Hyundai i30 1.6 CRDI - trhá pri akcelerácii / decelerácii
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 22.09.2019 19:36 Zdieľať na Facebook
Hyundai i30 1.6 CRDI - trhá pri akcelerácii / decelerácii
Ahojte páni, možno máte skúsenosť s problémom, ktorému aktuálne čelím. Jedná sa o vozidlo Hyundai i30 1.6 CRDI 2010 (bez DPF a dvojhmoty). Auto pri akcelerácii aj pri decelerácii trhne uložením motora (motorom) pri každom prevodovom stupni (na ťažších stupňoch je to miernejšie). Na prvom a druhom prevodovom stupni je to občas veľmi razantné. Zdá sa, že to má zhoršujúci charakter.
- žiadna chyba nie je zapísaná
- filtre vymenené (aj palivový)
- EGR bol zaslepený a odpojený na skúšku (stav rovnaký)
- silentbloky motora a prevodovky vymenené
- nedymí, len občas pri štarte
Ďakujem Vám za každú radu.
- žiadna chyba nie je zapísaná
- filtre vymenené (aj palivový)
- EGR bol zaslepený a odpojený na skúšku (stav rovnaký)
- silentbloky motora a prevodovky vymenené
- nedymí, len občas pri štarte
Ďakujem Vám za každú radu.
-
- Príspevky: 359
- Dátum registrácie: 23.09.2004 08:15 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 22.09.2019 19:36 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 674
- Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22 Zdieľať na Facebook
Ako vies, ze trhnutie je v ulozeni motora. Tam sa moze len preniest. Ulozenie nie je vsemocne. Ak to robi na nizsich prevodoch viac ako na vyssich, tak to moze suvisiet s otackami na vystupe z prevodoveho ustrojenstva. Niekde bude mozno zvacsujuca sa vola, ktora sa logicky viac prejavi pri nizsej rychlosti. Dalsia moznost je problem s riadenim dodavky paliva. Toto by mohlo byt nalogovatelne. Ale ak to robi aj pri pusteni plynu, tak najskor by som hladal pricinu v tej voli v pohonnom ustrojenstve.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Aj v domácich podmienkach sa dá veľa zistiť.
1, Volnobeh plne teplý motor,podložte si obojstranne zadné kolá dorazmi proti pohybu a pri otvorenej kapote cez spojku robte akoby pohnutie dopredu a dozadu,samozrejme len do zaťaženia motora aby bolo možné sledovať pohyby motora keď sa celý agregát napne a aj povolí.Dbať na bezpečnosť,nutný pomocník !
2, Zdvihnúť iba jednu stranu hnacej nápravy,zaradiť najvyžší stupeň a kolesom ručne točiť do oboch strán až po dorazy.Postupne to urobiť stále z menším prevodom.(Motor nečinný !!)
Ak si na bod 1 netrúfate,tak pri zhasnutom motore a zaradenej najvyžšej rýchlosti (otvorená kapota) za pevnú časť predného čela potlačiť auto striedavo dopredu a dozadu a sledovať náklony v koncových polohách,najlepšie tiež dvaja nech je razancia
1, Volnobeh plne teplý motor,podložte si obojstranne zadné kolá dorazmi proti pohybu a pri otvorenej kapote cez spojku robte akoby pohnutie dopredu a dozadu,samozrejme len do zaťaženia motora aby bolo možné sledovať pohyby motora keď sa celý agregát napne a aj povolí.Dbať na bezpečnosť,nutný pomocník !
2, Zdvihnúť iba jednu stranu hnacej nápravy,zaradiť najvyžší stupeň a kolesom ručne točiť do oboch strán až po dorazy.Postupne to urobiť stále z menším prevodom.(Motor nečinný !!)
Ak si na bod 1 netrúfate,tak pri zhasnutom motore a zaradenej najvyžšej rýchlosti (otvorená kapota) za pevnú časť predného čela potlačiť auto striedavo dopredu a dozadu a sledovať náklony v koncových polohách,najlepšie tiež dvaja nech je razancia
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 22.09.2019 19:36 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: db69, rastislavgregor695 a 5 neregistrovaných