Cistenie DPF - BMW 520d 200 000km

Diskusia ohľadne vozidiel značky BMW

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

A aký ? ak sa môžem opýtať.V množstve prepletených správnych a nesprávnych informácií sa má ako jeden vyznať ? Má prv chodiť rok na fórum aby vypoznal že tento tu chrlí nezmysli na bežiacom páse a vyjadruje sa ku všetkému čomu nerozumie,a tento tu je človek ktorého slovo treba brať a uvažovať o ňom.Malo by platiť...ak neviem,tak sa pýtam.Nič iné by som neurobil ak by som zašiel kamkoľvek mimo vlastnej profesie,pýtal by som sa.Lebo prísť a púšťať bludy narobí nesmierne vela škody,a ešte samozrejme znechutí aj tých ktorý sú v diskusii a presne vedia o čom reč je.Ak to funguje iba takto že potí jeden väčšiu hlúposť ako druhý,je lepšie sa nezúčastniť. Že diskusia plní účel poznám okamžite...je plná otázok. Tu diskutuje majiteľ dielne ktorá čistenie filtrov robí...ani jeden sa ho neopýtal na výsledky,percento úspešnosti,okolnosti a spôsob fungovania po absolvovaní.Z toho viem že sa tlácha iba do vetra
aristoteles
Príspevky: 779
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aristoteles »

Mna zaujimala samotna metoda, na to som sa pytal. Ak som spravne pochopil, tak islo prave o vami spomimananu advanpure. A to, hadam aj ako odpoved ako tak staci...
A dnes, viac ako inokedy plati, ze cim clovek o veci menej vie, tym viac krici. Tak to v zivote chodi, bohuzial. Ale, minimalne jeho prispevky mozu povedat, ze pri vybere dielne a sposobu cistenia treba byt opatrny.
Jasne, je to otrava :-)
A ano, vzdy platilo, ze zdroje musi clovek nejaky cas sledovat a analyzovat a potom mu priradit nejaku doveryhodnost.
Naposledy upravil/-a aristoteles v 14.07.2019 21:53, upravené celkom 1 krát.
aristoteles
Príspevky: 779
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aristoteles »

A aby som bol konkretnejsi... Myslim, ze vacsina, co tu chodi, tak chodi pravidelne a jednoducho vie, ze to co povie mhlavataty, tak isto aj avelmak jednoducho treba brat do uvahy.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nikto nemá patent na rozum,ale určite úplne inak treba sledovať tých pár odborníkov od fachu čo sem chodia.A zopár dobrých sa nájde,je už potom iná otázka či vedia návštevníci fóra náležite ich prítomnosť využiť a položiť tú správnu otázku ktorá ich posunie ak riešia problém. iná classa je časť čo problém nemá,v podstate nič neriešia okrem krátenia času,zato úspešne atomizujú každú tému ktorá by mohla nabrať úplne inú kvalitu.Je to ako z tou reťazou ktorej pevnosť závisí od najslabšieho článku,ani tu to nie je iné.Kvalitu nerozhodne najmúdrejší ale najhlúpejší.Nejde s tým nič urobiť,je to údel verejne dostupného fóra zadarmo.Ísť účinkovať za peniaze sa oplatí iba profesionálom pretože tam platí -učíš sa a iný sa učia od teba ! Za peniaze už nik kraviny čítať nechce,takže aj keby si niekto zaplatil,napíše len raz a ho spoločenstvo vyhodí ako ožrana z krčmy
aristoteles
Príspevky: 779
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aristoteles »

jvm12, akym sposobom ti cistili dpf?
aristoteles
Príspevky: 779
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aristoteles »

Je to forum aj pre nas, neodbornikov...
Ale, na nasu obranu. Clovek zhana info kde moze. Pytal som sa prednedavnom chlapika v servise, reku:" Ako cistite dpf"?
"Noo my mame na to certifikovanu masinu. aditivum do nafty, aditivum do olej, aditivum do sania a vycisti to filter." Reku: "Co? Ako ?" .... "Mate zaujem? Zapisem vas?"
Citil som sa ako idiot.
A pritom viem, ze chlapik uz co to odkrutil vo fachu, hlupy naisto nieje, len...
Chcem l3n tolko povedat, ze ludia uz potom neveria nikomu... a kazdeho upodozrievaju len z tahania penazi.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pochodil som pracoviská kde človek pochopil čo to je ak má pred sebou odborníka.Pozvanie do "kuchyne" je samozrejmosť,vysvetlenie a ochoty koľko len chceš,pýtať sa môžeš na čo chceš.Človek padá na zadok ak na otázku dostane odpoveď...podte,ukážem vám to. Človek si berie svoju vec a dostane otázku,viete si to založiť,poznáte to ? Dajte pozor...nezabudnite,nastavte...
Jediná ochrana blbca pred odhalením je že nekomunikuje a dáva úhybné nekonkrétne odpovede,až také ťažké ich vypoznať zase nie je.Ani jeden z tých pred ktorými mám aj ja hlboký rešpekt nebol ani nafúkaný,ani arogantný.V tom je ten rozdiel,že on vám to vysvetlí ľavou zadnou a z úsmevom.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Na tom filtry musis vidiet hodnoty pred a hodnoty po cisteni, pozitivny vysledok musi byt viditelny. Take Bmw si bude pytat vymenu filtra aj ked bude filter v poriadku, nebude zaneseny a bude plne funkcny cely system okolo neho. Ma to jednoducho tak dane v RJ, kilometrovy najazd si zacne pytat vymenu filtra.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

U BMW je to takto,u grupy môže pokojne zahlásiť Odis ...nebezpečie požiaru,filter vymeniť ! a nedovolí ani spustiť servisnú regeneráciu.Pritom popolčeka bude 20 gr z 80 dovolených a systém sa do prekročenia dostal pre niekoľko hodinový beh vo volnobehu z odopnutými čidlami z dôvodu prístupu k opravovaným veciam inej opravy ktorá z emisným systémom nesúvisela..Prekročí sa limit niektorej veličiny a hlášky sú ako ich nastavili v softe auta,občas aj z blokáciou.Samozrejme je to vec stále riešitelná,žiaden filter sa nevymení,ale už je to spojené z nevyhnutnou pomocou niekoho kto sa diagnostiku naučil skôr než chodiť,a tých ľudí je celkom málo.Najväčšou chybou je vtedy urobiť prvú hlúposť čo napadne kadekoho a myslieť si,ako zo systémom vykefuje.Vždy je to naopak,len občas sa to chvilku tvári ako ok.Oneskorená odozva na okefovaný systém je práve to nebezpečie ktoré hrozí pri kúpach aj odovzdaní "opraveného" vozidla.Auto by sa vždy malo na kontrolu systému (diagnostika) vratiť po 500 - 1000 km podľa typu a servis by na to mal upozorniť,je to už súčasť platby v položke diagnostika systému
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Chlapi vzdy je spomenuty system Advanpure,a kazdi si mysli ze je to system s chemikaliou.Advanpure je len ZNACKA a nie typ ,system cistenia filtra.Advanpure vyraba aj "cisticku" s chemikaliou,ale aj vypalovaciu pec.Nemiesajte hrusku s jablkami a potom kazdi chce cistit len s ADVANPURE.Ale s akou metodou?No s advanpure.Ale s ktorou?
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

xentry-U BMW je to tak,ale ak sa "len" vycisti filter,ale do RJ si natukas ze bol vymeneny za novy,kludne jazdis dalej.
aristoteles
Príspevky: 779
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aristoteles »

avelmak napísal:Chlapi vzdy je spomenuty system Advanpure,a kazdi si mysli ze je to system s chemikaliou.Advanpure je len ZNACKA a nie typ ,system cistenia filtra.Advanpure vyraba aj "cisticku" s chemikaliou,ale aj vypalovaciu pec.Nemiesajte hrusku s jablkami a potom kazdi chce cistit len s ADVANPURE.Ale s akou metodou?No s advanpure.Ale s ktorou?
To je uz trocha jasnejsie. Vypalovanie su vlastne tlakove vlny tepleho plynu?
Ako vidite rozdiel vo vysledku, resp. v rizikach v pouziti tych dvoch metod od advanpure?
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

U bmw na to bude upozornovat chybova hlaska v diagnostika aj bez toho aby sa niekto cohokolvek v zivote okolo dpf dotkol a dpf nema ziadny problem, jednoducho programovane upozornenie na koniec zivotnosti. Tym som chcel len to, ze sa netreba tej hlasky zlaknut a robit paniku filter nemusi mat najmensi problem.
jvm12
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 21.09.2010 13:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jvm12 »

aristoteles napísal:jvm12, akym sposobom ti cistili dpf?
Ultrazvuk v roztoku (nedozvedel som sa presne v akom).

Zaujimave je, ze v Advanpure spociatku presadzovali metodu protismerneho cistenia tlakovymi vlnami (slize lezu von). V poslednej dobe sa mi zda, ze preferuju skor mokru chemicku metodu cistenia, ktora je (paradoxne) vseobecne povazovana za viac rizikovu.

Xentry: Presne.

Zadavatel temy by potreboval zmerat presne stav jeho filtra a zbytocne neriesit, co nie je potrebne. Dialnicnych (idealnych) 200t.km by pri spravnom fungovani systemu malo byt este daleko pred koncom zivotnosti DPF, aj napriek tomu ze moze uz mat v pamati zavad info kod o bliziacom sa konci. Ale je to len info kod pre servis, ktory nic nezablokuje ani nepokazi.
turista
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 28.11.2018 15:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa turista »

Ahoj, nedávno som presne riešil toto isté na Forde - zanesené DPF. Dal som to vyčistiť chalanom z DPFpro + som dal nové vstreky a auto mi teraz pekne ťahá ako nové. :2f93:

Návrat na "BMW fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní