Leon 2,0 Tdi 2014 nekuri pre vadu od vyroby

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Renova
Príspevky: 349
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Renova »

No dobre
A ako si vysvetluješ záhadné vrecučko vo vyrovnávacej nádrzi plné pomletého kameňa....výrobca ho nazval SILIKAL...aku má funciu ?
Z čoho pochádzaju tie tvrdé usadeniny na vnutorných stenách radiatora,troré sa nedaju vysekat ani sekáčom....musia sa rozpustiť horucim luhom ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vrecúško je zrejme súčasť alchýmie ochrany kovu
Renova
Príspevky: 349
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Renova »

Takže moja rada znie.
Ak chcete predísť nekonečnému usadzovaniu vodného kameňa na stenách chladiča a radiatora,treba vrecuško s názvom SILIKAL z vyrovnávacej nádrži rozhodne vybrať.Ale pozor!!!....musíte si byť istý že na stenách je už vytvorená dostatočná vrstva na ich ochranu pred nabitýmí časticami (ionami).Táto doba môže byť cca 6 až 12 mesiacov.
Ale pozor !!!....ak ale musíte meniť radiator alebo chladič,musíte zas na potrebnu dobu SILIKAL do nádržky vložiť.
Toto je len moja teoria,nemusí sa stotožnovať s teoriou výrobcu automobilu
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Bol by som opatrnejší (aspoň sám za seba) pri koncovom verdikte ako a čo urobiť v čase ak ten systém niekto u seba objaví a myslí na budúcnosť. Určite si počkám na záverečné slovo,celý ten inštrument na čistenie je prakticky hotový ale chémia tj tie dve bandasky prídu až v pondelok takže až následne pribudne skúsenosť z priebehom aj výsledkom.Systém sa bude čistiť zo starým radiátorom,ten je už nahodený,ale po vyčistení sa vymení za nový.Systém uzavrieť bez radiátora by vyžiadal ďalšie vyrábanie prepojky.Systém sa pri čistení do určitého slabého tlaku aj tlakuje,aj pri napúšťaní uvádza do pomerne silného podtlaku,nedá sa len použiť nedokonalé spoje,navyše pri vakuovaní sa overuje na prípadný pokles a netesnosť odsatého celého vodného systému. Nepríjemné bude akurát to x desať ráz vypustiť a napustiť a vždy s tým cirkusom pančovania. Takže...uvidíme,budeme nepomerne ďalej v poznaní
Čo som vo viacerých materiáloch čítal je že už zmena farby na hnedastú indikuje problém. Tu v tomto aute bola nemrzka čistulinká a číra nezakalená. Je pravda že majiteľ to nechal riešiť asi zavčasu.

cicmanec...vyhnúť sa VAG-u je jedna možnosť,ale už ho vlastniť je zase iné.A to druhé si žiada aspoň minimalizovať dopady.Predsa majiteľ auta je stále iba ten kto si odskáče niečo,čo sám nespôsobil.Mne sa táto nová garnitúra motorov striedavo páči a nepáči.Je to vysoko kultúrna generácia ktorá poskytuje ozaj pekný štandard vozenia.Výkonné aj úsporné aj kultúrne.Samozrejme kým nenastane problém.Nie som zástanca trestania obetí.Že by som sám nekúpil je jedna vec,ale každý má vlastný postoj,našťastie.Moja úloha je to vyriešiť,ich úloha je ma zaplatiť.Stále som na tom lepšie ja :)
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 01.06.2019 09:27, upravené celkom 1 krát.
Renova
Príspevky: 349
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Renova »

Príčinou iónovej vodivosti roztokov je elektrolytická disociácia – rozštiepenie neutrálnych
molekúl elektrolytu pôsobením rozpúšťadla alebo vysokej teploty na elektricky nabité častice,
ktoré Faraday nazval ióny.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Prakticky sa väčšine týchto materiálov dá vyčítať iba jedna vec,že obsahujú iba časť informácií,kludne by som nazval že pohodlnú.V úplne iných materiáloch ktoré už idú do hĺbky problematiky a nekompromisne sa držia technických faktov to vyzerá trocha inak a nie až tak ružovo než ten materiál maluje.Pretože by vyznelo až smiešne veriť autorizovanému servisu dojemnú starostlivosť z faktu že na trhu sú fejky.Im predsa nič nebráni používať výhradne kvalitné náplne z garantovaného pôvodu a nie cakomprask zaviesť že -od dnes G 13...to je riešenie pre všetko.Už iba štvornásobok ceny spochybňuje úprimnosť úmyslov
Konieckoncov pre nich extra sedí heslo - zatĺkať zatĺkať zatĺkať a že im čapli po prstoch neznamená že sú polepšený a od zajtra svätý
vsevetko
Príspevky: 967
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

http://www.petrol.cz/aktuality/pochyben ... -3488.aspx

Vadné produkty by se okamžitě přestaly prodávat a používat. To se evidentně nestalo, takže i ze statistického hlediska nemohou mít logicky autoři pravdu.

[img]https://forum.skodahome.cz/uploads/mont ... add870.png [/img]
Renova
Príspevky: 349
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Renova »

Kremičitany (silikáty)

Kremeň
Kremičitany predstavujú asi 500 zlúčenín, v ktorých tetraéder [ SiO4]4- tvorí podstatný stavebný kameň.

príklady: olivín ((Mg, Fe)2SiO4), zirkón (ZrSiO4), andaluzit (Al2SiO5), topás (Al2SiO4(OH,F)2), beryl (Be3Al2Si6O18), kremeň (SiO

Tu je vysvetlenie prečo je nutné upchatý chladiaci systém vodným kameňom preplachovať najskôr hydroxidom sodným a potom kyselinou.No proste,lebo niektoré prvky rozožerie len lúh a iné zase len kyselina
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To síce platí,najprv zásada (lúh) potom kyselina na neutralizovanie.Ale nepoznáme zatiaľ zloženie tých dvoch zložiek čo som objednal a je priamo určené na tento proces.Neviem či bude na balení čističa alebo neutralizátora vypísané zloženie,možno sa to dozvieme.Ja som na starom radiátore lúh vyskúšal,ale je to drastický prostriedok ktorý rozloží všetko a treba s ním opatrne.A napriek tomu je starý a nový velký rozdiel ak ich oba prefúknem
sosko
Príspevky: 122
Dátum registrácie: 18.02.2008 18:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sosko »

Perfektná téma.
Len rozmýšľam, či výmena za G12++ prinesie žiadaný efekt. Ak som správne pochopil, tie nánosy sa tvoria teplom zdegradovanými silikátmi resp. kremičitanmi (?) .

[img]https://i.ibb.co/Bty63jN/G13.png [/img]
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To čo mi riešime je v podstate vedľajšia vlastnosť G13 ,ktorá pri pri prehriatí tvorí tie nešťastné šlemy ktoré poupchávajú alebo obmedzia prietok,prípadne zalepia clonu v elektronicky ovládanom vodnom čerpadle.Dá sa takmer z istotou predpokladať že problém by neexistoval,ak by nebolo technické riešenie motora navrhnuté tak.Tj intercooler vodou chladený a rozmerovo maličký,ktorý navyše disponuje vlastným okruhom,chladičom aj el. čerpadielkom,čo je dosť vecí ktoré nemajú problém zradiť.Ale aj v tedy aj nezradia, musia byť v dokonalom stave a ich čo aj len malé obmedzenie funkčnosti (účinnosti) vedie k velmi problematickému vývoju celku.
Druhá vec ktorá nesmierne nahráva tomu aby sa problém stal je radiátor kúrenia z ultra úzkymi lamelkami pre prietok chladiva,a teda zase len aj malý problém z chladivom vyústi do obrovského kedže riešenie je viac než problematické a viac než drahé.A to sa bavíme o štastí že sa problém najprv ukázal v kúrení.Z materiálov ktoré som doteraz prečítal je jasné že je to 50:50 či to ako prvé zasiahne kúrenie alebo vyvieranie,tj opak,nedokonalé chladenie motora.Dokonca na to takto poukazujú aj interné materiáli výrobcu.Že to autorizák v xy meste napr nikdy neriešil,nemajú v databáze jediný vlastný odber čistiva iba odbery individuálnych exotov ako som ja,dáva tušiť kadečo.Ak by riešenie žiadalo iba tých 142 e.- za dve bandasky ich preparátu,je to aj tak zle.A to je iba zlomok z celku,tak materiálom ako prácou.
Podla toho k čomu som sa dopracoval,by G 12+ a G12++ ten daný problém pri prehriatí nemala vyrobiť.Teoreticky sa dá predpokladať že včasná výmena na starší typ by nebezpečie mohla odbúrať.Hovoria o tom niektoré poznatky z prípadov kde to už riešené tým spôsobom bolo.Ale aj v takom prípade je nutné zobrať na vedomie a ozaj nepodceniť zložitosť systému.Tj nič nie je jednoduché ako by si niekto mohol namýšlať.Už iba to,že systém je členitý a potrebuje ešte aj samotné naplnenie urobiť vacuovaním systému a až následne plnením,inak sa dutiny v kupolách hláv a rôznych stropných miestach nevyplnia.Otvorenie termostatu je v časovo hodina vo volnobežnom státi,a d podstate zle chladený motor si môže poľahky vyrobiť na problém ktorý príde z odstupom času,ale jeho zárodok vznikne v tak banálnom podcenení veci.Ja to vidím jednoznačne ako vec na výber,alebo nijako nesiahať,alebo perfektne
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Mna by zaujimalo, ci ten radiator kurenia a vlastne aj system znesie tlak 2 Bary, ktory je predpisany, pri tom cisteni bez dakej ujmy.
To, ze ta kvapalina neni predajnym trhakom, mozno vysvetlit, mozno tak, ze ak uz dojde k problemu, menia spominany radiator a preplach robia niecim inym.
Ze to takmer nik neriesi v autorizaku?
Kolko km ma zaruku koncern na vozidla? Pokial viem, tak velka bieda.
Ten kto jazdi malo, ten zrejma tu kvapalinu az tak nepriehrieva. Ten kto jazdi vela, kde je vacsia sanca na prehrievanie, tak ten tu hranicu zaruky pomerne rychlo prekroci a tam je predpoklad, ze ta G13 este nestihla zdegradovat tak, aby vznikli problemy a nasledky sa riesia uz mimo autorizovanu siet a napr. vymenou dielu a nie dakym preplachom ktory sa predava cez autorizovanu siet.
Mazda cez svoju hovorkynu taktiez tvrdila, ze nik neplatil opravu 2.2D Skyactiv, napriek tomu, ze viem o takom pripade.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tlak 2 bary nie je určený pre celý systém,je zadaný ako max tlak pri vyfúkaní radiatora proti prúdne toku. Neveľmi by som skúšal (ani nie je dôvod) celý systém na ten tlak.Samotná tesnosť sa rieši ďaleko presnejšie podtlakom (udržať ho musí bez zmeny 10 minut),ten je vyslovene nutný kedže len čistenie dvoma zložkami je celkove 5x naplnenie,jedna chemikália - destilka,neutralizátor - destilka a na záver náplń chladiva je piaty raz vakuovanie.Tento systém naplniť naliatím a behom že klesne a doleje sa...krok do priekaku.Naopak ak sa robí ako má,naplní sa elegantne a už je vlastne bez vzduchu,motor môže bežať predpísaných 90 minút.

[img]https://i.postimg.cc/gXVV5sw1/DSCN8568.jpg [/img]
laguna72
Príspevky: 175
Dátum registrácie: 20.05.2009 22:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laguna72 »

zdravím páni, bola by možnosť nahradiť elektricky riadenú vodnú pumpu za obyčajnú?, napr. pri motorizácii 1.6 tdi 81 kw ju dáva ako alternatívu
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Technicky to možné je.Problém môže vzniknúť v menežmente riadenia.Ako vyhodnotí RJ jej neprítomnosť je nezodpovedaná otázka,ale vzhladom na sofistikované riedenie a sledovanie nábehu teploty prípadne už neprítomnosť pripojenia problémom byť môže.Treba myslieť na to,že RJ ju môže využívať aj pre potreby regenerácií alebo riadenia emisií alebo inej činnosti čo si človek bežne ani neuvedomí.

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných