Sanie z motoru D16Z6 na D14A3

Diskusia ohľadne vozidiel značky Honda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

foxhound
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 24.06.2018 20:06
Zdieľať na Facebook

Sanie z motoru D16Z6 na D14A3

Príspevok od používateľa foxhound »

Zdravím, keďže zvažujem výmenu sania na mojej Honde Civic 6g 1.4i s motorom D14A3 za sanie zo Civicu 5g D16Z6, chcem sa spýtať či tu s tým má niekto skúsenosť. Potreboval by som vedieť, či by bolo nutné vymeniť aj klapku a pôvodne vstreky paliva za tie z motoru D16. Ďakujem vopred za odpoveď.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Otázka je skôr načo to vôbec robiť a tiež neviem či priamo pasuje, možno stačí nejaká drobná úprava

Reálne tým ale nič nezískaš
foxhound
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 24.06.2018 20:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa foxhound »

Táto úprava by mala zdvihnúť výkon z pôvodných 75hp na približne 100hp.

Tu je o tom viac: https://www.ej9.ru/engb-art/stock-d14-dyno/
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

lol , na internete uz som videl aj varit vajco telefonom, ale naozaj to neislo :-\
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

To si ideš robiť sám? Lebo niečo si našiel na internetoch, ale rozumieť tomu asi veľmi nerozumieš. Načo ti bude iné sanie keď cez pôvodnú škrtiacu klapku do motora viac vzduchu nedostaneš? A pochybujem, že na to nové sanie bude pasovať.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Nestačilo by ti pre začiatok toto: http://www.hondaclub.cz/default.aspx?a=105 ?
foxhound
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 24.06.2018 20:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa foxhound »

cicmanec napísal:To si ideš robiť sám? Lebo niečo si našiel na internetoch, ale rozumieť tomu asi veľmi nerozumieš. Načo ti bude iné sanie keď cez pôvodnú škrtiacu klapku do motora viac vzduchu nedostaneš? A pochybujem, že na to nové sanie bude pasovať.
Nie, vymeniť by som to dal v servise. Pôvodná škrtiaca klapka by na to nemala žiadny vplyv keďže sa jedná o výmenu celého sacieho pavúka aj s klapkou a všetkým čo je k tomu. Príruby sania pasovať budú, to mám overené, táto úprava je na D14 motoroch už dosť známa. Jedine tými vstrekmi si nie som úplne istý.

Tu to robili poliaci https://www.youtube.com/watch?v=y4OQAqD7_os
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Neverím že by si z toho dostal 100PS po výmene sania
Ak máš 55kW a je tam reštriktor tak po odstránení to môže dvihnúť výkon, ale dosť pochybujem či sa dostaneš aj na tých 66kW, pretože ECU je vždy naladená podla niečoho = aj podla tej reštrikcie

Ono to asi zmení zvuk a z toho často všetci usudzujú ako to lepšie ťahá ale výkon len tak nevyletí o 11kW, asi to reaguje pružnejšie, aj to asi lepšie ťahá, ale aj s tými +11kW by som bol opatrný čo sa vyjadrovania týka a nie to že dáš sanie z 1.6i a myslíš si že výkon stúpne z 55kW na 74kW

Urobil si chybu čo robí 90% užívatelov, kúpi si slabé a potom špekuluje ako dvihnúť výkon a pri tom sa to isté auto dá kúpiť ako 1.5vtec 84kW čo je cenovo na velmi podobnej úrovni ako 1,4i
foxhound
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 24.06.2018 20:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa foxhound »

Preto by sa ECU po výmene reštriktora mala vyresetovať odpojením baterky na pár minút aby si načítala nové údaje. Či už to pridá tých 11kw je otázne, niekto tvrdí že áno niekto zase že kvôli inej palivovej mape to nebude celých 11kw každopádne to niečo pridá. Ale výmena celého sacieho manifoldu z VTECoveho motoru plus napr. airbox zo Civica EK3/EK4 alebo Integri by ten výkon malo zdvihnúť ešte o niečo viac.

Nájsť zachovalý Civic s 1.5 Vtec motorom je dnes už problém, preto aj v mojom prípade som išiel do 1.4 ktorá aj keď je o niečo slabšia tak kus ktorý som kúpil ja bol viacmenej v technicky zachovalom stave a bez zásahu tunera.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Dnešné ECU sú adaptívne, ale palivová mapa je stále tá istá. Do motora ide vzduch a k tomu vzduchu palivo a ty môžeš dať sanie aké len chceš, do toho motora viac vzduchu nejde, lebo sa NEZMENÍ objem!!! Viac vzduchu do toho istého objemu dostaneš iba pretlakom = turbo, kompresor...

Ak vieš ako funguje 4T motor, tak vieš že po expanzii sa vytlačia splodiny a zatvorí výfukový ventil a zároven sa otvára sací ventil. Ak sa piest dostane do spodnej úvrate tak sa zatvára sací ventil a za ten čas to nasalo presne to množstvo vzduchu, aký objem "vytvorí" pohybom (podtlakom) samotný piest pri pohybe z hornej úvrate po spodnú.

Toto množstvo nasatého vzduchu výmenou sania nijako nezmeníš. Ak malo sanie reštrikciu tak mu to môže pomôcť, ale tam to končí. Môžeš to nazvať že dôjde k optimalizácii nasávania vzduchu, ale tá optimalizácia ti nedvihne výkon o 20%

Lambda sonda tam je na to aby korigovala palivo = ked nemáš viac vzduchu tak nemáš viac paliva = nemáš viac výkonu

Zabudni že nejaké sanie ti výrazne dvihne výkon.
Také jednoduché to nie je že čím vyšší výkon má darca, tým viac stúpne výkon u tvojho motoru.

Ako som napísal, tá reštrikcia by musela sakra škrtiť prietok vzduchu aby to po jej odstránení pridalo spomenutých 11kW, si myslím že tam bol aj rozdiel v mapách pre ECU
Naposledy upravil/-a ivko1 v 15.09.2019 22:34, upravené celkom 1 krát.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

amen :2f93:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

ivko-konecne normalna a jasna odpoved!!!Objem motora sa nemeni,teda ani vykon s nejakym novym sanim.Mapy su rozne aj pre 1,4 aj pre 1,6.
Zabudnite na nejake sisky ze sa automaticky zvysi vykon.Kvoi comu?Je tam vaha vzduchu pripadne map senzor,a este aj lambda,ktore nezbadaju zvysenu vahu nasavaneho vzduchu,tak nebude davkovat ani viac paliva.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Rozdiel v mapách som myslel čisto na 1.4i 55kW vs 66kW - kludne môžu byť rozdielne, 1.6i má logicky inú mapu

Ja to píšem dookola : nekupovať najslabšiu ponúkanú motorizáciu a ked už si ju teda niekto kúpi tak má si byť na 99% istý že mu to stačí, lebo dodatočné zvýšenie výkonu u atmosferického motora je sakra drahý špás.
Napísať odpoveď

Návrat na "Honda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 1 neregistrovaný