Renault Clio - ABS kruzok pocet zubov

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

wilz.
Ano, na hrubej vrstve neujazdeneho snehu, kde sa pred pneumatikou v smyku tvori podstatna snehova bariera...
Este tam mozno zaradit povrch cesty z kamennych kociek, kedze tlmice a diely naprav sa opotrebovavaju a nemusia na tom povrchu zabezpecit dobry kontakt medzi kolesom a cestou, kedze sa to moze rozvibrovat.

Ale kolko v roku takych dni zazije bezny motorista? Kolko km najazdi v tych extremnych podmienkach voci zbytku, standardnym podmienkam? Je to zanedbatelne, vsak? Nehovoriac o tom, ze auto v smyku je smerovo neovladatelne.

https://www.youtube.com/watch?v=iz9_4qiSXkw
https://www.youtube.com/watch?v=1O_-ErnN4eM
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Mastik, asi naozaj patríš k tým, ktorí musia mať vždy väčšieho pindíka.
Veď áno je to tak ako uvádzaš, všetci sme za to že auto s ABS je v bežnej prevádzke omnoho lepšie ako bez neho, jediný spor bol o tom, že ty si kdesi na začiatku tvrdil že auto s ABS brzdí vždy najlepšie.
No a to nie je pravda, dosť často je samotné brzdenie menej účinné s ABS ako bez neho, ale tá obrovská výhoda že s ABS je auto ešte stále ako-tak riaditeľné, tak to bohato vyvažuje to mierne zhoršenie účinnosti samotného brzdenia.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Chlapci len nezabúdajte , že asistenčné systémy majú aj jednu obrovskú nevýhodu. Človek sa s tým naučí jazdiť , je zvyknutý na zásah abs alebo esp a potom presadne do druhého auta , kde tieto systémy nie sú- a prúser je na svete.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

mastik29 napísal:wilz.
Ano, na hrubej vrstve neujazdeneho snehu, kde sa pred pneumatikou v smyku tvori podstatna snehova bariera...
Este tam mozno zaradit povrch cesty z kamennych kociek, kedze tlmice a diely naprav sa opotrebovavaju a nemusia na tom povrchu zabezpecit dobry kontakt medzi kolesom a cestou, kedze sa to moze rozvibrovat.

Ale kolko v roku takych dni zazije bezny motorista? Kolko km najazdi v tych extremnych podmienkach voci zbytku, standardnym podmienkam?
A koľko dni v roku Ti zaasistuje ABS?No mne väčšinou ani raz za rok, nepíš o kamenných kockách a podobne, s ABS máš na ľade a snehu vždy dlhšiu brzdnú dráhu a nezáleži či je podklad asfalt, betón alebo kocky, či je cesta zvlnená a pod.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

oco, aj na tomto fore ma uz len malokto auto bez ABS, myslim, ze ty skoro vsetky, takze musia zit s asist. sluzbami...ABS predlzuje vzdy brzdnu drahu, ale pre beznu populaciu je dolezitejsie, ze v kritickej chvili zabezpeci aku-taku riaditelnost vozidla na smyklavom povrchu a v zakrute...preto tam je...
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

A ešte jeden bonus má abs - z tej kocky kde sú ventily sa dá vyrobiť stranový prepínač brzd na traktor. Zabrzdíš jedno koleso a okolo neho sa otočíš.Výborná vec pri oračke na malých pozemkoch. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
dodik13
Príspevky: 534
Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodik13 »

Lorak nie je smyklavy povrch ako povrch :d :D Na offroadoch-terenakoch sa na smyklavom povrchu-rozumej blato,mokra trava s abs neda ani zabrzdit.A preto je na takych autach v terene abs na skodu a novsie rocniky maju,ze ked sa zapne redukovana na pridavnej prevodovke tak sa automaticky abs a ine systemy vypnu a na starsich co maju abs sa vybera poistka . :3035:
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Dodik a neaktivuje sa abs až od nejakej rýchlosti? mám dojem, že by to malo byť 30km/h. Aspoň tak som to počul na discovery.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
dodik13
Príspevky: 534
Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodik13 »

Discovery starsie to nemali a tusim az od ,,diskoteky,, 2 a 3 a 4 novsie tak tam si zije elktronika svojim zivotom ,ze tymto anglanom som sa na zaklade poruch z servisu radsej vyhybal :d :D Landcruser to na prvych modeloch nemal a v novsom ked som jazdil tak sa to vypinalo ale ci u vsetkych modeloch ?
aristoteles
Príspevky: 779
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aristoteles »

Mastik, tiez mam z viacerych zdrojov a zda sa, ze aj prax to potvrdzuje, abs nema lepsie vlastnosti vo vsetkych rezimoch a podmienkach. Ved ani Carlo sainz ho na aute nemal :-)
Hlavna vyhoda je ovladatelnost a to, ze aj priemetny vodic zabrzdi s rovnakou opakovatelnostou, atd. Teda, test je na huja, ak do znacnej miery zavisi vec od uzivatela...
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Ono niekedy treba aj si uvedomit co chce auto kontrolkami povedat. Napr. ked zacne blikat kontrolka ESP s vykricnikom tak ten vykricnik chce povedat, nie ze system pracuje ale je to vystraha, ze pri jazde musi zasahovat a zaroven je to upozornenie, ze treba prisposobit jazdu aby ten vykricnik neblikal lebo su "nebezpecne" podmienky.
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Ešte raz, mastik napísal že ABS vždy brzdí lepšie, nie nebrzdí!S ABS zostane jedine nejaká manévrovateľnosť v krízovej situácii, ja sa živím ako profesionálny vodič, tých krízových situácií zažijem neúrekom a v situácii keď máš na rozhodnutie 1,5 sekundy možno aj menej nevymyslíš nič, akurát držať brzdu a čakať čo sa stane.Alebo chce mastik povedať čo, že pipinka na 2,5 tonovom SUV-čku v krízovej situácii pri 100 km/h naplno valí na brzdový pedál, ABS pracuje-kope a pipinka s chladnou hlavou manevruje volantom a snaží sa trafiť do medzery ktorá je možno širšia o 20 cm ako jej auto? :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: ABS pomôže možno len niekomu a viac vodičovi skúsenému s chladnou hlavou ale určite nie každému.

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných