Skoda Octavia II 1,6tdi, 2010 cayc- senzor

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

original
Príspevky: 268
Dátum registrácie: 03.03.2008 13:36
Bydlisko: TT
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia II 1,6tdi, 2010 cayc- senzor

Príspevok od používateľa original »

Zdravim vas, diagnostika mi vypisala chybu P0016 crank shaft position, camshaft position correlation bank 1 senor A, co si myslim, ze je senzor otacok na vacke.Chyba nejde zmazat, auto mi uz 3x zhaslo pocas jazdy a vypisalo na pristrojovke chyba motora, auto do dilny. Sem tam ked je moc teplo, tak aj dlhsie startuje cca 3sec. Objednal som novy snimac a chcem sa opytat ci sa da vymenit bez toho aby sa davali rozvody dolu? A ako odmeriam ten stary, aby som zistil ci bol vadny?
Alebo je chyba v niecom inom?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Bude nutný osciloskop ale min dvojkanál,bude treba získať diagram kluky + vačka
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

snímače otáčok vačky a kľuky overíš len osciloskopom. Tu nejde o to, či tam je taký a taký odpor, napätie či prúd, ale ide o to, ako vyzerá prejav signálu z týchto snímačov samostatne a voči sebe (ako vyzerá vlnkovka na monitore)

Neraz som zažil, že zákazník vymenil snámače niekoľkokrát (v autorizovanom servise, v inom servise, ba i z iného funkčného auta), stále vyhadzovalo príbuznú chybu a osciloskopom som zistil, že signály sú pretienené. Ostávalo už len nájsť zdroj tienenia.

takže hľadaj dielňu, ktorá má osciloskop.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Chyby P 0014 a P 0016 sa týkaju CHYBNEJ POZÍCIE vačkových hriadeľov , na 99% :3c90:

to 1 % pripada na stavy tienenia, či chybneho signalu , ako je to opisované vyššie,

senzor len hovorí PRAVDU o skutočnej pozícii vačkoveho hriadeľa oproti idealnemu časovaniu , to znamená že kým je kľukový hriadeľ v pozicií 0° a piest 1-veho valca je v HÚ (TDC) tak niektorý z vačkových hriadeľov , nie je v pozícii presne pasujúcej k pozicii kĺukoveho hriadeľa 0°

vačkový hriadeľ je buď niekoľko stupňov dozadu /oneskorený -retarded, alebo je niekolko stupňov dopredu- advanced/
častejšie sa vyskytuje pozícia "advanced" a RJ nemože prisposobiť správné nadavkovanie paliva,

preto je v pamäti chyb zapísaná táto chyba P 0014 zla pozícia nasavacieho vačkoveho hriadeľa alebo P0016 zla pozícia vyfukového vačkového hriadeľa

Výmena senzorov s tým nespraví nič , treba správne nastaviť ROZVOD / TIMING BELT ADJUSTING /
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pozicia môže byť chybná po nejakej udalosti...napr po rozvodoch.Ak chyba nabehne v priebehu bežnej prevádzky tak sa pozície (zmeny) týkať nebude,kedže to by vyžadovalo preskok ozubeného remeňa čo je prakticky vylúčené bez deštrukcie.
Oscilo je preto nutné,lebo sa tým úplne detailne overí signál,ktorý môže byť chvilkami korektný a chvilkami nie,to už Martin spomínal.
Snímače typu Hall sa v rámci optimalizácie (sú lacnejšie) nahrádzajú snímačmi AMR typu pseudohall ktoré sú značne rychlejšie lacnejšie ale náchylné na zarušenie signálu.Dovolil som si opajcnúť vyjadrenie špičkového diagnostika...

AMR (MRS) SNÍMAČ - PRINCIP FUNKCE

U AMR (MRS) snímače naopak záleží velmi na přesnosti výroby a také na perfektním odrušení okolních akčních členů (zapalování, vstřikování, žhavení apod.), protože jeho výstupní parametry se díky podélnému prostupu (nikoliv příčnému, jako u Hallova snímače) mění se sebemenší podélnou odchylkou prostupu magnetických siločar sendvičovým elementem (feromagnetickými vrstvami sevřenou nemagnetickou vrstvu). Pokud totiž siločáry neprotínají MRS element přesně tak jak mají, nebo jsou ovlivňovýny rušivým okolím, má modulovaný signál úplně jiný tvar než segmentové kolo! Přesnost pravoúhlých křivek působí tak přesvědčivě, že se vadný snímač bez znalostí nechá jen velmi těžko rozeznat od bezvadného!

Pre tieto záludnosti a hlavne tápanie v prípade ak sa začnú snímače riešiť je najrychlejšie riešenie napichnutie dvoch snímačov oscilom a vyhodnotenie tvaru ale aj vzájomnej pozície.

Ak by príčinou bola "iba" pozícia ako hovorí Laco,tak by chyba nabiehala až pri točení motora a v pozícii zapalovanie by závada bola zmazateľná,kedže v stojatej pozícii sa chyba nevie prejaviť.Ak ani pri stojatom motore závadu nemôžeme zmazať,je trvale prítomná ako vada snímača (motor o vade pozície nevie kedže stojí)
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 44 neregistrovaných