Audi A4 B8 2.0 TDI manual - 300 000 + km

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Moonshine napísal:Ivko
Prosím a v čom je konkrétne problém na motore 1.6mpi v tej oktavii? Máme v rodine golf a tento istý problém. Plus nenormálna spotreba oleja. Najazd nieje ani 100tisic
Guferá ventilov, asi aj vodítka ventilov a k tomu možno aj piestne krúžky.
Treba si spočítať kolko stojí olej mesačne, kolko si auto majitel plánuje nechať vs cena za opravu, niekedy je jednoduchšie ho stále len dolievať. Mnohé dnešné autá žerú smelo liter na 1000km a je to vlastnosť, nie problém
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

tak tak dizel znesie viac.

jazdil som roky benzinmi vw ford bmw o kubaturach 1,8-2,0-2,5i najviac ich bolo 2 litrov kazdy jeden bol pojazdna olejnicka a problemy emisne akonahle to malo 300000km.stale trebalo nieco utesnovat.motory hoc olej nebrali ale tiekol snad kazdy semering alebo tesnenia na dekloch.nepomahalo nic len s tym zit.v kolonach sa to prehrievalo benzin potrebuje lepsie chladit ako to je z vyroby.teplotu to drzi ale aj tak to vytvara viac tepla.pri 400000km tie motory stracali uz kompresiu vykon padal.odvetravanie klukovej skrine v tedy vobec nestiha olej tlacilo uz aj cez plasty.vsetko poprehrienave unavene hoci tie motory mali luxusnu udrzbu no pol mega dali.jazdilo to nemecke dialnice.

teraz odjazdujem uz 2 dizel ford 2,2 tdci 147kw starsi 114kw a ziadne take veci ako tecuci olej alebo cistit motor od oleja netreba riesit ani pri 350000km.emisne bez obav.jazdim rovnakym stylom a rychlostami ako benzinmi.udrzba alebo kontrola stavu --- nic--- kapota sa otvara len ak sa meni olej 15-18000km,alebo treba nieco na interval km vymenit remen co toci napr klimakompresor kladky,spotrebou sa to tak isto neda alebo vobec neda porovnat.na 2500km ide o 100 euro menej na palivo.za 15000km 600 euro menej.to usetrene sa dava do origo dielov.vzdy ostalo na nove tlmice nove pneumatiky brzdy spojka.u oboch sa zacali ozyvat tie zotrvacniky po 320 000km cize spojku lamelu netreba setrit musi sa to vymenit tak ci tak cele.
pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

Ivko, neviem co sa rozplyva nad opravou tej octavie 500€.
Ked bude mat naftu tak obrazne povedane za 5 kil sa otvara len kapota.
Uz ste asi zabudli ako tu chalanisko pred nedavnom pisal ze za zadnu cast vyfuku chcu v kii 650€?
Vsetko stoji peniaze,ak raz niekto robi kratke trasy nebude si kupovat naftu.
A preco si firmy kupuju naftu? Lebo nejaky manazerko alebo nakupca tak rozhodol. Im je to uplne jedno, vsetko sa odpusuje z dani. Nas sef ma benzinoveho espace.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dokonalý guláš,pomiešané pojmy a dojmy.Akoby ani neexistovali technické zákonitosti ktoré určujú prečo je niečo tak a iné inak.Len pokračujte,miešate to dokonale.Premýšlam či žijete v nejakej počítačovej hre,paralelnom vesmíre či krajine zázrakov,ale reálne v technike platia zákony ktoré nepreštíte len preto že ste práve neboli v škole keď sa to vysvetlovalo
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

pedro727 napísal:Ivko, neviem co sa rozplyva nad opravou tej octavie 500€.
Ked bude mat naftu tak obrazne povedane za 5 kil sa otvara len kapota.
Uz ste asi zabudli ako tu chalanisko pred nedavnom pisal ze za zadnu cast vyfuku chcu v kii 650€?
Vsetko stoji peniaze,ak raz niekto robi kratke trasy nebude si kupovat naftu.
A preco si firmy kupuju naftu? Lebo nejaky manazerko alebo nakupca tak rozhodol. Im je to uplne jedno, vsetko sa odpusuje z dani. Nas sef ma benzinoveho espace.
Je to vyše 500€...
Ale nejde o to...
Ide o to ako tomu mladému radili kúp si Octaviu a máš pokoj...
A poviem na rovinu že nekúpil hnoj po 4 majitelovi, ale práve drahší kus po prvom majitelovi a čo to bolo platné?
Tešil sa prvý mesiac a potom zistil že to žerie olej jak besné a teraz zvažuje či to dať opraviť, alebo vymeniť. Aj by vymenil, len sa bojí že mu po mesiaci bude volať nový majitel že to chce vrátiť, lebo to žerie olej.
Má to predať pod cenu s tým že majitelovi povie že to žerie olej? Kto by to chcel? Možno by sa niekto našiel, ale zasa by prerobil, lebo nekúpil lacno...


Ja to budem opakovať, čím dalej od koncernu tým lepšie. Kazí sa všetko, len pri koncerne majú asi ludia klapky na očiach a potom sa čudujú a ešte si za to priplácajú
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ivko zlá informácia je horšia ako žiadna.Koncern má svoje geniálne modely na ktorých postavil doslova vzorové etalóny triedy a na ktorých stojí celá tá aura úžasných motorizácií.Ěra pominula,značka ťaží z povesti.Až potom budeš mať plnú pravdu,ak rozlíšiť od čoho konkrétne ísť velmi ďaleko,a čo je to čo ani dnes nesklame keď je letité a má tri razy stočený odometer.Tak ako ludstvo tvoria geniálny ľudia aj úplný magori,treba konkretizovať kto je kto a čo je čo.
Aj tie dnešné ktoré máme za problémové,sú problémové pre niekoľko príčin a fatálne zjednodušene môžeme napísať,že ak by každý majiteľ takého auta bol tak solventný ako prvý majiteľ,žiaden väčší problém tu nie.To je prvý a najväčší problém,podporený skutočnosťou že ďalší majiteľ prémiovej jazdenky musí byť ešte solventnejší pretože nároky jazdenky stále stúpajú.Za spústu peňazí opravíme aj Space X
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

fiat alebo renaulta...z nejakeho dovodu to nechce ani pes ocurat a jazdenky maju relativne nizku cenu. :40bd: aby nebolo ze som proti renaultom ....mame 3 a nijak sa nestazujem.
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 B8 2.0 TDI manual - 300 000 + km

Príspevok od používateľa easyridersvk »

ulgo0908 napísal:Servuste, zaujimalo by ma, ze ci kupa takehoto ojazdeneho auta je skutocne samovrazda?

.. na dalsi servis, si mam nachystat kolko? 1000e? 2000e?
kludne aj cenu co ste pustili za auto.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Čo je na Octavii II také premiové?

Vytešoval sa, dokúpil si iné rádio aby mohol pridať cúvaciu kameru, kúpil fungel nové elektrony + pneu
Tisíc €€€ po kúpe len tak zahučalo na veciach bez ktorých sa dalo žiť.

Čo je zlá informácia? Jedine tá všeobecná čo ju vedia aj 4 ročné deti v škôlke - kúp si koncern a máš pokoj

Tento národ je tak osprostený až to bolí, lebo mladý nemajú na hube iné, len ako si kúpi Oktavku, Golfíka, Audinku, alebo vyšší level Passat

Chalan čo mu servisuje tú spomínanú OII má P406 kombi a ked sa ho opýtaš prečo si nekúpi niečo novšie, tak ti hned odpovie či ti neyebe. Akurát rozdiel je v tom že on už nemá 18, ani 19, ba má už cez 30 a auto je pre neho v prvom rade prostriedok na prepravu
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Na Oct II nie je veľa prémiového,je to iba solidné,uživateľsky a servisne vďačné auto.Samozrejme kachle,benzin v Oct je systémová chyba,nutnosť robiť oba pohony.Na Oct je prémiové to,že nech sa z technikou stane hoci aj niečo úplne najhoršie,nezruinuje majiteľa.
Núka všetkého tak primerane,neurazí,má svoju nespornú dôstojnosť a jednu z najlacnejších prevádzok popri nekonečnosti života agregátu.Samozrejme nesmieme sa zaoberať vecami že hlupák hravo zničí aj nezničiteľné.Pre normálnych platí napísané.
pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

mhlavaty napísal:Dokonalý guláš,pomiešané pojmy a dojmy.Akoby ani neexistovali technické zákonitosti ktoré určujú prečo je niečo tak a iné inak.Len pokračujte,miešate to dokonale.Premýšlam či žijete v nejakej počítačovej hre,paralelnom vesmíre či krajine zázrakov,ale reálne v technike platia zákony ktoré nepreštíte len preto že ste práve neboli v škole keď sa to vysvetlovalo
Ano pan hlavaty dal som do jedneho prispevku veci z viacerych sudkov ale to len na pripomenutie lebo vidim ze kazdy si tu razi svoju cestu, a na realitu sa zabudlo.
Inak ten prispevok o tej octavie ste vystihli na 100 bodov.
@lubos 5 kil je 500€.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Každý jeden motor každej značky má svoje špecifické vlastnosti ktoré predurčujú životnosť jednotlivých dielov.Niektoré vydržia hoci milion alebo viac,ale niektoré je nutné vymeniť každých napr 100 tis ako rozvody,každých 200 -400 tis ako hydroštel,obmedzený život má sviečka,vstrekovač,čerpadielka všetkých druhov,čidlá a senzory,obmedzený život majú elektrické diely ako nastavače,snímače polôh,dokonca káble dokáže predrať vnútry zväzku v ochrannom obale.Jednoducho to všetko sú úplne prirodzené javy a stavy a priebežne sa riešia počas nabiehania km.Alebo neriešia,odkladajú,riešia výmenou za tiež použité diely a tak z každým jedným km pribúda na počitadle možnosti vzniku problému ďalšia gulička.Dobrá znalosť typu a včasné výmeny dielov nakoniec sú tým základným atribútom ktorý roztriedi všetko na dobré zlé,poruchové,výdržové atď,motor sa stane legendou dobrého,alebo legendou zlého. Práve to že skôr sa udržuje a investuje do lacnejších a dostupných typov rádove viac,je za tým že od drahých typov môžeme čakať jedine to,že už ďalší než nový majiteľ iba patlí a bastlí kým to ide,pretože servis niektorých sú astronomické čiastky.Čakať že auto dostalo od druhého majiteľa všetko potrebné podľa potreby je viac menej naivita.Kúpil auto za 5 % nadobúdacej hodnoty,prvá väčšia oprava túto sumu dva raz presahuje...otázka potom znie samozrejme či sa tak zachová.
Aj keď ostaneme iba v kategórii bežných aut zhruba jednej cenovej kategórie platí že auto ktoré má obrovský počet km môže byť značne v lepšom stave než okolie iba pre dobre dostupný servis za relatívne malé peniaze.Znalosť typov je klúčová,takže množstvo inak dobrých aut padá ak niet v okolí dobrého opravára značky alebo typu.Alebo to donúti majiteľa ísť za "svojim" opravárom stovky km.v podstate s každou prkotinou.
Takže Mercedes 320 CDi môže byť nepomerne horšia voľba než Oct II a za tým nebude vonkoncom kvalita samotného auta.Ako pribúdajú km stúpa nebezpečie ak je prítomný automat,ak je v aute niečo netypické a drahé,a riziko dramaticky rastie výrokom doteraz všetko pôvodné.Samozrejme nové emisné systémy pochovajú nejednu motorizáciu.
Samozrejme týmto rastie aj "nutnosť" km oklamať a zvýšiť aspoň trocha šancu na predaj jazdenky inak než za pár grajciarov.Kto ide kúpiť tú spomenutú Oct II sa hravo spočíva čo ho bude stáť dostať auto do stavu bezstarostnosti na 10 rokov v režime priemeru nájazdu km tj 10 x 15 - 10 x 20 tis. m. Ako v aute narastá množstvo extrasov a nepotrebných (málokedy potrebných) vecí väčšinou elektrifikácie a kadejakých pohonov a asistentov tak sa náklady zvyšujú a garancie znižujú.
Niektoré auto si pokojne kúpite s km vysoko cez pol miliona s pokojom angličana,iné musíte byť pozorný ako ostriež už pri 100 tis.
Grupa vyhrala v tom,že ten istý perfektný agregát ste našli tak v Seate Škode ako aj Audi,ale tak isto dnes ten istý zložitý,až hlúpymi poruchami trpiaci agregát naložený v siedmych poschodiach hlúpostí nájdete tiež u každej zo štvorznačky.A budete platiť velké peniaze práve pre zložitosť,zlý prístup pri opravách dokonca aj banalít.Autorizák nerieši alebo mení celok,neautorizák väčšinou nemá informácie a šuflikantsvo prekvitá.Takže chce to čas,ale aj grupa pôjde tam kde sa dostala Alfa že sa stane synonymom problému.Profituje už iba vďaka nulovej informovanosti ľudí a vďaka histórii a do vysokej miery rozšírenosti a teda všade prítomnej servisnej siete.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

mhlavaty napísal:Na Oct II nie je veľa prémiového,je to iba solidné,uživateľsky a servisne vďačné auto.Samozrejme kachle,benzin v Oct je systémová chyba
A toto je ten najväčší problém. Kúp si koncern a máš pokoj, to čvirikajú aj vrabce, ale je to ten všeobecný názor, ktorý nerozlišuje dobré od zlého. Aj ked ja teda nevidím výhru ani v kachliach.
Na jedných sa trhajú ojnice, na inch zasa vytrieskané sedlá vstrekov (nečítal som že by sa tak dialo všeobecne u každého kachlového motora)
Ty sám si tu písal o vadách pri MT prevodovkách a mna takéto niečo nebaví. DSG tiež žiadna výhra...
Ja nemám prvé auto, nejazdím prvý rok, na každom aute čo som mal som natočil vždy dalších vyše 100tkm a ja som ešte v živote neriešil spojku, alebo nejaký problém s prevodovkou, posledne mám dokonca už vyše 8 rokov AT u jednoho auta a zasa bez problému. To koncernista niekedy rieši rozhasenú prevodovku po kúpe, výmenou za inú a niekedy padnú aj dve, lebo zohnať dobrú nevylietanú je umenie

Preto som ja to všeobecné "kúp si koncern a máš pokoj" zmenil na čím dalej od koncernu tým lepšie. Sám píšeš že s vysokým nájazdom idú problémy, tak neviem prečo ich niekomu odporúčať (ktorý koncern má natočené malo?). A platí že čím menej oblúbené auto , tým sa lahšie nájde obstojný kus
ulgo0908
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 14.08.2016 17:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ulgo0908 »

Este pri prosim Vas povedzte, ako to je s tymi dialnicnymi km?

Da sa povedat, ze auto co ma 300 km dialnicnych, je v stave ako to iste, s ktorym sa behalo mesto - okresky a ma 200 tis? Alebo to je blbost a velmi sa na to prihliadat neda?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie je v mojej moci zmeniť chápanie ľudí.Niekto číta čo nikto nenapísal,druhý nerozumie a vysvetľuje si ako sa mu hodí,tretí ako vie,tj nijako.A preto...jednému za odmenu,druhému za trest,každý si môže vybrať.Najhoršie sú deziinformácie,a tých je všade 95%

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných