Škoda 120 L - brzdy STK
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Sorry nepozorne som čítal tvoj popis problému. No ak sú obloženia OK a valčeky nové fakt by som skúsil ešte tie hadičky asi aj vymeniť a napadlo ma že či jeden nový valček či niekde dlho nestál v regáli a nemôže byť oproti tomu druhému takýmto spôsobom v nejakej nevýhode že by ťažšie chodil? Alebo potom tie samostavy čo sú dnu a držia rozteč pakní či v niektorom z nich nieje problém aj keď teda to je tak jednoduchá vec že tomu sám neverím . A už ma nič zmysluplné nenapadá . Skúsiť valčeky prehodiť medzi sebou či sa to prenesie na druhú stranu. Ale zas budeš tam chodiť na tú STK jak na klavír?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Pochopte už konečne že máte do činenia s tým najprimitívnejším na aute kde sa nelaboruje.To sa robí na prvý raz tak že môže ísť rovno na valce STK.Či má samoštel,či má excenter,auto zo zdviháka ide bežne priamo na STK.Aký je problém overiť či čelusť vložená do bubna dolieha po celom obvode ? Či perfektne zasekáva samoštel a teda podrží mieru vrátenia po odbrzdení ? Skontrolovať či nie sú nesprávne čeľuste (nábežná a pritibežná) pretože mávajú inú mieru opásania.Aký je problém zosúladiť osu čelustí z osou bubna ? Aký je problém zistiť centralitu bubna aby v rámci tolerancie bol NEEXCENTRICKÝ a teda neprispieval k problému ? K tomu všetkému už iba otázka či viete ako to dosiahnuť.Lebo ak nie,nechytajte sa brzd vôbec.rozprávky o hadičkách večer deťom pred spaním.
-
- Príspevky: 31
- Dátum registrácie: 10.06.2017 17:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 31
- Dátum registrácie: 10.06.2017 17:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 31
- Dátum registrácie: 10.06.2017 17:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 31
- Dátum registrácie: 10.06.2017 17:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 31
- Dátum registrácie: 10.06.2017 17:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17 Zdieľať na Facebook
Tak páni v prvom rade sa vám chcem poďakovať za vaše príspevky, rady, komentáre. Dnes som STK, úspešne absolvoval, ľavé koleso 1,74kn a pravé 1,53kn. Nesúmernosťou zadných brzd 12%. Celý problém som vyriešil, výmenou 1ks pakne z ľavého bubna za pakňu z pravého bubna, tie som pred výmenou poriadne vyčistil a ošmirgľoval. Podotýkam obloženie bolo obrzdené rovnomerne s hrúbkou 4,5 mm, takže zánovné.
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Chlape, pokiaľ si doteraz nevedel, načo slúžia autoservisy, teraz to už dúfam vieš. Tvoje auto má asi najjednoduchšie brzdy na svete a aj tak to nevieš urobiť, tak prečo sa kafreš do opravy BŔZD?? Však brzdy, to je tá absolútne najdôležitejšia vec na aute.
Daj to do servisu a nešpekuluj. Nech ti je výstrahou už ten fakt, že si mal takú katastrofálnu nesúmernosť bŕzd (norma je max 30% a ty si mal skoro 250% rozdiel) a počas jazdy si si nič nevšimol?? Buď rád, že si nemusel núdzovo brzdiť niekde na mokre, lebo by si si s autom zatancoval taký čardáš, že by sa zaň nemusel hanbiť ani maďarský husár rotmajster.
Neviem, či to robíš, lebo ťa to baví, alebo chceš ušetriť, ale brzdy nie sú vhodné ani na učenie, ani na šetrenie.
Daj to do servisu, alebo niekomu, kto sa tým už dlhšie živí.
Daj to do servisu a nešpekuluj. Nech ti je výstrahou už ten fakt, že si mal takú katastrofálnu nesúmernosť bŕzd (norma je max 30% a ty si mal skoro 250% rozdiel) a počas jazdy si si nič nevšimol?? Buď rád, že si nemusel núdzovo brzdiť niekde na mokre, lebo by si si s autom zatancoval taký čardáš, že by sa zaň nemusel hanbiť ani maďarský husár rotmajster.
Neviem, či to robíš, lebo ťa to baví, alebo chceš ušetriť, ale brzdy nie sú vhodné ani na učenie, ani na šetrenie.
Daj to do servisu, alebo niekomu, kto sa tým už dlhšie živí.
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17 Zdieľať na Facebook
jergusko, ak si si nevšimol, tak brzdy som opravil, ak si si potreboval rýpnúť fajn, dúfam, že sa Ti uľavilo...Na čo sú servisy viem, nechcel som ušetriť to nemám za potreby, tobôž nie na brzdách! No nemienim, veci robiť omyl-pokus, preto som sa pýtal, ľudí ktorý by mohli poradiť na základe svojích sķúseností, na to fórum je ak by si nevedel. Sám hovoríš aké sú to primitívne brzdy, no s radou si neprišiel,ako páni pred Tebou, a teraz tu robíš kázanie...? Napísal som aj riešenie aby som niekomu dal smer ak by mal niekto podobný problém a Ty? Ideš ma učiť koľko stoja diely na Škodu 120L... hmmm zaujímavé asi tiež nejakú vlastníš, tak daj za koľko kúpiš zadné originál bubny, predné blatníky, zadné svetlá, či predné smerovky, podotýkam nové a podľa možnosti originál, no môžeš aj druhovýrobu...hmmm, spadla Ti sánka, či máš nejakú ponuku, ktorá by na zaujala? Sedel si za volantom Škoda 120L, asi nie, lebo takú sprostosť, že zistíš nesúmernosť 65% zadných bubnových pri bežnom brzdení na akomkoľvek aute keď jazdíš na aute len za pekného počasia malými rýchlosťami, a jazdu si užívaš, lebo Ťa baví, by si nenapísal. Malý dodatok, auto pred cca 2 mesiacmi, brzdilo na asfalte šmykom všetkými kolesami, od vtedy najazdilo cca. 300km pri kľudnej jazde, tak asi preto, ten valček bol len pod prachovkou zaslzený. Ak by si mal prehľad, akým pomerom sa podieľajú zadné brzdy na brzdení k predným, by si tiež takú hlúposť nenapísal! Ak by to bola nesúmernosť pri predných brzdách tak to zistím, a možno aj Ty. Mimochodom vlastním ďalšie dve autá a jedno servisujem len v autorizáku, ktorému dôverujem a druhé v bežnom servise. Dúfam, že si nájdeš inú tému kde si dokážeš svoju dôležitosť v ktorej dáš aj nejakú radu, ktorá pomôže.
-
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Ešte doplním moj postreh že pár rokov nazad tu bola debata o brzdách a padla tu aj teória že niekde niekto mal hadičku kde bola vnútri odlepená vnútorná gumová vrstva a keď sa tam dostala kvapalina tlak kvapaliny ju vlastne uzavtváral a robil neprechodnou. Sám by som tomu neveril lebo som nikdy nič také na vlastné oči nevidel . A tu zrazu názory že hadičkou to byť nemôže...hmm čo je iné na hadičke v š 120 od hadičky inej značky? A keď som mal embéčku a brzdilo mi len jedno zadné a druhé bolo omastené od oleja cez prdlé gufero na poloosi tak to pri bežnom jazdení poznať nebolo!
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 47 neregistrovaných