Benzin vs Diesel

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak si to zoberme na reálnych príkladoch a situácia BA,tri diesle z toho jeden BA-Rovinka čiže horšiu už nevymyslíš.Len raz za mesiac cesta 200-300 km mimo tento režim a dovolenky a sviatky.
1 VW GolF motor 1,9Tdi 8v PD ...celé roky iba oleje inak nič,neprestrielne najlepšia volba.
2 Seat Toledo III 2,0 Tdi 16v PD bez problémov úplne ale vzhladom na množstvo odslúžených rokov už menená dvojhmota,inak iba platničky a oleje
3 C4 Gr picasso 1,6 blueHdi....za tri roky a 55 tis km druhý emisný problém.Prvý si spôsobil nedoliatím močoviny včas,musel do autorizovaného na Rožńavskú a urobili výmaz chyby,auto pojazdné ale upozorňenie že po 1100km nebude umožnený štart.
Druhá závada včera som auto z Rovinky doniesol a nechal Voyagera aby rodina fungovala...chyba zistená - vstrekovač močoviny zapečený.Výdaj cca 100.-
To sú tri diesle v najhoršom režime.Paradox že najväčší otáznik visí nad najmladším autom,kde je ešte rok do prvej STK a tam to ešte môže byť zaujímavé už aj vzhladom na tisíc ďalších hovadín čo to má (z môjho pohladu)
Ak sledujem motorizáciu cez Rovinku (15 min neviem výsť na hlavnú)
tak vidím že vozový park sú prakticky iba nové autá poslednej generácie,teda žiadna stará generácia motorov.Aký je pomer benzín diesel nemám potuchy,ale ani nepamätám či som vôbec videl auto pri ceste z otvorenou kapotou ako keď rusi vyšli z kasární.

Aby to malo záver...určite by som nešiel do poslednej generácie dieslov z DPF zo všetkými tými blue vecami,to je kúpa granátu kde nevidieť poistku a bude čo bude,záruka nula.
Preto by som sám volil buď benzín alebo diesel staršej generácie a jedine bez FAP-u. Problém FAP samotný nie je,problémom je servis a to je úroveň afrických krovákov (možno ani to nie)
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

s prezentovanym zaverom sa neda nic ine len nepriestrelne suhlasit.


Dovolim si doplnit alebo vyzdvihnut dolezite informacie A SUVISLOSTI ktore nie je hned vino, pre menej technickych ludi :

a) tvoj syn pri jazde Rovinka -> Bratislava drzi motor nastartovany 30-40 minut kde sa dokonale prehreje a DPF regeneracia natotalku skonci ked sa spusti, autor temy bude jazdit 10 minut. Obrovsky rozdiel, u tvojho syna regeneracia vie prebiehat, VZDY v zime ho zohreje na pracovnu teplotu. KAZDU jazdu. Autor temy NIKDY v zime v meste nezohreje voz na pracovnu teplotu, kedze 6km trasa !!

b) prve dva zmienene diesle, oznacene "PD", nemaju common rail vstrekovanie co su vsetky diesle uz par rokov (skoro desat) dozadu. Autor temy bude rozhodne kupovat CR, common rail, namiesto PD systemu. Vstrekovanie samotne nerobi az taky rozdiel, rozdiel je ze pri CRku co autor temy kupi je DPF povinne (okej, mozno najdeme jednu-dve vynimky napriklad CR Renaulty Espace 2.0dci NIEKTORE nemali DPF/FAP, ale tu sa nekupuje Renault resp. taky motor, ani auto pred rokom 2011). To je najvacsi cirkus co vidim na obzore.

c) neboli uvedene najazdene kilometre pre prve dva teda PD diesle. Tie masiny mozu mat kludne 400.000km za sebou, napriek tomu v tychto podmienkach funguju lepsie nez novy tragac. Moj voz co som spominal, je tiez PDcko zhodou okolnosti, ale kazdy stary nie-commonrail diesel bude proste lepsi v takychto utrapenych podmienkach nez akykolvek commonrail diesel. To je konstrukcia, z toho sa proste neda ujst, nie je dolezite ci Audi, BMW, Citroen, DAcia, Yugo, Zastava, proste je to tak.

d) najmladsie zmienene CR auto ma len tri roky veku - to je prelozenie "ze este mu chyba rok do prvej STK". PDckove diesle co nerobia problemy maju cez desat rokov, kludne takmer 20.

e) co sa zabudlo povedat - bez "vaznejsej" poruchy synatorovi nacenili opravu toho sprosteho mocovinoveho zazraku cez 1.000 eur (spomenute v inej teme). Ked sa dochrame DPF, to mame rozhodne viac nez tisic, kludne sa preskoci aj 2.000 eur len tak fikne.

f) syn ma 55.000km OD NOVOTY a uz zacinaju "dieslove srandy". Autor temy kupi voz co bude mat mozno aj 100.000 - 150.000km (superb, passat, za 13.000 eur), a ide s nim jazdit DALSICH 150.000km pocas 4 rokov !!! To je ako porovnavat Opel Korza a Tatru 815... cert vie ako konkretnemu autu co sa tuto kupi uz niekto ublizoval predtym, cert vie co je dovod predaja - napriklad uz skapinajuce vstrekovace alebo DPFko v dosledku mestskych jazd a vidina mimoriadne drahej opravy...


Ja by som taketo 6km trasy fakt riesil benzinom na LPG, pretoze starodavny diesel bez DPF/FAP nie je v hladaciku autora temy s danym rozpoctom. Tak ako drtiva vacsina kupujucich, bude chciet nieco ligotave, nove, "nie vybehove zastarale"

Viem ze Mr.Hlavaty nie je zastanca LPG a su na to dovody, avsak na 6km mestske poskakovanie je novodoby OJAZDENY diesel ktory ma tlacit 40.000km [!!] rocne proste vstupenka do draheho servisu. Skor alebo neskor to pride.

Keby sa jazdilo 40.000km prakticky vyhradne po dialnici, ani nepipnem. Kludne akykolvek 1.6tdi, 2.0tdi co ma 150.000km za sebou, za styri roky bude mat 300.000km a vymenis nejaku drobnost, vobec by som nepochyboval o DPF. V nacrtnutom mestskom jazdnom rezime tiez nemam pochyb - ze DPF umrie.

Nema sancu sa regenerovat.

Rovinka->Bratislava, tam sa DPF regeneruje kedy chce. Trasa je sice kratka na vzdialenost, ale DLHA na cas. DPF sa vie regenerovat prakticky na volnobehu, v tom problem nie je.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vcelku súhlas,takže iba doplnenie.Síce to Hdi dopadlo dobre a 1000 e.- sa nekonalo pretože sme citrona preliezli cakomprask a vedeli že je nutný iba výmaz,tez ani značkovú diagnostiku nepovolí a oni tiež najhrajú nanovo soft.Ale treba povedať férovo si na Rožnavskej v citróne započítali iba klasickú prehliadku zhruba v obvyklej výške a ten výmaz a sfunkčnenie urobili.Teraz táto vada nástrekového ventilu Adblue je zase len o tom,že síce stojí 102 e.- ale má ho iba Peugeot ako origin diel,a iba fraška že dodanie možno v stredu alebo štvrtok,ozvú sa mi,podla toho či ho majú na centrálnom sklade.Iba som sa rozčúlil a už pre toto by som ten ich kráp znova nekúpil.K tomu si treba dať otáznik,ako by dopadlo zisťovanie chybnej veci keď chybových zápisov je za kýbel a mieria do každého kúta auta.Dá sa iba tušiť ako by cenove dopadla táto banálna vec.Nič nemení na tom,že včera sme si vymenili autá a ak sa potvrdí štvrtok,tak ani v tomto ideálnom prípade by auto nejazdilo skôr než za 5 dní.V Rovinke,kde bez auta ani neprdneš,deti,škola krúžky,nákupy,práca v BA...super úplne bez auta.Naštastie tato má Voyager to to zachráni,a rodina ďalej funguje.Ale akože...des
Ak zohladním všetko,teda aj to že pár rôčikov v garancii je relatívne pohoda,(ozaj iba relatívne) tak ten čas utečie ako voda a ďalej je to iba ako socialistický televízor - jednému dlhé roky bez poruchy,druhému už tv opravár chodil za ženou,tretiemu vybuchol lebo somár kúpil Videoton.Ak chce pán nepriestrelne jazdiť,pôjde do jemne staršieho japonca a aj tam trikrát bude merať kým kúpy.Lebo aj japončík je už dávno európan zo všetkými maniermi.Ale --stále sa dá
ľubo tie naše PD tých km majú požehnane,sú z druhej ruky a málo nemali už keď sa kupovali bude tak asi ten tvoj odhad
A tu je najparadoxnejšia vec celého,aj synov citrón aj môj Voyager sú zhodne CR-ká,ale rozdiel medzi nimi je kolosálny,ten môj je ako taký detský bicykel čo ti na opravu stačia jedny kliešte a aby si bol nepojazdný musíš chytiť kliniec do pneumatiky
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

Keď hovoríte A, povedzte aj B.

Jasne, kúpiť spoľahlivý benzín. No skúste dať nejaky tip, ak autor otázky nechce Ameriku, tak čo má kúpiť ? TSI, GDI, T-GDI, TCE, ECOBOOST ?

Ano, aj mne sa páči zoom zoom, ale Mazda za 13tis bude mať už nejakých 6 rokov a všetci poznáme ich antikoroznu ochranu. A auto nie je len motor, a nemusí platiť, že motor je najnakladnejsia položka pri servisovani. Nehovoriac o plecharine, tak mizerná na aute za 35 tisíc eur.

Za 13 tisíc človek čaká nejake slušné vozenie, tak povediac "vytrieskat čo najviac z toho rozpočtu". Čiže ani nie nové, keďže to bude škatuľka, ani pár ročne, ale 6+ rokov. Poctivu strednú triedu kde výrobca očakáva, že auto sa bude gulat 250tis km bez zaváhania. Kde šofér očakáva, že podvozok z neho nevytrasie dušu.

Ja navrhujem kúpiť spoľahlivý dizel euro5, najlepšie s webastom (ak nebude, tak namontovať) a jazdiť raz za čas dlhšie jazdy. Objem motora adekvátny k váhe auta a výkonu, čiže žiadne vyhonene 1.6tky, ale aspoň dvojliter do 160koni, ktorý si bude len bublať pri cestách okreskami.

Mondeo, 508, Avensis, Accord...
Naposledy upravil/-a Dep v 09.09.2019 14:11, upravené celkom 1 krát.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

A už si videl aby sa tu aspoň dvaja na niečom zhodli ?
Aut je ako smetí,ale každý má pre tú istú vec iné oči.Navyše aj iné podmienky doma a tým úplne iné podmienky napr prístup zásuvke a uzavretý dvor,a hneď sa zmení ale úplne všetko.Babo raď...vieš viac ako ja ? Aj ja viem iba čo sa písalo v úvode
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ked autor temy nechce ameriku : nevieme ci je pripustna alebo nie, nevieme ci sa musi rozhodnut medzi dvomi vecami co napisal.



>> K tomu si treba dať otáznik,ako by dopadlo zisťovanie chybnej veci keď chybových zápisov je za kýbel a mieria do každého kúta
>> auta.Dá sa iba tušiť ako by cenove dopadla táto banálna vec.

ved to uz vieme - 1000 eur minimum, vymenili by cely ten AdBlue kravinec pretoze nie su schopni (a uprimne, ani ochotni) zistit ze je problem len vo vstrekovaci. Skor tak 1500 eur.




>> A tu je najparadoxnejšia vec celého,aj synov citrón aj môj Voyager sú zhodne CR-ká,ale rozdiel medzi nimi je kolosálny,

jezisimarja 1.6hdi a henten 2.5crdi - obidva commonrailiky - snad ani nemozu byt odlisnejsie. Jedina vec co maju spolocne je "nazov" a to ze zeru naftu, nic ine. Uplne ine generacie, ukrutne mensie vstrekovacie tlaky na Voyageri co mu dava predpoklad dlhsej zivotnosti, ziadne turbo s vnutornou regulaciou, ziadna dvojhmota na Voyageri, ziadne styri chladiace okruhy, ziadne radiatorceky s polmilimetrovou "priepustnostou" pre vodu, ziadne vyhrievane/chladene EGR, co som este zabudol - jaaaaaaaj samozrejme hlavne ziadne AdBlue a ziadne DPF vo Voyageri.

AdBlue a DPF/FAP su veci ktore vrazdia hypermoderny diesel, cim kratsie a studensie trasy, tym viac a rychlejsie.

Vskutku, neviem si predstavit este viac rozlicnu konstrukciu commonrailu a commonrailu nez je synatorove 2017 Pikasso a tvoj 2003 Voyager. To sa proste neda.

Voyager pouzit na 6km mestske studene trasy ide absolutne rovnako dobre ako uz zmienovane stare diesle (ci uz PDcka alebo ine). Samozrejme ze ide. Tu je proste rada taka ze sa treba vyhnut hypermodernym kyblikom co maju AdBlue a DPF, pretoze tie neznasaju 6km trasy s 2km zapchou. Proste neznasaju.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Mňa na takýchto témach len fascinuje ,ako všetci plačú, že na Slovensku je chudoba a potom kludne spláchnu do záchoda 13 litrov. Zaťko vo švajci zarába hodne nad 10 mesačne a auto si kúpil za 4 litre. A celkovo keď som tam dovolenkoval tak nové autá tam mali len turisti. Je sice pravda , že to nie je Curich ale "sedlácky" kanton ,ale aj tak ten nepomer tam bil do očí.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Čo človek zo západnejšie položenej krajiny každý je vyvalený čo vidí jazdiť na našich cestách.To by bolo aj v poriadku že tu ľudia majú nové alebo velké alebo drahé autá.Čo nesedí je tá proklamovaná chudoba.Ale asi bude kadečo inak,ono to bude skôr tak,že ľudia bohatí a štát je žebrák pretože je zázrak že krava ktorú dojí toľko ľudí ešte neskolabovala
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ja mám skôr skúsenosť, že dvaja +-20 roční partneri zoberú hypotéku akože na barák a kúpia premiovku.Bez rozmýšlania čo bude o 5 - 10 rokov. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Zaťko vo švajci zarába hodne nad 10 mesačne a auto si kúpil za 4 litre.


... a je to tu zas so skromnym Svajciarskom kde su vsetci milionari a jazdia na Medvedi 123 alebo v pripade multimilionarov na 124ke :)
Co robi pan zatko ? Myslis ze by si nemohol dovolit spolu s manzelkou nejaky skromny BMW 318d z roku 2011 za 9.999 frankov, aspon na splatky ?

Inak otazka, ked "v sedlakove na vidieku" zaraba pan desinu, kolko moze zarabat rovnaka pozicia v Zurichu, Berne alebo podobne ?
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Lubo - je umelecký stolár, taká pozícia asi v Curichu ani nebude.
Ja som to myslel inak. Asi tak že je to o prioritách. Na auto nedá ale dajú každý rok na tri dovolenky cez pol zemegule, dajú na zážitky , nie na hmotné veci. Lebo spomienky sú cennejšie ako všetok majetok čo si nahonobíš.
Druhá vec je napríklad , že sa celá rodina skladá na domov dôchodcov pre 92 ročnú babičku. To čo ešte za mojej generácie fungovalo aj na Slovensku - teda že deti majú morálnu povinnosť doopatrovať svojich rodičov - to tam bežne funguje. U nás to bola priama starostlivosť , tam je to financovanie opatery.
Švajčiarsko ani žiadna zo "západných" kultúr nie je skromné, je realistické.
Zato slováci sa správajú presne ako Bolek Polívka v známom Kurvahošigutentag. "a teraz si vás všecky kúpim" , len väčšina slovákov si na to musí najskôr požičať. :4012:
P.S.: Keď sa dcéra priznala , že za vš ktorú tam študuje zaplatí cez 50t frankov skoro ma vystrelo.
Je to graubünden kanton aby sme boli presní, len domáci ich volajú sedláci.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
niveaman
Príspevky: 262
Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41
Zdieľať na Facebook

Re: Benzin vs Diesel

Príspevok od používateľa niveaman »

satanislavv napísal:Čaute,

Zvažujem kúpu jazdenky s nájazdom do 100k.

Lenže zasekol som sa na probléme ci Benzin alebo diesel. Moja jazda pozostáva v dennom presúvani v BA do prace a z práce. No počas vikendu nabeham vždy minimálne 200km na výletoch, prevažne diaľnica a sem tam otočím aj Košice - BA.

Rocny nájazd mam 35-40 tisíc


Rozhodujem sa medzi Mazdou 6 2.0 Benzin alebo nejakým 2.0 tdi

Obávam sa ci diesel nebude moc trpieť v BA pri tých krátkych presunoch a ci mu stačí raz

týždenne "prefúkanie" v podobe výletu.

Za každú radu ďakujem :2f93:
Ahoj
Prečítal som si len krátke komentáre diskutujúcich a keďže to tu pravidelne čítam,iné odpovede som ani nečakal .Tiež rozmýšľam vymeniť auto a kebyže tu napíšem o radu,aj odpovede si tu viem dopísať :40bd: :300f:
Ale k téme. Ak by som riešil tvoju situáciu,kúpim auto ktoré mi vyhovuje na dlhé trasy a štýl jazdenia, kvôli krátkym trasam dám webasto ( ja používam pri chladnom počasí denne) alebo uvažujem nad inou alternatívou dochadzania do práce... peši, bicykel, taxi,bus...ak sa nedá,každé ďalšie rozhodnutie bude lotérie...Sú aj horšie veci v živote ako pokazené auto..
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Webasto je tiež "výhra", ked dáš nové tak chvílu funguje, ale u jazdenky?

Tam sa skôr stane že skape, oprava drahá a potom vodič mrzne viac ako keby to webasto nemal, lebo nefunkčné webasto = nulový prietok radiatorom kúrenia a tomu potom zodpovedá teplota v kabíne

Ludia si stále len vymýšlajú ako si kúpiť nejaký problém
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

oco nie je to tak davno ked si pisal ze dcera ma moznost sa prevazat na zatkovej novej audine , no aj tak ide radsej na svojom starom peugeote ci co to vtedy mala lol
niveaman
Príspevky: 262
Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa niveaman »

ivko1 napísal:Webasto je tiež "výhra", ked dáš nové tak chvílu funguje, ale u jazdenky?

Tam sa skôr stane že skape, oprava drahá a potom vodič mrzne viac ako keby to webasto nemal, lebo nefunkčné webasto = nulový prietok radiatorom kúrenia a tomu potom zodpovedá teplota v kabíne

Ludia si stále len vymýšlajú ako si kúpiť nejaký problém
Ja mám 12 ročnú jazdenku a tá "výhra" mi funguje už štvrtý rok bez problému. Takže pre mňa výhra :2f93:
A že sa raz pokazí?...Dám opraviť...
Kto si chce vyvážať zadok,musí rátať s tým že to aj niečo stojí.

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných