Olej normy 507.00 pre PD i CR, pre DPF i bez?

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ma890
Príspevky: 94
Dátum registrácie: 27.11.2008 11:09
Zdieľať na Facebook

Olej normy 507.00 pre PD i CR, pre DPF i bez?

Príspevok od používateľa ma890 »

Ahojte, olej VW normy 507.00 môžem použiť:
- pre PD i CR?
- jedno či s DPF alebo bez?
- a jedno či LL interval alebo 15tis?
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Áno. Norma 507.00 nahradila staršie normy 505.01 aj 506.01 (Long Life).
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

LL interval zabudni,vo vlastnom záujme,čo je v prvom rade záujem motora.Ja osobne by som zabudol aj ten 15 tis interval.Ušetrené peniaze na intervale aj tak zaplatíš v inej forme,ale naraz,v tom je rozdiel
ma890
Príspevky: 94
Dátum registrácie: 27.11.2008 11:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ma890 »

LL interval využívam už dlho, resp.na bol na aute využívaný od nova. Mením po cca 25tis,čo je raz za rok,auto má 420tis.km a v motorovom priestore bol (okrem rozvodov a kapalín) menený iba klimakompresor a chladič, aj spojka so zotrvačníkom sú pôvodné. Motor je 2,0tdi BKD, mnohými zatracovaný, ale ja si nemôžem sťažovať.
Druhé auto s tým istým motorom jazdí kratšiu trasu, tam mi to vychádza za rok cca 8000tis km, tam budem meniť možno pri 10tis
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ten zatracovaný motor mám v rodine,tiež plná spokojnosť a pod km.Dvojhmata síce vymenená,ale pod ňu sa podpísalo pár rokov BA trmácačiek.Olej je rozumné meniť skôr,napriek tomu že sa vyskytnú aj tieto prípady ako opisuješ.Ak by sme chceli problematiku výmen rozobrať do detailu,museli by sme tu stráviť veľa hodín a prebrať veci ktoré sa nikdy v pod.témach nespomenú.Do jednej vety sa dá zhrnúť ako- všetko zo všetkým súvisí.Rozsiahla problematika a ešte velký vplyv odlišností a vlastností motorizácií sú za nemožnosťou konktretizovať vo všeobecnej rovine.Čo platí u jedného a za konkrétnych podmienok,už neplatí u iného len pre niečo odlišné,čo môže byť obyčajný jazdný štýl.Už ma pár majiteľov aut dalo obrazne do kolien z vynikajúcim stavom pri obrovskom nájazde,ale vždy sú to ľudia z mimoriadnym techn.citom ktorý nemajú problém sa riadiť jednak dobrou intuíciou,jednak doporučeniami ktoré sú overené aj potvrdené.Žiaľ sa týkajú ročníkov kde už prvé exempláre atakujú troj aj viac násobky nájazdu km okolia,ľudia čo jazdia veľmi veľa.Už od toho samotného im je jasné,ako dôležité sú určité zákonitosti - smiem a musím !
Kto má dobre zmapovaný dnešné zmýšlanie väčšiny,platí ale opak,robiť to čo sa nesmie,tým viac o čo naliehavejšie sa nesmie
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Dajú sa nájsť na webe testy olejov, po 18, max. 20 tisíc km je vyčerpané všetko čo v tom oleji bolo vo fabrike a už je to len mastná voda. Každý svojho šťastia škodcom...
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Kazdy si moze na svojom aute menit olej kedy chce, kludne aj po 50 00 km. Je to jeho vlastnictvo. Kto si chce dat povedat, ten si da povedat. Po rozbore oleja u svojho auata, o ktorom som pisal uz skor, som presvedceny o tom, ze hranicna hodnota je 15 000 km. Samozrejme v inom stave je olej ak jazdim kratke trasy a v inom ak budem jazdit trasy dlhe.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Popravde sa stotožnujem z cicmancom.Olej svoje niektoré vlastnosti stráca pomerne skoro,niektoré vydržia dlho.Kedže potreby sú podľa konštrukcie motora a im teda prísne podriadené,tak ten istý motor môže mať velmi odlišné nároky.A daná vlastnosť môže byť doslova životne nutná.Ja spomeniem iba tri každému jasné oblasti problémov...náchylnosť k spotrebe oleja pre znefunkčnenie olejových krúžkov,u PD motora hydraulika rozvodu,a problematika reťazí.
jaster-83
Príspevky: 1441
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

pride mi ze sa stale pletu 2 veci, LL interval vymeny a pouzitie LL oleja, to treba rozlisit ci je otazka polozena ze aky olej pouzit alebo aky interval dodrziavat, lebo pri pevnom intervale je pouzitie LL oleja len ziaduce
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

A to sme sa ešte nedostali k motorom, ktoré nepracujú na km ale na motohodiny
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

v ropaku menim olej v novembri - decembri . najhorsie si odmaka olej ked je "cerstvy"....
Napísať odpoveď

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných