Rýchle vybíjanie novej autobatérie v kludovom stave
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 14
- Dátum registrácie: 14.01.2014 21:18 Zdieľať na Facebook
Rýchle vybíjanie novej autobatérie v kludovom stave
Ahojte,
mám auto Seat Ibiza 1,6 benzín, pred nedávnom som tu riešil problém s klapkou a veľmi ste mi tu pomohli, takže to skúsim znova. Aktuálne mám problém s vybíjaním batérie, ak napríklad nejdem 5-6 dní na aute, tak už nenaštartujem a musím ho hodiť na nabíjačku. Keď som riešil klapku tak som v servise tento problém spomenul a kontrolovali mi alternátor, prúd a všetky veci a bolo mi povedané, že je všetko v poriadku. Takže moja otázka znie, je to normálne, že keď nejdem 5 dní na aute tak sa mi vybije nová batéria ? Lebo mám problém so zadným oknom, občas mi nejde otvoriť a zavrieť, takže teoreticky tam môže byť nejaký problém, ktorý mi berie energiu aj keď je auto odstavené (to som čítal na jednom fóre, možno je to hlúposť, preto sem píšem).
mám auto Seat Ibiza 1,6 benzín, pred nedávnom som tu riešil problém s klapkou a veľmi ste mi tu pomohli, takže to skúsim znova. Aktuálne mám problém s vybíjaním batérie, ak napríklad nejdem 5-6 dní na aute, tak už nenaštartujem a musím ho hodiť na nabíjačku. Keď som riešil klapku tak som v servise tento problém spomenul a kontrolovali mi alternátor, prúd a všetky veci a bolo mi povedané, že je všetko v poriadku. Takže moja otázka znie, je to normálne, že keď nejdem 5 dní na aute tak sa mi vybije nová batéria ? Lebo mám problém so zadným oknom, občas mi nejde otvoriť a zavrieť, takže teoreticky tam môže byť nejaký problém, ktorý mi berie energiu aj keď je auto odstavené (to som čítal na jednom fóre, možno je to hlúposť, preto sem píšem).
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Neviem či vlastnými silami poriešiš,ale riešenie je,len vyžaduje trpezlivosť a spústu času kedže niekedy sú riešenia dosť nečakané.
Chce to okročný merač prúdu a sleduje sa nepretržite odber,čas,atd.Odber často nie je okomžite po uvedení auta do pokoja,ale až po uplynutí nejakého času.V momente keď je známy mechanizmus odberu,sa po jednotlivých celkoch odpájajú odberné veci,ak sa ujasní časť v ktorej,hladá sda konkrétny spotrebič.štatisticky sú najčastejší vinníci rádiá,ich príslušentvo,zosilovače signálov,centrály,domontáže rôzneho druhu,alarmy
Chce to okročný merač prúdu a sleduje sa nepretržite odber,čas,atd.Odber často nie je okomžite po uvedení auta do pokoja,ale až po uplynutí nejakého času.V momente keď je známy mechanizmus odberu,sa po jednotlivých celkoch odpájajú odberné veci,ak sa ujasní časť v ktorej,hladá sda konkrétny spotrebič.štatisticky sú najčastejší vinníci rádiá,ich príslušentvo,zosilovače signálov,centrály,domontáže rôzneho druhu,alarmy
-
- Príspevky: 98
- Dátum registrácie: 31.05.2015 13:34 Zdieľať na Facebook
Nebolo by jednoduchsie to miesto pokus-omyl odpajania proste zmerat na poistkach? S trochou sikovnosti by sa dala spravit falosna "poistka" s konektorom na skutocnu poistku a krokodilkami na sondy multimetra (bud zobrat vypalenu poistku alebo upravit adaptery typu add-a-circuit, pri merani prudu sa merak vklada do obvodu, nie paralelne ako pri merani napatia).
Vlastne rozmyslam, ze taky bazmeg urcite aj niekto vyraba a narazil som na taketo nieco: http://www.elv.de/kfz-amperemeter-mit-lc-display.html Otazka je, ako sa to popasuje s meranim v miliamperoch (normalny kludovy odber je nizky nasobok 0,01 A), ale ak to vytrieska baterku za 5 dni, tak to musi byt odber v nasobkoch 0,1 A.
Pozor pri merani na to, ze odber nemusi byt konstantny, raz za cas sa nieco aktivuje, chvilu pracuje aj s vacsim odberom a zase uspi, ale priemerne to baterku nevyslaha, 5 dni normalnych nie je.
Ak je podozrenie na problem so zadnym oknom, skusil by som nechat auto s vybratou poistkou stahovania zadnych okien.
Vlastne rozmyslam, ze taky bazmeg urcite aj niekto vyraba a narazil som na taketo nieco: http://www.elv.de/kfz-amperemeter-mit-lc-display.html Otazka je, ako sa to popasuje s meranim v miliamperoch (normalny kludovy odber je nizky nasobok 0,01 A), ale ak to vytrieska baterku za 5 dni, tak to musi byt odber v nasobkoch 0,1 A.
Pozor pri merani na to, ze odber nemusi byt konstantny, raz za cas sa nieco aktivuje, chvilu pracuje aj s vacsim odberom a zase uspi, ale priemerne to baterku nevyslaha, 5 dni normalnych nie je.
Ak je podozrenie na problem so zadnym oknom, skusil by som nechat auto s vybratou poistkou stahovania zadnych okien.
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 06.04.2012 09:56 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Samozrejme že také je,pre velké aj malé poistky,proste poistku nahradíš a priamo ukazuje čo tam tečie.anonymous-astra napísal:Nebolo by jednoduchsie to miesto pokus-omyl odpajania proste zmerat na poistkach? S trochou sikovnosti by sa dala spravit falosna "poistka" s konektorom na skutocnu poistku a krokodilkami na sondy multimetra (bud zobrat vypalenu poistku alebo upravit adaptery typu add-a-circuit, pri merani prudu sa merak vklada do obvodu, nie paralelne ako pri merani napatia).
Vlastne rozmyslam, ze taky bazmeg urcite aj niekto vyraba a narazil som na taketo nieco: http://www.elv.de/kfz-amperemeter-mit-lc-display.html Otazka je, ako sa to popasuje s meranim v miliamperoch (normalny kludovy odber je nizky nasobok 0,01 A), ale ak to vytrieska baterku za 5 dni, tak to musi byt odber v nasobkoch 0,1 A.
Pozor pri merani na to, ze odber nemusi byt konstantny, raz za cas sa nieco aktivuje, chvilu pracuje aj s vacsim odberom a zase uspi, ale priemerne to baterku nevyslaha, 5 dni normalnych nie je.
Ak je podozrenie na problem so zadnym oknom, skusil by som nechat auto s vybratou poistkou stahovania zadnych okien.
Prd pomôže,nemá to šancu.
Nemôžeš pri každej poiístke hodiny sledovať odbery.On tyen odber totiš po vypnutí klúča má fázy postupného odopínania obvodov,a na just takýto odber často nabehne po čase dlhšieho "oddychu"
No a už si aj vedľa,zabíjanie času.
Celý ten merací adaprérik sa použijem iba pri vyhadzovaní poistky ,inak milá sranda - ale k ničomu
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 29.03.2013 14:07 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Ale kľudne si viem predstaviť aj starú baterku ktorá skrátka už má svoje roky a kapacitu zlomok pôvodnej.
Mne sa bežne stávalo že po 14dňoch státia v garáži bol problém naštartovať a bola na príčine iba len stará vyžitá baterka a pritom pri jazdení každý druhý deň nebol problém ani v zime , možno aj z dôvodu že skrátka motoru stačili vždy max. dve otáčky a naskočil.
Ale kľudový odber je dobré zmerať tak či tak.
Mne sa bežne stávalo že po 14dňoch státia v garáži bol problém naštartovať a bola na príčine iba len stará vyžitá baterka a pritom pri jazdení každý druhý deň nebol problém ani v zime , možno aj z dôvodu že skrátka motoru stačili vždy max. dve otáčky a naskočil.
Ale kľudový odber je dobré zmerať tak či tak.
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 06.09.2014 18:09 Zdieľať na Facebook
Rovnaký problém som musel riešiť dnes ja a tak som pri googlení narazil na toto forum.Prišiel som k ročnej Atece,že idem do mesta a mrtve auto.Nešlo odomknuť auto.Odomkol som ručne klúčom,premeral baterku a tá bola takmer vybitá,auto naštartovať nešlo.Po pripojení káblov z druhého auta naskočilo,previezol som sa a všetko až na start/stop,tempomat a uzamykanie klúčom fungovalo.Nechápem,čo mi vybilo baterku.Jediná vec domontovaná do auta bol VAM
- jaroslavelektro
- Príspevky: 350
- Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
- Bydlisko: východ Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných