki

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

stanislav99
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 26.03.2017 22:10
Zdieľať na Facebook

Suzuki 1.4 Boosterjet - palivo

Príspevok od používateľa stanislav99 »

Dobry den, stal som sa majitelom modelu SX4 S-Cross s motorom 1.4 Boosterjet s automatickou prevodovkou.

Staci do tohto motora tankovat obycajnu 95ku alebo radsej premiovy benzin?

Ako casto kontrolujete hladinu oleja? Pozorujete niekto nejaku spotrebu oleja alebo tieto motory olej nezeru?

Za odpovede dakujem!
tucantoco
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 22.09.2019 12:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tucantoco »

Myslím, že tam postačí normálna 95ka, ak chceš mať pocit, že chceš pre to aj niečo spraviť lepšie, meň častejšie olej a lej vif do benzínu. nič viac mu netreba.
stanislav99
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 26.03.2017 22:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stanislav99 »

Dakujem, inak je pravda, ze tieto motory nemaju EGR ventil? Ak ano, tak by sa sacie ventily nemali zanasat karbonom, alebo sa mylim?
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

"prémiový benzín" to je pre Boha aký?Ak máš pre daný motor predpísaný 95 tankuj 95, čo si myslíš že sa stane ak natankuješ 98 alebo 100 oktánový benzín?Nič!Akurát to viac zabolí tvoju peňaženku.
stanislav99
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 26.03.2017 22:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stanislav99 »

Myslim, ze vacsine ludi sa nemusi vysvetlovat co znamena premiove palivo. A spravne, preco vyrobca udava v prirucke, ze staci tankovat klasiku 95? No lebo ak by bolo potrebne tankovat to premiove palivo s okt. cislom 98 a viac, tak by to napr. odradilo zakaznikov ku kupe takeho vozidla.
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Tak čo je to to "prémiové palivo"?Ak máš v príručke od auta napísané 95 tankuj 95, ak tam bude 98 tankuj 98, ak 100 tankuj 100, na tom nič prémiové nie je.Čo si myslíš že za 1,3 eura natankuješ rovnaký V-power racing ako tankoval Niki Lauda alebo Schumacher do F1 keď vyhrávali veľké ceny?
Moonshine
Príspevky: 518
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Moonshine »

Ludia, čo by sa stalo, keby ste si prečítali aj manuál k autu večer miesto fb?

Nie, olej nezvyknú spalovať. To nieje gruppa.
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Asi mas uz nacitane ceske suzuki forum a chces aj tu o tom rozprudit debatu. Aj tam to bolo v tom style ako tu... za mna,a to som pisal aj tam radsej 95 a ked uz velmi chces tak aditivum napr vif. Aj ked,podla mna je to vsetko zbytocnost. Egr nema 1,6 vvti, oturbena 1,4 ho myslim ma

Olej nezeru,ale par ludom sa stalo ze ho zacalo vytlacat cez tesnenie von
stanislav99
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 26.03.2017 22:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stanislav99 »

Praveze som necital velmi o tom na inych forach, ale to, ze EGR nema som na cz fore postrehol ale neviem ci to je pravda.
vsevetko
Príspevky: 967
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

Pre všetky priamovstrekové motory platí poučka, ktorú excelentne zhrnul užívateľ Sparing1
Tieto agregáty nie sú vhodné na krátke jazdy a trasy, tzv. poskakovanie po meste s nezahriatym motor, častým studeným štartovaním a pod. z hľadiska koncepcie vstrekovania. Motor vždy pred využívaním výkonu dobre zahriať, snažiť sa tankovať palivá s nízkym obsahom balastných látok, živíc atď. Treba mu dopriať výmeny oleja každých 10-12tkm najneskôr z dôvodu udržania jeho vnútornej čistoty spaľovacieho priestoru (hlavne voľné nezatuhnuté piestne krúžky a drenážne otvory na stieraku). Tiež je dôležité meniť sviečky najneskôr pri 50-60tkm, hoci predpis píše 2x toľko.
A čo hlavne by som zdôraznil, nepodtáčať, nejazdiť v nízkych otáčkach a hlavne nesnažiť sa svižne akcelerovať z nízkych otáčok, napr. dupnúť do plynu pri trebárs 2000ot.min a zaradenom 4,5,6 pr. stupni.. pri niečom takomto sa tento motor zaje*áva karbónom a úsadami neuveriteľne rýchlym tempom. Skrátka nebyť klobúk a pokiaľ chcem svižne akcelerovať, tak vhodne podradiť aj napriek tomu že ten motor má síl dostatok aj v nižších otáčkach.
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Sparing1
Príspevky: 249
Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sparing1 »

stanislav99 napísal: inak je pravda, ze tieto motory nemaju EGR ventil? Ak ano, tak by sa sacie ventily nemali zanasat karbonom, alebo sa mylim?
..klasicky EGR ventil určite nemá.. No na 99,999% je aj u tohto agregátu filozofia EGR riešená skrze prekrývanie výfukových a sacích ventilov (tzv. vnútorné EGR), totižto zatiaľ je to jediný pre automobilky jednoduchý a ekonomicky prijateľný spôsob ako sa u benzínových priamovstrekov dá redukovať obsah NOx (samozrejme so všetkými negatívami ktoré to so sebou prináša).
stanislav99
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 26.03.2017 22:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stanislav99 »

Dakujem za rady a nazory, na tom cz fore je to celkom logicky rozpisane a podla toho sudim, ze klasicke palivo 95 bohate staci, max. raz za cas tam natankovat nieco lepsie.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Každé riešenie má klady a mínusy.Priamovstrek má určite svoje plusy,ale v princípe je to nepomerne zákernejší agregát než diesel,o tom už svoje vie nemálo ľudí.Otvorené sanie,vrstvené plnenie valcou,časovanie rozvodu a x vychytávok je fajn do prvej závady,hoci aj iba vo forme pomykávanie alebo drobných anomálií.Začína nekonečný kolobeh opravovní,ojedinele nekončiace mykaním pliec.Použitelných rád na riešenia konkrétnych problémov je nula,zložitosť menežmenov ani nedáva šancu poskytovať pomoc,autorizáky opravujú už výlučne nahrávkami softov (a potom sa uvidí)

Tú citáciu čo dal vševetko si treba prečítavať vždy pri raňajkách,ale i tak ju v zásade nie sú schopné dodržiavať ženy vonkoncom,muži iba časť.Prinútiť sa jazdiť vo vyžších otáčkách znamená si zhoršovať mierne pohodu v aute,takže valná väčšina týchto aut dlhoveká určite nebude.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Napíšem ako to robím ja... Palivo obyčajne, vif stále,olej dexos 1 gen2, výmena čo 9000km, predohrev motora... Karbonu sa beztak vyhnúť nedá... Suzuki nerobí kraviny typu 100 čid poel a vrstvenie zmesi takze kľud....

Návrat na "Suzuki fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných