Rozvody 1.9 tdi PD / nastavenie rozvodov

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

matobreza
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 12.01.2015 16:52
Zdieľať na Facebook

Rozvody 1.9 tdi PD / nastavenie rozvodov

Príspevok od používateľa matobreza »

Zdravim,viem ze tato tema tu uz bola vela krat,ale po precitani xy clankov je to tak 50/50 jedny tvrdia ze nastavit predvstrek na 0 alebo teda najblizsie k nule podla vcds a druhy ze podla pripravkov.
Mam Transporter 1.9tdi 75kw kod BRS a hodnotu vo vagu mam -2,8
Je to dobre?alebo zle? ako to skontrolovat?podla pripravkov?

Dakujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Jedine podľa prípravkov.Nastavovanie na nulu robia tí ktorý nezbadali že to už nie je rotačka.U PD je v manuáli vyslovene upornené na túto vec že sa nenastavuje,robia sa len a len rozvody.
Hodnota sysnchra - 2,8 môže byť tak isto správna ako nie. Najlepšie to vidieť na autách pred prvými rozvodmi kde sa ešte nik ničoho nedotkol a z fabriky majú napr - 3,4
Samozrejme nemálo motorov má nulu.
Kontrola prípravkov môže dopadnúť aj chybou,vyžaduje trochu skúseností aby bolo zohladnené napnutie.Ak sa urobí na volné založenie prípravkov tak prvé napnutie v chode motora spôsobí velké opozdenie a motor bude síce tichší ale tupý,stratí iskru.Už hodnota volnobežnej spotreby (min 80 °C a vypn spotrebiče) ak je velmi nízka napr 0,4 tak synchro určite nie je ok.Taktiež sa tým dajú trocha klamať korekcie,ubratím smerom na "neskôr" sa znižujú čo môže lákať

Preto je dôležité pred prvými rozvodmi aby mechanik nahral prvé hodnoty od výroby.Po rozvodoch sa číslo opakuje,tj aj majiteľ by mal predstavu čo mu porobili
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Predstava, ze vo fabrike kazdy motor roztacaju a doladuju nejaku hodnotu synchronizacie na konkretne cislo je velmi mylna… Od toho su pripravky, aby ustavili vacky, ojnicu v spravnej polohe. Cislo v diagnostike je len kontrolny udaj.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Samozrejme že vo výrobe žiadne korigovanie nie je.V celej záležitosti je v hre iba to,že človek ktorý to vo fabrike robí to urobí velmi presne,rutinne,prakticky z nulovou chybovosťou.Za tých desať rokov či viac čo PD motory robím den čo deň mi ešte neprišiel jediný zákazník aby vedel číslo synchra fabrického nastavenia.To vypovedá o všetkom,škoda ďalej každého slova.Všeobecne platí že prakticky neexistuje majiteľ ktorý má protokol všetkých hodnôt z prvých dní,mesiaca či roku po kúpe,kým je všetko pôvodné.Dnešné lepšie stroje ich majú cca tisíc,stiahnuté sú za 5 minút aj z vytlačením protokolu.
Rozvody všetkých Tdi sú samostatná kapitola,tam kde je nutné doregulovať predvstrek (rotačka) tam sa na to vys..ú pretože to vyžaduje stiahnuť z kužela rozvodové koliesko a ešte vyberať vakuovku.Tam to neurobia. U PD kde to robiť nesmie to skúša kdekto a rozvody u tohoto motora je lepšie pri problémoch rovno považovať za zle ustavené a skontrolovať automaticky.Našťastie je to rýchle (okrem pozdlžne uložených agregátov)
Kde sú vačky dve no tam už je to ešte horšie a výsledok asi dielo náhody,minimum je tých čo sú urobené správne.Ale kupodivu viac správnych je tam ako na tých jednoduchých kde si to trúfajú flákať.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

V zaujme objektivnosti , treba podotknúť, že žiaden majiteľ diesla PD

NEMÁ k dispozícii, servisné manualy, ani nemeria prvádzkové hodnoty , ani logovanie v tom rozsahu , aby to bolo použiteľné, pre nejaké výstupy z diagnostiky a analýzu v rozsahu toho, čo POŽADUJE pán Hlavatý.

Ak by všetky tieto skúšky robil, tak žiadne rady zvonku NEPOTREBUJE ! :4012:
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

A práve preto je povinnosťou každého (aj potenciálneho) majiteľa TDI čítať jeho rady!
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

lacko...Jemne povedané,kúsok vedľa.To je iba z tej menšej časti chyba majiteľa.V čase prvých km v záruke auto chodí do autorizovaného servisu a majiteľ sa spolieha a netuší v akom salám - banán prostredí sa nachádza.V najlepšom prípade mu olej aj naozaj vymenia,dokonca možno aj všetok.Možno dokonca aj filter paliva aj napriek tomu že to je u daktorých celkom pekná procedúra a dokonca sa musí použiť diagnostika.V rámci prehliadky ak by servis nahádzal bobka na svojho klienta,by sa tých 5 minút naviac za stiahnutie a vyhotovenie protokolu pre zákazníka ozaj do ceny viac než brutálnej vošlo.Držia sa asi hesla,čo nie je na papieri na tom nás nechytia,nezažalujú,nevyhrajú za žiadnu zle zvládnutú opravu a pod. Ja nič nepožadujem,ja iba naznačujem že vec ktorá nestojí prakticky žiadnu námahu môže byť prirodzená súčasť a report o stave môže dostať majiteľ auta aj keď menil platničky.Už to je argument pre,že pri najbližšej návšteve automaticky vyskočí všetko,každý protokol robený hoci pre x rokmi a je možné si stav v danom čase vrátiť.Síce aj so zistením že medzitým ho dva razy gazda stočil,ale to už patrí k slovenskému folklóru.Ale aspoň taký čas mi je jasné že toto je umieranie na starobu (km) a je s ním treba počítať ako prirodzenou možnostou.
Typujem polovica PD-čkárov vlastní diagnostiku a sleduje.Ak sleduje je v polceste aj so zistením problému,pretože informácií nájde kvantum.Ak aj nie,vie dávať cielené,veľmi cielené otázky ktoré idú presným smerom,a hlavne k otázke priložiť najpodstatnejšie - hodnoty.Nie je nevyhnutné aby všetkým dokonale rozumel.Ale hlavne...vie kontrolovať.
povinná je iba smrť
slaja
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 02.03.2009 12:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa slaja »

Moja skúsenosť s rozvodmi je taká že vždy po výmene sa synchronizácia znížila a spotreba zvýšila. Menil som dvakrát na BKC a raz na BLS.
BKC pred -2,5 po -1,5 (kanál 04/4)
BLS pred -3,4 po -2,5

keď som sa mechanikov pýtal prečo je spotreba vyššia po výmene tak nemal ani jeden potuchy čo je synchronizácia.
A to ani nehovorím čo som pri motore ponachádzal po výmene - rôzne skrutky, matice a časti z gola sady.
90 % mechanikov sú flákači

takže už teraz mám mráz na chrbte komu to dám v Žiline nabudúce urobiť, rozvody majú problém vymeniť nie to ešte hydroštely :3020:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to takto.Nutne musíme vychádzať z dvoch podmienok.Prvá je že viem fabrický výsledok,a druhý že dôverujeme továrenskému nastaveniu.V tomto jednom im ja osobne verím.Čo ovšem neznamená že dôvera je absolutná a pokiaľ vidím trochu nezvyklú hodnotu že si ju neoverím.Stalo už aj také,a bola správna.
Čiže ak sú splnené dve podmienky,tak sa bude číslo synchra znova a stále objavovať až dovtedy,kým napr nevymeníme zadný nosič čidla otáčok kľuky (semering kľuky) alebo vačku alebo koleso vačky z výstupkami pre snímač Hall.
Sú tu teraz dve možnosti - predtým dobre a potom zle,alebo opačne.Alebo tretia zle aj aj.
Ak by som podľahol nezmyslu zovšeobecniť tak je zlé jedno aj druhé.Absolutná väčšina synchraje inde.Život ale prinesie nemálo prekvapení a v pamäti ostane ak príde niečo z hodnotou 4,7
Vzťah ku spotrebe je obrovský
wikyxxx
Príspevky: 1142
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

1.9 tdi 74kw atd robil som rozvody na pripravky len synchro mam +0,5

spotreba za tepla všetko vypnute 0.5l funguje všetko ako ma výkon ma nedými startuje na brk či teplý studený korekcie super a to už ma skoro 400 000 km
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Mechanikov sa zastanem. Nie vsetci su flakaci. Zabudnute goly? Stane sa kazdemu.

Problem spociva aj v niecom inom. Vo vyrusovani v praci. Desiatky telefonatov. A potom nech je clovek sustredeny na pracu.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

chirurg tiez zabudne gazu v rane, v horsom pripade noznice, alebo pinzetu, alebo svorku a flakac mu nepovie nikto lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

wikyxxx napísal:1.9 tdi 74kw atd robil som rozvody na pripravky len synchro mam +0,5

spotreba za tepla všetko vypnute 0.5l funguje všetko ako ma výkon ma nedými startuje na brk či teplý studený korekcie super a to už ma skoro 400 000 km


Prakticky je to jedine na majiteli auta a až potom na mechanikovi,ale to čo chodí na údržbu (nie opravy) vyzerá aj takto
ako tento,či sú km v pravé je otázka,hodnoty sú akoby ho práve vyrobili
https://youtu.be/bbeK3YSTjIA
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: speedmann a 4 neregistrovaní