Fiat Croma 1.9 jtd , 110kw - rozvody

Diskusia ohľadne vozidiel značky Fiat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

19tdi96kwawx
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 20.02.2017 21:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 19tdi96kwawx »

Dobre vdaka
19tdi96kwawx
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 20.02.2017 21:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 19tdi96kwawx »

Dobre vdaka
hjundai
Príspevky: 2710
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Zaujímavé sledovať ako sa opravuje motor po "internete" keď mechanik radí laikovi-lajkovi. Ukazuje sa že treba najprv objasniť pojmy aby každí myslel na banán keď sa napíše "otoč banán". Američania raz takto opravovali jedno Apollo ale na jednej aj druhej strane boli rovnocenní partneri asi v tom bol rozdiel takže napriek zložitosti sa výsledok urodil.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ide nastavovať rozvody a pýta sa ako ma byť postavená kľuka ?

:angr: :..:

predsa piest 1-veho valca musí byť uplne hore v pozicii TDC

a vtedy je kľuka v polohe 0° :28b7:

a vtedy sa musí dať zaaretovať :hero:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zásada rozvodov je že vieš čo robíš a poznáš aretačné miesta a máš potrebné prípravky.Motory ktoré by ťa dali do kolien je spústa,už ich prípravky sú problematické.Fiat a Lancia má tvarovky na konkrétny hrb vačky,Rover má atypické polohy,Voyager ani nenajdeš kde sa blokuje.Ak ti neprezradím nikdy v živote sám bez informácií neťukneš do rozvodov.A k tomu už iba malá komplikácia že po urobení rozvodov sa ešte niečo dostavuje na presno,väčšinou predvstrek.Keď sa to konečne ľudia naučia,nastavujú ho aj u nasledovnej generácii kde sa nastavovať nesmie.Patrí k typickej výbave že ľudia najprv niečo domrvia,potom sa pýtajú ako.Akoby sa nedalo najprv opýtať až potom niečo robiť.U motorov kde diagnostika ukazuje pozíciu prakticky nestretneš dielňu aby urobili výpis z diagnostiky pred rozvodmi aby sa pozíciu s ktorou auto prichádza vedeli.Pozícia sa opakuje,je to aj kontrola pre mechanika samotného.Ale vyprdnúť sa na mechanika,ide o to,aby auto neodchádzalo po rozvodoch horšie než prišlo.A to sa veru bežne stane.Potom pýtaš od majiteľa nejaký protokol a nemá potuchy o čom je reč.Ale všetci sa po tých dielňach tvária akoby práve prišli od Ferrariho,jedinú normálnu informáciu z neho nedostaneš,To ale má logiku,keď rozprávaš,môžu odhaliť že si hlúpy,lepšie skováš ak sa nebavíš.
19tdi96kwawx
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 20.02.2017 21:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 19tdi96kwawx »

Škoda ze sa nedá poslať video.. Kluka bez rozvodov zadrhava na dvoch miestach.. Takže neviem ci keď sa stretli ventili ci nepoškodilo aj kluku
martincichy
Príspevky: 5442
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Nemas krive ventily?
19tdi96kwawx
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 20.02.2017 21:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 19tdi96kwawx »

Škoda ze sa nedá poslať video.. Kluka bez rozvodov zadrhava na dvoch miestach.. Takže neviem ci keď sa stretli ventili ci nepoškodilo aj kluku
19tdi96kwawx
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 20.02.2017 21:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 19tdi96kwawx »

Kluku točím bez remena táže sa otáča čisto len kluka a piesty nič viac... Napadlo ma za ci nemôže byť pridrety motor
pacok
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacok »

Ak posledny prispevok myslis vazne- opusti pracovisko.ved ventily vadia.su otvorene. :40bd:
MilankoDCA
Príspevky: 134
Dátum registrácie: 16.04.2008 15:35
Bydlisko: okolo TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MilankoDCA »

Ja cisto teoreticky - pri otacani kluky s piestami bez remena by mohla za ten pocit pridierania moct rozdielna kompresia vo valcoch. Vtedy su ventily uzavrete vsetky.
A nemoze byt problem v tom zaseknuti po tretej otacke napr.rozvodovy remen dlhsi alebo kratsi o 1 zub? Pozeralo sa to podla stareho remena ak bol po strete a roztrhnuti v takom stave ze sa to dalo zratat?
Rozdiel v dlzke moze sposobit posunutie pri kazdej jednej otacke trosku v casovani taky kusok, ze pri tretej otacke uz je tak velky posun ze narazi ventil do piestu....
Len teoreticky skusam co by som ja pozrel, rozvody poznam vzdy len na tom aute co prave mam...
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Nemoze byt rozdielny tlak vo valcoch ak su vstreky vymontovane.Raz som sa natrapil tiez s talianskym vozom alfa 2,4jtd,a bola ohnuta kluka uplne na konci kde je remenica,teda vnutorna cast kluky,ktora je vbloku bola ok.Remenica rozvodu suchala blok motora/hlinik/.Skontrolovat kluku,ojnice,ozubenia a remen.Modul musi sediet.
19tdi96kwawx
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 20.02.2017 21:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 19tdi96kwawx »

Nemôže sa dotikat ventilu lebo by som ďalej nepretocil kluku ale ona ide točiť len v jednom úseku ju akoby sekne a musím použiť veciu silu aby som ju pretocil keby sa opieral piest o ventil tak to nepretocim a v streky sú všetky vonku takže žiadna kompresia nevzniká a s vackou netocim.. Točím len s kľukou a robí to isté aj keď sa zhodia vačky takže na ventili nič netlačí a stále na to istom mieste ako by ho seklo a keď dám veciu silu tak to preto čím
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Už v podstate aj vieš problém a môžeš pokojne dávať dole hlavu resp. von motor.Kluka bez nahodeného remeňa ide točiť iba pokiaľ sa nestretne piest z práve otvoreným ventilom.A v každej existujúcej polohe vačkovice sú vždy dva ventily na zdvihu.Takže stretnúť sa musí a u dobrého motora je také otáčanie nemysliteľné !!! Treba si pozrieť diagram,vždy sú v pohybe dva ventily. Ak pri stretnutí piesta z ventilom je hydroštel na fujaru,vie z neho vytlačiť olej (to umožní prekonať ten bod),u kvalitného motora pretočenie nehrozí jedine ak niečo povolí,prerazí hydro,zohne tanierik ventilu,zlomí vahadielko,pretrhne mostík na vačke a pod.
Kontrola je lahká,rozvod nahodiť a postupne cez otvor vstreku tlakovať jednotlivé valce (v kompresnej pozícii) stlačeným vzduchom.Ak sa ozve fukot v saní či zbernom výfuku je jasné aj že kde presne problém je. pozor !!! nesnažiť sa kľúčom udržať piest v hornej úvrati lebo poláme ruky !!! Aj malý tlak do valca je obrovská sila na kluke
19tdi96kwawx
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 20.02.2017 21:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 19tdi96kwawx »

Dobre ďakujem

Návrat na "Fiat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 14 neregistrovaných