VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 14.01.2014 17:09 Zdieľať na Facebook
Dobrý deň prosím pozriete sa mi na tento log. Jedná sa o VW 1,9 77 kW. Bez DPF. Bolo tam menené turbo, váha vzduchu, čidlo teploty vody 3x, auto ide nepravidelne, slabý ťah. Do núdzového režimu nepadá. Ďakujem https://uloz.to/file/39oN5LYibCbw/log-0 ... 10-011-csv
https://uloz.to/file/YMjD4I8byZ4f/log-miro-txt
https://uloz.to/file/YMjD4I8byZ4f/log-miro-txt
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
suhlasim - Roman, pridam drobnost ze v tvojom logu je plniaci tlak cez 2300 mBar, skoro 2400... seriova 96kW verzia ma okolo 2250 mBar, cize tvoj motor je preklopeny na priblizne 102kW.
Rozhodne nezodpoveda nicomu co by sa podobalo na 77kW.
Tipol by som si ze nemas pouzite vstrekovace ktore by mali byt v tvojom motore, a ze tie ktore tam mas nie su zdaleka schopne nastriekat to co sa od nich pozaduje (52 mg/str).
Dalej, nepaci sa mi vyvoj teploty na motore. V meraniach na sekundach 116 az 140 mas 77 stupnov, potom pri plnej zatazi na sekundach 195-215 mas o stupen menej. Je to tazko od stolika vyvestit, ale nezda sa mi ze v dnesnych teplotach ktore nie su -20 by ti motor ochladol a udrzal tu teplotu pri 20 sekundovej plnej zatazi. To uz vyberam sprostosti ale takto to nefunguje a 76 stupnov je tiez malo.
Zacal by som nahranim originalneho serioveho softu a kontrolou cisel vstrekovacov.
Rozhodne nezodpoveda nicomu co by sa podobalo na 77kW.
Tipol by som si ze nemas pouzite vstrekovace ktore by mali byt v tvojom motore, a ze tie ktore tam mas nie su zdaleka schopne nastriekat to co sa od nich pozaduje (52 mg/str).
Dalej, nepaci sa mi vyvoj teploty na motore. V meraniach na sekundach 116 az 140 mas 77 stupnov, potom pri plnej zatazi na sekundach 195-215 mas o stupen menej. Je to tazko od stolika vyvestit, ale nezda sa mi ze v dnesnych teplotach ktore nie su -20 by ti motor ochladol a udrzal tu teplotu pri 20 sekundovej plnej zatazi. To uz vyberam sprostosti ale takto to nefunguje a 76 stupnov je tiez malo.
Zacal by som nahranim originalneho serioveho softu a kontrolou cisel vstrekovacov.
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 14.01.2014 17:09 Zdieľať na Facebook
Chalani ďakujem za rýchle odpovede, to auto nie je moje je to môjho kamaráta, auto chodilo po servisoch za to čo tam nechal mohol mať nové auto. V servise mu povedali že je chytená vačka a hydroštely ale že to ešte vydrží, mal údajne vypadnuté nejaké kolíčky a že zle mazalo vačku a preto sa opotrebovala. Posielam ešte nový log za tým prvím je nahratý aj druhý ktorý sme robili na druhý deň. https://uloz.to/file/typTGwFlddju/log-0 ... 10-011-csv
Kamarát býva v BA vedeli by ste mi niekoho odporučiť kto by s tým niečo urobil? Ďakujem
Kamarát býva v BA vedeli by ste mi niekoho odporučiť kto by s tým niečo urobil? Ďakujem
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
roman nerieš to...na riešenie treba veľa informácií a logovanie ktoré dáva zmysel.Tie logy ktoré som pozeral zmysel nemajú,ten kto ich robil nech si najprv prečíta ako logovať aby to malo zmysel a bolo možné z toho vychádzať.Toto je kompilát nesprávnych vecí a nedostatkov.Jediná vec ktorú sa dá vysloviť z istotou je že je tam výborná váha vzduchu,nič viac.
Téma má názov----logovanie ..návod.Treba k tomu viac ?
Téma má názov----logovanie ..návod.Treba k tomu viac ?
-
- Príspevky: 70
- Dátum registrácie: 14.03.2009 13:05 Zdieľať na Facebook
Zdravím, moholi by ste sa mi pozrieť na LOG? Je to kamratove auto, jedna sa o VW passat B6 2.0 TDI 125kw BMR DPF-off + chip .. s autom je problem ten, že každa rychlosť ťaha do cca 3000 ot. potom akoby vyplo turbo .. jednotka aj dvojka ťaha niečo cez 3000 ot.. ale aj tak .. to nejde tak ako ma .. niekedy na trojke pri plynom plyne aj cuka ale to skor za zimneho motora .. tento problem trva už asi mesiac .. on si myslel, že to bude EGRkom lebo diagnostika hlasila chybu, tak EGR sa vymenilo za uplne nove.. spravilo sa zakladne nastavenie a kontrolka motora prestala svietiť ani diagnostika ziandu chybu nehlasi.. je mi jasne, že diagnostika neni len o chybach ale aj o zivych datach .. preto sa obraciam tu .. EGR sa vymenilo kontrolka motora sice zhasla ale s vykonom sa nič nezmenilo .. tak aby sa zbytocne nerobilo na aute pokus omyl tak radsej piseme sem .. neviem ci to pomože alebo s tym ma nejaky suvis .. ale auto dost dymi jak za zimna tak za tepla na volnobehu aj v otackach .. dym je dost do modra a je dost neprijemny/stiplavy ... tak dakujem vopred za kazdu radu ..
tu je log
https://uloz.to/file/vTnfWGryTnAl/log-0 ... 10-011-csv
tu je log
https://uloz.to/file/vTnfWGryTnAl/log-0 ... 10-011-csv
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Toto je trocha nezvyčajný prípad.Pri zhruba 2700-2800 ot prudko začne padať dávka paliva.Váha má vtedy vysoké hodnoty,turbína tlačí statočne a úmerne dávke a vzduchu.Prečo to silné obmedzenie dávky bude musieť byť skúmané,predpokladám zásah limitera,to z tohoto logu zistiť nejde.Vzhladom na čipovanie to môžue byť limiter pre dymenie tak isto ako limiter pre ochranu prevodovky pre vysokým točivým momentom.V danom úseku spomenutých otáčok tesne pred zásahom motor ide o dušu,všetko je vo vysokých hodnotách,váha ide tak vysoko že som také tuším ani nevidel.
Dopíšem...pád dávky sa deje súčasne z pádom prietoku na váhe.Kedže váha je určujúca pre dávku,je na to spojenie treba myslieť.Pretože tu začína dilema,čo je skôr,sliepka či vajce.Takže samotnému saniu je treba sa venovať,pád prietoku aj dávky je silný a prudký
Dopíšem...pád dávky sa deje súčasne z pádom prietoku na váhe.Kedže váha je určujúca pre dávku,je na to spojenie treba myslieť.Pretože tu začína dilema,čo je skôr,sliepka či vajce.Takže samotnému saniu je treba sa venovať,pád prietoku aj dávky je silný a prudký
-
- Príspevky: 70
- Dátum registrácie: 14.03.2009 13:05 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
nie, pretoze takyto zlepenec dpf off, kat off, egr off, chip aspon na 173.2kW, vstrekovace off, gravitacia off, zadne sklo off, predny naraznik off nedokaze ziagnostikovat ani ten co tento uzasny software nalial. Preco sa neopyta, mimochodom, v tej firme co to cipovala ?
Ked su taki frajeri ze vyrabaju programy na pockanie, takato banalna vec ako auto cuka a netaha im nemoze robit najmensi problem.
Ked su taki frajeri ze vyrabaju programy na pockanie, takato banalna vec ako auto cuka a netaha im nemoze robit najmensi problem.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Rozmýšlal som o tom,trochu som musel veci v grafe učesať,vcelku už celkom jasne vidieť bod odkiaľ to ide dole a slabne.Ešte by možno trocha poznatkov doplnil kanál 008 čiže preusporiadať logovanie na 008-010-011 a pozrieť ochranu v limiteroch.Nechce sa mi veriť že kto robil čip by neposúval hranice ochrany,no ale jeden nikdy nevie,už som zažil že sa čipovalo z dôvodu že motor nešiel ako by mal,tak ho čipli,a to je už úplné scifi
tu je vidieť pôv.log v bode zlomu
tu je vidieť pôv.log v bode zlomu
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
teraz vidím že ťa MP3 spumpol,nuž ono to je školský príklad ako sa veci robiť nemajú,ale robia sa a majú celkom dramatické ukončenia ,ale to už sem nepatrí.Práve tento prípad by mohol byť skvelá príležitosť sledovať problém do konca až po riešenie.Možno by priniesol viac poučenia ak by sa dočkal vyriešenia.Ja mám prípad ktorý je podobný a odsledovaný od A po Z (čip a DPFoff) teda až do vrátenia k pôvodnému stavu vrátane všetkého,to je veľmi poučný príbeh pre mňa technicky,pre gazdu finančne,ale nechcem to sem zanášať,toto je téma pre logovanie,takže to zajtra vrátane Lubošovho kárania upracem nech tu ostanú iba témy k logovaniu
-
- Príspevky: 70
- Dátum registrácie: 14.03.2009 13:05 Zdieľať na Facebook
mp3turbo - neviem či si si tu prišiel týmto komentárom riešiť nejaké komplexy alebo niečo podobne, ale pokiaľ si dobre pamätám tak toto fórum je na to aby sa pomáhalo nie aby sa riešili také veci .. áno ja tiež nie som zástancom všetko v aute čo sa dá vyradzovať ale smola.. ten dotyčný to auto takto kúpil jak s DPF off tak EKR off aj s chipom .. a chce to dať všetko do povodneho, preto začal novým EGR .. preto sa čakalo, že to autu pomôže, kedže to vyhadzovalo aj kontrolku motora .. lenže nepomohlo tak sa ide ďalej ..
mhlavaty - ďakujem za odpoveď, skúsime ešte spraviť to druhe logovanie.. k tomu chipu viem povedať len toľko, že auto po chipe išlo výkonovo normálne až po nejakom pol roku sa auto začalo správať takto ako teraz ..
mhlavaty - ďakujem za odpoveď, skúsime ešte spraviť to druhe logovanie.. k tomu chipu viem povedať len toľko, že auto po chipe išlo výkonovo normálne až po nejakom pol roku sa auto začalo správať takto ako teraz ..
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
BMR je už slušný menežment (obsiažny) a až sa dopátra v čom problém je to môže byť aj prekvapenie.Problémom týchto riešení je to,že sa pohybujú ako človek v neznámej krajine,samá nedôvera prakticky vo všetkom.Tým že nie je známosť čo kde a ako,sa vlastne aj všetko musí podozrievať aj všetko overovať,dokonca aj inak jasné veci (ak by bol problém štandardne u sériovky ako práve vzniknutý)
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> a chce to dať všetko do povodneho, preto začal novým EGR
neprisiel som si nic liecit, nemusim. Co si ale musis uznat je, ze pan gazda riesi "vsetko naspat do originalneho stavu" velmi cudne : KED NAOZAJ ma o toto zaujem, prva vec co musi ist je ORIGINALNY SOFTWARE.
Zacat EGRkom, pokracovat vstrekovacmi, potom vyhodit sanie a zadnu napravu je tak trosku blbina ked chcem "vsetko do povodneho". Mr.Hlavaty nase prispevky preriedi, uplne v poriadku - len chcem aby si ste si toho chalani uvedomili. Nemozete robit so softom o ktorom prdlajz makovy viete.
Alebo je mozne aj to, ze si nieco zabudol priznat, napriklad ze kamošš si nechal ten soft spravit sam (namiesto toho ze auto tak kupil, ako tvrdis) lebo sa nieco nevedelo vyriesit, lebo je DPF za hranicou zivotnosti (tvrdis ze je dpf off, neviem ako to vies kedze o softe nic nevies - alebo vies ?) a uz sa zamotavame filozoficky.
Moju myslienku a systematicky, spravny sposob riesenia si pochopil. Nezacina sa EGR. Ani vtedy ked ti nieco vyhadzuje chybu EGR - co ked je to sposobene hlupym softom v ktorom je nielen DPF off (ako tvrdis), ale co ked je tam aj EGR off... a nedokonale ?
neprisiel som si nic liecit, nemusim. Co si ale musis uznat je, ze pan gazda riesi "vsetko naspat do originalneho stavu" velmi cudne : KED NAOZAJ ma o toto zaujem, prva vec co musi ist je ORIGINALNY SOFTWARE.
Zacat EGRkom, pokracovat vstrekovacmi, potom vyhodit sanie a zadnu napravu je tak trosku blbina ked chcem "vsetko do povodneho". Mr.Hlavaty nase prispevky preriedi, uplne v poriadku - len chcem aby si ste si toho chalani uvedomili. Nemozete robit so softom o ktorom prdlajz makovy viete.
Alebo je mozne aj to, ze si nieco zabudol priznat, napriklad ze kamošš si nechal ten soft spravit sam (namiesto toho ze auto tak kupil, ako tvrdis) lebo sa nieco nevedelo vyriesit, lebo je DPF za hranicou zivotnosti (tvrdis ze je dpf off, neviem ako to vies kedze o softe nic nevies - alebo vies ?) a uz sa zamotavame filozoficky.
Moju myslienku a systematicky, spravny sposob riesenia si pochopil. Nezacina sa EGR. Ani vtedy ked ti nieco vyhadzuje chybu EGR - co ked je to sposobene hlupym softom v ktorom je nielen DPF off (ako tvrdis), ale co ked je tam aj EGR off... a nedokonale ?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných