Audi A3 1.6i 75 kw

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Lukas199414
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 25.05.2019 09:55
Zdieľať na Facebook

Audi A3 1.6i 75 kw

Príspevok od používateľa Lukas199414 »

Zdravim potrebujem radu ma niekto skusenosti stymto auto budem snim jazdit len mesto lebo nerobim vela km tak preto benzin atmosfera
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pri kúpe sa zaujímaj na veci okolo servisu oleja.Čo je používané,či nedošlo k prechodu na iný,kedy sa mení,aká je spotreba medzi výmenami a posúď podla dĺžky posledného vlastníctva či sa vôbec môže akákoľvek správa brať vážne ako niečo čo hovorí dlhoročný vlastník.A pozornosť venuj aj čistote expanzky,musí svietiť čistotou a v nej ružovučká čistá zmes že svieti z kilometra.Urob skušobnú do plného ohriatia,a po príjazde nechaj nech ešte beží vo volnobehu kým nebudeš vidieť spínať vetrák chladiča (zatiaľ vypnúť klímu)
Po zhasnutí zober na prst "vzorku" z oleja zvnútra nálevného otvoru oleja
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Tie motory sú známe olejničky...
vsevetko
Príspevky: 967
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

cicmanec napísal:Tie motory sú známe olejničky...
kolko si ich odjazdil ked hovoris o olejnickach tieto motory su v ramci vw group jedny znaj o ktore sa treba zaujimat
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Napríklad ja som tu písal dva týždne dozadu
kamoš s Octaviou II 1.6MPI rieši vysokú spotrebu oleja, teraz má navyše únik oleja k sviečke = vynechávanie valca... V servise mu povedali že oprava vyše 500€
A hned na to další
Moonshine napísal:Ivko
Prosím a v čom je konkrétne problém na motore 1.6mpi v tej oktavii? Máme v rodine golf a tento istý problém. Plus nenormálna spotreba oleja. Najazd nieje ani 100tisic
Platí zásada číslo jedna - čím dalej od koncernu tým lepšie. Len čo by zbytočne priplácal za 4 kruhy
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

braga napísal:
cicmanec napísal:Tie motory sú známe olejničky...
kolko si ich odjazdil ked hovoris o olejnickach tieto motory su v ramci vw group jedny znaj o ktore sa treba zaujimat
Netreba skúsiť ani jeden, stačí čítať značkové a iné fóra. Stačí aj toto...
adam111
Príspevky: 50
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa adam111 »

Čau, mám osobnú skúsenosť s daným motorom, ale v Octavii. Čo sa týka spotreby oleja, medzi výmenami (každých 10 tis. km) si motor potiahol dva deci. Daný motor považujem za rozumnú voľbu z hľadiska spoľahlivosti, dostupnosti dielov a ich ceny. Jednoduchý atmosferický motor, nad ktorým sa oplatí zamýšľať pri tvojom nájazde a využití. Raz za čas ale odporúčam "vyduriť pavúky" jazdou vo vyšších otáčkach niekde na okreske/diaľnici.
Žrať olej a často sa kaziť môže hociktoré auto, záleží na starostlivosti a prístupe od predchádzajúceho majiteľa. Tu platí, čo písal p. Hlavatý.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Mazanie motora nie je len o kľukovke a otačajucich sa čapoch...

Životne doležité pre správne fungovanie motora je utesnenie piesta vo valci piestnými krúžkami,
a tam je problém KARBON , ktorý ich zalepí v drážkach piesta,
kružok postupne stráca svoju funkčnosť a poza neho, do spaĺovacieho priestoru prudi olej..
A to len preto,že majiteĺ auta si myslí :::, že "treba vyčerpať" celý interval výmeny oleja :angr: :prison:
A tam niekde začína problém zvýšenej spotreby oleja. :41c2:
Jednoducho , bolo tu už x-krat povedané: 12 000 km,
a olej VON .... =>
A naliať nový olej :300f:, a nemusí byť zrovna ten NAj-drahší...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Na tejto fotke je celý problém.Olejový krúžok je zložený z dvoch bočných velmi tenkých krúžkov ktoré su rozopreté stredovou vlnovicou a tak doliehajú na bok piestnej drážky.v prípade zlého olejového servisu sa stredový vlnovec zaplní a znepriechodní cestu pre stiahnutý olej.Spečie sa dokopy,olej vo väčšej miere musí zachytávať o poschodie vyžšie polostierací krúžok.Aj tomu sa zanesie spodný brit na krúžku a už olej spokojne ide k najvyšiemu krúžku a preniká ponad a spaluje sa.Na fotke krásne vidieť že kým sa stredný krúžok pekne "otvorí" v zámku,tak spodný krúžok ostane zlepený,medzera zámku je po vytiahnutí piesta nezmenená,tj krúžok nepruží,je zalepený sajrajtom.

[img]https://i.postimg.cc/nMQbF0bR/piestny-kr-ok.jpg [/img]
jaster-83
Príspevky: 1441
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

ano zeru olej, po 200000 skoro vsetky a tie vynimky len potvrdzuju pravidlo, olejovy interval od vyroby nastaveny na 30tis/2roky plus "kratka patka" na dialnici (pri 130 podla gps tocia okolo 4200ot/min) tomu tiez nepomaha (do passatu b6, exea a tusim touranu sa davali pre ten motor aj 6kvalty ale zas to bolo uz moc..... mrtve) dalej su tam problemy s lambdami, resp maju urcitu zivotnost a treba ich vymenit, egr som tiez uz musel cistit, pristup k svieckam.... no comment, ked menim tak rovno z tym ze dole ide sanie ako s golou cez 2 klby sa tam serinkat, sem tam fukne tesnenie pod hlavou ale inak na bezne jazdenie medzimesto to nemusi byt zla volba, v meste to zere cez 9 litrov - caste rozbehy nie su moc kamarat a na dialnici skoro tak isto koli kratkej prevodovke, neviem ako audi ale skodovka pri tej rychlosti moc akusticky konfort neponuka, ale ako vravim, na medzimesto dobra volba, SE-TT pod 6 litrov skoro vzdy
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
pedro727
Príspevky: 1119
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

Neviem ci aj u audi ale v octavie s kodom motora BSE je bez egr.Zatial 72 tis. bez spotreby oleja. Ak by si to nahanal po dialniciach 130- 140 tak si nieco cucne 《2~3 dcl.》.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

tak tak zeru olej na 1000km od 2 deci po 2 litre.zavisi od kusu.najhorsie su po exprerimentovani s utesnovacmi alebo cisticmi piestnych kruzkov.no v meste kratke trate je to fuk.
jaster-83
Príspevky: 1441
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

tak isto tam bude rozdiel ci je to rv. 2000 alebo 2010 ci dokedy sa ten motor montoval lebo audi a3 je dost siroky pojem, pokial by zohnal kus realne do 100tis km tak dalsich 100 sa bez problemov povozi a este som zabudol, rozvody nemaju pevny interval vymeny, od 120tis je "pohladova kontrola" pri kazdej dalsej servisnej prehliadke (30tis)....takze pozor na konkretny kus, vyhoda moze byt ze ten motor je vhodny na prestavbu LPG
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
pedro727
Príspevky: 1119
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

nenahánať po diaľnici ale ísť 110-120 a je to znova bez spotreby oleja, a aj s dobrou spotrebou benzínu.

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných