Skoda Octavia - hucanie v prevodovke a zle radenie 1,2
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 16.01.2015 13:29 Zdieľať na Facebook
Skoda Octavia - hucanie v prevodovke a zle radenie 1,2
Ahojte,
chcel by som sa podelit o skusenost s riesenim problemu v prevodovke a zaroven poziadat o radu (mam Octavia II 1.9 TDI, 5kvalt, BXE motor, 230 000km).
Cca poslednych 30 000 km mi zacalo hucat v prevodovke (kovovy valivy zvuk) ked som isiel medzi 90-100Km/h. Nizsie/vyssie rychlosti nic, resp. minimalne. Nezalezalo od zaradeneho stupna (4,5,N) ani od zosliapnuta spojka/brzdenie, zaviselo iba od rychlosti.
Ako riesenie 1. servis najskor odporucil vymenit gumy, potom lave pred. lozisko, prave lozisko, nepomohlo (od zakrut pritom hucanie nezaviselo). Dosla mi s nimi trpezlivost isiel som do 2.heho znackovejsieho servisu, tam odporucili vymenit prevodovkovy olej a priliat nejaky ekrazit na osetrenie prevodovky, opat nic. Nasiel som 3ti servis kde boli ochotni vykonat vymenu prevodovky, tak som rovno dal vymenit aj spojku, lebo uz zaberala dole a tvrdo. Cenovo - 350e prev. repas, 500e Sachs spojka + robota 200e).
Po oprave som plny nadeje cakal vyriesenie problemu. Prvotny problem vyrieseny - hukot zmizol, problem bol vraj nakoniec v diferencialy (testovali akusticky na zdvihaku pri danej rychlosti), spojka uz ide lahucko, zaber hore .
Dalsi problem mi ale vznikol a to je radenie stupnov
- 1ka ide velmi tazko kym sa auto nehybe - ako keby cez gumu, ta draha pohybu akoby nesedela, niekedy musim zosliapnut parkrat spojku aby som sa do nej dostal
- 2ka ked zaradujem z 1ky alebo z 3ky tak zabzuci/piska v lavej strednej polohe ked posuvam paku, neviem ci to je cez zuby alebo sa tam o nieco sucha. Ked zastavim, vypnem motor na 2ke, tak aj vyradenie do N/1 ide velmi tazko, podobne ako 1ka.
- ostatne stupne OK
Z daneho autoservisu som dostal odpoved ze to sa pri "novej" prevodovke musi zabehnut/vysuchat, tak reku dobre, ale po tyzdni/500km mi uz dosla trpezlivost a nechcem to viac trapit .
Moje 2 otazky:
- stretli ste sa uz s takymto niecim pri radeni ?
Na fore som nasiel, ze problem este moze byt kulisa paky alebo lanovody - prip. je este nieco co sa da dostelovat ?
- menili ste uz niekto prevodovku, ako sa to chova prip., naco si dat pozor ?
Sorac za taky dlhy spam, ale mozno niekomu nieco pomoze a budem rad za kazdu pomoc, dik ;)
chcel by som sa podelit o skusenost s riesenim problemu v prevodovke a zaroven poziadat o radu (mam Octavia II 1.9 TDI, 5kvalt, BXE motor, 230 000km).
Cca poslednych 30 000 km mi zacalo hucat v prevodovke (kovovy valivy zvuk) ked som isiel medzi 90-100Km/h. Nizsie/vyssie rychlosti nic, resp. minimalne. Nezalezalo od zaradeneho stupna (4,5,N) ani od zosliapnuta spojka/brzdenie, zaviselo iba od rychlosti.
Ako riesenie 1. servis najskor odporucil vymenit gumy, potom lave pred. lozisko, prave lozisko, nepomohlo (od zakrut pritom hucanie nezaviselo). Dosla mi s nimi trpezlivost isiel som do 2.heho znackovejsieho servisu, tam odporucili vymenit prevodovkovy olej a priliat nejaky ekrazit na osetrenie prevodovky, opat nic. Nasiel som 3ti servis kde boli ochotni vykonat vymenu prevodovky, tak som rovno dal vymenit aj spojku, lebo uz zaberala dole a tvrdo. Cenovo - 350e prev. repas, 500e Sachs spojka + robota 200e).
Po oprave som plny nadeje cakal vyriesenie problemu. Prvotny problem vyrieseny - hukot zmizol, problem bol vraj nakoniec v diferencialy (testovali akusticky na zdvihaku pri danej rychlosti), spojka uz ide lahucko, zaber hore .
Dalsi problem mi ale vznikol a to je radenie stupnov
- 1ka ide velmi tazko kym sa auto nehybe - ako keby cez gumu, ta draha pohybu akoby nesedela, niekedy musim zosliapnut parkrat spojku aby som sa do nej dostal
- 2ka ked zaradujem z 1ky alebo z 3ky tak zabzuci/piska v lavej strednej polohe ked posuvam paku, neviem ci to je cez zuby alebo sa tam o nieco sucha. Ked zastavim, vypnem motor na 2ke, tak aj vyradenie do N/1 ide velmi tazko, podobne ako 1ka.
- ostatne stupne OK
Z daneho autoservisu som dostal odpoved ze to sa pri "novej" prevodovke musi zabehnut/vysuchat, tak reku dobre, ale po tyzdni/500km mi uz dosla trpezlivost a nechcem to viac trapit .
Moje 2 otazky:
- stretli ste sa uz s takymto niecim pri radeni ?
Na fore som nasiel, ze problem este moze byt kulisa paky alebo lanovody - prip. je este nieco co sa da dostelovat ?
- menili ste uz niekto prevodovku, ako sa to chova prip., naco si dat pozor ?
Sorac za taky dlhy spam, ale mozno niekomu nieco pomoze a budem rad za kazdu pomoc, dik ;)
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Riešenie veľmi jednoduché,zosynchronizovať pozíciu radiacej páky a kulisu prevodovky.Páka - zdvihne sa krycí mech a už je vidieť na páke také očko pre kolík,tuším priemer 4 mm (5mm ?) a dole je otvorček takže sa páka zaaretuje kolíkom v tej pozícii otvorov
Na kulise je páčka v tvare L.Tú treba tlačiť dnu a točiť v smere hodiniek a hladať polohu kulisy v ktorej to kulisu zablokuje a vbehne pootočené dnu.Lanovody musia sedieť presne na svoje očká ak je jedna aj druhá strana blokovaná v tej danej pozícii.Takže lanká dať dole z kolíčkov najlepšie ešte pred samotným zablokovaní (pri prevodovke) a nasadiť až po aretácii kulisy.Ak dĺžka nesedí treba ju upraviť.Po nasadení lanovodov sa uvolnia blokácie a je hotovo. Prvým pohladom bude pochopené
Na kulise je páčka v tvare L.Tú treba tlačiť dnu a točiť v smere hodiniek a hladať polohu kulisy v ktorej to kulisu zablokuje a vbehne pootočené dnu.Lanovody musia sedieť presne na svoje očká ak je jedna aj druhá strana blokovaná v tej danej pozícii.Takže lanká dať dole z kolíčkov najlepšie ešte pred samotným zablokovaní (pri prevodovke) a nasadiť až po aretácii kulisy.Ak dĺžka nesedí treba ju upraviť.Po nasadení lanovodov sa uvolnia blokácie a je hotovo. Prvým pohladom bude pochopené
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Ja ked som kedysi menil spojku na Espere , tiež som musel doladiť polohu páky prevodovky a nanaovo zaaretovať lebo vobec
nešlo zaradiť I, II , a spiatočku ...
Tak som to zospodu zaaretoval v tej polohe ako bola zaradená spiatočka a zrazu sa dalo radiť v pohode...
Inak nerozumiem ,že prečo je dobre ked spojka vypína "hore" ?
Čo je to jak na autobuse ??
Pedal spojky ma byť nastavený tak aby spojka začala zaberať na konci prvej tretiny zdvihu pedala...asi 5-7 cm od podlahy
A čo sa týka fungovania prevodovky , a j ja som spozoroval,že ked vymenim olej v man. prevodovke , tak prvých 500 km sa akoby nič nedeje nijake zlepšenie, až potom začali sa dať radiť prev.stupne vyrazne ľahšie ako predtým zo starým olejom.
nešlo zaradiť I, II , a spiatočku ...
Tak som to zospodu zaaretoval v tej polohe ako bola zaradená spiatočka a zrazu sa dalo radiť v pohode...
Inak nerozumiem ,že prečo je dobre ked spojka vypína "hore" ?
Čo je to jak na autobuse ??
Pedal spojky ma byť nastavený tak aby spojka začala zaberať na konci prvej tretiny zdvihu pedala...asi 5-7 cm od podlahy
A čo sa týka fungovania prevodovky , a j ja som spozoroval,že ked vymenim olej v man. prevodovke , tak prvých 500 km sa akoby nič nedeje nijake zlepšenie, až potom začali sa dať radiť prev.stupne vyrazne ľahšie ako predtým zo starým olejom.
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 16.01.2015 13:29 Zdieľať na Facebook
diky pani za info, tiez mi to dava najvacsi zmysel, nasiel som takyto videonavod: https://www.youtube.com/watch?v=sheTKD03hmo
v pondelok im to idem vysvetlit a dufam len ze to budu vediet resp. mat dost trpezlivosti sa s tym bavit
PS laco1871: neviem kedy je zaber spojky dobry, na starej to bolo dole (kratky rozsah), teraz uz hore (dlhsi rozsah), kazdopadne to ma velmi netrapi
v pondelok im to idem vysvetlit a dufam len ze to budu vediet resp. mat dost trpezlivosti sa s tym bavit
PS laco1871: neviem kedy je zaber spojky dobry, na starej to bolo dole (kratky rozsah), teraz uz hore (dlhsi rozsah), kazdopadne to ma velmi netrapi
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Na kieho Árona na to servis...urobíš sám,z tohoto sa dá vidieť kde a čo treba
Kým zaparkuješ pri servise je to dávno hotové
[img]https://i.postimg.cc/ZWqn0Z4G/a.jpg [/img]
[img]https://i.postimg.cc/2qZZ8mxz/aa.jpg [/img]
Kým zaparkuješ pri servise je to dávno hotové
[img]https://i.postimg.cc/ZWqn0Z4G/a.jpg [/img]
[img]https://i.postimg.cc/2qZZ8mxz/aa.jpg [/img]
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 16.01.2015 13:29 Zdieľať na Facebook
no takze octa je s5 v servise, to dostelovanie prevodovkovych laniek pomohlo ciastocne na tu 1ku, museli sa ale vymenit aj tie ocka so strunkami.
To bzucanie prevodovky pri radeni do 2ky sa tym ale neodstranilo, takze prevodovka isla na repas (povodny repas robil asi nejaky suflikant/spekulant ), zrejme to budu asi synchrony, vymedzenie, netusim.
Keby viem, ze s tym zabijem tolko casu poslem asi rovno prevodovku Sixtovi do CZ , tam tiez myslim vyjde okolo 400e
To bzucanie prevodovky pri radeni do 2ky sa tym ale neodstranilo, takze prevodovka isla na repas (povodny repas robil asi nejaky suflikant/spekulant ), zrejme to budu asi synchrony, vymedzenie, netusim.
Keby viem, ze s tym zabijem tolko casu poslem asi rovno prevodovku Sixtovi do CZ , tam tiez myslim vyjde okolo 400e
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Jedno pochybenie za druhým.Niekde zlá identifikácia problémiu,inde diletanské opravárensvo.
***Nasiel som 3ti servis kde boli ochotni vykonat vymenu prevodovky, tak som rovno dal vymenit
Tu už sa stala prvá veľká chyba,vymenilo sa niečo zlé za niečo neznáme.
Ak až štvrtý servis urobí základný úkon nastavenia tiahel po žiadosti majiteľa...pes poondial také servisy,lepšie výsledky by mal africký krovák s McGayverovým nožíkom
Čo sa Sixtu týka,niekoľko prevodoviek išlo po demontáži k nemu na opravu,a spokojnosť by sa nedala označiť ako bez výhrad.Opravili uloženie ložiska v obale kvalitne,ale ložiská diferenciálu ostali s poškodenými dráhami a prevodovka sa musela opäť otvárať.Hliníkové pozostatky po fréze metalizovali olej,takže - rozpaky.Aj ďalší prípad ale iného typu priniesol trochu citrónu do úsmevu...proste nie 100 %.Urobené kvalitne bolo to čo sa žiadalo,vybitie obalu...
Ani to inak nemôže byť pri cene opravy.Niekolko prevodoviek som robil ako celok,a to sú úplne iné ceny a o 400 e.- nemôže byť ani reč.Tam sa dostane cena samotných ložisiek
***Nasiel som 3ti servis kde boli ochotni vykonat vymenu prevodovky, tak som rovno dal vymenit
Tu už sa stala prvá veľká chyba,vymenilo sa niečo zlé za niečo neznáme.
Ak až štvrtý servis urobí základný úkon nastavenia tiahel po žiadosti majiteľa...pes poondial také servisy,lepšie výsledky by mal africký krovák s McGayverovým nožíkom
Čo sa Sixtu týka,niekoľko prevodoviek išlo po demontáži k nemu na opravu,a spokojnosť by sa nedala označiť ako bez výhrad.Opravili uloženie ložiska v obale kvalitne,ale ložiská diferenciálu ostali s poškodenými dráhami a prevodovka sa musela opäť otvárať.Hliníkové pozostatky po fréze metalizovali olej,takže - rozpaky.Aj ďalší prípad ale iného typu priniesol trochu citrónu do úsmevu...proste nie 100 %.Urobené kvalitne bolo to čo sa žiadalo,vybitie obalu...
Ani to inak nemôže byť pri cene opravy.Niekolko prevodoviek som robil ako celok,a to sú úplne iné ceny a o 400 e.- nemôže byť ani reč.Tam sa dostane cena samotných ložisiek
-
- Príspevky: 519
- Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59 Zdieľať na Facebook
Ako chesusmária 5 servisov meniť!!!? To sme zase na Slovensku. Samí oujeb boa.
To je na plač toto fakt.
Tvária sa tu na SK všetci, akí sú odborníci vo svojom obore, natŕčajú paprče len vstúpite do dverí, ale vedia houno. A ešte to je zväčša arogantné prasa.
A smutné je, že bezradní ludia si už zvykli a akceptujú to a nahráva to tým sráčom.
Prečo to takto funguje, že jednorožci ako pán Milan si vypýtajú 2,5€ a spraví eňoňuňo všetko a iní... ach škoda reči
To je na plač toto fakt.
Tvária sa tu na SK všetci, akí sú odborníci vo svojom obore, natŕčajú paprče len vstúpite do dverí, ale vedia houno. A ešte to je zväčša arogantné prasa.
A smutné je, že bezradní ludia si už zvykli a akceptujú to a nahráva to tým sráčom.
Prečo to takto funguje, že jednorožci ako pán Milan si vypýtajú 2,5€ a spraví eňoňuňo všetko a iní... ach škoda reči
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 16.01.2015 13:29 Zdieľať na Facebook
tak uz len aby som to tu ukoncil, prevodovka opravena, servisak povedal, ze ked to dal na repas (ta vadna 2ka) prisla mu "opravena" prevodovka kde nevedel zaradit 5ku , uz mal aj on toho dost takze potom to uz zobral osobne pan co "robi" prevodovky.
Po 2 tyzdnoch som sa dockal auta, radim uz normalne, bez obmedzeni a zvukov, nie je to samozrejme ako povodne lahucke, ciste radenie, ale tak na 10r. aute asi uz moc spekulujem.
Takze ti co planuju lacno opravovat prevodovky v skodovkach, pripravte sa na mozne utrapy a ako pise mhlavaty, kvalitna praca nieco stoji, len potom uz je na zvazeni kolko ma realnu hodnotu samotne auto voci takej oprave ;)
Diky vsetkym za pomoc a vela stastnych km.
Po 2 tyzdnoch som sa dockal auta, radim uz normalne, bez obmedzeni a zvukov, nie je to samozrejme ako povodne lahucke, ciste radenie, ale tak na 10r. aute asi uz moc spekulujem.
Takze ti co planuju lacno opravovat prevodovky v skodovkach, pripravte sa na mozne utrapy a ako pise mhlavaty, kvalitna praca nieco stoji, len potom uz je na zvazeni kolko ma realnu hodnotu samotne auto voci takej oprave ;)
Diky vsetkym za pomoc a vela stastnych km.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 35 neregistrovaných