Leon 2,0 Tdi 2014 nekuri pre vadu od vyroby

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

sosko
Príspevky: 122
Dátum registrácie: 18.02.2008 18:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sosko »

To podporuje moju domnienku, či zámena za G12 prináša žiadaný efekt. Aj na základe článku v SM , aj podľa pár technických produktových informácií (TPI) ktoré mám a som videl, problém bol s konkrétnym výrobcom kvapaliny a to Härtol, bez ohľadu na normu. Aj v ETKe na základe VIN kľudne odporučí znovu G13, ale pravdepodobne už s polievočkou vo vnútri od BASF.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Prepac, ale snad v tom neni naivita, ze by koncern predpisal striktne nieco ine, nez tam dal na linke. Tym by vznikol precedenz a pre nich velke problemy. A G12++ doporucuje taktiez ako alternativu.
Laicky sa da tomu rozumiet asi tak, ze kto chce, moze tam naliat G13 a kto uz nechce problemy tak moze naliat zmes G12++.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je na mieste zvažovať veci okolo alchýmie nemrznučiek a preberať iba hodnoverné zdroje informácií a tých rozhodne je menej ako málo.Kým človek nemá jasno čo a prečo sa deje práve nežiadúcim spôsobom je nutný velmi opatrný postup.Kým som získal aspoň základnú orientáciu v problematike som problém konzultoval ozaj s tým najlepším čo v diagnostickom svete poznám a koho názor beriem veľmi vážne.Nie je nič trestuhodnejšie než povrchné rozhodnutia,takže oddelovať konkrétnu kvapalinu od konkrétnej situácie prevádzky a konkrétnych konštrukčných variácií dielov je chyba.Ak by jedna z podmienok pre vznik problému chýbala,už sa nič nestane ani z G13.Pozor na zbrklé závery.
G12-G12+ - G12++ - G13 každý má vlastnosti šité na niečo.Ak by potreba nevyžadovala,ideme na G12 ešte stále
sosko
Príspevky: 122
Dátum registrácie: 18.02.2008 18:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sosko »

@mastik29 Také "precedensy" predsa existujú a keď to zjednoduším , volajú sa zvolávacie akcie, kedy to už smrdí priekakom pre užívateľov, alebo automobilku; servisné akcie na preventívne opatrenia pre chyby vo výrobe, alebo dodávateľov; a vydané TPI pre to isté, ale až keď sa zákazník bude na konkrétny problém sťažovať. Diely sa v jednotlivých ročníkoch výroby inovujú, takže nový diel podľa ETKY nemusí byť rovnaký ako z výroby.
A tu sa stalo, že jeden dodávateľ kvapaliny dodal produkt zlej kvality, ktorý je v rámci opatrení nahrádzaný iným výrobcom, ale rovnakou normou. Ono aj v kvapalinách rovnakej normy sú rozdiely.

Konkrétny príklad:
Pre Rapid,Fábiu modelových ročníkov 2016 v určitom rozsahu VIN kódov sa kvapalina menila servisným opatrením, tzn. pri bežnom servise, preventívne. Kvapalina tepelne oxidovala a brala so sebou aj vodnú pumpu.
Na Octaviu III o žiadnom preventívnom opatrení neviem, zatiaľ som videl iba TPI, čiže nič automaticky nemenia, čakajú, kým príde nešťastník s problémom. A vtedy nastupuje tortúra, ktorú opisoval p.Hlavatý v predošlých stránkach.

Takto to zatiaľ vidím ja z dostupných info a dúfam, že mňa to nepostretne. :41c2:
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Bude viac ako zaujímavé sledovať vývoj ďalej.Ďalší vývoj vidím tak,že pre zložitosť novej garnitúry pohonov sa bude ich roky neotrasitelná obľuba prepadávať a odslúžením akejsi "povinnej" porcie km budú ako jazdenky problémovo predajné. Bude klesať záujem o ne už od nie práve vysokého nájazdu km..To doteraz postihlo každý model každej značky ktorá aj keď technicky predbehla dobu,ľudia ju odsúdili na prepadák.Ale dá sa tiež predvídať že mimoriadne budú stúpať v kurze staré motorizácie ak ich majiteľ udrží po stránke korózie.Zaujímavý rozsah toho fenoménu už existuje a zhánka po zachovalých kusoch je už teraz veľká a autá zmiznú z ponuky rýchlo.Schopnosť relatívne bezstarostne nahnať obrovské km bude vždy atraktívna a zmenšujúci sa počet bude vzácnosť iba zvyšovať.Aj pre človeka z nájazdom km cez priemer potrebuje na dojazd na konečnú niekoľko desaťročí.
sosko
Príspevky: 122
Dátum registrácie: 18.02.2008 18:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sosko »

Takže ak to (veľmi) zjednodušene zhrnieme, ak ešte nie sú žiadne problémy, ako prevenciu stačí systém vypustiť (príp. prepláchnuť destilkou), podtlakom napustiť G12++ normy VW TL774 G zmiešanú s demineralizovaou vodou normy VDE 0510 a vrecúško so silikátmi nechať v nádržke ? :41c2:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Aj vrecúško vyhodiť.
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Ako sa meni chliadioaca zmes podtlakom?
Da sa to urobit aj bez speci vybavenia v domacich podmienkach?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Na expanzku sa dá iné vrch z dvoma ventilmi,najprv sa otvorí jeden a urobí podtlak,ten sa zavrie a otvorí sa druhý aby si sústava natiahla nemrzku.Dosiahne čiaru v expazke sa zastaví je to naplnené.
Aj toto som si robil,je to okopčené ale samodomo
[img]https://i.postimg.cc/hhBrcyQY/DSCN8568.jpg [/img]
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak po necelých 11/2 roka má príbeh pokračovanie.Auto prišlo pre mizerné kúrenie spolujazdcovej strany aj napriek výmene radiátora za nový,aj napriek preplachu fabrickými prípravkami pri ozaj vzornom a dôkladnom postupe na základe doporučenia výrobcu.Auto dôkladne preverené na celkovú funkcionalitu climatroniku ktorá potvrdila úplnú bezvadnosť ovladánia aj elektronických a mechanických komponentov.Samozrejme ako posledná možnosť bolo opätovné otvorenie vodného systému,demontáž radiátora a sme presne tam kde pred rokom.Radiátor zaplnený bordelom.Vyčistenie ukázalo smutný stav,viď obr
[img]https://i.postimg.cc/wyW2H3kn/DSC-0134.jpg[/img]
bordel ktorý sa podarilo prefiltrovať vyzerá nasledovne
[img]https://i.postimg.cc/w1dGwy4k/DSC-0031.jpg[/img]
po vyčistení radiátor nekladie prefúknutiu odpor.Celý systém čiže všetky štyri okruhy (chladenie,intercooler,kúrenie,Webasto) sa vypustili,všetko sa premylo.Systém vakuovo naplnil a kúrenie začalo kúriť obe strany rovnako z rozdielom 0,3°C ktorý ale častejšie ukazoval vyžšiu teplotu o tie 0.3°C na strane ktorá kúrila predtým slabo. Takže zdanlivo má príbeh koniec.ibaže nemá.
Kedže sa v systéme po prvej poruche už systém naplnil z G12++ čo sa doteraz považovalo za riešenie problému,tak sa ukázalo že to neplatí.Začal som pátrať po informáciách v autorizákoch a vec má mrazivú koncovku.Chlapi prisahajú že...koniec tomu už nebude,a opakovať sa bude znovu a znovu,s preplachmi a výmenami atd.Riešenie je vždy dočasné.Týka sa tých prípadov,kde už k poruche prišlo.Tu treba povedať že mnoho aut sa s týmto problémom nestretlo (doteraz) a teda platí to pre tých čo to štastie nemajú.Žiaľ (bez záruky) to vyzerá tak,že spúšťač procesu nie je ani tak silikát,ako vlastnosť systému naplneneného G13 ak dôjde k lokánemu prehriatiu.Za miesto kde sa to (zrejme) udeje sa považuje vodou chleadený intercooler vložený priamo do sania.K prehriatiu dôjde (zase len zrejme) počas dlhodobejšej jazdy vo vyžšej záťaži.Predbežne sú to vypozorované a mnohými potvrdené pravdepodobné scenáre.Samozrejme sa vedomosti o probléme zbierajú
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ludia jazdia ako blbci a vzduvaju tie masiny na hrane limitov na ktore boli stavane - ved kazdy z nas nepochybuje ze v Nemecku sa jazdi aspon 200, to jedine Turbo ide s kolegami na Voyageriku stovku aj drobne a pride o polhodinu neskor.

K problemu : riesenim bude radiator ktory sa nezapcha ? Zakazkova vyroba s vacsimi vnutornymi kanalikmi, bordel bude kolovat po celom okruhu a... a co ? Dofrasa henta fotka vobec nevyzera ako nieco co sa vytvorilo vo vodnom okruhu - to vyzera ako ked sa rozleptava konstrukcia toho radiatora. Ked tu fotku niekomu ukazem a nepoviem, tak to bude povazovat za štrk z jazera.

Takze iny material. Podobna vec sa deje v pocitacovej technologii - napriklad s vodnymi chladicmi s pouzitim medi, alebo pri pouziti metalickych teplovodivych pást s primesami gália pri hlinikovych chladicoch. Normalne ich zacne rozleptavat.


https://www.youtube.com/watch?v=4HKpMYJ-6go
https://www.gamersnexus.net/guides/3362 ... osion-test

Drzim palec v tvojom vyskume !


edit : G12+++++ nie je finalnym riesenim problemu, len SPECIFICKE vraj su. Co mam miniaturne info ktore tebe nesiaha ani po spodok podošvy na bagandžiach je ze len jeden jediny BASF koncentrát je na nahradnu vhodny. Vobec nie vsetky G12 ktore splnaju prislusnu VW normu a samozrejme absolutne nehrozi rozhodovat podla farby ("fialova je dobra, zelena je zla") alebo vône.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to šialenosť,ale ak si to človek dobre pozrie začne celé chápať.Takže nech je úplný obraz to doplním o poznatky "výskumu" a nechám na každom nech si myslí to svoje a ja nie som sudca.
Radiátorček je taká hračička doslova.Aby tá hračička mala požadovaný tepelný výkon museli do požadovaného rozmeru dostať priveľa kanálikou pre prietok,a kanáliky majú vnútornú šírku 0,5 mm.Tada to je maximum čo sa dá ako mierka na ventily vtlačiť do voštinky,aj to iba na 1-2 cme a bordel ďalej nepustí.To čo je na snímku je ten prvý radiátor ktorý sa riešil a bol nahradený takým istým originálom (žiaľ)
V tom je aj odpoveď na otázku,áno niečo by riešil neoriginál z väčšími prietokovými voštinkami.A to aj za cenu nižšieho tepelného výkonu.Ale zato za štvrtinu ceny.
Ten radiátor sa rozkarboval,a všetko sa tým ukázalo v plnej kráse.Plus sa ešte otvoril aj samotný kanálik,voštinka a samozrejme je "natankovaná" bordelom viď snímky
[img]https://i.postimg.cc/sGpDhzdV/DSC-0021.jpg[/img]
[img]https://i.postimg.cc/f3tsdsm6/DSC-0027.jpg[/img]
Ale zlatý program programu ešte iba príde.
Ten odfiltrovaný bordel bol podrobený ďalšiemu výzkumu...čo ho rozpúšťa.Išlo sa doradu na múdre aj hlúpe prostriedky
aceton...nula
ocot plus teplota...nula
kyselina sírová ...nula
hydroxid sodnú (lúh) ...nula a posledné
prípravok VW na ten účel ho predávajú v bandaske plus bandaska neutralizátoru...nula. Ohriate na teplotu 90°C a miešané...nula.
Takže poku...ný systém má chybu,oni v rámci riešenia vydajú interný predpis a dajú k nemu do predaja dve chemikálie.Za tie zaplatíte,systém sedemráz vypustíte na vlastnú hlavu do rukáva atd lebo systém sa vypúšta rozopínaním hadíc na štyrok miestach a celkom sedem ráz.Zaplatíte,na hlavu si pustíte kyselinu aj neutrlizátor a kopec ráz vodu preplachu...zbytočne.Z tým sajrajtom to ani nehne.To všetko ešte dáte zaplatiť zákazníkovi.Skúste nájsť slušné slovo,hlavne ak sa ten deň sprchujete za každým vypúštaním lebo sa vám ušlo,hadice nerozopnete ak sa tam nepostavíte. Otázka na ich mechanikov....robíme dokola výmena/preplach/výmena/preplach...niekedy to nevydrží ani rok.
Hovorím to mechanikovi kamarátovi na opačnom konci republiky a hovorí - aj Tiguan je to isté,nešpekuluj,vymeň rovno radiátor.Táto vec nemá riešenie.A ja sa ešte s ním hádam a ukáže sa že je to presne ako povedal.Nerobil údajne jedného ale tiež viacero.
TDIdieselpower
Príspevky: 104
Dátum registrácie: 27.07.2015 20:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TDIdieselpower »

paradne rozpisana tema, klobuk dole p. Hlavaty. a to som doteraz rozmyslal o zakupeni jazdenky Octavia alebo Passat rv 2015-2016 lebo su za prekvapivo dobre ceny ponukane. ak sa na trhu objavi nahrada za radiator s lepsim prietokom tak nam dajte este vediet, iste to vela ludi bude zaujimat. aj keby mal stat 500e ale vyriesil by problem raz a navzdy.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Uvidíme ako dlho bude pokoj po poslednom vyčistení.Náhrady sú,majú väčšie prietoky a teda zrejme by problém upchávania riešili.Na čo odpoveď zatiaľ nemám je či samotné kúrenie bude rovnako účinné.Predbežne je to jedna z alternatív,a druhá je že ...opäť prechlach.Prvá demontáž radiátora bola nepríjemná,ale už teraz to ide neporovnateľne rýchlejšie.Uvidíme čo prinesie čas.

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných