AGM bateria

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

c6000
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 02.05.2016 16:24
Zdieľať na Facebook

AGM bateria

Príspevok od používateľa c6000 »

Zdravím Páni.Je možné použiť AGM bateriu do staršieho auta r.v.1999 bez stop start nezničí sa?
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

AGM potrebujú dobíjať vyšším napätím.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Skoda, ze nepises do akeho.
Ale, mozes, nic zle sa nestane.
Ak vsak planujes ju len kupit, tak pravdepodobne kupis zbytocne drahsie, nez mozes. Ale to je uz vecou konkterneho auta.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

AGM je celkom rovnaká ako každá iná PB baterka,len nemá volne naliaty elektrolyt ale medzi doskami má výplň zo sklennej tkaniny a v tej je to nasiaknuté. Takže ju možeš prevádzkovať aj polpohe na boku bez toho že by vytiekla má menšie samovybíjanie a rýchlejšie sa nabíja, menej trpí na otrasy ....a je asi o 20-30% drahšia ako klasika.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

AGM majú vyššie štartovacie prúdy ako bežné AKU, aspon som si to tak všimol, lebo zrovna mesiac dozadu som sebe riešil baterku a trochu som to pozeral. Kúpil som si to isté čo som mal = Exide Premium. Rozumná cena a vyšší štartovací prúd
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

vyssi startovaci prud nie je znamenie AGM typov - ide o vnutornu konstrukciu, v tomto pripade predovsetkym hrubku dosiek. Napriklad baterie Bars Platinum 100Ah maju 900A max. prud a nie su AGM ; 110Ah verzie vytrepu 1000A.

AGM su odolnejsie voci cyklovaniu, hlbokemu vybitiu, maju mensie samovybijanie atd, a prave kvoli tomu sa pouzivaju v start-stop masinach.

Akakolvek bateria ktora je schopna vyvinut vyssi maximalny prud je schopna sa aj rychlejsie dobit (nez bateria s mensim prudom). Proste ma "silnejsiu" konstrukciu, ked v posilovni dojde 70kg borec a 100kg borec, ten 70kilovy sa skorej unavi pri rovnakych cinkach ako ten stokilovy plus potrebuje dlhsi cas na zotavenie.

Ak mas tu AGMku zadarmo alebo zalacno a chces ju pouzit do stareho vozu, mozes. Ak ju mas kupit v obchode za vlastne prachy, nevidim v tom vyznam. Kup klasicku bateriu a hotovo.
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

cicmanec napísal:AGM potrebujú dobíjať vyšším napätím.
nesuhlasim.

Mam AGM od vyroby, zaroven vypnuty stop-start, dobija stale okolo 14V a baterka po 4 rokoch stale ok.

IMHO - normalne dobijanie pre AMG je ok.
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

mas tam aj "inteligentne" dobjanie? Daj si do zasuvky maly voltmeter, budes sa divit co to vyvadza. Mne na vitare kolise napatie od cca 10,8 do 14,5.. mozno aj viac pri brzdeni motorom z kopca,uz ma to prestalo bavit sledovat.
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

ano, mam inteligentne dobijanie.
Ale dal som to jednemu panovi vypnut (start-stop). NAvolil tam nejaky parameter (uz som zabudol co) a alternator teraz dobija stale okolo 14v.

Meral som to voltmetrom pred casom, ale zistil som, ze ma start-stop neohrozuje :-)

ALe rec bola o dobijani AGM vyssim prudom - a po vyse troch rokoch so 14V nema moja AGM problem (nemal som to vypnute uplne od pociatku)

takze dolezity zaver:
1. AGM mozno dobijat beznymi 14V
2. po odpojeni start/stop cez diagnotistiku - alternator dobija standardne a nenici baterku
Napísať odpoveď

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných