Brúsenie/sústruženie kotúčov priamo na aute - KE - PO

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

A pritom to môžu byť aj zadné silentbloky ramena za 5 korún.
julogolf
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 22.04.2016 14:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa julogolf »

Ďakujem pekne za rady. Verím, že sústruženie priamo na aute zachráni kotúče, keďže sú skoro nové a brzdy už budú fungovať bez problémov.

Mimochodom silentbloky boli menené pár mesiacov dozadu. Teraz budú menené brzdiče, ak sa opäť vyskytne problém, tak už to bude asi iba v náboji kolies. Mechanici to kontrolovali a vyzerali v poriadku, ale ako píšete človek nikdy nevie. Niekedy sa problém odstráni hneď a niekedy je ho potrebné nájsť.
mhlavaty napísal:Brzdy vedia aj potrápiť.Občas sa stane že brzdy dostanú maximum pozornosti,nové kotúče,indikátorom preverené na hádzavosť,náboj pod tým to isté.Brzdy chvílu ok a za nejakých pár sto km začne trasenie zase.Pritom bežne vidím brzdy a kotúče v dosť desivých stavoch,ale ani to najmenšie trasenie.
Takže to sú tie prípady keď sa vyťahuje stroj a sústruží priamo na aute.Pretože tieto prípady sa buď vyriešia takto,alebo musí dôjsť k výmene všetkého,ložiska,náboja aj kotúča.A to už práve nie sú haliere.
Takže pozor na rýchle úsudky,väčšina brzd sa urobí takpovediac vyfúkaním z nosa,ale ak si občas brzdy postavia hlavu,celkom potrápia.Má to jednoduchú príčinu v tom,že ak kotúč má pod sebou náboj a ložisko kde už je určitá vôla,vie sa celok dostať do výkmitu.Merané jedno druhé nemá problém,odchylky kotúča na úrovni 10-15 tisícin mm čo je hodnota nových,a predsa po montáži po pár sto km návrat do trasenia. Niet toho pána boha ktorý určí že ložisko ktoré nehučí,ktoré merané na náboji v hádzavosti nemá problém niekto označí že - zlé.Môže to jedine urobiť,vymeniť a ani sa nezamýšlať.Inak sa správa bez kolesa,inak sa správa pod váhou auta.Takže záver - je to vec peńazí a rozhodnutia,naštastie to nie sú bežné veci,skôr dosť výnimočné,jedny brzdy za x rokov keď urobíte všetko a proste problém.Myslím že som vo vybavení na brzdy v republike jeden z najlepšie vybavených,a raz za dlhú dobu sa stane keď sa proti postavia všetci svätý.
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Je zle, zle a este raz zle pouzivat pri akejkolvek oprave auta slovne spojenie "vyzerali dobre " Bud su alebo nie su dobre a sikovny mechanik je na to, aby dospel k
jednemu z tychto zaverov.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Prispel by som jedným FAKTOM :

Predné Kotúče na mojom aute maju najazdených 213 000 km
dobieha na nich II.sada doštičiek /činná plocha min. 5 mm/

a ked točím kotúčmi rukou zadrhávajú ( to znamená ,že je tam minimalne hadzanie )

Ale to minimalne hadzanie, tam bolo VŽDY od nova ..
Auto som kupoval ako NOVÉ ...

Znamená to , že nie som dobrý šofer , alebo som niečo zanedbal pri udržbe brzd ???

NIE , len JAZDÍM a neriešim somariny. :3c90:
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Lacko
1 - trasú ti volantom? alebo niekedy triasli?
2 - to ,že máš auto od nova neznamená, že bolo v poriadku keď zišlo z linky. Ford model T - bol ako technický výrobok z hladiska kvality spracovania na kilometre vpredu pred dnešnými výrobkami.
3 - to že ti zadrhávajú pri točení rukou znamená, že máš skorodované vodiace plochy platničiek v brzdičoch a teda platničky sa nevzdialia od kotúča na dostatočnú vzdialenosť.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Trasie mi volantom v prvych 2 sekundach brzdenia, potom už nie...
Viacej trasie na zimnych gumach+plecháče ako na letných gumach+ elektrony
Letne gumy su zjazdené na cca 2,5 mm to znamená ojazdené

Tlmiče na predných McPhersonoch = vybité na šrot :angr:

Planujem VYMENIŤ predné tlmiče + horné uloženie McPhersonov + predne brzd.kotúče + doštičky + stabilizačné tyčky+ silentbloky uloženia skrutného stabilizatora prednej nápravy NARAZ

Keďže VIEM , že vibrovanie pri brzdení pochádza od vibrovania
CELEHO ULOŽENIA nápravy,
nepodlieham HLUPYM nápadom dať sústružiť brzd.kotúče :::,
takto by som riešil DOSLEDOK nie PRÍČINU vibrovania pri brzdení...
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

No vidíš - moja keď trasie, tak jej hovorím - bojíš sa??, nič sa neboj ešte sa aj dokakáš.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných