na margo kvality nafty u nas a v zahranici

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bbbr
Príspevky: 3603
Dátum registrácie: 06.03.2008 18:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbbr »

Tak, čo ti vyšlo? O koľko si mal nižšiu priemernú spotrebu?
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

losonsky - benzíny sa líšia len aditívami. Pre niektoré čerpačky sa primiešavajú priamo na plničke, niektoré čerpačky si ich dodávajú sami, na mieste.

tomahawk - nie je to jedno. Jazdil som o.i. aj pre Shell, ale podobné je to na všetkých pumpách v Európe: Každá krajina má iné predpisy týkajúce sa zloženia benzínov a nafty. Napríklad, Češi majú viac % povinnej biozložky v nafte ako my. Je možné, že Západ nijakú idiotskú biozložku neprimiešava (neviem, ako to je), ale v takom prípade by ich nafta naozaj kvalitnejšia BOLA.
Do benzínov našťastie ešte nenapadlo nijakého ekologického chumaja niečo primiešavať, ale tiež sa líšia aditívami. V Slovnafte sú myslím 4 rady plniacich ramien (+1 na červenú naftu). Na niektorých (myslím že na dvoch) sa tankuje pre Čexhov a Maďarov. Na tých plniacich ramenách je veľkým písmom napísané napr. "NATURAL 95 - ČR" a z takéhoto ramena nemožno natankovať omylom. Je to totiž počítačovo blokované. Ani pri ovládacom pulte, kde vodič cisterny naťukáva objednávku ho to nepustí (keďže ten čo zaváža Slovensko nemá kartu do Čiech), ani pri navolení množstva paliva a výdajného ramena ho to nepustí.

Takže, aby sme to zase zhrnuli :3035: :
- v jednotlivých krajinách JE rozdiel v benzínoch aj nafte. nehovorím, že jedno je kvalitnejšie ako druhé, hovorím, že to JE iné.
- v jednotlivých čerpačkách na Slovensku NIE JE rozdiel v kvalite benzínov a nafty, ak sa na pumpách dodržujú predpisy. Ak pumpár (alebo cisternár) robí isté čachry, ktoré nechcem rozoberať (nie je to však prilievanie vody, to je úplná kravina), vtedy MOZU byt benzín alebo nafta menej kvalitné.
- V Power Diesel a V Power Racing JE niečo lepšie, než bežný benzín a nafta. Je to oboje niečo celkom iné už na pohľad aj na oňuchanie. A zaváža sa to z Rakúska, z Lobau pri Viedni. Nie zo Slovnaftu, ani z Kľačan, ani z Komárna, ani z NZ, ako všetky ostatné bežné palivá určené pre slovenské pumpy.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

bump pre zaujimavu temu aby sa aj novi clenovia na fore zorientovali...
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
elo
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 29.10.2018 15:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elo »

Neviete, ze kto ma vacsi podiel bio zlozky v nafte, Slovensko alebo Rakusko?
Logicky, kedze Rakusania su viacej EKO ladeni, tak by mohli mat viace, ale nikde som nenasiel takuto info.
Vopred dik
hipisko
Príspevky: 1454
Dátum registrácie: 17.05.2009 23:09
Bydlisko: Alzbetin Dvor
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hipisko »

Elo biozložka sa do nafty pridáva na základe európskej smernice. Biozložka navyšuje cenu pohonných hmôt. Preto Predpokladám že každá krajina A každá spracovateľská spoločnosť pridá toľko biozložky koľko jej to vyplýva zo zákona
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Elo, nad tymto je zbytocne spekulovat. Jedinu odpoved ti da obsluha cerpacej stanice, nech uz to znie akokolvek divne : vyziadaj si od nich technicky list paliva, musia ti ho ukazat na poziadanie. A tam to bude napisane.
dont-stop
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 17.08.2016 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: na margo kvality nafty u nas a v zahranici

Príspevok od používateľa dont-stop »

zdravím, trocha som googlil a našiel som túto 10-ročnú tému :)

Mám skúsenosť s naftou v koridore Slovensko - Holandsko a všetko medzi tým, nalietal som tam na starej dobrej rotačke 81kw ASV cez 150000 km a tankoval kadečo. Myslím, že nejaký zvyšok sebareflexie a odolnosť voči placebu ešte mám, tak vám tu nebudem trepať o tom, že mušľa normal diesel v Rakúsku je lepšia ako mušľa normal diesel na Slovensku, to podľa mňa nie, skôr sa prikláňam k názorom o "frekventovanosti" ČS, teda čím frekventovanejšia stanica (nepočítame JRD), tým čistejšie nádrže a preto menej bordelu.

Čo však viem s istotou povedať je, že existuje jedno palivo, a je to tak podľa mojich vedomostí IBA v Nemecku (ani AT, ani CH, ani NL), kde naozaj je citeľný rozdiel v kvalite a je to cítiť aj na mojom čipnutom traktore, a síce:

mušľa v-diesel power (a.k.a. Premium) na nemeckých čerpačkách mušle

Na ich pištoliach je síce nálepka B7, značiaca 7% biozložky, lenže to tam musí zo zákona byť kvôli certifikácii. Na pištoliach a stojanoch je však uvedené, že Mušľa garantuje max. 0.1% alebo tak nejak biozložky, plus sú tam aditíva, takže sa jedná o takmer čistú naftu ešte aj s aditívami.

Počul som reči, že aj Lara Ultimate to takto má, ale nezdá sa mi to, raz to otec natankoval a povedal, že auto mu šlo horšie, ale možno za to môžu iné okolnosti.

ASV rotačka ide na premium nemeckej mušli !mierne! tichšie, rozbeh je o trochu plynulejší, a v pásme okolo 3000 pri akcelerácii auto ide hladšie, než na iných palivách. Nie že by sa jednalo o svetoborné navýšenie výkonu, ale je to cítiť.

Spotreba o kúsok klesla oproti normálnej nafte, ale pravda je, že to sledujem len cez palubný PC a ten ma po čipe začal oblbovať o cca 1l, takže sorry ale presne údaje vám tu neuvediem.
Mušľu vépaver som tankoval aj v rakúsku alebo švajci a nešla tak dobre, ako v nemecku.

Anekdota z minulého týždňa, mal som za sebou v aute asi 300kg nákladu a šiel som durch z NL cez Nemecko cez CZ až domov na Slovensko. Klasicky zvyknutý na nemeckú premium mušľu som si užíval hladké zrýchľovanie, s čipom to zrýchľuje dokonca celkom pekne aj na diaľnici pri 140km/h do kopca. No a prišel som do Česka s takmer prázdnou nádržou, no a v CZ všetka nafta samozrejme obsahuje biozložku (potvrdila mi to aj pani na Shellke, keď mi doniesla štós papierov zo zadu). Tak som tankol CZ mušľu premium. Prídem na diaľnicu, motor samozrejme zahriaty po 800km jazde, tlačím to do kopca pri 130.. no a .. ten motor nejako zlenivel. Nie že by som stratil 20 koní, ale aj pri riadnom stlačení plynu v pásme okolo 3000 otáčok na diaľnici mal taký surovejší, vibračnejší zvuk, bolo to proste cítiť aj počuť, že to nie je to isté.

Inak keď som náhodou na Slovensku, tak medzi tými naftami či už z oemfau alebo slovnaftky alebo mušle necítiť rozdiel. Nedávno som tankoval v Poľsku premium na orol čerpačke a trocha sa mi to zdalo lepšie, ale to už je podľa mňa fakt placebo :)

Takže len v Nemecku na spomínanej čerpačke som za tých 5 rokov čo lietam tam a späť pocítil zlepšenie. Dá sa tam poriešiť aj premium paušál za stovku ročne, a potom sa dá tankovať premium za cenu normálneho :) za cca 6000km sa tá investícia vráti, už na tom lietam celkom dlho a zatiaľ všetko ok

doma na stk naposledy dymivosť 0.03 pri 330000km na(s)točených :)

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 64 neregistrovaných