Ford Mondeo 2011 , 2.0 tdci 103kw UFBA - vstrekovač v dpf

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

dreeevo
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35
Zdieľať na Facebook

Ford Mondeo 2011 , 2.0 tdci 103kw UFBA - vstrekovač v dpf

Príspevok od používateľa dreeevo »

Zdravím páni
Potreboval by som radu od skúsenejších. Cca. pred polrokom som riešil na kolegovom Forde závadu p244C - príliš nízka teplota počas regenerácie dpf. Motor 2.0 tdci 103kw, euro V. Skončilo to pri demontáži vstrekovača nafty pred dpf filtrom. Vstrek bol komplet celý zarastený karbónom a žhaviaca sviečka na ohrev nafty bola po smrti. Po výmene a vynútenej regenerácií auto šlape ako hodinky. Teraz som sa s tým stretol aj ja na mojom aute Mondeo 2011 2.0 tdci UFBA, za jazdy vyskočil žltý trojuholník - engine malfunction ale auto ide normálne, žiaden núdzový režim. Diagnostika zasa ukázala na p244C takže sa chystám na demontáz vstreku, len by som sa chcel spýtať, či je ten vstrek možné vôbec potenciálne vyčistiť napr. v ultrazvuku alebo nejak ináč, alebo ho rovno vymeniť za nový. Auto má 196000km tak rátam,že môže byť po smrti. Poprosím reakcie od ludí, ktorý majú s týmto forďáckym systémom skúsenosti.
Vďaka za rady
lilipo
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 23.02.2018 10:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lilipo »

radsej by som kupil novy a dalsi problem nebudes mat uz ty ale niekto iny ...

k tej vnutenej regeneracii len tolko ze radsej by som volil precistenie mimo auta vysokotlakovym cistenim :)
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

Akým vysokotlakovým čistením čoho DPF ? to tu nepíš ani zo srandy
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vyčistenie v ultrazvuku je jedna z výborných možností,ale má svoje podmienky ktoré je nutné dodržať.Veci ako vstrekovače by sa mali do 24 hod sprevádzkovať,tj musí sa zabrániť korozívnemu napadnutiu velmi presných dielov.Preto napr vstrekovače čistím ako posledné keď už viem že za pár hodín ten štart bude možný a nie ak ešte bude ďalších x dní rozobratý.U vstrekovačov benzínových je často kvalita čistenia závislá od možnosti vstrek elektricky otvoriť,presne ako EGR ventil sa čistí otvorený
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Skúšali sme to čistiť kadecim ale nepomohlo. Len vŕtačkou navrtat od zadu. A potom zavarit. Asi dva krát sme to takto urobili ale čisto len zo zvedavosti inak dávam vždy nový.
redflame
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 13.09.2006 11:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa redflame »

Podelim sa o skusenost k tejto veci- za posledne dva roky som tento vstrekovač - vaporizer, riešil čistenim 3x.
V jednom pripade vydržal vstrekovač nieco vyše roka, dalšie dva funguju cca 1.5roku.
Čistenie je vhodne ak je žhavič OK a nie su peniaze na novy ND, pripadne už nechce majitel investovat do auta- chvilu to vydrži ale nejaky karbon v starom vstreku už vždy ostane.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Problém čistenia je že by sa žiadalo počas čistenia v ultrazvuku ventil otvárať aby sa vyčistili aj inak uzavreté časti
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Žiadny ventil tam nie je, je to len rurka v tvare L s jedným zhavicom.
redflame
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 13.09.2006 11:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa redflame »

Súhlas, v tomto pripade je to iba primitivne "pluvátko" do ktoreho membranove cerpadlo tlači počas regeneracie naftu pred DPF - niekto to vola vstrekovač ale je to skor odparovač, ktorý ked nefunguje tak RJ nespusti regeneraciu. Dalšia malá blbosť ktore vie znefunkčnit auto...
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Ale tento systém sa mi osvedčil, je to spoľahlivé, ľahko opravitelne. A dokáže to rýchlo regenerovať. Ten vstrek už dnes kúpis za 150€ a vydrží +- 200 000 podľa štýlu prevádzky. Takže za mňa v pohode.
redflame
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 13.09.2006 11:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa redflame »

To ano, omnoho lepsie a kontrolovatelnejšie riešenie ako pustat naftu priamo do motora alebo ine supervynalezy na regeneraciu...
Napísať odpoveď

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných