Audi A3 1.6i 75 kw
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 25.05.2019 09:55 Zdieľať na Facebook
Audi A3 1.6i 75 kw
Zdravim potrebujem radu ma niekto skusenosti stymto auto budem snim jazdit len mesto lebo nerobim vela km tak preto benzin atmosfera
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Pri kúpe sa zaujímaj na veci okolo servisu oleja.Čo je používané,či nedošlo k prechodu na iný,kedy sa mení,aká je spotreba medzi výmenami a posúď podla dĺžky posledného vlastníctva či sa vôbec môže akákoľvek správa brať vážne ako niečo čo hovorí dlhoročný vlastník.A pozornosť venuj aj čistote expanzky,musí svietiť čistotou a v nej ružovučká čistá zmes že svieti z kilometra.Urob skušobnú do plného ohriatia,a po príjazde nechaj nech ešte beží vo volnobehu kým nebudeš vidieť spínať vetrák chladiča (zatiaľ vypnúť klímu)
Po zhasnutí zober na prst "vzorku" z oleja zvnútra nálevného otvoru oleja
Po zhasnutí zober na prst "vzorku" z oleja zvnútra nálevného otvoru oleja
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 967
- Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24 Zdieľať na Facebook
Skúsenosti po 620 000 km. https://www.tipcars.com/magazin/recenze ... 00-km.html
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14963
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Napríklad ja som tu písal dva týždne dozadu
A hned na to dalšíkamoš s Octaviou II 1.6MPI rieši vysokú spotrebu oleja, teraz má navyše únik oleja k sviečke = vynechávanie valca... V servise mu povedali že oprava vyše 500€
Platí zásada číslo jedna - čím dalej od koncernu tým lepšie. Len čo by zbytočne priplácal za 4 kruhyMoonshine napísal:Ivko
Prosím a v čom je konkrétne problém na motore 1.6mpi v tej oktavii? Máme v rodine golf a tento istý problém. Plus nenormálna spotreba oleja. Najazd nieje ani 100tisic
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22 Zdieľať na Facebook
Čau, mám osobnú skúsenosť s daným motorom, ale v Octavii. Čo sa týka spotreby oleja, medzi výmenami (každých 10 tis. km) si motor potiahol dva deci. Daný motor považujem za rozumnú voľbu z hľadiska spoľahlivosti, dostupnosti dielov a ich ceny. Jednoduchý atmosferický motor, nad ktorým sa oplatí zamýšľať pri tvojom nájazde a využití. Raz za čas ale odporúčam "vyduriť pavúky" jazdou vo vyšších otáčkach niekde na okreske/diaľnici.
Žrať olej a často sa kaziť môže hociktoré auto, záleží na starostlivosti a prístupe od predchádzajúceho majiteľa. Tu platí, čo písal p. Hlavatý.
Žrať olej a často sa kaziť môže hociktoré auto, záleží na starostlivosti a prístupe od predchádzajúceho majiteľa. Tu platí, čo písal p. Hlavatý.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Mazanie motora nie je len o kľukovke a otačajucich sa čapoch...
Životne doležité pre správne fungovanie motora je utesnenie piesta vo valci piestnými krúžkami,
a tam je problém KARBON , ktorý ich zalepí v drážkach piesta,
kružok postupne stráca svoju funkčnosť a poza neho, do spaĺovacieho priestoru prudi olej..
A to len preto,že majiteĺ auta si myslí , že "treba vyčerpať" celý interval výmeny oleja
A tam niekde začína problém zvýšenej spotreby oleja.
Jednoducho , bolo tu už x-krat povedané: 12 000 km,
a olej VON .... =>
A naliať nový olej , a nemusí byť zrovna ten NAj-drahší...
Životne doležité pre správne fungovanie motora je utesnenie piesta vo valci piestnými krúžkami,
a tam je problém KARBON , ktorý ich zalepí v drážkach piesta,
kružok postupne stráca svoju funkčnosť a poza neho, do spaĺovacieho priestoru prudi olej..
A to len preto,že majiteĺ auta si myslí , že "treba vyčerpať" celý interval výmeny oleja
A tam niekde začína problém zvýšenej spotreby oleja.
Jednoducho , bolo tu už x-krat povedané: 12 000 km,
a olej VON .... =>
A naliať nový olej , a nemusí byť zrovna ten NAj-drahší...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Na tejto fotke je celý problém.Olejový krúžok je zložený z dvoch bočných velmi tenkých krúžkov ktoré su rozopreté stredovou vlnovicou a tak doliehajú na bok piestnej drážky.v prípade zlého olejového servisu sa stredový vlnovec zaplní a znepriechodní cestu pre stiahnutý olej.Spečie sa dokopy,olej vo väčšej miere musí zachytávať o poschodie vyžšie polostierací krúžok.Aj tomu sa zanesie spodný brit na krúžku a už olej spokojne ide k najvyšiemu krúžku a preniká ponad a spaluje sa.Na fotke krásne vidieť že kým sa stredný krúžok pekne "otvorí" v zámku,tak spodný krúžok ostane zlepený,medzera zámku je po vytiahnutí piesta nezmenená,tj krúžok nepruží,je zalepený sajrajtom.
[img]https://i.postimg.cc/nMQbF0bR/piestny-kr-ok.jpg [/img]
[img]https://i.postimg.cc/nMQbF0bR/piestny-kr-ok.jpg [/img]
-
- Príspevky: 1441
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
ano zeru olej, po 200000 skoro vsetky a tie vynimky len potvrdzuju pravidlo, olejovy interval od vyroby nastaveny na 30tis/2roky plus "kratka patka" na dialnici (pri 130 podla gps tocia okolo 4200ot/min) tomu tiez nepomaha (do passatu b6, exea a tusim touranu sa davali pre ten motor aj 6kvalty ale zas to bolo uz moc..... mrtve) dalej su tam problemy s lambdami, resp maju urcitu zivotnost a treba ich vymenit, egr som tiez uz musel cistit, pristup k svieckam.... no comment, ked menim tak rovno z tym ze dole ide sanie ako s golou cez 2 klby sa tam serinkat, sem tam fukne tesnenie pod hlavou ale inak na bezne jazdenie medzimesto to nemusi byt zla volba, v meste to zere cez 9 litrov - caste rozbehy nie su moc kamarat a na dialnici skoro tak isto koli kratkej prevodovke, neviem ako audi ale skodovka pri tej rychlosti moc akusticky konfort neponuka, ale ako vravim, na medzimesto dobra volba, SE-TT pod 6 litrov skoro vzdy
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
-
- Príspevky: 1119
- Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7876
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1441
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
tak isto tam bude rozdiel ci je to rv. 2000 alebo 2010 ci dokedy sa ten motor montoval lebo audi a3 je dost siroky pojem, pokial by zohnal kus realne do 100tis km tak dalsich 100 sa bez problemov povozi a este som zabudol, rozvody nemaju pevny interval vymeny, od 120tis je "pohladova kontrola" pri kazdej dalsej servisnej prehliadke (30tis)....takze pozor na konkretny kus, vyhoda moze byt ze ten motor je vhodny na prestavbu LPG
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
-
- Príspevky: 1119
- Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných