Šklbanie DSG, Superb II 2009 - ako vyriešiť?

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

radovanbucenec
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 11.03.2019 12:52
Zdieľať na Facebook

Šklbanie DSG, Superb II 2009 - ako vyriešiť?

Príspevok od používateľa radovanbucenec »

Ahoj.

Ide o Škoda Superb 125kW; DSG; 2009 ročník.
Auto za studena ide tak ako má, bez žiadnych šklbancov a hádzaní, jednoducho za studena radí auto bezproblémov.
Jakmile sa auto zahreje (motor + olej v DSG), prevodovka začne pri podradení z D3 na D2 šklbať. Vždy to začne robiť po cca 20 minútach jazdy autom.
Prejavuje sa to len pri nízkych otáčkach (1400 a menej), teda hlavne pri dobŕžďaní na križovatke, kruháči. Hneď ako si auto podradí do D2 a pustím brzdu (aj bez plynu) tak autu skáču otáčky o 200 hore dole a celé auto nadhadzuje. Pocitovo je to ako keby sa spojka nachvílku rozpojila (ako keby som s manuálom išiel po rovine a lavou nohou ťukol do spojky - rozpojí a hneď spojí. Niekedy kopne aj pri rozbehu.

Auto bolo v autorizovanom servise, kde spravili flash prevodovky do základného nastavenia, vymenil sa olej v DSG a takisto filter - asi pred 500km. Za servis je vraj všetko v poriadku (ale samozrejme že to skúšali za studena kedy to funguje bezproblémov).

Prosím Vás viete niekto poradiť kde by mohol byť problém? Chceme ešte vymeniť termostat v DSG, niekde na fóre som čítal (pán kt. sa dialo presne toto isté čo mne), že mu to pomohlo a šklbanie zmizlo.

Ďakujem.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Co je tym presne myslene flash prevodovky do zakladneho nastavenia, tie nastavenia "adaptacie" sa robia po flash softveru.
radovanbucenec
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 11.03.2019 12:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radovanbucenec »

Ahoj,

neviem konkrétne toto vysvetliť. Od predajcu som dostal takúto mailovú odpoveď:

Kopání vyřešeno - byl nutný FLASH SW převodovky a nastavení do
základního nastavení. Vše zaneseno do ELSA systému - tedy systému
koncernu. Za značkový servis je vozidlo v pořádku - tedy převodovka.

Teda boli nastavené základné funkcie, predajca nám po tom, ako sme mu oznámili že problém s DSG stále pretrváva povedal, že je to len kvôli tomu že DSG sa učí na nové jazdné vlastnosti - čo sa mi zdá ale ako absolútna hlúposť, nakoľko je absolútne evidentné že DSG jednoducho nefunguje tak ako má a šklbanie je silné a nepríjemné.

Dokonca dnes, po zaradení Dčka pri rozbehu z miesta (nestlačil som ani plynový pedál) mi DSG šklbalo v pravidelných asi 3-sekundových intervaloch.
radovanbucenec
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 11.03.2019 12:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radovanbucenec »

DSG nefungovalo správne ani predtým, pri prvej obhliadke auta DSG kopalo aj za studena. Po servise už len za tepla.

Čo by ste navrhovali? Kde by mohol byť problém, prípadne máte nejaký typ/ návrh ako toto šklbanie vyriešiť?
christiane
Príspevky: 1648
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Re: Šklbanie DSG, Superb II 2009 - ako vyriešiť?

Príspevok od používateľa christiane »

radovanbucenec napísal: Auto bolo v autorizovanom servise,
Nechcem podcenovat,do prevodovky by malo ist 7.5 L oleja.Kolko napustili?
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Nedavno bola skusenost s takymto stavom u octavie 3 6stupnove DSG, ktora zacala "kopat" po vymene oleja vraj to bolo prva po 17. ...km. Tiez bolo odporucanie panovi ist do autorizaku na softver akurat nic z toho lebo novsi pre tu prevodovku nebol od toho co v nej bol aktualne. V pripade, s ktorym bola skusenost sa to vyriesilo novou adaptaciou prevodovky. Naucili sa spojky a radenie, jedna cast je za stojaceho auta a druha kde sa ucia 3-6 je potrebna jazda ked presne pamatam cim sa problem odstranil ale podotykam u konkretneho auta, druhe moze mat individualny svoj problem. Pri konkretnom prevodovka nemala problem isla vyborne, problem zacal po vymene oleja.
radovanbucenec
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 11.03.2019 12:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radovanbucenec »

Dnes sme chceli vymeniť spomínaný termostat, avšak zistili sme podľa VIN že auto má zrovna motor (CBB), ktorý termostat do DSG nemá.

Takže sme opäť na začiatku. Máme za to, že to musí byť teplotou (nakoľko za studena ide auto bez problémov, problémy začínajú hneď ako sa auto zohreje).
Podľa mňa je nejaká mechanická chyba asi hlúposť, nakoľko ak by to bolo niečo takéto tak by DSG blblo aj za studena.

Xentry, novou adaptáciou myslíte že sa DSG časom adaptovalo jazdením alebo bola potrebná nejaká diagnostika / nejaká oprava?
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Robilo sa to cez diagnostiku samozrejme tam su na to postupy a presne kroky.
radovanbucenec
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 11.03.2019 12:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radovanbucenec »

Ďakujem vám za odpovede.

Problém plánujem vyriešiť tak, že dám auto priamo do servisu kt sa špecializuje na automatické prevodovky. Verím, že po diagnostike sa odhalí problém a podarí sa ho následne aj vyriešiť.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Možno niekomu pomože tento kontakt :

http://www.zp-automatic.cz/kontakt/

Jedna z najprofesionalnejších firiem na opravy AT v strednej Europe :300f:
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Osobna skusenost? Viacero skusenosti?
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Del.
Napísať odpoveď

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní