Elektromobil

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Preco? Panely zaujimaju aj mna, akurat zatial je to pre mna predrazena somarina....zatial, co bude neskor to neviem
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7158
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

Elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

FV už veľmi neklaesnu na cene. Možno kebi prišiel nejaký zázračný prielom v ramci zjednodušenia výroby alebo by sa zvýšila účinnosť na carovnych 30%. Aktuálne sa dá kúpiť nové canadian 280 wp za cca 80 eur. Pravda musíš sa dohodnúť na DPH. A zobrať viac kusov.
Menič ide od 250 e 1 kw. Záleží od typu elektrarne. (Sietova s limiterom, hybrid, ostrov)
Baterky s aliex.. idú cca 1800eur za 5 kwh technológia LTO. Životnosť 20 000. C . Podľa výrobcu, reálne 8000 c. A nesmieš zobrať viac ako 70%.

https://www.energiaweb.sk/2019/01/24/re ... -v-europe/


Najlacnejší spôsob na prifazovanie na L1 2kw vide na cca 1500e za materiál.
Ak bi si s toho dokázal minúť každý wat návratnosť je 5,7r.

Návratnosť sa virazne zlepši iba ak siahnes na materiál s Bazar. Alebo,, made in china ,,
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Vymenované moznosti stále rátajú s iterakciou rodiča. Neberú do úvahy fakt že rodič je nedostupny s x dvovodou

nerataju - slabo si cital. Pisal som o automaticky [!!!] otvaranych oknach ak auto vie ze na sedacke je priputane dieta. O ziadnu interakciu s vodicom alebo nikym inym nejde. Takisto som pisal ze auto bude hukat a trubit, aby sa snazilo pritiahnut pozornost okoloiducich - o sprosteho vodica ktory si zabudol dve deti v autosedacke znovu uplne zjavne nejde. Pri stiahnutych oknach prakticky urcite deturence preziju, aj ked je vonku 37 co byva velmi zriedka u nas.

Pisal som o volaniach / SMSkach nielen vodicovi, ale na nastavene cisla. V infotajmente auta, ci ako sa to dnes nazyva, by si mohol zadat zopar telefonnych cisel ktorym by auto poslalo preddefinovane spravy alebo zavolalo nahravky. To nie je o vodicovi a jeho interaktivite.


Ked dojde k dopravnej nehode a tatko je mrtvy na prednom sedadle, zrejme nepride k uvareniu deticiek v autosedackach vzadu. Poprve, s najvacsou pravdepodobnostou budu mrtve takisto (kedze naraz bol taky silny ze tatenko umreli), podruhe pokial neslo o naraz do stromu pripadne padu do rieky z mosta a podobne blbosti, tak na mieste nehody bude za par sekund vcelku slusne sustredenie okoloiducich.



>> Jednoducho svieti slnko je dosť EL na chod ventilácie alebo aktívneho chladenia a hlavne kedykoľvek keď je to potrebné a bez prevádzkových nákladov.

az na to ze NIC S TYM NEOCHLADIS, ved si to uz daj vysvetlit. Pride ti stiahnutie okien prilis komplikovane ? Pride ti cely ten slnecny ansábel s dvomi nizko/vysoko tlakovymi okruhmi na chladenie pricom mas k dispozicii par desiatok wattov ktore naozaj nic nedokazu uplne jednoduchsie a krajsie riesenie ?





>> automatické otváranie a uzatváranie okien podľa potreby bi tento problém vyriešilo ale zase otvára
>> nové napr. Útok hmyzu,alebo drobných živočíchov na zabudnuté dieta.

urcite, tema to nie je ani zdaleka jednoducha. Mohli by sme sa povenovat napriklad zasahovaniu vozu do riadenia, ked moj kamarat kreten nezapol smerovku pri predbiehani cyklistu na Mercedese E, ktory ho - kedze bez smerovky - veselo vratil naspat do praveho jazdneho pruhu ? Zastali dosrati obidvaja, aj cyklista, aj vodic... a teraz vysvetli ze to auto spravilo samo.

Takto, ked ide o zivot dietata pretoze sa prehreje, tak nejaky utok vevericky alebo ineho drobneho grizzlyho je pramaly problem v porovnani. Bavime sa o absolutne hranicnej situacii, nie o tom ze okna maju byt dole otvorene 99% casu ked auto parkuje. Takze ci ti dieta zozerie grizlly, alebo sa uskvari vo vlastnej stave, to je uz hadam jedno. Ci ?

A stale si zabudol, ze najcastejsi dovod umrtia deti je ze ich tam rodic necha - ked auto bude vrieskat predtym ako vodic odide, takyto pripad sa prakticky NEMOZE stat. A ked sa uz stane, tak je rodic naozaj taky sialeny kreten ze ajtak by sa mu tie deti volakde utopili v jazere o rok neskor a podobne.

Vyprdni sa na solarne chladenie umierajuceho dietata, ries aby ten sprosty rodic neodisiel bez dietata. Daleko jednoduchsie nez solar !
!




>> Jednoduchsie odcudzenie vozidla alebo rovno dieťaťa.

nie, odcudzenie vozidla sa absolutne neviaze na otvorene okna. NEviem kolko aut si uz v zivote šlohol, ale ani v jednom jedinom pripade nie je dolezite ci je otvorene okno alebo nie je, dolezite je ake obranne mechanizmy auto ma a schopnost zlodeja s nimi vyhupat.

Ten, kto potrebuje otvorene okno aby ti slohol auto ti ho ajtak neslohne lebo to nevie (imobilizery, riadiace jednotky, elektronicke riadiace stlpiky atd) ; ten kto ti vie slohnut auto nepotrebuje otvorene okno. Jednoduche ako facka. Okrem toho, tento faktor absolutne odpada v akejkolvek civilizovanej krajine Europy, v Nemecku si ludia absolutne bezne nechavaju [drahe] notebooky viditelne na sedadlach, kludne aj na prednom... a kedze automobilky neriesia veci kvoli Slovensku, viem ti nepriestrelne nabeton deklarovat ze tento faktor "ci sa auto ukradne lahsie s otvorenym oknom alebo nie" nebude mat absolutne ziadnu zavaznost ked sa bude jednat o potencialnu zachranu detskeho zivota.





>> FV už veľmi neklaesnu na cene.

i ked suhlasim, toto sme si mysleli ked stal 100Wp panel pat stoviek v eurach. Samozrejme ze z cenovky 500 eur sa lahsie klesa dole nez zo stovky na ktorej sme dnes, a to uz je zaratana doprava.

Je pravda ze momentalne nevidime ziadny priestor na zefektivnenie vyroby, economies of scale (slovensky : uspory z rozsahu, teda na zaklade mnozstva vyrobenych clankov, panelov atd), technologickeho pokroku - proste uz sme vycerpali absolutne vsetko co sa v momentalnom stave vedy a techniky dalo, rovnako to plati pre spotrebu aut : v roku 1996 jazdila Oktavia 1.9td 66kW hrubo pod 5 litrov nafty v pohode, dnes akekolvek hypermoderne auticko nejazdi za dva litre. Proste sme skoncili, aj s panelmi, aj s tymi spotrebami, a musi prist nejaky VELKY prelom v technologii.

Ked niekto dosiahne 30% ucinnost, neda to lacno, nebude to lacnejsie ako dnesne bezne panely. Preco ? No lebo na rovnaku plochu natrepes skoro 2x taky vykon, a to sa pocita lebo vo svete ma plocha oooobrovsku cenu. Takze ked niekto zajtra pride s panelmi s 2x ucinnostou nez su bezne dnesne, tak budu stat DALEKO VIAC ako 2x ceny a neklesne to. Pretoze bude mat monopol, vysadne postavenie na trhu, vsetci sa budu o neho bit a nebude stacit vyrabat kedze ziadna jedna firma takuto vec nedokaze pokryt, budu mat obrovske naklady na vyskum a vyvoj, velke oci a ocakavania akcionarov aby na tom prielome aj prielomovo zarobili, nebudu ZIADNE uspory z rozsahu vyroby (ked vyrobis 10MWp clankov za mesiac a uz ich vyrabas X rokov, mas zaplatene stroje, budovy atd ; ked si nova firma, nevyrabas tolko clankov plus ta exkluzivita popisana hore)...

proste... vitaj v realite. Dacia nepride s autom ktore je 2x lepsie nez Mercedes E a bude stat rovnaku sumu. Nebude. Automobilky vycerpali vsetky moznosti znizovania nakladov, nikto nedokaze vyrobit auto v triede "2x Mercedes E" za cenu Mercedesu E. A to plati aj o solarnych paneloch, o zubnych kefkach, monitoroch, prevodovkach do auta, vytahoch, atd.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

V neposlednom rade, bratia a sestry, nezabudnime ze DLHODOBA SPOLAHLIVOST toho co si nacrtol ty - a otvarania okien ktore som popisal ja - je diametralne odlisna. Teraz si skus predstavit ze tvoj chladiaci system zlyha ked ho bude treba. Nemas ako dopredu vediet ze ti niekde nefunguje nejaky kompresor, ze je deravy vymennik a vyfucalo R134 alebo co budes mat v tych dvoch chladiacich okruhoch, takze... dieta umiera, treba chladit, nechladi sa lebo technologicka porucha, dieta umrelo. To mas blbe.

Co sa vie pokazit na otvoreni styroch okien ? Ze ti prdne mechanizmus na jednom z nich ? Vyborne, otvoria sa len troje. Ze sa prederavi kablik na jednych dverach ? Zo styroch UPLNE SAMOSTATNYCH komponent sa proste uspesne pouziju tri. Dieta nam neumrelo, hura ideme zapit uspech do krcmy.

Dobre hovorim ?
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7158
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

Elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

Zabudas na bežnú poruchu senzoriky. Keď autíčko nebude vedieť že v zadu sedí dieťa okienka sa nepokusi otvoriť, sms neposle , hulákať nezačne.
Mne keď ujde R410A z vimenikov alebo prdne kompresor(V chladničke po 20 rokoch) stále ventilacia ťahá vzduch z vonka aj keď nebude ochladzovany aktívne kvôli poruche bude mať teplotu okolia auta čiže o 10 až 30 .C menej ako hrozí v aute. ZÁLEŽÍ NA FARBE VOZIDLA.
Celi môj ancabel riadi len bymetalovi termostat za 0.3 e. A kvôli nízkej cene a rozmerom sa môžu strategicky umiestniť po vozidle.

ventilátor 120 x 120 x 25mm, průtok vzduchu 86 m3/h
A predstav si že sa zapnu 2 alebo 4 a stále nám ostalo kopa El. Koľko je to výmenných kubíkov vzduchu každú hodinu ????
https://www.homesolar.cz/43/483/solarni ... w-12v.html
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7158
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

Elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

https://www.energiaweb.sk/2019/01/24/re ... -v-europe/

Znovu musím upozorniť na tento link.
LTO 66160 batérie bi boli zázračným liekom pre EV.
Aspoň podľa tabuľky cena na cyklus.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Neviem ako ty vidis moderne auto ale rozhodne to nie je "zahradni domek" kde das kablik od panelu do ventilatora a si vybaveny. Neexistuje uz v podstate nic co nie je prepojene medzi sebou cez kopy riadiacich jednotiek uz da sa povedat dost zlozitych s velmi modernymi komunikacnymi protokolmi. Jeden programator davnejsie spominal, ze ked isla prva raketa do vesmiru mala program napisany v 40 alebo 400 tisic riadkoch a dnes blba motorova jednotka je v milionoch riadkov a musi takto komunikovat s dalsimi 50timi, ktore sa vzajomne staraju o cele auto a kadejake funkcie nepracuju po jednom. Uz davno tresnem 10 rokov dozadu bola klima riesena systemom viacerych solarnych, teplotnych senzorov senzorov vlhkosti a podobne, kde bolo napr. riesene, ze nedovoli systemu start-stop vypnut motor kvoli tomu, ze zaznamena vlhkost vo vnutri riadi na zaklade solarnych senzorov, ked trosku viac z jednej strany svieti slnko musi sa starat o zmenu chladenie a ratat s tym slnkom, spolupracuje s jednotkami co sa staraju o vsetko mozne okolo. Cize snivat o tom, ze nejako dosiahnut velmi lacne elektricke auto a este s kadejakymi vychytavkami je nezmysel. Viem si pozriet, co take elektricke auto drahsej znacky v sebe obsahuje to nemoze byt zazracne lacne :) A ked to chcu dostat na trh tak by to lacne byt malo lebo tak ludi presvedcis, ze to moze byt ok a lacne to nie je.
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7158
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

Elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

Tak si to razoberme. AUTO MOJICH SNOV.
Platforma Lada x ray- ale karoséria z carbonu čo najväčšej možnej miere.
Pohon Elektro 80kw
Baterie LTO 48v 50Kwh.
Strecha a kapote a dvere s integrovanými Mono FV.(ako ma SION)
Vybavenie:
MP3 RADIO,Navigacia. Klimatizácia.Baby Safety.ABS.Rekuperacia.

Toto je asi všetko žiadne ďalšie blbosti do auta nepotrebujem.

Keď to takto pôjde ďalej ,,moderné autá,, za chvíľu budú umožňovať vyprazdnovanie posádky za jazdy s následným bezkontaktnym utrenim zadku. To bude ešte len paráda.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Snívaj ďalej, elektromobil je - za prvé len prenesenie emisií z cesty do komína elektrárne. Za druhé prenosová sústava nikdy v živote nezvládne nabíjanie čo i len minimálneho množstva vehiklov. Videli sme to pred pár rokmi, keď masívne propagovali vykurovanie elektrinou a tí čo naleteli horko zaplakali.
Len na takej našej dedine - ak ja varím triodinou a sused by ju zapol tiež vydrbe poistky nielen na stlpe, ale na celej časti dediny .A to sú len dve blbé zváračky, nie 50 nabíjačiek. Schválne som to dnes orátal v 12tich domoch je 34 aut - ty fakt veríš , že by z toho sieť nepadla??? :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

jemu ne, on by vsecko otlkol fotovoltaiku aj drevenu kadibudu aj duncov pelech lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7158
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

Elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

To vysnívané EV sa z časti nabija same ako Sion a z časti zo siete. A na slovensku je asi len 9% EL. S uhlia zvyšok je povedzme bez emisi CO2.

Z vydrzov siete s tebou súhlasím.
Ale to nevadí lebo moje vysnívané EV je len pre mňa. Ostatný si budú musieť vysnivat vlastné.
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7158
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

Elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

bajo777 napísal:jemu ne, on by vsecko otlkol fotovoltaiku aj drevenu kadibudu aj duncov pelech lol
Výborne bajo FV na kadibudu. Väčšina ľudí na dedine ju má ďaleko od domu čiže bez El. Siete.
S FV bi sa dalo namontovat svetlo s pohyb.senzorom.
Ľudia na dedine bi tento tvoj nápad určite uvítali.

Dokonca FV sa dá použiť priamo ako strašná krytina budy, lebo amorf je lacnejší ako lexan a niekedy aj ako plech.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Slovensko má velkú časť elektriny z jadra ktoré je tiež na diskusiu.Fotovoltaika je krám ktorý je mechanicky neodolný. Ako svetlo nad garáž z Lídla ok, ale to je tak asi všetko. Akýkolvek vyšší výkon potrebuje RJ, prevodníky, baterky na skladovanie a sme tam kde sme byť nechceli.
V jednoduchosti je krása - najlacnejšia elektrika je tá ktorú nepotrebujem. lol Tento smer vývoja ludstva , ktorého sme svedkami je slepá ulička. My vyhynieme na pocit vlastnej dôležitosti a na prázdnom stole budú musieť niečo začať naši čierni bratia.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7158
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

Elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

Možno áno ale toto je téma mimo môj obor. Dokonca
Aj technycke záležitosti zvládam sotva ako 8 ročný synator mp3turba.
Dúfam ze sa sami nevyhubime vlastnou aroganciou a poverami ale to ukáže len čas.

S odolnosťou FV s tebou nesúhlasím, videl si hore video ako domorodci ničili FV. Dosť sa namakali a aj tak pochybujem ze fv úplne zničili.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Odolnosť FV som myslel v tom zmysle ,že ak ti odhnije hocijaký káblik medzi rj prevodníkom a panelmi tak si skončil. Nie ty konkretne, ale bežný človek, ktorý robí trebárs mäsiara. Toto začína byť problémom dnešnej doby a stále vypuklejším. Nemáme "opravárov" je jedno či na kanalizáciu, auto televízor alebo strechu. Stále menej ludí je ochotných niečo opravovať čokolvek. Každý chce len vyrábať nové a predávať to potom za velké eurá. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: fzubaty a 74 neregistrovaných