VW Golf 5 - blikajuca kontrolka nabíjania
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 13.04.2017 17:30 Zdieľať na Facebook
VW Golf 5 - blikajuca kontrolka nabíjania
Čaute,
jedná sa o VW Golf 5, 2004, 1.4 16V, 55kw, typ motora BCA, 5st manuál, 190 120km
popis problému:
zistené:
1. kontrolka nabíjania nebliká po naštartovaní studeného motora
2. bliká po prejdení 1-2km a to aj na voľnobeh aj pri jazde
3. častejšie bliká pri akcelerácii alebo zvýšení zaťaženia (jazda do kopca)
VAG hlási chybu:
16947 - napajeci napeti napeti prilis velike
P0563 - 001 - - Sporadická
merania:
1. naštartovaný studený motor - 1000ot/min, napätie na alternátore 14,1V a na batérii 14,06V
2. zahriaty motor - 720ot/min, napätie na alternátore 13,9-14V, na batérii okolo 13,9V
3. zahriaty motor - neutrál-akcelerácia - napätie na svorke 30 (VAG) medzi 13,5-14,5 pri 720-4000ot/min
4. zahriaty motor - voľnobeh- zapnuté všetky spotrebiče (všetky svetlá, klíma, ventilátor na plno, rádio) napätie na svorke 30 (VAG) 13,5-13,7V
VAG log:
vyniesol som z logu grafy napätia na svorke 30 od času a otáčok od času z jazdy
napätie:
https://imgur.com/XVGBuox
otáčky:
https://imgur.com/3o0jGRD
kontrolka blikala rôzne, niekedy častejšie, inokedy aj 10s nič, napočítal som cez 52 bliknutí v grafe napätia od času vidieť 3 vzrasty napätia nad 16V avšak kontrolka bliká aj keď je napätie na svorke 30, batérii a alternátore v rozsahu od 13,5-14,5V
Vie niekto čo to môže byť?
jedná sa o VW Golf 5, 2004, 1.4 16V, 55kw, typ motora BCA, 5st manuál, 190 120km
popis problému:
zistené:
1. kontrolka nabíjania nebliká po naštartovaní studeného motora
2. bliká po prejdení 1-2km a to aj na voľnobeh aj pri jazde
3. častejšie bliká pri akcelerácii alebo zvýšení zaťaženia (jazda do kopca)
VAG hlási chybu:
16947 - napajeci napeti napeti prilis velike
P0563 - 001 - - Sporadická
merania:
1. naštartovaný studený motor - 1000ot/min, napätie na alternátore 14,1V a na batérii 14,06V
2. zahriaty motor - 720ot/min, napätie na alternátore 13,9-14V, na batérii okolo 13,9V
3. zahriaty motor - neutrál-akcelerácia - napätie na svorke 30 (VAG) medzi 13,5-14,5 pri 720-4000ot/min
4. zahriaty motor - voľnobeh- zapnuté všetky spotrebiče (všetky svetlá, klíma, ventilátor na plno, rádio) napätie na svorke 30 (VAG) 13,5-13,7V
VAG log:
vyniesol som z logu grafy napätia na svorke 30 od času a otáčok od času z jazdy
napätie:
https://imgur.com/XVGBuox
otáčky:
https://imgur.com/3o0jGRD
kontrolka blikala rôzne, niekedy častejšie, inokedy aj 10s nič, napočítal som cez 52 bliknutí v grafe napätia od času vidieť 3 vzrasty napätia nad 16V avšak kontrolka bliká aj keď je napätie na svorke 30, batérii a alternátore v rozsahu od 13,5-14,5V
Vie niekto čo to môže byť?
-
- Príspevky: 1642
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
Ked boli este stare baterky tak sa dali odmerat jednotlive clanky a vo vseobecnosti platilo 2.2 V na clanok co je cca 13.2 V.Podla mna ti to prebija alebo je baterka na plno nabita.Tie starsie regulatory to tak robili ze na plne nabitu baterku blikala kontrolka.Ked nabijalo,bola zhasnuta.
Takze ked nastartujes zacne dobijat a ked sa V vyrovnaju tak zacne kontrolka blikat a prestane dobijat.To je moj nazor a nemusi to tak byt.
Takze ked nastartujes zacne dobijat a ked sa V vyrovnaju tak zacne kontrolka blikat a prestane dobijat.To je moj nazor a nemusi to tak byt.
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 13.04.2017 17:30 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 13.04.2017 17:30 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 13.04.2017 17:30 Zdieľať na Facebook
Ako prvé keď mi vybehla kontrolka som overoval spojenie s kostrou a meral úbytky napätia na kábloch (aj na + aj zem). Našiel som pár zoxidovaných očiek, jeden kábel takmer rozsypaný na prach ale ani po oprave týchto závad sa to nenapravilo. Remeň je nový, napínacia kladka tiež, ložiská alternátora nemali žiadnu vôľu, točí sa ticho. Takže mechanickú vadu som vylúčil hneď na začiatku a ani to nespomínal.
Ale čím ďalej tým viac tá kontrolka bliká pri mojich testoch a pri prudkej akcelerácii vždy, na osciloskope som videl ako sa to správa a najpravdepodobnejšie je, že je to regulátorom. Našťastie sa dá kúpiť samostatne.
Najprv ale rozoberiem alternátor a pozriem stav zberných krúžkov, či nie sú vydraté a či je dobrý kontakt po celú dobu otáčky rotora, ďalšia možná príčina sú uhlíky a ako posledné elektronika regulátora - v tom prípade výmena regulátora =), Keď prídem z dovolenky, pustím sa do toho.
Ale čím ďalej tým viac tá kontrolka bliká pri mojich testoch a pri prudkej akcelerácii vždy, na osciloskope som videl ako sa to správa a najpravdepodobnejšie je, že je to regulátorom. Našťastie sa dá kúpiť samostatne.
Najprv ale rozoberiem alternátor a pozriem stav zberných krúžkov, či nie sú vydraté a či je dobrý kontakt po celú dobu otáčky rotora, ďalšia možná príčina sú uhlíky a ako posledné elektronika regulátora - v tom prípade výmena regulátora =), Keď prídem z dovolenky, pustím sa do toho.
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 13.04.2017 17:30 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných