Ford Focus Mk1, Mk2 - skusenosti

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Splina
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 06.02.2018 07:56
Zdieľať na Facebook

Ford Focus Mk1, Mk2 - skusenosti

Príspevok od používateľa Splina »

Pekný deň,

uvažujem o kúpe Fordu Focus 1. alebo 2. generácie. Chcem sa opýtať na Vaše skúsenosti s týmto autom. Vyhľadávam iba benzínové verzie, avšak môžete sa podeliť aj o skúsenostiach s TDCi a TDDi.
Na čo si treba dávať pozor pri týchto automobiloch? Aká je ochrana proti korózii? Prevádzkové náklady? Jazdné vlastnosti?

Za každý rozumný komentár som vďačný. :2f93:
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Jednotkový na tom s koróziu nebol bohvieako. Z benzínov ak ti stačí na presun 1,6-ka, 1,8/2,0 Duratec-HE mali problém so spotrebou oleja. TDDI má čerpadlo VP44., to hovorí za všetko.
jojtik
Príspevky: 115
Dátum registrácie: 02.03.2011 15:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jojtik »

Vlastnim benz. 1.6 mk2.Prebehni si ford-focus forum.
Najvacsi problem je s pridrenymi piestnymi capmi (robil som tam navod). Karoseria je na tom OK, podvozok horsie. Rozvody treba dat urobit, tomu kto to uz robil a rozumie sa tomu. Vymeny s "kriedou" su problemove. Bez radsej do mk2 po 2005, kde su vychytane muchy z minulosti (zatekanie na sviecky, do motorku stieracov, poruchy v hl. kabelazi...). Skontroluj si otvaranie kapoty a hlavne ten prejav vole na piest. capoch. Jazdne vlastnosti su jedny z najlepsich v triede a naklady, podla toho ako jazdis. Ja mam momentalne priem. 6L cisto medzimesto. Kombinovana sa da do 7. Prebehni si este recenzie na nete, ktorych je dost a v podstate pravdive. Prajem stastnu volbu.
dreeevo
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dreeevo »

Focus 1. generácie už bude pekná zhnitina, solídny kúsok, čo sa týka karosérie nenájdeš. Odporúčam 2. generáciu facelift a motor klasiku 1.6 16v, vďačný motor, čo sa týka spotreby a údržby. Do nafty by som nešiel, 1.6 tdci má značné problémy vychádzajúce z navrhnutého olejového hospodárstva a dvojlitrov bude v ponuke pár kusov ale zasa so slušnou výbavou. Jazdné vlastnosti výborné pokiaľ je v poriadku predná a zadná náprava. U jazdenky počítaj, že nápravy vypýtajú nejaké to euro a hlavne zadná.
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

1tkove stcka sa vyrojili po bazaroch.. kombi v KE, hatchback niekde pri RS a este par, ...ze by sa dal na misiu zachrante dvojliter...:D
tomasendo
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 17.01.2011 13:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomasendo »

Na Mk1 by som sa už asi radšej nepozeral hlavne kvôli korózii. Čo sa týka Mk2 mal som 2009 po facelifte a nemôžem na to auto povedať krivé slovo. Čo sa týka motora bral by som benzínovú 1.6 ale tentokrát radšej 74kw. Pri 85kw verzii ti-vct si treba preveriť či pri výmene rozvodu bola menena aj vct mechanika ( variabilné časovanie ventilov), nieje to lacná záležitosť ( mal som ten motor , viem čoho som sa bál) inak super autíčko :)
marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

mk2 som mal niekolko a len v nafte.TDCI 66kw je dobre na spotrebu ale 80 kw je slusne aj vykonovo postacujuce avsak spotreba potom vyssia pri blazneni.ziadny vacsi problem.servis cenovo dobre akurat naf. filter okolo 60e inak pohoda.nd co sa tyka svetiel a naraznikov ...lebo zajace a snky behaju po cestach...velmi dobre ceny....olej som menil kazdych 15 tis km....bez problemu...nehniju...brzdy spolahlive..v zakrutach sa sprava dobre myslim ze za tie peniaze co sa predavaju dobra volba.
lilipo
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 23.02.2018 10:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lilipo »

poobzeraj sa po mk2 2.0 tdci bez dpf
ado1982
Príspevky: 52
Dátum registrácie: 24.09.2008 19:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ado1982 »

pozeraj MK2 po facelifte interier robustny po 200 tkm ako novy karoseria nehrdzavie - bol to dovoz s ita podvozok super top v triede motory - ja mam 1,6 s pdf a po 200 km stale ide len sa treba starat radsej zober benzin ale v dobrom stave zober mechanika nech pozrie a popocuva najlepsie 2 duratec s dieslov 2 l bez dpf cize euro 3
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

nato by som sa nezpoliehal ze nehrdzavie, v ita nehrdzavie ani holy plech, ale chces tu na tom jazdit :41c2:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
lilipo
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 23.02.2018 10:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lilipo »

@bajo777 no neviem neviem s talianskymi to mas kus od kusu zalezi ci bolo pri mori alebo vo vnútrozemí..

určite mk2 pozeraj jednak vyzerá to lepšie je to pevnejšie a aj krajšie po fl aj zvonka
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

ano, ale tak snad z dolomitov by nikto normalny nevozil lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Napísať odpoveď

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných