Benzin vs Diesel

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

satanislavv
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 23.10.2017 19:16
Zdieľať na Facebook

Benzin vs Diesel

Príspevok od používateľa satanislavv »

Čaute,

Zvažujem kúpu jazdenky s nájazdom do 100k.

Lenže zasekol som sa na probléme ci Benzin alebo diesel. Moja jazda pozostáva v dennom presúvani v BA do prace a z práce. No počas vikendu nabeham vždy minimálne 200km na výletoch, prevažne diaľnica a sem tam otočím aj Košice - BA.

Rocny nájazd mam 35-40 tisíc


Rozhodujem sa medzi Mazdou 6 2.0 Benzin alebo nejakým 2.0 tdi

Obávam sa ci diesel nebude moc trpieť v BA pri tých krátkych presunoch a ci mu stačí raz

týždenne "prefúkanie" v podobe výletu.

Za každú radu ďakujem :2f93:
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

2.0 TDI akože VW? Tam sa nie je veľmi čo rozhodovať...
satanislavv
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 23.10.2017 19:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa satanislavv »

Áno VW. Ako to myslíš? Nerozprávaj v heslach...

Sú zlé? Sú dobré?...
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Toto je téma s rovnakým výsledkom ako Fico, alebo tí druhí. Skrátka sa pohádajú tábory. Ja som mal už kadečo. Maloobjem, velkoobjem z oboch druhov paliva a vo finále po takmer 40r skúseností mám už len diesle. Ak benzín tak len niečo pre radosť čo má 6+hrncov. Na bežné a komfortné jazdenie MNE! vyhovuje viac diesel. Keci ako trpí počas jazdy mestom je viac teória ako prax. To potom taxíky, poštárske dodávky, MHD busy.. by už dávno boli rad radom bezínové.
Ale:
1.táto téma je tu v histórii už asi miliontá
2. po 3 stranách nebudeš o nič múdrejší ako teraz

3. Tá 2l Mazda nie je zlý nápad
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

pri kazdotyzdennom 200km jazdeni mimo mesta mozes veselo zobrat aj diesel.

V meste sa DPF regeneruje niekde okolo 180 az 280km podla motora a jazd a rocneho obdobia. To ti na tyzdenne jazdenie staci. Idealne keby si mal nejake dlhsie jazdy cez to mesto, aby si nesiel 8 minut a 6km... tam sa motor neohreje. Ak jazdis 20km cez mesto a/alebo stojis v zapchach takmer pol hodinu, tak regen prebehne v pohode.

Dieslove taxiky nemaju problem v meste pretoze jazdia furt, vela a su prakticky furt teple. Regeneracie mozu veselo prebiehat. Obrovsky rozdiel ked sudruh obcan nahodi dieslik v zime, -5 vonku, prejde 9 km do roboty, tam to vypne a motor ani nedosiahol pracovnu teplotu. Potom vecer hajde domov ta ista trasa ale s rozdielom ze zastavenie v potravinach co znamena vypnut motor po 7km, po ochladnuti znovu nastartovat a dorazit dva kilometre domov.

Preto taxiky nemaju problem. Ked ma v lete viezol chlapcisko na letisko (BA - BA), tak mi povedal ze uz ma dnes 400km na budiku bez vypnutia motora. Dacia 1.5d, 350.000km na budiku, hrkalo to strasne vsetko vsade ale chlap hovoril ze ide bez zastavenia, ziadne problemy s motorom.

Pri 40.000km rocne bude rozdiel v spotrebe 2.0i alebo 2.0d, par stoviek eur. Ved si to vyrataj. Pri takom jazdeni ako si popisal nemam problem kludne doporucit aj moderny diesel s DPFkom (len neber tie 1.5d, 1.6d chrchle, ano, jazdi to, hybe sa to, ale proste neber) a takisto nemam problem kludne doporucit aj moderny priamovstrekovy benzin a kludne aj nieco starsie s LPGckom (len bacha na LPG, aby to bolo montovane na Slovensku dielnou ktora ma za sebou historiu).

Nenapisal si aky mas peniaz. Vidime kilometre ale nie prachy. 15.000 ? 30.0000 ?
satanislavv
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 23.10.2017 19:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa satanislavv »

Presne mi išlo o to zimné jazdenie, lebo to bude presne tak ako hovorí, ze do prace sa budem suchat v zápche na studenom motore, do práce prídem na studenom a tak ho aj vipnem. A domov ta istá pesnička... Aj napriek tomu by bolo OK ísť do diesela? Práve z tohoto mam obavu..
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Väčšina autobusov MHD a väčšina taxikov dnes jazdí na plyne. Neviem ako robili staré diesle ,ale mne to kúrilo po 500m a po 3km som mal 90st. vodu.(hladký diesel s výkonom do 50kw)
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mjz
Príspevky: 2178
Dátum registrácie: 06.09.2007 07:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjz »

postarske dodavky maju velmi casto problem,hlavne cim je novsie tym je vacsi,by si sa divil ako casto odchadzaju dvojhmoty na novych autach vinou takej jazdy ako maju a este setrneho hnupa co tam sedi.nove auta maju urceny pocet km a idu prec - jazdia cely den,ale km po ulickach,ked si myslis,ze tomu motoru to nic nerobi sa mylis. .urcite je to aj dan ua tieto nove diesel sracky,ale skus sa spytat postarov na ich depky.postari isli cez skodu,potom vymenili za Peugeot,potom iveco,to za vw serble,teraz menili park na fiat.urcite je tam aj filozofia kto sa ako kde nabali,ale mam neskutocny prehlad o ich autach a servise este ked to davali na skoda 105,robur,avia a vykvet vsetkeho bola skoda favorit..ked ti niekto povie,ze diesel je v meste v pohode,este pri tvojej jazde ako pises,tak je to zarity disel-pacient.
Naposledy upravil/-a mjz v 08.09.2019 13:53, upravené celkom 1 krát.
nechcem prist o pokoj,peniaze,rozum - preto sa z daleka vyhnem ,, lizing GRENKE ,,
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

az rozmyslas ci GDI benzin alebo naftu, tak to uz kup rovno kachle... :4012:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Sa mi páči ked niekto rieši spotrebu benzínu pri dlhých cestách, zrovna vtedy tie motory majú ukážkovú spotrebu
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Každý kto naozaj chce riešiť spotrebu - ide do plynu. A navyše je aj ukážkovo ekologický, to je tá pridaná hodnota. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

lenze tu je auto vybere bud japonec, alebo grupa, tam uz sporak dlhsiu dobu je mimo uvahu, plyn uz zostane len pre nas veteranistov co nemame uz ani na benzin lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
satanislavv
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 23.10.2017 19:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa satanislavv »

Spotrebu nijak extra neriešim. Ide tu o výber vhodného motora pre môj štýl jazdenia. Preferujem diesel, diesel mam teraz a som s nim spokojny. Nebudem sa tu rozpisovať že som menil prácu a teda zmenila sa aj trasa. Ide o to ci ho neznicim dochádzanim do nej.

Trasa do prace je 6km z toho 2km čistá zápcha.

A potom víkendové flakanie kde veľakrát nemám problém nakrútiť 300km


Nebude to mesto príliš veľká smrť pre diesel? Hlavne v zimných mesiacoch kde ho nemám šancu zohriať na prevádzkovú teplotu?


Riesme prosím gro tejto veci
Diky za každú radu

P.s. Na auto som si vyhradil max 13 tisíc korún európskych.
satanislavv
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 23.10.2017 19:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa satanislavv »

mp3turbo napísal:pri kazdotyzdennom 200km jazdeni mimo mesta mozes veselo zobrat aj diesel.

V meste sa DPF regeneruje niekde okolo 180 az 280km podla motora a jazd a rocneho obdobia. To ti na tyzdenne jazdenie staci. Idealne keby si mal nejake dlhsie jazdy cez to mesto, aby si nesiel 8 minut a 6km... tam sa motor neohreje. Ak jazdis 20km cez mesto a/alebo stojis v zapchach takmer pol hodinu, tak regen prebehne v pohode.

Dieslove taxiky nemaju problem v meste pretoze jazdia furt, vela a su prakticky furt teple. Regeneracie mozu veselo prebiehat. Obrovsky rozdiel ked sudruh obcan nahodi dieslik v zime, -5 vonku, prejde 9 km do roboty, tam to vypne a motor ani nedosiahol pracovnu teplotu. Potom vecer hajde domov ta ista trasa ale s rozdielom ze zastavenie v potravinach co znamena vypnut motor po 7km, po ochladnuti znovu nastartovat a dorazit dva kilometre domov.

Preto taxiky nemaju problem. Ked ma v lete viezol chlapcisko na letisko (BA - BA), tak mi povedal ze uz ma dnes 400km na budiku bez vypnutia motora. Dacia 1.5d, 350.000km na budiku, hrkalo to strasne vsetko vsade ale chlap hovoril ze ide bez zastavenia, ziadne problemy s motorom.

Pri 40.000km rocne bude rozdiel v spotrebe 2.0i alebo 2.0d, par stoviek eur. Ved si to vyrataj. Pri takom jazdeni ako si popisal nemam problem kludne doporucit aj moderny diesel s DPFkom (len neber tie 1.5d, 1.6d chrchle, ano, jazdi to, hybe sa to, ale proste neber) a takisto nemam problem kludne doporucit aj moderny priamovstrekovy benzin a kludne aj nieco starsie s LPGckom (len bacha na LPG, aby to bolo montovane na Slovensku dielnou ktora ma za sebou historiu).

Nenapisal si aky mas peniaz. Vidime kilometre ale nie prachy. 15.000 ? 30.0000 ?


Limit som určil na 13000€ cez to nechcem ísť.
Zimné mesiace budú presne tak ako si napísal s rozdielom že cez víkend nakrútim tých 300km. Bude to veľký problém?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

velky problem to nebude, ale maly problemik to moze byt.

Mas tolko penazi kolko si napisal. Ides kupit ojazdeny voz co bude mat nieco za sebou, nevies ake jazdy pred tebou jazdil (co ked este horsie nez tvoje), DPF uz rozhodne nebude nove - keby si kupil uplne nove auto, tam je samozrejme vacsi predpoklad ze to vydrzi...

uprimne, Mazdacky benzin ma vonku mimo mesta velmi slusnu spotrebu. Ked nie si pretekar ze nejazdis 140+ ale si kludny clovek respektujuci predpisy (pri jazde 115km/h namiesto 140 prides o 25 minut neskor durchom cez cele Slovensko ; napriklad Bratislava-Trnava sa drtivu vacsinu dna moze jazdit len 110km/h atd, atd) tak spotreba benzinu vonku nebude o moc vyssia nez spotreba dieslika. Okolo sestky sa pomotas aj so zoom-zoomom, dieslik by ti jazdil za päť.

Ale to mesto... osobne tiez prevadzkujem diesel ktory nevidi pracovnu teplotu od novembra do marca. Lenze je to 2001cka bez dpf, bez common railu, bez bez bez... bez vsetkych tych hypermodernych kravin ktore sialene trpia. Trasy mam 7-8km v Bratislave, z toho drtiva vacsina je cez Pristavny Most. Akurat moj stroj nevystrci nohu z mesta, furt len Bratislava. Za takychto podmienok neexistuje sanca ze by sa DPF poriadne regenerovalo, akykolvek novy stroj by som proste zavrazdil.

Vzhladom na profil trasy - ktory doteraz nebol uvedeny - ti radim benzin. Netvrdim ze by to diesel nerozdychal, pretoze tych 120km co spravis za tyzden v meste regeneraciu nepotrebuje, ale... z dlhodobejsieho hladiska moze byt sranda. Tie vikendove dialnice to budu silno zachranovat, ale to mesto nie je sranda - a zvlast s olejmi na 30.000km, to nech ta ani nenapadne. Maximalne 15.000km pri tychto jazdach, skor by som povedal 10.000km.

Kupis auto co ma povedzme 100.000 na budiku dnes. Za tri roky pri tvojom najazde to uz bude 220.000 a navyse s takymito mestskymi jazdami - to uz fakt zacina smrdiet prieserom. Teda vymenou DPF. Ked ti za tri-styri roky povedia ze pane pripravte si 1.500 eur, nebudes uplne nadseny. Mozno je lepsie strcit do roka 300-400 eur viac na palivo a mat klud, nez sa potom nervovat s obrovskou paletou. Mimochodom, 1500eur na vymenu DPF v Mazde6 ani nahodou nemusi stacit - Toyota mala tot nedavno filter za slabych 4.000 eur, slovom styri tisic. Nahrady neexistuju dodnes a vobec, nahrady aj na bezne auta (Oktavia, Passat atd) vobec nefunguju dobre.


Tazke rozhodnutie. Diesel je potencialny problem, benzinik to vydrzi urcite lepsie. Ale zase bude mat vyssiu spotrebu. Keby som ja riesil tvoj problem, isiel by som do niecoho starsieho, konstrukcne jednoducheho a prerobeneho na LPG. V meste spotreba 10 litrov cize lacnejsie nez diesel, vonku spotreba 7-9 litrov podla jazdy, cize lacnejsie nez diesel. A to vsetko bez dieslovych problemov a'la DPF, dvojhmota, turbodychadielko, vstrekovace, EGR ventily atd.

Co by som vybral ? Neviem. Z triedy aut ktore si spomenul zrejme Honda Accord, Chrysler 300c (veselo kupis aj novy model s uuuuuzasnym Pentastar 3.6i motorom co zerie LPG jak moj pes slaninu), nieco taketo. A este ti z 13k eurokorun aj nieco zostane.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 09.09.2019 08:32, upravené celkom 1 krát.
Napísať odpoveď

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: PROCHY603 a 18 neregistrovaných