Rodinné MPV (sharan,alhambra) - rady pri kúpe

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ale kratka verzia je kratka, dlha verzia stoji daleko viac, ked si PRED DVOMI MESIACMI [!] kamaratov brat vybral XL tak mu povedali ze zoberte si ten co mame s vybavou aku poviete BEZ AUTOMATU na konci oktobra [!] alebo kludne mozete mat aj automaticky, buduci rok v maji.

Okrem ineho, ma to malinke sedaky, je to uzka dazdovka, totalne lacne tvrde hnusne plasty snad z recyklovanych flasiek alebo z coho, kratucke sedaciky kde nohy nemaju ziadnu oporu - viac ako 200km s tym musi byt utrpenie mladeho Werthera, navyse ani na sirku to nie je ziadne terno (to je ten jazvedcik co spominam, nejaka slovenska youtubova automoto hviezda sa do toho snazila nasypat troch dospelych vedla seba a trosicku mu to nevyslo)... a v neposlednom rade celkovo je to auto na ktorom stratis obrovske kvantum penazi ked ho kupis nove.

To uz fakt radsej kupit 2016 touran, kludne ho aj servisovat a opravovat (ale co je treba tak vela opravovat na 3 rocnom aute co nema 600.000 km za sebou ?) a potom ho predat... vyjde to daleko lacnejsie nez novy Opel alebo Peougeouozeout Rafter. Navyse, nehovoriac o tom ze je rozdiel jazdit dvojlitrovy motor i ked zakladnu verziu 103kW (joooj 125kW je lepsich, ma ju brat v Ocktavii) nez vzduvanu 1.5ku s eeeeeeeeeeextremne dlhymi ekologickymi prevodmi.

Ta jedna-petka proste nejde, moze mat kilowattov 96 kolko chce. A ked uz som pri tom, tak jazdne vlastnosti toho Komba rozhodne nepatria do urovne M3 (ano, iste, Voyager tiez nie ale...) Kombo je proste "poludstena" dodavka a neschova to. Ani sa nesnazi, ale cenovka tomu nezodpoveda. Nakonfigurovat Opla za 23k eur noveho, to radsej 25k za Touran alebo nieco ine, proste toten Opel nedrzi hodnotu.

Ved sa pozrite ako sa predavaju Pezoty TeePee Partner, co je predchadzajuca generacia Raftera / Komba. Nikto to nechce, je to vobec problem predat, za ake cenovky... nechapem preco je okolo Komba teraz taky humbuk, mi to pripomina Sopel ZTigra. Uzasne auto, vsetci saleli, sportiak jak vysity akurat bez akychkolvek sportovych jazdnych vlastnosti, akurat po dvoch rokoch pipik dole ani pes po tom nezavrcal. Spominajte...
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

ČO viac dodať? Prvý Partner bol naozaj parťák na každú fušku, prvé Combo bol nezničitelný robotník. Za to ako tie autá znásilnili v dnešnej dobe by som ich bil po hlavách aj paprčiach.
Fakt to je asi najlepšie prirovnanie - tie autá dnes vyzerajú a aj sa chovajú ako TRANSVESTITI. :4012: Celé zlé, du blejt ,velebnosti.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
vsevetko
Príspevky: 967
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

Treba nechať chalana opláchnuť 16 000 € aspoň oddiali krízu, ktorá je za rohom. Ale veď je to moderná hodnota dneška ten transvestizmus https://www.youtube.com/watch?v=qj4OnMLTRrs
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

krossouver, ani ryba, ani rak. Vykvet. Aj Adamko z videa (ten to ma v makovici riadne domiesane, hento nie je iba showbusiness), aj auta.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

no tak teraz som sa docital ze Sopel Kombo nema absolutne ziadnu konzervaciu podvozku a celej podvozkovej plosiny. Ci je to pravda neviem, ale je to extremne cudne.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vždy platilo a asi nikdy neprestalo...Opel a Ford vypadol nemcovi zo zadku.Forda hodnotiť nijako extra neviem,vyhýbal som sa predným kapotám na klúčik (pakáreň) riešil som väčšinou veľké búračky na stolici ale Opel sa súhlasiť naplno dá.Korozívne šmejd,konštrukčne úroveň škodováckej haťapky.
Aj keď mi slúžil jeden 14 rokov bez jedinej závady tak po ňom nezostala rana v srdci.Nebyť náhody ponuky za haliere (nový búraný) nikdy u mňa nepristane.Ford je druhý adept na citrón a funkciu kurníka na gazdovstve po 10 rokoch služby
vsevetko
Príspevky: 967
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

Ostáva potom už len niečo dať si doviezť, nezhrdzavené https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... ANUAL_GEAR
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ceny starých cukríkov sú vysoké.Sharanoidy majú jediné velké mínus že opticky patria všetky do akéhosi velkého vreca "starých" aut kde sa nijako extra nerozlišuje či má 18 rokov alebo 9 a to hrá klúčovú rolu v dizajnovom videní.Že je to to super autíčko na tretiu nevyhrá nad tým,že je to starý črep v očiach väčšiny a jednoducho ho to diskvalifikuje.Dnes sa vyberá inými očami a požiadavky ktoré prevážia sa týkajú práve výzoru,niečo v štýle - nemusí vedieť variť ale musí mať peknú riť
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

presne tak... dnes sa vybera podla peknej rite, a potom to tak aj vyzera - 50% manzelstiev v rozpade atd. A samozrejme je mi jasne ze nielen o skutocnych ritiach sme sa bavili ale na skutocne rite to plati snad este viac ako na tie plechove rite.

Linkovany Sharanoid : dost dost drahy na ten rocnik. 8000 bez dovozu to je 9.000 aj s dovozom, palivom, prihlasenim, a to uz je fakt dost vela. Navyse vybava Trendline cize najmensia... Nema xenony, okrem vyhrievaneho zadneho okna nema na stredovej konzole absolutne nic, cize nema vyhrievane sedacky ani predne okno, dokonca ani parkovacie senzory, proste cela henta ponuka je postavena iba na malom pocte kilometrov ktory pre toto vozidlo nie je zrovna uplne rozhodujuci.

Kludne by som kupil nejaku 250.000km masinu u nas doma za 5500 eur a do tej deviny to mozes opravovat a opravovat az sa z toho zblaznis. 1500km sa nikam nebudem trepat za takymto prachobycajnym vozom navyse ked to predava nejaky Abdul Hamid Khalem (keby som kupoval Bugatti 57SC alebo Gullwinga od Mercedesu tak precestujem cely svet a letim dnes vecer, to je jasne)...

Co sa tyka Opla a jeho konstrukcie, tam plati co pre kazdu automobilku : co bolo pred 15 rokmi nie je dnes. Oni sa tiez pohybuju, zdielaju platformy ako "budovaci zaklad" kvoli znizovaniu nakladov atd. K motorom 1.5d sa skoda vyjadrovat, ich spolahlivost preveri az cas lebo je to zase upravena verzia toho co tu bolo s nami doteraz, celkovo ale tieto motorceky nepatria medzi vykvet - su proste lacne, male, vydute na prasknutie turbodychadielkami ktore vrtia tretinu miliona otacok (1.9tdi tocilo 168.000 otacok cize presne polovicu a tlacilo o polovicku mensi tlak).

Nezabudnite poctivo drzat oleje na 30.000km ako Opel vyprava - ano, je to presne ta ista automobilka ktora do Vectier predpisovala 50.000km intervaly a cudne, zosralo sa im to na hlavu v maximalnej miere. Je pravda ze ten tragacik tych par desiatok tisic km najazdi co od toho bezny sudruh obcan potrebuje, semtam niekomu v ramci zaruky vymenia turbodychadielka, semtam vstrekovačíky, semtam motorcek... to sa stava. Zaruka tam je, 5 rokov a neviemkolko km, tak to bude chodit aj ked so skripajucimi zubami.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Slušne vysokú výpovednú hodnotu majú práve ceny jazdeniek.Sú len dva dôvody pre trafický prepad blížiaci sa nepredajnosti,prvý je že sa jedná o velmi zriedkavý typ a neznámy,a druhý že je to shit kde už sa ľudia aj hambia priznať že si to kúpili a nechali sa oklamať ako malé deti peknotou rite a marketingom.Napriek zálahe informácií si ľudia názor stejne nevedia urobiť takže ostáva jedine krútiť hlavou.Logicky všetko sa deje na radosť výrobcu,obchod prekvitá lepšie ak ľudia nerozumejú ani hovorenému ani písanému,o tom aké minimum ľudí si vie vytvoriť vlastný názor už aj škoda písať.Je to príklad trhu,kde nik nestojí sa ani nik nepostaví aj keby tam bola najkrajšia zelenina.Tam sa stavá každý kde už rad stojí,čím je väčší tým viac ich to tam ťahá
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

"lebo tam to musi byt dobre ked tam vsetci idu" - ale vies co, silno vidim trend ze uz nie je len Skodovka "nase" alebo "najlepsie" auto, minimalne u nas v Bratislave uz ludia proste dosli na to ze existuju aj ine veci. A nemyslim tym ze by namiesto Fabii zacali kupovat same BMW7, proste kazda trieda aut, male, stredne, velke, uz to nie su len Skodovky FAbia / Ocktavia / Superbé. Dokonca aj tych Pasattov a Audiniek tu vnimam vcelku malo - nehovorim ze nie su, ale kdeze su casy ked bolo 8 aut z 10tich v tej triede Pasatty a ked "premiove" auto pre blavaka boli styri kruzky.

"U nas na zapade" toto uz skoncilo. V kazdej cenovej triede vidim rozlicne auta, namiesto "nepriestrelnych etalonov". Mam proste taky dojem ze ludi uz tie "stare hviezdy" unavili, ze sa im zunovali.


A naspat k technike : jej sialene prekotny vyvoj obcas zadava na slusne prekvapenia, aj v "historicky overenom" modeli. Obrovske zmeny 2.0tdi motorov napriklad - kedysi to bol vysloveny hnoj, prekliatie a cesta do pekla, potom to chlapci vychytali a stroje chodia v pohode, maju slusnu stavbu na dlhy zivot. A potom to zase dosrali lebo euro6d, euro7, euro12, euro53... ci uz styrmi chladiacimi okruhmi, alebo optimalizaciou EGR konstrukcie, alebo nutnostou zaviest vyhrievane a chladene EGR, proste ta technika sa hybe a semtam prinesie WTF momenty. Zavedenie SCR / mocoviny, obrovsky zasah do motormanagementu napriek tomu ze je to "rovnaky" motor, vstreky, turbo, EGR, blok, hlava... 2200 eur platil kamarat za vymenu EGR na Karavelle 2.0tdi 140kW dvojturbovej... aha vidis, dalsi problem : dve turba v 2.0tdi. Styri turba v BMW X7. Dnes. Osem chladiacich okruhov ? Kto to asi tak opravi, vobec nikto.

1.6tdi, ked uz o tom trieskam. Tusim v roku 2011 ci kedy to zacalo chodit z fabriky, hadam nebolo ani jedneho co by sa mu nepokazil EGR este pred prichodom domov k zakaznikovi. Vyhmatali chlapci, 1.6tdi vyzeraju byt spolahlive ako vsetko ostatne na trhu s nejakymi drobnymi dieslovymi muchami.

Ked uz som napriklad pri tom sprostom SCR, ako dopadol synator s francuzskym vozom ? Tam tiez 1.6hdi boli postrach ulice pred 10 az 15 rokmi (karbonovane sitka v mazacom trakte, kto drzal longlife oleje ten odpaloval turba jedno za druhym, poddimenzovane spojky, zluhavajuce vstrekovace atd atd), potom chlapci vyriesili a 1.6hdi okrem toho ze je neprilis silne je proste pekny fungujuci motor. A potom to iste 1.6 zase francuzi vylepsili, namontovanim SCR a ty uz vies ze to nebude take jednoduche, ze krcia fesaci v autorizaku ramienkami a rozhadzuju rucickami, nahravajuc jeden soft za druhym dufajuc ze snad... mozno... asi... uvidime...

A teraz si zober ze chlapec este zdaleka nema sest cifier na budiku, co s tym strojom bude neskor ? Udrzi to niekto pri zivote ked bude mat 200.000 alebo 300.000 ? Neplacem ze sa mame vratit naspat do casov WV Vento 1.9td 55kW, ale napriklad za takym 2.0dci 96-127kW v Renaulte Espace mi bude fakt luto. To je PAN MOTOR, bez jedinej systemovej chyby, prave naopak s mnohymi extremne pokrokovymi rieseniami napr. vodou chladenym turbom. Par excellance, vivat France !
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Jemnučko,ozaj jemnučkú výtku by som tomu Dci udelil...nemuseli zašetriť jeden zárez na ojničných šálkach a urobiť to ako bezzámkové.Ale je odpustené,nie si hlúpy aby si rýchlo nezistil že pri x km niečo treba v rámci údržby urobiť.Ako u PD-čka hydrá,proste to je vlastnosť,DNA a ako senná nádcha,tiež nikoho nezatratíš.
Že vývoj a prdy nezastavíš je stará vec,ak je hnacie médium tak to nezastane.A musíme si zvyknúť na systém kapitalizmu,ak sa nám páči že zarábame,musí sa páčiť aj že chce zarobiť aj niekto na nás.A ak sme my nenásytný tj že stále viac a viac,aj oni premýšlajú presne tak.A kedže je odbyt,boli by hlúpy sa správať inak.Len stále je tam aj jeden brutálny prvok hlúposti...hovorí sa že je viac dní než metrov klobás.Ak si niekto kúpil velké a drahé a nabombované v dobrých časoch,a išiel za hranicu rozumnosti a vlastných istôt,môže sa stať že pri jazde dole kopcom (ekonomiky) to neutiahne.Lacnejšie sa opravovať nebude lebo nás kríza pritlačila,a ja vidím slovenský autopark nesmierne nad pomery,tie sa zmenia zvečera do rána.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Jemnučko,ozaj jemnučkú výtku by som tomu Dci udelil...nemuseli zašetriť jeden zárez na ojničných šálkach a
>> urobiť to ako bezzámkové.Ale je odpustené,nie si hlúpy aby si rýchlo nezistil že pri x km niečo treba v rámci údržby urobiť


ani dvaja z tisica, co na tychto motoroch mali najazdene cez 400.000, sa takehoto nechytali. Ani dvaja. Uplne rovnako na PDckach :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Štatistiku nepoznám,šálok sa vymenilo preventívne celkom dosť aj Dci aj PD. A práve u Dci som zopár motorov otvoril z fialovou jednou ojnicou a pretočenými šálkami tenkými ako žiletka.Km určite pod 300.Dosť ich prišlo na preventívnu výmenu,čo znamená že to bolo všeobecne známe že ich vie pretočiť.Na PD som pretočené nevidel,tam buď odtrhnlo ojnicu,alebo šálka vydratá do červeného grundu.Dosť by sa ešte našlo v šrote.Nejaké foto z Dci by sa tiež našlo,mám už dosť archívnych DVD s fotkami a videami keď je zaplnená pamäť to ide na DVD.Ale už celkom dosť rokov sa Dci ani neobjavilo,chodili Laguny a to už nechodí vonkoncom ani jediná
Štatistiku ani poznať netreba,kde je niečo už známe medzi majiteľmi že si to starostlivejší dajú robiť,má to opodstatnenie.
Tu mechanik má na PD cca melón km a nevyletela mu ojnica,ale občas niekomu predsa vyletela a nemal ani 20% z jeho km.Ten zámok ja vidím ako záložný padák.Nikto ho nikdy nevyskúša,niekomu zachráni zadok,vždy bude rozumnejšia varianta ho v batohu mať,a šálky mať zabezpečené zámkom.Totálna smola môže aj tak zaúradovať a záložný sa tiež neotvorí.U motora aj človeka s tým istým výsledkom,neprežije
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Ale už celkom dosť rokov sa Dci ani neobjavilo,chodili Laguny a to už nechodí vonkoncom ani jediná

ani u nas som Lagunu uz dlho nevidel, Espejsa 2011 alebo 2012 mam za rohom toho vidim kazdy den a jazdi furt... Chodili k tebe 1.9dci a 2.2dci alebo 2.0dci ? Lebo tie 2.0 a hlavne tusim 2009+ boli totalne ina liga nez tie povodne dci-cka. Okrem ineho, k problemu sialene prispievaju ako vzdy 30.000km longlife oleje a nezmyselne snahy o usetrenie, pozehnane kravinami vyrobcov ktori sa pchaju do huby a do gati fleetovym manazerikom ktori pocitaju teoreticke naklady v exceli a od stola vedia vyriesit kazdy technologicky problem.



Inak autor temy nebude chciet 2008cku Sharan s jeho rozpoctom, tam sa mieri na modernejsiu generaciu.
Napísať odpoveď

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: oco13 a 20 neregistrovaných