CNG pohon
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 06.04.2018 20:21 Zdieľať na Facebook
CNG pohon
Dobrý večer odborníci,vedel by mi niekto poradiť ohľadom CNG pohonu? Či má skúsenosti,lebo začínajú sa stavať čerpacky a oslovilo má to.Ďakujem.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 16.11.2009 10:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Asi ten dojazd
Alebo, ze by cena za nove nadrze po dakych 15 rokoch, ktore budu drahsie, nez auto ako celok? Proste zivotnost auta skonci spolu so zivotnostou nadrzi…
A zvacsa, tie akcne radiusy, su az smiesne male, Octavia realne na CNG dakych 400 km a na benzin? No, tam dali ani nie 12 litrovu nadrzku.
Alebo, ze by cena za nove nadrze po dakych 15 rokoch, ktore budu drahsie, nez auto ako celok? Proste zivotnost auta skonci spolu so zivotnostou nadrzi…
A zvacsa, tie akcne radiusy, su az smiesne male, Octavia realne na CNG dakych 400 km a na benzin? No, tam dali ani nie 12 litrovu nadrzku.
-
- Príspevky: 2709
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
Má to určite zmysel ak je auto s origozástavbou a čerpačka je v dosahu. Stále ich nie je dosť a myslím že aj tankovanie musíš mať dopredu "ošetrené" - musíš mať kartu k tomu stojanu...
dojazd 400km vôbec nieje malý a benzín nádrž na 12l je OK,čím je menšia benzínová tým väčšia plynová, viac netreba... myslím že to štartuje priamo na plyn takže držať tam zbytočne priestor je hlúposť.
Návratnosť neviem prerátať, nesledujem ceny a spotreby.
dojazd 400km vôbec nieje malý a benzín nádrž na 12l je OK,čím je menšia benzínová tým väčšia plynová, viac netreba... myslím že to štartuje priamo na plyn takže držať tam zbytočne priestor je hlúposť.
Návratnosť neviem prerátať, nesledujem ceny a spotreby.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Co to boli za Tourany??? Ze spotrebu uvadzas 4-4,5 kila? Vyrobca tam u Tourana uvadza spotrebu cca 5,8 kila (dvojliter). Za 4-4,5 jazdi Octavia, nie Touran. V dobovych testoch uvadzaju spotrebu az 7 kilogramov.autoa napísal:Samozrejme si kup auto s orig.namontovanym CNG z vyroby.Mal som dva kusy VW Touran. Jeden r.v.2008 a potom r.v.2013. Oba CNG priamo z vyroby. Max.spokojnost...Spotreba 4-4,5kg/100 km.Kombinovany dojazd 700-750 km. Bez jedinej poruchy.
Uvadzas kombinovany dojazd 700-750 km? Na 18 kilogramovej zasobe CNG a 13 litrovej nadrzi benzinu? To akosi nevychadza ani pri tvojej spotrebe 4 kilogramy.
Ani pri predstave, ze si vozil kanister benzinu a vzdy si jazdil do sucha.
A este detajlik, co je pisane o Tourane:
“zákazníci nejčastěji zmiňují korozi tlakových lahví. Ty jsou u Touranu umístěny pod podlahou a nevydrží více než šest let.“
-
- Príspevky: 3687
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Je tu popísaných zopár nepresností.
cicmanec : cena to asi nebude, s LPG by som jazdil pravdepodobne za menej peňazí ako jazdím reálne s CNG.
Bajo : vo väčšine máš pravdu, ale s výkonom neviem, ja na mojom aute zistím obvykle prepnutie z benzínu na plyn iba keď sa pozriem na stav paliva na prístrojovke, ale mám taký dojem, že na plyn má dokonca trošička lepší výkon.
Autoa : je to snáď možné tá spotreba ktorú uvádzaš, aj keď asi na spodnej hranici reality, ja mám auto r.v.2007, t.j. ešte s membránovým regulátorom tlaku, vraj tie novšie od r.2008 piezoelektrické majú nižšiu spotrebu. Ja mám dlhodobo reálnu spotrebu cca 5,5 kg/100 km, ale počítač v aute udáva 6,5 – 7 kg, to mi príde ako dosť veľký rozdiel
Mastik : samozrejme že dlhší dojazd je lepší. Ja mám na plyn len cca 300-320 km (+ 13 lt benzín), čo je teda podľa teba smiešne, za sba môžem povedať že dá sa s tým pokojne žiť, musí človek na to myslieť, ale aj keď som predtým mal auto na LPG, mal som dojazd nie zase o moc väčší, takže som navyknutý plánovať že kde budem tankovať. Ale kanister benzínu so sebou nevozím.
No a pri tých testoch novinári zrejme vychádzali z údajov palubného počítača.
Čo sa týka korózie nádrží, mne ich menili po 10 rokoch, boli zvonku hrdzavé, tie nové hádam vydržia viac.
Inak je pravda, čo píše hnujdai, každému kto si ide kupovať cng auto a nemá doma plničku, by som mu to doporučoval len vtedy, ak má čerpačku CNG v rozumnej vzdialenosti od svojho domu.
Od jari do jesene jazdím iba na cng, aj štartuje na plyn, preto naschvál sem-tam prepnem na benzín, aby auto nezabudlo že ho tam tiež má.
cicmanec : cena to asi nebude, s LPG by som jazdil pravdepodobne za menej peňazí ako jazdím reálne s CNG.
Bajo : vo väčšine máš pravdu, ale s výkonom neviem, ja na mojom aute zistím obvykle prepnutie z benzínu na plyn iba keď sa pozriem na stav paliva na prístrojovke, ale mám taký dojem, že na plyn má dokonca trošička lepší výkon.
Autoa : je to snáď možné tá spotreba ktorú uvádzaš, aj keď asi na spodnej hranici reality, ja mám auto r.v.2007, t.j. ešte s membránovým regulátorom tlaku, vraj tie novšie od r.2008 piezoelektrické majú nižšiu spotrebu. Ja mám dlhodobo reálnu spotrebu cca 5,5 kg/100 km, ale počítač v aute udáva 6,5 – 7 kg, to mi príde ako dosť veľký rozdiel
Mastik : samozrejme že dlhší dojazd je lepší. Ja mám na plyn len cca 300-320 km (+ 13 lt benzín), čo je teda podľa teba smiešne, za sba môžem povedať že dá sa s tým pokojne žiť, musí človek na to myslieť, ale aj keď som predtým mal auto na LPG, mal som dojazd nie zase o moc väčší, takže som navyknutý plánovať že kde budem tankovať. Ale kanister benzínu so sebou nevozím.
No a pri tých testoch novinári zrejme vychádzali z údajov palubného počítača.
Čo sa týka korózie nádrží, mne ich menili po 10 rokoch, boli zvonku hrdzavé, tie nové hádam vydržia viac.
Inak je pravda, čo píše hnujdai, každému kto si ide kupovať cng auto a nemá doma plničku, by som mu to doporučoval len vtedy, ak má čerpačku CNG v rozumnej vzdialenosti od svojho domu.
Od jari do jesene jazdím iba na cng, aj štartuje na plyn, preto naschvál sem-tam prepnem na benzín, aby auto nezabudlo že ho tam tiež má.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Zaujimave tvrdenia o spotrebe toho CNG v krabici ala Touran. Spotreby tu hadzete lepsie, nez uvadza vyrobca, ba este podstatne lepsie, nez ini v tych autach jazdia na benzin a su o 150 kilogramov lahsi, kedze nemaju tie CNG nadrze.
Ja som nespokojny, ked mi v aute co uz 6x obehlo zemegulu po natankovani svieti dojazd 1400 km. A to sa jedna o 7 rocne auto strednej triedy a prevazne sa jazdia dialnice.
Ja som nespokojny, ked mi v aute co uz 6x obehlo zemegulu po natankovani svieti dojazd 1400 km. A to sa jedna o 7 rocne auto strednej triedy a prevazne sa jazdia dialnice.
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Mastík, kašli na dojazd , pumpa je na každom rohu. Začni kukať po nákladoch na km, alebo ešte lepšiu výpovednú hodnotu má číselko , ktoré sem uviedol Mp3Turbo a volá sa "celkové náklady na vlastníctvo motorového vozidla"
Verím , že v tejto kolonke sa najviac budem smiať JA
Verím , že v tejto kolonke sa najviac budem smiať JA
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 1119
- Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
CNG ma zmysel u autobusov , alebo ĺahkých nakladných aut...
Vzhľadom na hmotnosť nadrží s plynom vs. kapacita
je to o ničom.. 15 kg plynu a nadrže maju 100 kg...
Preto hovorím, že na nejakých 60-80 kg plynu a celkom vahe nadrží okolo 350 kg cca to nejaká 7,5 tonka ani nepocíti,že vezie nejaké nadrže s plynom..
Pri dodávke by to celkom zabilo užitočné zaťaženie...
Vzhľadom na hmotnosť nadrží s plynom vs. kapacita
je to o ničom.. 15 kg plynu a nadrže maju 100 kg...
Preto hovorím, že na nejakých 60-80 kg plynu a celkom vahe nadrží okolo 350 kg cca to nejaká 7,5 tonka ani nepocíti,že vezie nejaké nadrže s plynom..
Pri dodávke by to celkom zabilo užitočné zaťaženie...
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Pedro vysvetli prečo? celkové náklady na niečo je hodnota podobná ako cena práce alebo superhrubá mzda. Teda hodnota ktorá sa dá porovnávať nielen u aut.pedro727 napísal:Uz som to raz pisal
Celkove naklady na vlastnictvo motoroveho vozidla je <>-ovina s vypovddnou hodnotou 0,0 ništ.
Pri domoch to vypovedá a rozdieloch v regionoch.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 134
- Dátum registrácie: 14.12.2011 10:55 Zdieľať na Facebook
A neviem či neplatí aj nový zákon, že treba na nádrže CNG staršie ako štyri roky robiť aj inšepkcie, tiež raz za štyri roky. Za to sa samozrejme platí.. a nebude to asi málo . Ako píšu, zmysel to má v MHD a nákladnej doprave, aby vám v mestách produkovali menej nežiadúcich emisii. Pri spaľovaní CNG by sa ich malo vytvárať menej v porovnaní s chrochtošmi. A životnosť nádrží môže byť samozrejme aj dlhšia. Napr. dvadsať rokov, nie iba pätnásť, keďže to určuje výrobca. Čo pri nájazde aspoň 15 - 20000 km ročne môže byť pokojne aj životnosť auta. O autobusoch nehovoriac, tam bude nájazd asi vyšší
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných