7 miestne auto

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nisho napísal:Altea v 7 miestnom prevedení myslím, že ani neexistuje. Ja osobne by som najradšej šiel do Grand voyagera ale myslím, že do môjho budgetu sa nevmestim a ani len netuším ako sú tie auta so spoľahlivosťou a náhradnými dielmi
Tak ti to prezradím,lebo som dnes práve prihlásil jedného čo som si kúpil po velmi velmi zrelej úvahe. Do úvahy pripadá tak či tak jediná varianta na ktorej niet čo vytýkať ...2,5 CRD 105 kW
Ja som objavil jeden u dlhoročného majiteľa z nájazdom 230 tis km čo je akurát pätina na čo je postavený.motor je od VM to nemá chybu,žiadne DPF,žiadna dvojhmota,žiadne komplikované nápravy,žiadna hrdza.Climatronic,nezávislé kúrenie,elektrické posuvy dverí,královské sedačky,priestoru po cct
Z tvojeho rozpočtu kúpim štyri,prípadne jeden pozlátim
Nisho
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 31.03.2008 14:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Nisho »

Tak to si ma aj celkom potešil. Aký ročník by som mal pozerať? Myslím, že model do roku 2008 by som ešte vedel zohnať. Ten novší model je už krajší, ale je tam 2.8 crd s DPF a tomu sa už snažím vyhýbať a tiež samozrejme cena je inde. Tiež uvažujem nad automatom. Teraz mám v golfe 7 stupňové DSG ale nezdá sa mi to ako príliš odolná prevodovka. Na americké automaty som nepočul nič mimoriadne negatívne. Len že radia pomaly, ale ja už som prestal pretekať takže mi to nevadí.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Krajší nekrajší,na to sa môžeš vyprdnúť.Krásne je to čo perfektne slúži.ten môj je 2003 a nie je na ňom gram hrdze,km super,nevidím jediný dôvod sa ohliadať viac po ročníku ako po type a stave.Radšej o 5 rokov viac a z dobrých rúk v super stave.Problém je že 2,5 CRD je málo a 2,8 plno.
Nisho
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 31.03.2008 14:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Nisho »

Tak v podstate som sa rozhodol, že pôjdem do Grand voyagera 2.8crd automat r.v. cca 2009. Za 8000 v Nemecku niečo už nájdem. Celú noc som čítal zahraničné fóra a vyšlo mi, že to nie je najlacnejší servis, ale auto v podstate okrem DPF a EGR nemá problém. Je to vraj maximálne pohodlné, a bezpečné auto s všelijakými serepetičkami ako napr 2xtv displej, el otváranie kufra a posuvných dvier... Ideálne pre deti... trošku sa uskromníme ale aspoň bude ideálne auto pre rodinu, ďakujem všetkým za rady
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

som velmi rad ze sa aj Mr.Hlavaty pridal k nam "vlastnikom" :)




Elektricke otvaranie dveri nema kazde, nie je to seriova vybava. Elektricke ovladanie kufra najdes len-tak-tak, ale bez tychto dvoch veci prezijes.

EGR : este len musim stretnut jeden co sa pokazil, ale ked sa uz pokazi, mas ich po cct ako tu uz zaznelo za par penazi.

DPF : najvacsi strasiak, kazdeho diesla. Tento 2.8ckovy je stara skola, ziadne hypermegaubervysokotlakove commonrailiky s 2600 barmi, teda vytvara velke castice v porovnani s tym co dnes prdia pretlakovane 1.5ky. Poznam zopar majitelov 2.8crd, pod 300.000km nemali problemy s dpf ani jeden jediny.

Dovod ? Tento filter je OBROVSKY, neporovnatelne vacsi nez standartne filtriky v beznych osobnych autickach. Navala nepochopitelne kilometre v mestskej prevadzke kym ho pochovas, rozhodne tazkonadpriemer co je bezne.

Obrovskost a vynikajuce dimenzovanie plati pre toto auto vseobecne :) napriklad take turbiatko... co Volksvagenove 1.9tdi turbiatko schovas pomaly do dlani v rukach, s tymto turbiatkom by si potreboval dvoch chlapov a este furt ho bude vidno. Vies co je sranda ? Ze 1.9tdi 96kW v Passate tlaci 1.35 baru pretlak a je malinke a vrti sa jak drbnute a ma oleje na 30.000km, zatialco TURBISKO 2.8crd Voyageru je dvakrat vacsie, tlaci 1.05 baru pretlak v maxime na polovicnych otackach a ma oleje na 15.000km...

Co myslis, ktore vydrzi viac ? Spravne. To ktore nema vnutornu variabilitu ktora sa nemoze zaniest :) cize zase Voyager.


Na tomto fore neexistuje iny clovek co by o Voyageroch napisal viac nez ja... hladaj, citaj, 2.5crd vlastnim 11 rokov osobne resp moja zena mi ho zobrala osobne ; v rodine mame dalsich X kusov.


Ked budes brat rocnik 2008+ tak uz to mas hranaty = Grand verziu. Vidim ze mas budget 8000 eur, pri kratkych mestskych jazdach rataj s tym ze das pucovat DPF dakedy po kupe, mozno o rok, mozno o tri podla toho ako dobru diagnostiku vies spravit pred kupou. Povedane inak, ci ta nahodou predavajuci nechce olakovať.

Ked budes mat stastie alebo ked jazdis aj mimo mesto (nie raz za mesiac), nebude ta otravovat. Stoji to 150 eur pokial nepouzijes AdvanPure technologiu ktora je za 400-500 eur.



Poznamka : POZOR NA TERMOSTAT. Motor sa ti musi zohrievat naplno, je to jednoducha, lacna a znama chyba tychto motorov. Zly termostat sa rovna neskora praca okolo regeneracie DPF = vela penazi z penazenky v buducnosti. Toto plati pre kazde auticko, tieto 2.8crd 120kW/130kW podla rocnika maju PRIMITIVNY tepelny management bez styroch poschodi siedmych chladiacich okruhov a bez G13 chladiacej kvapaliny so silikou (hahaha to bol silny vtip) a bez mikroskopickych radiatorcekov cez ktore ta voda musi pretekat a upchavat ( leon-2-0-tdi-2014-nekuri-pre-vadu-od-vyroby-t75786.html ).


edit : za 8000 eur nemusis utekat do zahranicia, najdes aj u nas. Neprilis vela kusov, niektore su v inzeratoch uz hodne dlhu dobu (cert vie preco), ale najdes.

edit2: Lancia ti zrejme do rozpoctu nevyjde kedze je rocnik 2011+ ale je to vyrazne vyrazne krajsie auto hlavne vnutri. Je velmi tazke porovnavat vnutornu utulnost 2008-2011 starych modelov a 2012+ tou novou pristrojovou doskou... a hlavne krasnymi detailnymi zmenami vonku v exterieri. Za 8000 ju nezoznies ale za desiatku/jedenastku sa uz da. Ked mas trpezlivost a moznost chvilku cakat/hladat/vyjednavat... najdes. Jo a bez DPH urcite.
Nisho
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 31.03.2008 14:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Nisho »

Ďakujem pekne za rozsiahlu odpoveď. Moje cestovanie do práce je cca 20 km a 20 km späť. Jazdím po vypadovkach a cestách pre motorové vozidlá. Po meste fakt máličko iba raz za čas na väčší nakup. Na malé nákupy chodíme pešo. Každý víkend sa vyberieme za rodinou cca 50 km a cez leto navštevujeme Tatry, Oravu. V zime Rakúsko lyžovačka. Aj teraz mám auto a DPF a nikdy som s regeneráciou nemal problém pretože viem ako sa treba zachovať keď sa spustí. Dnes som sa bol poradiť s mechanikom a on mi povedal, že on sám mal 4 grand Voyagre a že by to nikdy nepredal nebyť vyššej spotreby. Chválil hlavne VM motor. Ja do toho až tak nevidím, ale verím, že sa mi podarí kúpiť dobre. Keďže je tu viac majiteľov voyagerov tak aspoň viem kde mám prísť po radu :300f:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No ten môj sa už robí odstrojuje a robí mi radosť...pretože nikde hrdza,zato všade v každom riešení rádove viac rozumu v tejto amerike než v eu autách..Páči sa mi že ešte neskĺzli k vytváraniu zbytočností a nekomplikovali život zbytočne zložitými riešeniami z ktorým má majiteľ iba výdavky.Človek žasne že aj CR generácia môže byť urobená jednoducho a prehladne a netreba ju prekomplikovať ha.vadinami.Kedže ja robím celkovú prehliadku tak odstrojujem všetko doradu...takmer nemám náradie na stole.Na spústu vecí netreba,kde treba tak minimum.Predný nárazník za 1/10 času ako európske autá,svetlá von tak nič iné netreba dotknúť,sú von za 10 sekund,kto by šmátral žiarovku.
Jediná vec pre ktorú by som za 2,8 nešiel ani meter je diagnostika,kvôli filtru je nutné (ak by) a oni majú svoju ktorá je na SVK bežná ako čestný politik.Ide to KTS ale úplne ono to nie je. Spústa vecí 2,5 a 2,8 identická.Kupoval som zatiaľ iba rozvody (s vod.pumpou) cca 130.- čiže bežná.Prípravky som kúpil tu čo boli ponúkané pred pár dňami.
Čo ma velmi teší že každým kúskom práce ďalej iba žasnem nad triviálnosťou tej opachy,prečo oni vedia robiť veci jednoducho. je pravda že už na označení ulíc vidíš že majú rozum a nemusia premenovávať Gottwaldovú na Kukučínovú.Človek robí to auto a dospieva k záveru,že európa už zdravý rozum kus rokov nepoužíva.
Jo a Webasto bude v zime asi tiež príjemná vec,už pod +5°C ide automaticky.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

tak tak. A dalo by sa rozpravat doradu, napriklad samostatne menitelne capy na naprave bez potreby vymienat cele ramena, atd, atd.

Nisho : ked si doteraz nemal problemy s DPF a si takyto "viac uvedomeny majitel", myslim si ze ani s 2.8crd priesery mat nebudes. Zavisi od stavu v akom kupis, prizname si ze toto je trosku loteria aj ked clovek venuje vela casu predkupnej diagnostike - ktora ako Mr.Hlavaty spomina naozaj nie je dostupna bezne. Autorizovany servis v Bratislave pouzival DRB III predtym ako dosli novsie verzie s inym nazvom myslim v roku 2012 ale to je nedolezite.

Velmi dolezita info je ze tieto filtre su sialene odolne, nesetrilo sa vzacnymi materialmi a daju sa uspesne VIACNASOBNE cistit mimo auta.

2.8crd "gulaty model" 2001-2008 cize 110kW nikdy nemal DPF (vzdy automat). Takisto 2.5crd, nikdy nemala dpf, vzdy manual.

2,8crd hranaty model po roku 2008 VZDY mal DPF. 120kW, neskor 130kW, 132kW v Lancii. Vzdy automat.

Hovorim, vyslovene prieserove tieto filtre nie su - na rozdiel od mnohych svojich mensich CENOVO OPTIMALIZOVANYCH kolegov.

Treba si uvedomit jednu vec : tieto masinky nove stali cez 40.000 eur, takze ich konstrukcia VRATANE DPF je trosku inaksia nez nejake bezne osobaciky kde sa rovnaky motor, s rovnakym motormanagemtnom a hlavne rovnakym DPF pouziva KVOLI USPORE NA CENE V MODELOCH OD MALINKEHO PRTAVEHO MESTSKEHO PRIBLIZOVADLA AZ DO TAKMER 5METROVEJ LIMUZINY.

Je to tak so vsetkym. Pri 145.000km, 11 rokov dozadu, som namontoval na prednu napravu originalne capy a stabilizatory, vysli ma na 29 eur capy (OBIDVA) a tusim 11 eur stabilizator, nejake take smiesne cislo. Dnes ma masina 265.000km, 95% z toho po Bratislave (raz za rok tisic km k moru inak furt jazdi len Bratislavu s tymi cestami ktore mame) a dnes absolutne nic na tej naprave neklepe, netuka a nerachoce.

A teraz si povieme ako je sialene tazke to auto na predok... je fyzikalne takmer vylucene aby nieco take vydrzalo tak dlho take cesty a predsa.

A to ide doradu doradu ta konstrukcia tymto sposobom. To co bolo napisane hore nadomnou si je treba uvedomit v kontexte doby : model ktory ma Milan a ja sa seriovo vyrabal od roku 2001, cize bol konstruovany a rysovany v 1997 az 1999. To bola ina doba ako je dnesna, ked sa vsetko, absolutne vsetko preratava na poslednu minutu zivotnosti v zaruke, na posledny cent, na nahananie hodin v servisoch lebo aj vyrobca ma eminentny zaujem zarabat na predaji "originalnych" dielov (pricom si uz sotva volaco vyrabaju naozaj sami, tie autobilky len priekupcia jak cinania na Mileticke).
bandit97
Príspevky: 1199
Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bandit97 »

Chlapi, mal by som par otazok na Vas jakozto vlastnikov Voyagerov..
Na “take to domace diagnostikovanie” je tento model (2,5crd) pouzitelna aka technika? Povedzme cinska Delphi alebo nieco podobne to zvladne do nejakej rozumnej miery?
Ako to je s instalciou troch detskych sedaciek vedla seba v druhom rade? Oco13 tu nedavno pisal, ze existuje Europska (2+3+2) verzia a Americka (2+2+3).. Je to ozaj tak alebo sa da len prehodit zadna lavica do stredu? Ide o to, ze to auto je Dost velke aj v kratkej verzii a nie este “grand”..
Co hlucnost? V porovnani trebarz s SAG, je to lepsie/horsie?
Dakujeem
palonis
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 10.06.2017 17:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa palonis »

Ja myslím, že sharanom, galaxy alebo alhambrou nič nepokazíš, poznám ľudí čo ich majú roky a sú veľmi spokojní, len treba nájsť dobrý kus.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Diagnosika je mierne problémová,Witech tu má minimum ľudí pre vysokú cenu,ale ide na Bosch KTS.Vstreky sa nekódujú,nejaké špecialitky to nemá,takže prežijú celý život z poctivou zásuvkou OBD
Sharan Alhambra je super volba kým sa nájde zdravý kus a to začína byť problém celkom vážny.U Voyagera je všetko ako by vyrobili včera,a to má 16 rokov.Motor som od prachu nevidel,ale troška mafry a vyzerá ako z výroby
[img]https://i.postimg.cc/6yrqFmGx/IMG-0162.jpg [/img]
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Takže farba nehrá žiadnu rolu ?

Lebo strieborné auto , to je taká z nudze cnosť...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

este udri ze strieborne sa viacej kazia :)
nie, farba nehra ziadnu rolu u zdraveho cloveka - radsej kus v lepsom stave ako s krajsou farbou. Pri 15rocnom aute ?? Farba ??
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

bandit : diagnostika Voyagerov 2001+ uz bolo spomenute, DRB III.

Benzinove verzie spravis v pohode s hocicim OBD II pretoze amerika. Dieslove verzie maju svoje specifika LEBO ZASRANY EUROPSKY BOSCH, tam sa najlepsie uplatni Bosch KTS lebo vsetko je tam Bosch (vstrekovace, ABS, ESP, elektronika vseobecne, riadiaca jednotka EDC16c podobne ako na Oktaviach Golfoch z toho rocnika atd).

Motorove veci vies diagnostikovat ZABUDOVANYM POCITACOM na Dodge, Jeep, Chrysler :
https://www.youtube.com/watch?v=i2HBoKCWp10
https://www.youtube.com/watch?v=MJUNNSwfRFY
https://www.youtube.com/watch?v=lc4eqlKzRqs
volakde som mal aj moje vlastne video, neviem ho najst.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

detske sedacky : zadna sedacka do stredu ide bez uprav ; stredne sedacky dozadu idu len s posunutim na svojej konstrukcii kvoli vyoseniu a opradlam na ruky. Vonkajsie musia ist prec na kazdej strane. Boli aj 2+2+2 usporiadania.


Tri detske sedacky na zadnu lavicu das len so sebazaprenim, nesmu byt najsirsie najdrahsie. Dovod ? Zadna trojka je utopena medzi lemami blatnikov, je teda podstatne uzsia.

V kratkej verzii je to auto kratke, shift your expectations. Kratka verzia nestaci, to vedia uplne vsetci Grandaci.


Hlucnost : mam aj SAG, aj Voyager, po 11 rokoch vlastnictva obidvoch nemam dojem ze by jedno alebo druhe bolo vyrazne hlucnejsie. Dolezita poznamka : 2.5crd toci vyrazne vyssie otacky motora, pri 130km/h mas na poslednom piatom prevode okolo 2900 rpm co je fakt sialene vela, 2001 1.9tdi 85kW SAG toci na rovnakych 130km/h na siestom prevode fenomenalnych 2250rpm. Sestka vo Voyageri chyba.

Neviem ake otacky toci 2.8crd automat. Model pred rokom 2008 ma 4kvalt plus overdrive, hranate modely po roku 2008 su vyhradne SESTkvalty automaty a tie tocia 1500rpm na 90km/h, cize 2100rpm na 130km/h.



>> Ja myslím, že sharanom, galaxy alebo alhambrou nič nepokazíš, poznám ľudí čo ich majú roky a sú veľmi spokojní, len treba nájsť dobrý kus.


Rovnako su spokojni ludia s kazdym autom ktore ich poslucha a vyhovuje ich poziadavkam. Aj s Voyagerom.

Ako dlhodoby (11 rokov) majitel suhlasim aj so SAGmi i ked treba povedat : KED NEPOTREBUJES VIAC MIESTA AKO SHARAN POSKYTUJE. Ten rozdiel oproti Voyageru je priepastny, vo Voyi sme uz isli dve kompletne rodiny s dvomi detmi (ano, osem ludi, ehm sedem sedaciek, poprosim bez vaznejsieho komentara) s dvomi detskymi kocikmi a tyzdnovym nakupom. Do sharanu nic take neskusaj ani ked budes mat dve truhly na streche. Alebo ina uloha, daj do Sharanu 2.30m postel naplocho (dva metre cista dlzka, plus ramy okolo). Voyager odnesie styri na sebe a nepoklesne ti na tlmicoch ani o centimeter (ach ano, ked sme uz pri tom : vzadu su nivotlmice teda samonastavovanie vysky, plus tusim pat alebo sest listovych pier hrubych asi centimeter kazde).

Vazne to treba zazit, ta konstrukcia Voyagerov je inde nez su Sharany. Aj vnutri. Vo Voyageri nic nevrzga nevzdycha po 15 rokoch sluzby, ani nemoze - ked stlacis palubnu dosku, to si este nikdy nezazil. Jak zuvacka. To vrzgat v zivote jednoducho nemoze. Proste voda nemoze byt sucha, cele. Ze makcene plasty, to ked napisu na europskom auta tak sa sulam od rehotu. Akoze moj Galaxy v zime je minimalne na Rammstein a hodne zhurta. Voyager ? Ani nepipne.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 28.06.2019 18:59, upravené celkom 1 krát.

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: jojko1001, minac a 93 neregistrovaných