Zadny naboj kolesa
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1445
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3691
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Jaster nefantazíruj.
Kvôli jednému zadnému náboju kolesa, ktorý pravdepodobne ani nebolo treba sťahovať a ktorý aj tak po čase (ujazdených možno 200-300 tis. km) sa bežne mení, predsa nebudem kupovať starú nápravu, ktorá okrem toho môže mať ložiská tiež krátko pred koncom.
A zadávateľovi - keď nemáš sťahovák, tak ti tu bolo poradené karbo, sekáč, to všetko platí za účelom odstránenia toho krúžku ložiska, jedine základná vec, nemal by si pri tom nijako poškodiť ten čap na ktorom je ložisko nasadené.
V prípade že ten čap je niekde korodovaný, dôkladne to očistiť rotačnou kefou na karbe a opakujem sa, pred nasadením nového ložiska ten čap natrieť Resistin ML, jednak sa to ľahšie nasadí a tiež bude chrániť pred hrdzavením. Keby tam niečo také ako ten Resistin ML niekto dal pri prvej montáži, tak teraz by možno ten zadný krúžok ložiska tam nezostal visieť.
Kvôli jednému zadnému náboju kolesa, ktorý pravdepodobne ani nebolo treba sťahovať a ktorý aj tak po čase (ujazdených možno 200-300 tis. km) sa bežne mení, predsa nebudem kupovať starú nápravu, ktorá okrem toho môže mať ložiská tiež krátko pred koncom.
A zadávateľovi - keď nemáš sťahovák, tak ti tu bolo poradené karbo, sekáč, to všetko platí za účelom odstránenia toho krúžku ložiska, jedine základná vec, nemal by si pri tom nijako poškodiť ten čap na ktorom je ložisko nasadené.
V prípade že ten čap je niekde korodovaný, dôkladne to očistiť rotačnou kefou na karbe a opakujem sa, pred nasadením nového ložiska ten čap natrieť Resistin ML, jednak sa to ľahšie nasadí a tiež bude chrániť pred hrdzavením. Keby tam niečo také ako ten Resistin ML niekto dal pri prvej montáži, tak teraz by možno ten zadný krúžok ložiska tam nezostal visieť.
-
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: 25.07.2018 14:02 Zdieľať na Facebook
caute
To lozisko tam bolo od vyroby 21rokov,1 majitel, 210t km, kupujem vsetko nove aj čapy..diky za rady
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3691
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Podľa toho čo čítam na tomto fóre, sú ľudia ktorí pri každej výmene brzdových platničiek menia aj brzdové hadičky. Nerozumiem tomu celkom, ale je to ich auto a robí sa to za ich peniaze.
Podobne s týmto, ten čap kolesa, pokiaľ nie je poškodený, nie je žiaden dôvod ho meniť. Klinec môže mať aj 100 rokov, keď nie je krivý a hrdzavý, urobí tú istú službu ako nový, práve kúpený. Dokonca možno ten nový ani nebude mať tú kvalitu ako bol ten pôvodný, ako dnes každodenne zisťujeme.
A konečne, čo tak kúpiť celé nové auto, veď to staré už má 21 rokov ?
Podobne s týmto, ten čap kolesa, pokiaľ nie je poškodený, nie je žiaden dôvod ho meniť. Klinec môže mať aj 100 rokov, keď nie je krivý a hrdzavý, urobí tú istú službu ako nový, práve kúpený. Dokonca možno ten nový ani nebude mať tú kvalitu ako bol ten pôvodný, ako dnes každodenne zisťujeme.
A konečne, čo tak kúpiť celé nové auto, veď to staré už má 21 rokov ?
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1199
- Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: 25.07.2018 14:02 Zdieľať na Facebook
caute
ked mas dost penazi mozes si aj nove kupit pre mna to je jednochusie ako brusit s karbobruskou hrdzavy čap ktory pri rezani loziskoveho kruzku aj tak poskodim, nema to pre mna cenu sa s tym zaoberat, par korun hore dole, ale diky za rady chlapci:) A nove auto nie, šak to sa neoplati a nema životnosť ani cenu
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Len ak je pri krúžku hrdzavý tak zozadu to bude ešte horšie a ak strhneš šrouby čo ho držia v ramene???? Ak nezvládaš dať dolu krúžok neviem si predstaviť ako povolíš a vyberieš čap z ramena. Náročnosť úkonov stúpa čím hlbšie do auta ideš. Zrejme bude po výmene potreba pozrieť aj geometriu zadku.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Re: caute
Niekedy je dobre vymeniť ničo aj preventivne.. len treba všetko tak poskladať aby bola zachovaná funkčnosť celku, v tomto pripade zadného náboja16oktavia74kw napísal:To lozisko tam bolo od vyroby 21rokov,1 majitel, 210t km, kupujem vsetko nove aj čapy..diky za rady
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
Zvyčajne treba pri nastavovaní geometrie riešiť aj okrem prednej a zadnú, tak rady Vtáka Laca lukotaka 1871 o farbení vtáka nie sú namieste ako vždy.oco13 napísal:Len ak je pri krúžku hrdzavý tak zozadu to bude ešte horšie a ak strhneš šrouby čo ho držia v ramene???? Ak nezvládaš dať dolu krúžok neviem si predstaviť ako povolíš a vyberieš čap z ramena. Náročnosť úkonov stúpa čím hlbšie do auta ideš. Zrejme bude po výmene potreba pozrieť aj geometriu zadku.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: db69, Google [Bot] a 67 neregistrovaných