7 miestne auto

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Gratulácia,už sa málokedy zadarí nájsť slušný.Spolahlivý agregát ale je to pumpáč,nesmie sa zabudnúť pri druhých rozvodoch (skrátiť interval na 200-210 tis) využiť že je dole remeň a vymeniť aj hydroštely a panvičky vačkovice. Motor reklamovať nebude,ale zbytočne sa poničí vačkovica a neskôr to bude drahšie.A NUTNE hneď vymeniť dotláčacie skrutečky vstrekov (ak sú korekcie perfektné)
Pred rozvodmi si odložiť výpis diagnostiky,číslo synchronizácie sa musí opakovať,je to zdroj problémov ktoré sú len z nedbanlivosti.Celý ten motor a spokojnosť s ním aj ťažké stotisíce nájazdu km závisia len od toho,čo je pod vrchným deklom,o to sa treba starať,potom je to brutál dobré.Vždy treba myslieť na to...je to pumpáč,má najnamáhanejší rozvod aký existuje,to je alfa omega toho motora.Preto je bombový ak sa niekto stará,preto je katastrofa ak počúva od mechanikov ...čo všetko netreba.A žiadne LL a dlhé cykly výmen.LL pokojne dať,ale po 10-12 tis preč.Až bude mať motor 500-600 tis bude všetko jasnejšie.Mám dosť nafotených čo to majú dávno ubehnuté,a motor ako nový,honovačku vidieť akoby to robili včera.Myslieť na to,z úžasného sa šmahom stane hotové prekliatie,je to iba o majiteľovi,toto je možno jediný motor sveta kde sa dajú zo stavu vecí určiť km s obrovskom presnostou odhadu jeho km a kde niektorým veciam akoby pridelili odmeriavač km. Radím si to dobre zapamätať,je to iný motor než všetko ostatné.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ak nie je tajomstvo, co si za to zaplatil ? To by malo byt vcelku slusne pod cenou 8000 ktoru si bol ochotny...
Nisho
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 31.03.2008 14:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Nisho »

Mhlavaty, ďakujem za cenné rady. Je to už moje 4 PD. Mal som 74kw, 96kw, 77kw a teraz 85kw. Samozrejme ja stále po kúpe mám pripravené cca 1000€ na okamžitý servis. Tj rozvody ako prvé, olej, brzdy, spojka a čokoľvek vyskočí. LL intervaly odmietam, ja mením olej po 10 000km. Auto stále odnesiem k môjmu mechanikovi, ktorý tie motory dobre pozná a aj preto všetky autá čo som vlastnil ešte jazdia po okolí a majú vysoko nad 400 000. Asi som mal šťastie, ale vstreky som nikdy riešiť nemusel.
Mp3 turbo, za auto som dal 5400€. Bolo v poradí 13te(!) ktoré som bol pozrieť. Takmer každé jedno malo už rozsiahlu koróziu. Rátam s tým, že aj tu nejaká tá hrdza vyskočí, predsa len je to 12 ročné auto.
Ešte taký postreh. Ani nechápem ako som mohol mať menšie autá, tento Sharan je super. Pre mňa perfektný posed, výhľad, a hlavne veľa priestoru naokolo. Už rozumiem prečo sú to také obľúbené autá
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Ani nechápem ako som mohol mať menšie autá

presne tuto vetu hovori moja stara po 11 rokoch s dlhym Voyagerom v Bratislave. Bez cuvacich senzorov. Bez skrabanca.
A kamosky s "obrovskymi" Ocktaviami combi do ktorych parkrat denne skladaju kociky jak 3D Tetris sa jej cuduju...




>> Asi som mal šťastie, ale vstreky som nikdy riešiť nemusel.

nemal si stastie - tieto masinky proste tolko vydrzia. Len tak zo srandy, 85kW AUY motor v Sharane (a samozrejme vsetky ostatne verzie, ale 85ka bola prva, az neskor prisli priskrtene verzie 74, 77kW a divokejsia verzia 96kW) je PRIAMO ODVODENY Z LAHKYCH NAKLADNYCH MOTOROV S KODOM EUY. Vies take to VW Transporter, Iveco Daily, Avia, takato trieda aut.

Preto tak vela vydrzi. Milion pre neho nie je najmensi problem pri drobnej nenarocnej udrzbe, idealne bez longlife olejov. Ja osobne mam tiez tento 85kW pod ritou, 2001cka... bez zasahu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to raritný agregát.Traktorový prejav navonok sa nemusí kadekomu páčiť,ale ak mašina vála stovku tisíc km jednu za druhov pri super spotrebe,spoľahlivosti a geniálne lahkej opraviteľnosti,to proste prirastie a život s majiteľom rozdelí iba korózia.Generácia po tejto je síce iná kultúra a rozhodne nepomerne vyžšia,ale ako celok k autu patrí ešte všetko čo u starej generácie chválime,ale pri podobných km u novej rozhodne nebudeme.To už je iná pastička na bubáky.
Nisho
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 31.03.2008 14:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Nisho »

Chlapi mám problém, neviem nájsť výrobný štítok. Auto prešlo K.O. aj STK,ek ale ja ten štítok nikde na karosérii nevidím. Kde sa nachádza na SAG?
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Čo je to výrobný štítok?
Nisho
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 31.03.2008 14:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Nisho »

Asi sa to nazýva inak, mal som na mysli plechový štítok nalepený na karosérii na ktorom je vyrazené vín číslo, kód motora a maximálne povolené hmotnosti na nápravu a celková hmotnosť vozidla... Na všetkých autách som to mal nalepené na B stĺpiku na šoférovej strane, ale na mojom sharane tam nie je nič
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

https://www.vinnumberlocation.com/vw-sharan.html
https://www.fordmpv.com/smf2/ford-galax ... des-(mk2)/

A skôr by som to nazval VIN štítkom a výrobným štítkom to čo je v servsinej knižke/kufri s PR kódmi výbavy:

[img]https://i.postimg.cc/zfnc13nQ/VIN.jpg [/img]
Naposledy upravil/-a cicmanec v 03.08.2019 23:05, upravené celkom 1 krát.
Nisho
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 31.03.2008 14:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Nisho »

Ďakujem pekne, práve som to bol skontrolovať a skutočne je ten štítok tam. Bola na ňom asi 5mm vrstva bordelu. Sám by som to asi ani nenašiel, ešte raz ďakujem :300f:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

hlavne ze ho silno skontrolovali na KO, presne tak ako im zakonna povinnost uklada :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Už moja vnučka pozná to čarovné slovko ktorým sa riadi zrejme celý tento svet ale tento štát garantovane - AKOŹE
Nisho
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 31.03.2008 14:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Nisho »

Zdravím páni. Som tu opäť. Robím malý update. Mám sharan ale nemôžem povedať, že mi vyhovuje. Nie je to pohodlné auto. Celkovo mi dosť chýba výbava. Mám tam síce nezávislé kúrenie a vyhrievanie čelného skla ale to je tak z nadštandardu všetko. Ďalšia vec je variabilita interiéru. Je dosť otravné vyberať a zakladať sedačky hore dole. Tak som sa rozhodol, že to predám a kúpim grand voyager, ale od roku 2005. Podstatné je aby mal, stow'n'go zadné sedačky. Držte palce pri kúpe, nakoľko budem musieť prejsť za hranice aby som našiel niečo schopné. Podľa všetkého je jediná možnosť automat keďže som nenašiel iný motor ako 2.8 diesel. Tak snad má Amerika nesklame
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

sharan, espace, karnival a vsetky ostatne taketo auta NEMAJU sedacky skladacie do podlahy ako Voyager, to je predsa jasne na prvy pohlad.

2005+ Voyager najdes aj manualny, ale je pravda ze ich vela nie je. Pri 2.8crd je najvacsim rizikom prevodovka, motory zvyknu drzat a daju sa vcelku dobre odhadnut pred kupou - na rozdiel od prevodovky. Ta sa diagnostikovat tiez da, ale poprve diagnostika nie je nic moc a podruhe mechaniku len sotva odhadnes i ked je pravda, ze tieto skrine nie su zradne. Ak by ta volaco malo stretnut do 20.000km po kupe, tak by sa to malo prejavovat aj pred kupou ale upozornujem ze toto su take laicke taraniny a nie seriozna previerka pred kupou.


Mimochodom, vo vybave Voyageru 2005/2006 necakaj nic navyse oproti Sharanu co mas. Aj nezavisle kurenia boli ukrutnou vynimkou (bufiky ako prihrievace motora maju VSETKY dieslove voyagery ale nezavisle kurenie je iny level), vyhrievane sedacky maju VYHRADNE kozene verzie (ziadna latkova verzia nie je vyhrievana), vyhrievane predne sklo mas len taky pasik dole kdezto Sharan ma vyhrievane komplet cele sklo, 6kvalt prevodovku zabudni vo Voyageri pred rokom 2008 (generacia RT = kockaty model 2008+, vyhradne 6kvalt automat, vobec ziadny manual), navigacia v origo radiu Voyagera je zufalo zastarala a z Bratislavy snad ani do Galanty netrafi atd, atd.

Amerika vie sklamat ako cokolvek ine. Ides kupovat 10+ rocny stroj ktory uz vrazdili dvaja-traja majitelia, nezriedka styria/piati. Rozum do hrsti, to moze ale nemusi dopadnut dobre, uplne rovnako ako s KAZDYM 12-14 rocnym strojom. Poznam vela ludi ktorych francuzi sklamali a poznam daleko viac ktori ine ako francuzske nechcu kupit, to iste plati o korejskych, japonskych hrdzavejucich a VSETKYCH autach. Poznam vela ludi co minulu nemecky koncern a po zasluhe na neho nedaju dopustit... mimochodom ja osobne som majitel Mazdy 626 z roku 1996, ktora podla beznych rozpravok na internete musela uz minimalne stokrat zhrdzaviet a rozpadnut sa ako Titanic.

No, ako by som to strucne - nic jej nie je. Vobec nic. Bratislava cely zivot, bez garaze.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Velmi dobre vystihnutá podstata.Voyager sa hladá pre priestor a do neba volajúcu jednoduchosť,čo treba chápať ako v porovnaní z inými CommonRail strojmi.Sedačky (druhý rad)do podlahy rozhodne nič iné nemá a v kombinácii z riešením a veľkostou už vôbec.Z techniky by som to na priekak nevidel,je to výdržové,prevod je vždy lotéria.Výba va ...zaplať pánboh jej má (relatívne)málo a len potrebné veci,v inom je silná stránka auta

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 53 neregistrovaných