Škoda 120 L - brzdy STK

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

PP298MPI
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17
Zdieľať na Facebook

Škoda 120 L - brzdy STK

Príspevok od používateľa PP298MPI »

Zdravím, vlastním škodu 120L, r.v.84, 85tkm, model M1, auto som kúpil po prvom majiteľovi, minulý rok, je to pôvodný stav, nčo sa týka karosérie, a na STK mi namerali nesúmernosť bŕzd zadnej nápravy ľavé koleso 1,42KN, pravé 0,64Kn, dostal som dočasnú spôsobilosť. Po zhodení zadných bubnov som zistil, malý únik kvapaliny na brzdovom valčeku pravého kolesa, únik bol minimálny, viditeľný pod prachovkami, následne som vymenil valčeky na oboch kolesách, brzdy vyčistil, obloženia boli suché, hrúbka 4,5mm a pri opätovnom STK som opäť neprešiel a dostal som nespôsobilé, namerané hodnoty boli ľavé koleso 1,84Kn, pravé 1,19Kn, moja otázka znie, na čo sa zamerať? Mám podozrenie na brzdovú hadičku, či nieje nejak z vnútra poškodená, môže to spôsobovať ona, alebo aj niečo iné ? Podotýkam brzdy sú odvzdušnené dobre, kvapalina vymenená, brzdové trubky ako nové, nezaznamenal som žiaden priesak kvapaliny v spojoch. Auto pri brzdení neťahá. Ručná brzda je súmerná, ovalita bŕzd o.k. Predné kotúče a dosky menené pred 3tkm a zadné obloženie pred 2 tkm, pri predošlej Stk bola nesúmernosť prednej nápravy do 10% a zadnej 8 %. Za každú radu vopred ďakujem.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

asi tam chybu ani nemas, nechcem ti vstupovat do svedomia, ze ci si taky dobry opravar, ze je to na sto percent, ale to su najprimitivnejsie brzdy na svete.... takze je to kompletne opravene, ale tu lenivu stranu je treba normalne naucit brzdit - pytaj sa technika, alebo mu na to pozicaj auto, lebo ty nebudes mat srdce tak zabehnut tie brzdy, aby sa chytali rovnako....
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Vola brzd.čeľustí, voči bubnu , nastavuje sa to excentrom

V brzd.bubne musia čeĺuste mierne šuchať pri potočení, že je tam správna voĺa nastavená,
dokazuje ten fakt, že z bubnami sa dá otačať rukou

tiež sa nastavuje voĺný chod paky ručnej brzdy pritiahnutím jedneho aj druhého lanka

Je dobre namontovať NOVÉ bubny , stoji to par halierov..

Brzd.valček si voĺu vymedzi sám , služi na to ťažná pružina držiaca obidve čeĺuste pritiahnuté k valčeku
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Za dve minuty by brzdili narovnako.Vysvetluje sa to oveľa ťažšie než urobí.Aspoň v skratke.Je to v tej dobe používané letmé (plávajúce) uchytenie čelustí.Znamená to toľko,že výšková poloha čeľuste rozhoduje o tom,či bude súhlasiť polomer (oblúk) čeluste a bubna.Pod aj nad znamená že brzdí iba časť opásania.
PP298MPI
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PP298MPI »

Páni, ďakujem Vám za odpovede, nie som automechanik, no ani úplný laik, pár brzd na autách som už vymenil, či urobil, a nikdy som nemal problém aby prešli STK, no stýmto si akosi neviem rady, tak ma napadla tá hadička, nakoľko sú ešte pôvodné (nevykazujú žiaden vonkajšší problém). m.hlavaty cením si Vašu odpoveď nakoľko rád čítam toto fórum, tak viem, že viete o čom hovoríte, ak by ste mi vedel vysvetliť ako to urobiť, ako nájsť tú správnu polohu, bol by som nesmierne rád. Takže páni, myslite si že v tej hadičke to asi nebude... Asi mi nič iné neostane len to zaniesť niekomu kto to bude vedieť nastaviť, len mám obavu, že nikoho takého kto sa ešte vyzná do starých škodoviek v okolí Popradu, nezoženiem. Ak by ste mali na niekoho kontakt, bol by som vďačný.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V hadičke to nebude určite.Zajtra sem dám foto jedného prípravku pomocou ktorého sa robia bubnové brzdy,je to jednoduché ako facka,ale musím urobiť foto.
PP298MPI
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PP298MPI »

m.hlavaty ďakujem, za ochotu. Potom dám vedieť ako to dopadlo.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vyzerá to takto.Špičkami sa nastaví na priemer bubna,a opačná strana je na nastavenie čelustí do základnej polohy
[img]https://i.postimg.cc/Dm5n8gBq/IMG-0144.jpg [/img]
pidizvi
Príspevky: 3411
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

daj zadne kolesa do vzduchu, zatiahni rucnu na prvy zub, kedy budes citit, ze uz zacina brzda zaberat. Rukou otacaj to lave koleso a potom otacaj prave, ci ti kladu rovnaky odpor. Mozes zatiahnut rucnu este o zub hore, ked uz nebudes vediet otocit lave rukou. Zrejme pravym kolesom este otocis. Takze takto si to vies skontrolovat aj doma, ci to mas nastavene ok.
Takze pokial to pokazene prave koleso brzdi menej ako lave, tak upravis srob na celustiach, aby celuste roztvaral. Nastavuj to jemne, spravna poloha zrejme nebude dalej ako pol otacky.
Davaj pozor na olej a mastnotu na bubne a doskach, velmi to znizi maximalnu brzdnu silu a ani spravne nastavenie celusti nepomoze.
Zaverecne testovanie na asfalte, zatiahni rucnu, lave a prave by mali dokazat flekovat a zablokovat sa v cca rovnaky moment.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Čítajte poriadne zadanie. Model M už žiadne excentre nemá, tie skončili so Škodou 110. A ak je ručná súmerná tak predpokladám , že aj výškové nastavenie čelustí bude ok.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
PP298MPI
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PP298MPI »

Mhlavaty ďakujem za foto. Pidzivi aj Tebe za radu, no ako píše oco13, tak ja tam už nemám žiaden excenter na nastavovanie. Pri demontáži valčeka som si výšku osadenia obložení odfotil a založil presne ako bolo. Preto sa tu pýtam, lebo sú to jednoduché brzdy, preto ma napadla tá hadička.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Podla mna slabo brzdí to kolo čo bolo vtedy zasraté ...dal by som nové pakne alebo ak sa ti nechce kupovať tak by som ich skombinoval tak že aby na každom kole bola nábežná pakňa tá lepšia a teda z tej brzdy ktorá netiekla. Podľa mňa tam iný problém nieje. Ak ručná brzdí tiež takto nesúmerne to zistíš aj sám rozbehni auto niekd ekd eje pekný rovný asfalt a zatiahni rušnú či budú nerovnako flekovať obe zadné kolesá. Ak áno tak je problém len v obložení .Ferodo je pórovité raz ak natiahne bordel do seba už ho z neho nedostaneš von nijako a skrátka to bud evždy horšie brzdiť ako tá čistá strana.Môj postreh z doby dávno mnulej keď som mal embéčku.
PP298MPI
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PP298MPI »

Tak on ten valček bol len zaslzený pod manžetami, a jemne na samostave, na pakniach, brzdovka nebola, pakne a bubny som aj vyčistil s čističom bŕzd pre istotu. No rozmýšľam aj nad ich výmenou, hoc vyzerajú dobre. Ručná brzdí súmerne.
pajtyi
Príspevky: 416
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

Ja by som preto vylucil hadicku ze ak by bola vadna t.j. zvnutra napuchnuta tak by ti ostavalo brzdit dane koleso a brzda by sa pri jazde prehrievala.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

ten na stk taku drobnost mal v dnesnej dobe prehliadnut a spravit to.to nieje 200ps auto ktore potrebuje poriadne brzdit.

ja som mal taky problem kedysi v roku 2005 na favorite.rucna ok krasne rovnako na pedal nie.tiez som pozeral co to je ako je mozne ze rucna je ok.
a ne a ne aby to koleso brzdilo.na skusku sa pomenilo vsetko aj hlavny brzdovy valec aj tie ako to nazvat obmedzovac brzdovej sily na hlavnom valci boli take medzikusy a od nich sli trubky ku kazdemu bubnu.oblozenie bolo povodne z vyroby auto malo sotva 100000km.

nakoniec po 4 neuspesnych pokusoch som siel do skodovky autorizak.3 mechanici s usmevom sa do toho pustili.dali to na test videli ze to nefunguje pozreli bubny vsetko bolo ciste a fungovalo.prebehli celuste jemne smirglom a znova testovali na valcoch.poradili mi pred stk prehrej brzdy ale neprehnat to nesmu zdymit a pojde to ale musis ist hned na to aby neochladli na studeno.a ak nepomoze daj nove celuste.

auto po zahriati nepreslo.kedze som tam bol uz 5 krat uz aj ten technik to drzal a drzal aby to aspon nejako chytilo toleranciu no neslo to ani po 20 minutach.

nakoniec som vsetko aj ten valec vsetko dal povodne a len nove celuste.

6 pokus === bolo to bez problemu dali mi cisty protokol cele auto ziadna ani lahka zavada proste nic.kazde 4 roky potom stale nove celuste a nikdy uz nebol problem.auto som pustil dalej v roku 2014.

na stk som platil len jednu opravnu zlutovali sa bolo to 105 korun v autorizaku 60 korun.

odvtedy som uz len raz mal auto s bubnami v zadu.u kotuca nikdy problem nebol.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: citroenc3v6 a 36 neregistrovaných