Elektromobil

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7155
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

Elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

https://www.autobazar.eu/volkswagen-gol ... 25168.html

Toto je pre mňa zaujímavá ponuka.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

novidis aj kebab dneska sype, nez ludia dojdu nato co v tom je :40bd: , tusim to eu uz aj chcela zakazat, ale co ked to.je v nemecku narodne jedlo lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

https://auto.bazos.sk/inzerat/102103173 ... g-74kw.php
Velmi podobné, ale ovela ekonomickejšie. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7155
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

Elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

Taketo len naftovy kombik používam na ťahanie vozíka na vinohrad. Otec si ho drží kvôli malej spotrebe a guly.

Inak dnes som tam bol namontovat fotopascu niečo mi ohrizlo jednu s pawlowny.
Vyrástli paradne sadil som v apríli korenove sadenice dnes majú niektoré cez 3 metre. Zaujimave je že zhruba 20% má iba cca 1 meter. Je medzi nimi dosť veľký rozdiel aj keď boli sadene rovnako.
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7155
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

Elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

bajo777 napísal:novidis aj kebab dneska sype, nez ludia dojdu nato co v tom je :40bd: , tusim to eu uz aj chcela zakazat, ale co ked to.je v nemecku narodne jedlo lol
Zatiaľ sme do toho nesli, zene končí rodicovska a v hre je viacej možností.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ze tebe konkretne majitel firmy dovolil niekde natiahnut kabel a niekde namontovat zasuvku vobec neznamena ze podobnu moznost ma 99.9% pracujucich plus takisto to neznamena ze ty v tej firme budes robit az do skonania sveta... ked sa tak zamyslim tak v nasej budove kde je 5.500 ludi nahromade tuto moznost ma priblizne 10.

A teraz co :)

linkovany inzerat na 3rocny WV e-Golf za 15.000 eur : kolko ta kravina stala nova ? Len sa chcem vratit k tomu poklesu ceny - pretoze strata hodnoty tragacu je najcastejsie zabudana financna zataz majitela vozu, pre mna z nepochopitelneho dovodu. Kazdeho truhlika zaujima ci masina zerie 6.5l / 100km alebo 5 litrov, ale v zivote som pocul snad troch alebo styroch rozmyslat sposobom "dnes kupim za 30.000eur, o 6 rokov predam za priblizne 9.000 az 10.000 eur ked tak pozeram inzeraty" {priklad : novy Superb, 6rocny Superb cize dnes z roku 2013}.

A pritom je extremne dolezite ci dostanes 10.000 eur o X rokov ked si dnes kupis benzinovy voz za 20.000 eur alebo ci dostanes 5.000 eur...
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

alebo si ho nechas az do skonania a strata hodnoty pri predaji ta nemusi zaujimat. Ja som chlapec z dediny,ak neratam mladych chalanov a podnikatelsku triedu tak auto je skoro ako za sociku rodinny prislusnik na dlhe roky. Tiez mi ale trvalo dost rokov prist k tomuto zaveru.
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7155
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

Elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

Súhlasím E-hračky strácajú na hodnoťe rýchlo, ale to je sposobené strachom ludí s noviniek nemá to reálny dvovod a može sa to rýchlo zmeniť.(inak ludom ako ja to vyhovuje lebo sa stávajú dostupnými)
Pozri sa hore na prepočet auto za 20 000eur po 100 000km ho predáš za 11000eur ale za túto dobu si ušetril na benzíne 5000eur (ani nerátam nabíjanie s FV)
https://www.autobazar.eu/volkswagen-up- ... 65551.html

a súhlasím s Autolaikom ,zatial som všetky moje autá zodral na totálku a následne zrecikloval.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

aj ano aj nie. Ja som tiez chlapec z dediny, dokonca takej malej ze sme ani ulice nemali len cisla domov, ale zase si treba uvedomit ze v poslednej dobe proste auta v drtivej vacsine nekoncia na smrt u majitelov. Ano jasne, je kopec ludi ktori naozaj dojazdia masinu az na smrt ale rozhodne to nie je vyznamna cast - nie je to ani 20% ani 10% zo vsetkych majitelov.

Mimochodom, ja patrim k nim - jazdim 2001 Galaxy, ktorej konci STK/EK buduci maj. To auto nemam komu predat, nemam dovod, posuniem ho bratrancovi na dedinu a bud sa nam podari prejst cez emisnu (STK sa nebojim) co je velmi pravdepodoobne - v takom pripade auto zozerie hrdza, na pravom zadnom rohu uz to slusne zacalo a do dvoch rokov tam bude diera cize dalsia STK sa nekona a tento proces nedokazem zvratit lebo vyvarat / rezat to v hentom mieste je absolutne neekonomicke - pripadne cez EK neprejdeme a masinka potom skonci ako zdroj dielov pre malotraktor, pripadne bude behat bez znaciek po dedine, po zahradach, po poli az do uplneho finale.

Extremne dolezita otazka ale je : KEDY pride koniec elektrotragaciku a spalovacieho motoru. Dovolim si tvrdit ze EV NEMA SANCU vydrzat tak dlho ako spalovaci motor - je uplne normalne a bezne ze 20-25 rocny spalovaci voz proste funguje, kdezto 20rocny EV nebude chodit prakticky ani jeden kvoli tomu ze skapu baterie. Pocet nabijacich cyklov. Termalny management - v zime -15, hajde nahodit masinu a do roboty, premrznute batercicky, nedaju sa nabijat (lithium sa nesmie nabijat ked ma menej ako nula stupnov), to nema sancu prezit 15 rokov a pripady ze Prius prvej generacie este dnes funguje neobstoja pretoze Prius nema kapacitu baterie >50kWh a nejazdi vyhradne na bateriu a nemusi ju nabijat ked je -10. Si musime uvedomit kolko km najazdi Prius za 15 rokov na baterie a kolko statisicov km ziadame od cisteho EV za ten cas.

Cim mensi vozicek, cim mensia kapacita baterii, tym nachylnejsi bude na skapanie. Ked zoberem linkovany E-Up co ma dojazd 150 km alebo ja neviem kolko, a ked to porovnam s Teslou 95kWh co prejde 450km, tak nech Tesle padne za 15 rokov kapacita baterii na polovicu, tak este furt to vies pouzit. Ale ked E-Upu umre polovicka kapacity baterii, tak tych zostavajucich 50km je naprd. A to je len pokles kapacity, nevyhnutelny - co takto totalne zlyhanie, ze proste tie baterky prerazia vnutri atd. Kupime si 18650 moduly a budeme letovat dohromady ? Cenovka nepusti, neoplati sa to.

Ze kupime nejaky iny modul a proste vymenime ? Ojazdeny 15 rocny ? No urcite...
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7155
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

Elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

životnosť batérie berieš trochu pesimisticky, ale uznávam výsledky testov sú nejednoznačné, len čas v teráne odhalí pravdu.

Napr. kolega má Renault Espace a minulí rok ho motor nechal na D1 cestou na promócie. Musel ho vymeniť za 1500 eur, potom chvíľu dobre a teraz po roku odišiel aj ten, ale už našťastie týžden po príchode s dovolenky. Zohnal ďalší znovu aj s robotov a spojkou cez 1500 eur, a po týždni zase problém mašinka išla na 3 hrnce.
Teraz je nasratý lebo už ked mu 1. krát odišiel motor povedal som mu nech to vyšrotuje a nech radšej začne splácať E- hračku a až teraz mi dal za pravdu.
Pointa je že ako Baterka ani Spalovací Motor neni večný.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

myslim si ze dlhsie vydrzi spalovaci motor - dobry motor, s normalnou konstrukciou a nie tie posrate 1.0i hrkalky trojvalcove co sa promenaduju, vydrzi v pohode milion kilometrov co baterkac jednoducho nemoze dat nikdy.


Ze sa kolegovi posral Espace ? Tipnem si, nebola to 2.0dci ale nejaka 1.9dci alebo 2.2dci hovadina. Na istotu viem ze nemala za sebou 150.000km, prakticky si tipnem ze pan kolega nekupoval auto nove ale ojazdene takze uz mohlo byt trikrat stocene. Atd, atd.

Chapes rozdiel medzi NEJAKYM spalovacim autom a spalovacim autom ktore NAOZAJ POZNAS ? Ani sa nepytam na udrzbu toho Espejsu, ci pan nacas menil rozvody, nepretahoval oleje (jasneeee, 30.000km to musi vydrzat zakazdym, lebo longlife je najlepsia vec na svete) atd, atd.


Poznamka : za 1500 eur kupoval motor na Espejsa ??? To bol zo zlata ? Za 1500 eur ten motor opravis na totalku, co je treba, a budes mat nove suciastky - nie nejake blato pouzity motor so 450.000km co kupil a co sa mu vysral o rok neskor. Spravil obrovsku chybu ked kupil pouzity motor. Mal opravit svoj vlastny.

DAlej predpokladam, ze na Espejse jazdi uplne presne tak ako sa bude jazdit na krpatuckom EV... cize 90-100km/h po dialnici. Alebo zeby ten Espace dostaval bomby 140+km/h lebo proste normalka ? Skus nejaky maly lacny EV vzduvat 130km/h, beznou cestovnou rychlostou - baterky nevydrzia, prudy tecu jak svina, dojazd v prdeli, atd, atd.


Nie, baterie naozaj 20 rokov nevydrzia. Mozno vydrzi nejaka batercicka v Priuse atd, ale kristušád Lithiova technologia pri peckovani na 100% vydrzi 300 cyklov nabitia/vybitia. To hovoria vsetci vyrobcovia, potom je kapacita znizena na 80% max a zivotnost velmi otazna.

Kde chceme na EV masinke mat 500 alebo 800 nabijacich cyklov za 15 rokov ? PRepana ked to zoberes ze nejaku malu kapacitu s dojazdom 150-200km musis nabijat prakticky kazdy druhy den KED MALO JAZDIS do roboty z roboty 50km, pripadne nabijat VIACKRAT DENNE ked viac jazdis (30.000km rocne na EV, ruka hore)... tak za 15 rokov mas 15 x 365 / 2 = 2740 nabijacich cyklov ak nabijas kazdy druhy den.

Tri tisic cyklov NEVYDRZI ZIADNA Li-Ionka v tychto lacnych hrkalkach. Ako pisem, mozno v hybridoch vydrzi (Prius 1.generacia atd) ale ta bateria ZDALEKA PREDALEKA nedostava take bomby ako by dostavala v plne EV masine. Takze preto vydrzal Prius1 10-12 rokov, a preto ziadne plne EV nevydrzi 15 rokov. Mimochodom, samozrejme aj v tych Priusoch sa baterie menia a menia a menia, nieze ne.

O trakcnych / olovenych bateriach sa ani neskusame bavit ked preberame 3000 cyklov, ze ?


Mimochodom, so splacanim EV hracky je to tiez komplikovane. Poprve pan ma Espace z nejakeho dovodu - urcite preto lebo nikdy nic nevozi, takze pre neho malilinke CityGo a Espace budu uplne rovnako pouzitelne vozidla. Podruhe, ked si zoberes pokles hodnoty jeho Espace ktory ma cenu 4.000 eur ak je to 2008cka, a za 5 rokov bude mat cenu 1.500 eur, tak mi teraz narataj pokles ceny EV tragaciku ktory dnes kupim za 25.000 eur a aku bude mat cenu za 5 rokov.

Co ti vyslo ? Mne vyslo to, ze pan kolega strati 2.500 eur na hodnote Espejsu, kdezto 25litrovy EV tragac strati za rovnakych 5 rokov na hodnote priblizne 15.000 eur, co znamena ze je o ~12.500 eur drahsi nez Espace.

Povedane inak, na tom Espace este moze fesak vymenit sedem motorov a furt bude lacnejsi nez moderny krpaty EV, ktory nikam nepride a nic neodvezie. A to este byvate v Banovciach - parada, skuste sa prestahovat napriklad do Vavrisova, kde je -30 stupnov velakrat v zime. Alebo Oravska Lesna.

Kam asi tak pride EV vozidlo ? Ani z garaze von... baterky znicene za tri roky.



Nie je to jednoduche, EV nie je pre kazdeho a za kazdych okolnosti a to ze niekto ma elektriku "zadarmo zo solaru" vobec neznamena, ze takouto cestou pojde kazdy.

Nie, nepojde. Tak ako som napisal na predchadzajucej strane "Dovolim si tvrdit ze EV NEMA SANCU vydrzat tak dlho ako spalovaci motor - je uplne normalne a bezne ze 20-25 rocny spalovaci voz proste funguje, kdezto 20rocny EV nebude chodit prakticky ani jeden kvoli tomu ze skapu baterie".

Nie som ziadny pesimista. Ze spalovacie motory funguju 20-25 rokov je uplne normalna bezna a vekom preverena vec ; ze batercicky 20 rokov chodit nebudu je absolutne jasne kazdemu, okrem tych najhorsich najzaslepenejsich vizionarov. To nie je ziadny pesimizmus z mojej strany. Nikde neklamem, nic neprikraslujem.


Este sme nezohladnili hladisko bezpecnosti... nechcem sediet v ziadnom CityGo ked sa zrazi so spalovacim Touaregom alebo podobnou masinkou. Budu mi hovno platne vsetky usetrene peniaze sveta za elektrinu ked budem mrtvy...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

PS: splacat... zabudol som povedat ze splacanie tiez nie je zadarmo.


1) Leasingove navysenie. Nieco preplatis. 1000 eur ? 2000 eur ? Podla toho ako kde.

2) nutnost havarijneho poistenia. Nech sa paci, na EV tragacik v hodnote 20.000eur to mame okolo 500 eur rocne. Krat 4 roky...



Kolega splaca Teslu, havarijka slabych 1.500 eur rocne. Krat styri roky... kolko ti vyslo ? Tuto vec majitel stareho Espace nemusi platit. NAvyse, za 1500 eur ja osobne prejazdim priblizne 20.000km. Kedze jazdim 10.000km rocne na voz, chlapcisko s Teslou zaplati KAZDY ROK viac len na havarijnom poisteni nez ja prejazdim na palive za DVA ROKY dohromady. Elektrina zadarmo ? Fakt ?

Takisto nemusim chodit na 300 eurove zarucne kontroly, to mame tiez krat styri-pat rokov nejake peniaze.
.
.

Nie je vsetko zlato co je EV :)
golfo
Príspevky: 146
Dátum registrácie: 11.10.2015 15:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa golfo »

k tým nabíjacim cyklom Li-ion akumulátorov.My napr.použivame akumulátory kde výrobca tvrdí že maju po 10 rokoch prevádzky ešte stále 80 % kapacity.Nabíjacich cyklov musí zniest 5000 krat minimálne.To kolko tieto veci naozaj vydržia ukáže až čas,nato je ešte velmi skoro........su situácie kedy sa dá takato batéria zničiť velmi rýchlo.......
Fiat Marea weekend 2,4 jtd,VW Passat Variant B7 2.0tdi
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Golfo - mal som doma viac ako 60 ročný motor , ktorý chytal na prvé otočenie a bol zaťažený o dosť viac ako keby bol v aute - kolko je to nabíjacích cyklov ???? 60 rokov???
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Golfo, ja osobne si myslim ze ten vyrobca baterii to tvrdi jednoducho preto, lebo za 10 rokov tu nebude. Ak tu bude, tak baterie ajtak nebudu v zaruke cize ked sa ti po 6 rokoch pokazia alebo budu mat 25% kapacitu, proste ti ich nevymeni za nove. A kedze nejde o jeho peniaze, tympadom mu je to jedno a do marketingovych materialov napise barsjaku kravinu.

Inak co sa tyka tisicov nabijacich cyklov pre Li-Ion... naozaj je to mozne. Mozno nie 5000 ale 2000 az 3000 ano, zasada je nevybijat Lithia pod nejakych 25% a nenabijat cez 75%. Nenabijat velkym prudom, obrovsky dolezite, idealne tak C10 cize desatinovy prud v porovnani s kapacitou (40Ah battery pack nabijat maximalne 4 ampermi, jasne potom nabijanie dlho trva, takych 12-14 hodin).

Neprehrievat, nemrznut. V labaku sa to da. V realite je to trosicka ina kavicka.
Samozrejme aj cena hraje ulohu, lacne EV budu mat... lacne baterky. Ktore nevydrzia tolko ako premiove produkty. Jasne, ze ?

Ked sa pohybujes v zlatom strednom rozsahu, nenabijas jak huj a nevybijas obrovskymi prudmi, nestresujes material a jeho vnutorne struktury. Anglicky : https://batteryuniversity.com/learn/art ... _batteries
https://batteryuniversity.com/learn/art ... ion_to_die

plus vela inych zaujimavych artiklov odtial...

Ale v praxi v realite V AUTE tych 5000 cyklov nedame. Pretoze tie baterky nemaju 20 stupnov konstantnu teplotu, nemaju idealne chladenie a vyhrievanie, nepohybuju sa v ramci najlepsieho rozsahu vybitia teda tych 40-60%, maju obrovske mechanicke vibracie...

Inak mimochodom predlzenie zivotnosti baterii je najzavaznejsi dovod, preco vidite pri niektorych autach napisane ze "bateria s kapacitou 40kWh ma vyuzitelnych 30kWh". Toto je dovod. Zivotnost. Inak by fakt vydrzali 300 cyklov a fajront.
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 86 neregistrovaných