Skoda Octavia 2.0 FSI, r.v. 2005 BLR - emisná kontrola

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

robiko1804
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 26.09.2008 12:20
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia 2.0 FSI, r.v. 2005 BLR - emisná kontrola

Príspevok od používateľa robiko1804 »

Dobrý deň,

v súvislosti so sprísnením STK a emisnej, žiaľ neprešlo ani moje vozidlo cez emisnú kontrolu. Podľa protokolu z emisnej nevyšli tzv. doplnkové parametre.
CO2 0,8900 a 02 13,9600, Lambda 1,0420. Ostatné parametre v tabuľke boli spísané, že vyhovujú:
CO pri volnobežných otáčkách 0,0600 vyhovuje
CO pri zvýšených otáčkách 0,0800 vyhovuje
HC pri volnobežných otáčkách 25
Lambda pri zvýšených otáčkách - 1,0120
Volnobežné otáčky 740 vyhovuje
Zýšené otáčky 2700 vyhovuje.

Auto mám v servise, skontrolovala sa tesnosť výfukovej sústavy, netesnosť bola iba v zadnom tlmiči. Lambda sondy sú podľa meraní v poriadku, taktiež katalyzátor.
Neviete mi poradiť ako mám dalej postupovať ? Pretože nechcem vymeniť pol auta kvôli hodnotám, ktoré su na hranici alebo možn ani neobjektívne. Meranie bolo vykonané vraj podľa nového metodického pokynu. https://www.slov-lex.sk/static/vestniky ... 2_2018.pdf
Motory FSI vraj pracujú s tzv."vrstveným vstrekovaním zmesi". V metodickom pokyne na strane 31 som našiel pri doplnkových hodnotách info, že ak sa jedná o vozidlo napr. s vrstvením zmesi doplnkové hodnoty môžu byť aj mimo stanovený rozsah.
ďakujem za pomoc
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Pise sa rok 2005,teda na benzine sa mera lambda,CO a HC.Este som nezazil ze by skontrolovalo aj CO2 nedaj boze O2,lebo prave tie hodnoty su zvysle od dalsich hodnot ako HC,CO.V opise nemas dobre napisane lebo raz pises ze lambda ma hodnotu 1,04 a vdruhom riadku inu hodnotu.Hodnota lambdy nie je dodatkova hodnota.Ak je hodnota lambdy zvysena /pises 1,04/, a ostatne hodnoty su v poriadku /HC,CO/,tak z meraneho objemu analyzator vyrata ze zmes je chudobna.Mam na mysli ze chudobna je v meranom pristroji a nie vo valcoch motora.Analizator zle vyrata dalsie dodatkove hodnoty,zato sa mera na EK len HC,CO,lambda.Neviem o dodatkovych hodnotach.Pri zvysenych hodnotach lambdy vopchat handru do vyfuku a hodnota sa hned zlepsuje.Problem je vo vyfukovom systeme za katalizatorom,pripadne po poslednej lambda sonde.Najjednoduchsie povedane chyba nie je v aute,ale v merani,pristroj nevie zmerat plyn na konci vyfuku/lebo je dieravy/ a vyhodnocuje auto ako zle.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano,pracujú aj z homogennou aj z vrstvenou zmesou,kedy s čím si určujú okolnosti práce v 5 podmienkach.Praca z vrstvenou sa spustí jedine ak sú splnené
miera zaťaženia a otáčky
nesmie byť chybový zápis v emisnom systéme
klapky v saní zamknuté
teplota motora vyše 50°C
teplota katalizátora medzi 250 - 500°C
sanoDu
Príspevky: 80
Dátum registrácie: 30.01.2009 14:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sanoDu »

Tak tvoj jediny problem je ze mas asi deravy vyfuk.
Ak chces prejst emickou musi byt aspon jeden z doplnkovych parametrov v norme a to
Co2 na 14% alebo O2 menej ako 0,5% alebo hodnota lambda v rozmedzi 0,97 az 1,03.
Co si pisal tak ti to uslo na Co2 na volnobehu o 0,04%.
Skontroluj tesnost vyfuku. Zalep dieru ktora odvadza kondezat z tlmica ak ju tam mas. A hura znova na opakovanu ek
sanoDu
Príspevky: 80
Dátum registrácie: 30.01.2009 14:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sanoDu »

Este jedna poznamka. Handra sa do vyfuku nema pchat.
Je to proti metodike a moze to znicit aj meraci stroj. Zmes sa tvary iba ako chudobna lebo si pri volnobehu deravy vyfuk prisava kyslik.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

sanodu-handra vo vyfuku nema co robit to je jasne,ale ak vopcha na SKUSKU tak je to uz jasnejsie.Dodatkove hodnoty sa hned menia.S handrou treba skusat v niektorom servise kde maju analyzator,nie na stanice emisnej kontroly.Z akeho dovodu moze znicit pristroj?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Upchatie handrou zabráni pulzačnému prisatiu kyslíka,systém sa dostane do jemného pretlaku a už ani dierka nevie prisávať.Či to prístroju robí dobre ktovie,ale už by boli všetky pokazené pretože sa to proste robí
robiko1804
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 26.09.2008 12:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa robiko1804 »

Neviem preco na spodok protokolu mi napisal vycitku na lambdu ale pri mwrani emisii a obcasnom zosliapnuti plunoveho pedala sa mu labda nepozdavala ale v servise bola premerana a v poriadku. Dieru sme nasli v servise uplne vzadu na konci vyfuku - koncovy tlmic vyfuku nedzi "rurkou" a bruchom. V podstate nedaleko sa hned zasunie emisna sonda. Bude stacit vyvarit tu dierku ? Nie je velka.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nič jednoduchšie ako overiť tesnosť výfuku.Dlaňou ho vo volnobehu úplne uzavrite až do syčania alebo zadochnutia,a budete sa diviť (aj ušami) koľko ďalších netesností sa nájde(minimálne spoje)
Lambda sonda počas zmeny stavu (otáčky-zaťaženie) chvilkove vysadzuje činnosť,ak sú zmeny časté,dokonca RJ úplne vysadí riadenie zo sond a prejde na prácu z alternatívnymi hodnotami
Možno toto pomôže vec pochopiť (materiál z portálu FCD)
[img]https://i.postimg.cc/d735TrnN/aaaaa.jpg [/img]
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja som sa takmer pobil z technikom na EK práve pre takýto motor,tiež mudroval na nependlovaní skokovej sondy !!!.Auto išlo na opačný koniec mesta,bolo inak zadané do systému a ok.Ja som auto pred tým kompletne diagnostikoval aj OBD aj oscilo,vedel som na tisíc percent že je v poriadku.Ale z pakom vy vojnu nikdy neuhráte
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Boli pripady , že auto s motorom TSi servisované LEN a VYLUČNE v autorizovanom servise pri prvej STK a EK po štyroch rokoch prevádzky a najazdených 20 000 km cca

NEPREŠLO emisnou kontrolou !!!

Ja by som to dal na EU súd ....
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

mhlavaty napísal:Ano,pracujú aj z homogennou aj z vrstvenou zmesou,kedy s čím si určujú okolnosti práce v 5 podmienkach.Praca z vrstvenou sa spustí jedine ak sú splnené
miera zaťaženia a otáčky
nesmie byť chybový zápis v emisnom systéme
klapky v saní zamknuté
teplota motora vyše 50°C
teplota katalizátora medzi 250 - 500°C
Klobuk dole pred konštruktermi :300f:

Najvýkonnejšie auta na svete s fukanym benzinovým motorom pracuju len na tomto systeme ...aj Bugatti Veyron

Atmosferické PORSCHE su však NAD týmito zložitými systémami, a nedostatok výkonu v nižších otáčkach dorovnávajú šialenými otáčkami ... až 9000 rpm...
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných