Elektromobil

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7155
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

Obrázok

Posledva instalacia na TUV/Temperovanie u suseda.
Fv z Talianska.
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7155
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

Štúdiu s podobným záverom som čítal asi 3 roky dozadu.
Tvrdi že degradácia Amorfov sa dá zvrátiť ak sa Fv panel temperuje na 150 stup. cel. v tme po dobu tuším 40 min.
Plánoval som to odskúšať na Kanekách u brata ale ich degradácia bola pri montáži relatívne malá, vyskúšam to za par rokov keď bude pokles výkonu výraznejší. (ak ešte budem mat prístup k veľkej peci)
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7155
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

Elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

mp3turbo napísal:Netreba ziadnych vedcov - je to absolutne znama vec suvisiaca s vyrobnym procesom.

Kazdy vyrobca ti povie ze v prvom roku poklesne ucinnost panelu najviac, potom uz pozvolne a pomalsie. Je to sposobene Czochralskeho procesom, vyrobnym procesom - Czochralski bol polsky chemik podla ktoreho sa ten cirkus nazyva. Jedna sa o zatiahnutie necistot a nedokonalosti struktury vysledneho silikonu pri vyrobe.

Je to uplne rovnaka "vada" ako nutnost vymienat pneumatiky na aute. Kazdy o tom vie.


Este ma napadol iny sposob pocitania tych 20.000km z Toyoty a solarnych panelov na aute rocne : 20.000km pri spotrebe 13kWh/100km znamena ze toto auticko musi vygenerovat 2600 kWh rocne.

20.000 deleno 100 krat 13kWh = 2600 kWh.

Dnesne panely v nasom zemepisnom pasme vygeneruju priblizne 1000x watthodiny rocne nez je ich vykon, cize 300Wp panel vygeneruje priblizne 300.000Wh = 300kWh rocne.

Na to, aby Sharp dosiahol 2600 kWh vyrobenych na ploche auticka so vsetkymi tymi zahybmi a ohnutiami ktore su tam, musel by na tuto plochu umiestnit panely s celkovym vykonom 2 600 Wattov peak.

Drzim palec. Na plochu auta sotva dame panelceky s celkovym vykonom 600 Wattov (strecha je najvacsia, vsetko ostatne je šuviks), kdeze daleko je to od 2600... a hadam je kazdemu jasne ze zvysit ucinnost panelov VIAC AKO STVORNASOBNE je proste nemozne nech si Sharp kvaka kraviny ake len chce.


Ano, viem, Slovensko nie je cely svet. Ale ani v Kalifornii by z toho nevytrubili 20.000km.

Berte to ako marketingove drysty, zvasty, "az do 20.000km rocne" teda v realite bude znamenat 4.000km v realite a to je cele.
Áno čísla v článku sú podivné, ale ja bi som si nedovolil tvrdiť že je niečo nemožné, ešte možno,, nepravdepodobné.,,
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7155
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

Elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

FV Hala skúšobný provoz ,špička na 86,4 kw.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

hala : tak to je cislo ako hrom.

Toyota : to som bol este velmi milosrdny s vypoctami, 13kWh v priemere nedosiahne za cely rok, s kurenim v zime a klimou v lete.

barak : pjekny, velmi pjekny.


Sused : netienia mu stromy ? Sa mi to nejako nezda z tohoto uhlu pohladu :)


experiment so zvratenim degradacie doma : na to zabudni. Ide o vyrobny proces ked clanky VZNIKAJU, nie o domace hratky s pecou a "udrzbu".
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7155
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

Fotka bola robena vecer ked zapadalo slnko. Inak pocas dna je bez tiena. Je ciastocne neviuzita bojler mal nahriaty uz okolo 13:00. Kurenie este aspom Mesiac nebude potrebovat,zisiel by sa Bazen.

To temperovanie Amorfu urcite skusim, som zvedavy co s toho bude, nedavno som mal navise 70wp Frontier. Ten by sa na to hodil ale skoncil u kamarata na karavane.

Zajtra skusim na Hale zatazovy test pri plnom vykone po dobu aspom 2 hodiny, potrebujem skontrolovat chladenie Goodwe menicou aby nenastalo neake prekvapenie ked Energetici si rozlozia harampadi a zacnu vsetko dvokladne merat.

Dnes sme to cely den nastavovali a odladovali.
Zajtra tam mam Revizaka som zvedavi co tam najde. :3020:
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

na tej hale to chodi vratnik ometat od snehu v zime ? resp. preco tie panely nemaju nejaky rozumny sklon "samocistiaci" ? aspon teda tie co som ja videl boli vsetky namontovane takto...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Ako to ma odolnost ked zacnu padat poriadne krupy?
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

zla otazka :40bd:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7155
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

Cena ,konstrukcia na panel so sklonom 35-45 stup. bola 5x drahsia ako priama montaz na Purpanel.
Leziaci panel ma stale okolo 93% ucinost a tieto nelezia maju okolo 16 stup. sklon podla strechy.
To znamena ze ucinost bude nad 93%.

Ale máš pravdu zo snehom bude problém, ja dúfam že tepelne straty cez strechu haly ho rýchlo roztopia. Pod strechou je 5 kusov Hydraulických lisov o výtlaku 800 ton. V každom je 4000 litrov oleja zohriateho na 50 stup.celzia.
A cez zimu je tam pustené aj 3 ks plynových žiaričov na kúrenie každý po 40 kw.

Kvoli malému sklonu bude v decembri výkon znížený ale nič nieje dokonalé.
Naposledy upravil/-a nagy@vodrazka.sk v 17.07.2019 06:53, upravené celkom 1 krát.
nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7155
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

xentry napísal:Ako to ma odolnost ked zacnu padat poriadne krupy?
Ak budu také ako boli v Mexiku tak to mame smolu.(1,5m)
Celá elektráreň bi bola zničená.
Ale Európsky štandard zvládnu s prehľadom.
Na vrchnej strane je špeciálne tvrdené sklo.Moja FV el. už tiež zažila viackrát krúpy a škody nulové, Termické panely mám už o pár rokov dlhšie a to isté žiadne škody, akurát mi slnko zožralo tepelnú izoláciu na hadici.(Použil som obyčajnú na ECOPLAST a je UV nestabilná)

Ale cena Fv panelov je už len zlomok z ceny elektrárne.
Strešné okná v podkrovných bytoch tiež krúpy prežijú.
Ak máš poistený barák mohol bi si si nárokovať náhradu škody, lebo čo je pevne spojene z domom je jeho súčasťou, a to FV spĺna.

Skvor vidím riziko v údere bleskom, do tej haly nám už buchlo a zhodou okolností som bol toho svedkom. Najprv strašná rana, potom sa celá strecha zavlnila, a potom som si skontroloval trenky.
vsevetko
Príspevky: 972
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

nagy@vodrazka.sk
Príspevky: 7155
Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

Elektromobil

Príspevok od používateľa nagy@vodrazka.sk »

Objavil sa drobný nedostatok na FV na Hale, Meniče používame 3f symetrické to znamená že sa riadia podla fázy s najnižším odberom.
Pokiaľ je odber 160 kw všetko je v pohode , Fv dorovná podla možnosti max 86kw.
Problém nastane keď cez prestávku klesne odber na cca 60kw,
Fv sa uškrtí na 52kw a posledných 8kw nedokáže dorovnať lebo tento odber je nesymetrický. (odber na 1f PC,svetlo,meradlá....)
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: mariantutka, uwa0918470784 a 75 neregistrovaných