VW Golf 5 - blikajuca kontrolka nabíjania

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

marecko636
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 13.04.2017 17:30
Zdieľať na Facebook

VW Golf 5 - blikajuca kontrolka nabíjania

Príspevok od používateľa marecko636 »

Čaute,

jedná sa o VW Golf 5, 2004, 1.4 16V, 55kw, typ motora BCA, 5st manuál, 190 120km

popis problému:
zistené:
1. kontrolka nabíjania nebliká po naštartovaní studeného motora
2. bliká po prejdení 1-2km a to aj na voľnobeh aj pri jazde
3. častejšie bliká pri akcelerácii alebo zvýšení zaťaženia (jazda do kopca)

VAG hlási chybu:
16947 - napajeci napeti napeti prilis velike
P0563 - 001 - - Sporadická

merania:
1. naštartovaný studený motor - 1000ot/min, napätie na alternátore 14,1V a na batérii 14,06V
2. zahriaty motor - 720ot/min, napätie na alternátore 13,9-14V, na batérii okolo 13,9V
3. zahriaty motor - neutrál-akcelerácia - napätie na svorke 30 (VAG) medzi 13,5-14,5 pri 720-4000ot/min
4. zahriaty motor - voľnobeh- zapnuté všetky spotrebiče (všetky svetlá, klíma, ventilátor na plno, rádio) napätie na svorke 30 (VAG) 13,5-13,7V

VAG log:

vyniesol som z logu grafy napätia na svorke 30 od času a otáčok od času z jazdy

napätie:
https://imgur.com/XVGBuox
otáčky:
https://imgur.com/3o0jGRD

kontrolka blikala rôzne, niekedy častejšie, inokedy aj 10s nič, napočítal som cez 52 bliknutí v grafe napätia od času vidieť 3 vzrasty napätia nad 16V avšak kontrolka bliká aj keď je napätie na svorke 30, batérii a alternátore v rozsahu od 13,5-14,5V

Vie niekto čo to môže byť?
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Ked boli este stare baterky tak sa dali odmerat jednotlive clanky a vo vseobecnosti platilo 2.2 V na clanok co je cca 13.2 V.Podla mna ti to prebija alebo je baterka na plno nabita.Tie starsie regulatory to tak robili ze na plne nabitu baterku blikala kontrolka.Ked nabijalo,bola zhasnuta.
Takze ked nastartujes zacne dobijat a ked sa V vyrovnaju tak zacne kontrolka blikat a prestane dobijat.To je moj nazor a nemusi to tak byt.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Ziadna kontrolka neblika ak je baterka nabita.Na grafe mas aj 16V takze regulator blbne.Skontrolovat alternator,najma regulator.
marecko636
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 13.04.2017 17:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marecko636 »

Vďaka, skúsim ešte zajtra pozrieť napätie alternátora na osciloskope, že čo z toho lezie a dám vedieť ako to dopadlo.
marecko636
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 13.04.2017 17:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marecko636 »

Čaute,

s osciloskopom som zistil, že pri každom prudkom pridaní plynu mi vybieha napätie nad 15V, RJ to zrejme nevzorkuje tak rýchlo takže v log-u nebolo zaznamenaných toľko vzrastov ako je v skutočnosti, zároveň kontrolka bliká stále častejšie. Pravdepodobne regulátor je KO.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Alebo je len niekde blbý spoj a z toho tam môže vznikať nejaká špica v napájaní . možno aj medzi baterkou a altíkom alebo ukostrenie ...Ja len že asi by som hneď neutekal kupovať nový altík.
marecko636
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 13.04.2017 17:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marecko636 »

Ako prvé keď mi vybehla kontrolka som overoval spojenie s kostrou a meral úbytky napätia na kábloch (aj na + aj zem). Našiel som pár zoxidovaných očiek, jeden kábel takmer rozsypaný na prach ale ani po oprave týchto závad sa to nenapravilo. Remeň je nový, napínacia kladka tiež, ložiská alternátora nemali žiadnu vôľu, točí sa ticho. Takže mechanickú vadu som vylúčil hneď na začiatku a ani to nespomínal.
Ale čím ďalej tým viac tá kontrolka bliká pri mojich testoch a pri prudkej akcelerácii vždy, na osciloskope som videl ako sa to správa a najpravdepodobnejšie je, že je to regulátorom. Našťastie sa dá kúpiť samostatne.
Najprv ale rozoberiem alternátor a pozriem stav zberných krúžkov, či nie sú vydraté a či je dobrý kontakt po celú dobu otáčky rotora, ďalšia možná príčina sú uhlíky a ako posledné elektronika regulátora - v tom prípade výmena regulátora =), Keď prídem z dovolenky, pustím sa do toho.
marecko636
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 13.04.2017 17:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marecko636 »

Problém vyriešený, bol chybný regulátor nabíjania.
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných