Skoda Octavia 2.0 FSI, r.v. 2005 BLR - emisná kontrola
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 26.09.2008 12:20 Zdieľať na Facebook
Skoda Octavia 2.0 FSI, r.v. 2005 BLR - emisná kontrola
Dobrý deň,
v súvislosti so sprísnením STK a emisnej, žiaľ neprešlo ani moje vozidlo cez emisnú kontrolu. Podľa protokolu z emisnej nevyšli tzv. doplnkové parametre.
CO2 0,8900 a 02 13,9600, Lambda 1,0420. Ostatné parametre v tabuľke boli spísané, že vyhovujú:
CO pri volnobežných otáčkách 0,0600 vyhovuje
CO pri zvýšených otáčkách 0,0800 vyhovuje
HC pri volnobežných otáčkách 25
Lambda pri zvýšených otáčkách - 1,0120
Volnobežné otáčky 740 vyhovuje
Zýšené otáčky 2700 vyhovuje.
Auto mám v servise, skontrolovala sa tesnosť výfukovej sústavy, netesnosť bola iba v zadnom tlmiči. Lambda sondy sú podľa meraní v poriadku, taktiež katalyzátor.
Neviete mi poradiť ako mám dalej postupovať ? Pretože nechcem vymeniť pol auta kvôli hodnotám, ktoré su na hranici alebo možn ani neobjektívne. Meranie bolo vykonané vraj podľa nového metodického pokynu. https://www.slov-lex.sk/static/vestniky ... 2_2018.pdf
Motory FSI vraj pracujú s tzv."vrstveným vstrekovaním zmesi". V metodickom pokyne na strane 31 som našiel pri doplnkových hodnotách info, že ak sa jedná o vozidlo napr. s vrstvením zmesi doplnkové hodnoty môžu byť aj mimo stanovený rozsah.
ďakujem za pomoc
v súvislosti so sprísnením STK a emisnej, žiaľ neprešlo ani moje vozidlo cez emisnú kontrolu. Podľa protokolu z emisnej nevyšli tzv. doplnkové parametre.
CO2 0,8900 a 02 13,9600, Lambda 1,0420. Ostatné parametre v tabuľke boli spísané, že vyhovujú:
CO pri volnobežných otáčkách 0,0600 vyhovuje
CO pri zvýšených otáčkách 0,0800 vyhovuje
HC pri volnobežných otáčkách 25
Lambda pri zvýšených otáčkách - 1,0120
Volnobežné otáčky 740 vyhovuje
Zýšené otáčky 2700 vyhovuje.
Auto mám v servise, skontrolovala sa tesnosť výfukovej sústavy, netesnosť bola iba v zadnom tlmiči. Lambda sondy sú podľa meraní v poriadku, taktiež katalyzátor.
Neviete mi poradiť ako mám dalej postupovať ? Pretože nechcem vymeniť pol auta kvôli hodnotám, ktoré su na hranici alebo možn ani neobjektívne. Meranie bolo vykonané vraj podľa nového metodického pokynu. https://www.slov-lex.sk/static/vestniky ... 2_2018.pdf
Motory FSI vraj pracujú s tzv."vrstveným vstrekovaním zmesi". V metodickom pokyne na strane 31 som našiel pri doplnkových hodnotách info, že ak sa jedná o vozidlo napr. s vrstvením zmesi doplnkové hodnoty môžu byť aj mimo stanovený rozsah.
ďakujem za pomoc
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
Pise sa rok 2005,teda na benzine sa mera lambda,CO a HC.Este som nezazil ze by skontrolovalo aj CO2 nedaj boze O2,lebo prave tie hodnoty su zvysle od dalsich hodnot ako HC,CO.V opise nemas dobre napisane lebo raz pises ze lambda ma hodnotu 1,04 a vdruhom riadku inu hodnotu.Hodnota lambdy nie je dodatkova hodnota.Ak je hodnota lambdy zvysena /pises 1,04/, a ostatne hodnoty su v poriadku /HC,CO/,tak z meraneho objemu analyzator vyrata ze zmes je chudobna.Mam na mysli ze chudobna je v meranom pristroji a nie vo valcoch motora.Analizator zle vyrata dalsie dodatkove hodnoty,zato sa mera na EK len HC,CO,lambda.Neviem o dodatkovych hodnotach.Pri zvysenych hodnotach lambdy vopchat handru do vyfuku a hodnota sa hned zlepsuje.Problem je vo vyfukovom systeme za katalizatorom,pripadne po poslednej lambda sonde.Najjednoduchsie povedane chyba nie je v aute,ale v merani,pristroj nevie zmerat plyn na konci vyfuku/lebo je dieravy/ a vyhodnocuje auto ako zle.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ano,pracujú aj z homogennou aj z vrstvenou zmesou,kedy s čím si určujú okolnosti práce v 5 podmienkach.Praca z vrstvenou sa spustí jedine ak sú splnené
miera zaťaženia a otáčky
nesmie byť chybový zápis v emisnom systéme
klapky v saní zamknuté
teplota motora vyše 50°C
teplota katalizátora medzi 250 - 500°C
miera zaťaženia a otáčky
nesmie byť chybový zápis v emisnom systéme
klapky v saní zamknuté
teplota motora vyše 50°C
teplota katalizátora medzi 250 - 500°C
-
- Príspevky: 80
- Dátum registrácie: 30.01.2009 14:35 Zdieľať na Facebook
Tak tvoj jediny problem je ze mas asi deravy vyfuk.
Ak chces prejst emickou musi byt aspon jeden z doplnkovych parametrov v norme a to
Co2 na 14% alebo O2 menej ako 0,5% alebo hodnota lambda v rozmedzi 0,97 az 1,03.
Co si pisal tak ti to uslo na Co2 na volnobehu o 0,04%.
Skontroluj tesnost vyfuku. Zalep dieru ktora odvadza kondezat z tlmica ak ju tam mas. A hura znova na opakovanu ek
Ak chces prejst emickou musi byt aspon jeden z doplnkovych parametrov v norme a to
Co2 na 14% alebo O2 menej ako 0,5% alebo hodnota lambda v rozmedzi 0,97 az 1,03.
Co si pisal tak ti to uslo na Co2 na volnobehu o 0,04%.
Skontroluj tesnost vyfuku. Zalep dieru ktora odvadza kondezat z tlmica ak ju tam mas. A hura znova na opakovanu ek
-
- Príspevky: 80
- Dátum registrácie: 30.01.2009 14:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 26.09.2008 12:20 Zdieľať na Facebook
Neviem preco na spodok protokolu mi napisal vycitku na lambdu ale pri mwrani emisii a obcasnom zosliapnuti plunoveho pedala sa mu labda nepozdavala ale v servise bola premerana a v poriadku. Dieru sme nasli v servise uplne vzadu na konci vyfuku - koncovy tlmic vyfuku nedzi "rurkou" a bruchom. V podstate nedaleko sa hned zasunie emisna sonda. Bude stacit vyvarit tu dierku ? Nie je velka.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Nič jednoduchšie ako overiť tesnosť výfuku.Dlaňou ho vo volnobehu úplne uzavrite až do syčania alebo zadochnutia,a budete sa diviť (aj ušami) koľko ďalších netesností sa nájde(minimálne spoje)
Lambda sonda počas zmeny stavu (otáčky-zaťaženie) chvilkove vysadzuje činnosť,ak sú zmeny časté,dokonca RJ úplne vysadí riadenie zo sond a prejde na prácu z alternatívnymi hodnotami
Možno toto pomôže vec pochopiť (materiál z portálu FCD)
[img]https://i.postimg.cc/d735TrnN/aaaaa.jpg [/img]
Lambda sonda počas zmeny stavu (otáčky-zaťaženie) chvilkove vysadzuje činnosť,ak sú zmeny časté,dokonca RJ úplne vysadí riadenie zo sond a prejde na prácu z alternatívnymi hodnotami
Možno toto pomôže vec pochopiť (materiál z portálu FCD)
[img]https://i.postimg.cc/d735TrnN/aaaaa.jpg [/img]
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ja som sa takmer pobil z technikom na EK práve pre takýto motor,tiež mudroval na nependlovaní skokovej sondy !!!.Auto išlo na opačný koniec mesta,bolo inak zadané do systému a ok.Ja som auto pred tým kompletne diagnostikoval aj OBD aj oscilo,vedel som na tisíc percent že je v poriadku.Ale z pakom vy vojnu nikdy neuhráte
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Klobuk dole pred konštruktermimhlavaty napísal:Ano,pracujú aj z homogennou aj z vrstvenou zmesou,kedy s čím si určujú okolnosti práce v 5 podmienkach.Praca z vrstvenou sa spustí jedine ak sú splnené
miera zaťaženia a otáčky
nesmie byť chybový zápis v emisnom systéme
klapky v saní zamknuté
teplota motora vyše 50°C
teplota katalizátora medzi 250 - 500°C
Najvýkonnejšie auta na svete s fukanym benzinovým motorom pracuju len na tomto systeme ...aj Bugatti Veyron
Atmosferické PORSCHE su však NAD týmito zložitými systémami, a nedostatok výkonu v nižších otáčkach dorovnávajú šialenými otáčkami ... až 9000 rpm...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 38 neregistrovaných