BMW F10 - vyber motora

Diskusia ohľadne vozidiel značky BMW

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

milan636
Príspevky: 106
Dátum registrácie: 17.04.2011 19:58
Zdieľať na Facebook

BMW F10 - vyber motora

Príspevok od používateľa milan636 »

Ahojte,
Silne rozmyslam nad kupou F10. Podmienka je automat a 6 valec. Palivo mi je viac menej jedno, ide mi o spolahlivost. Lebo co citam tak to uz nIesu tak spolahlive agregaty. Posledne 2 roky jazdim na e61 530d at. Ake je f10 auto v porovnani s e60??? Budem spokojny?? Ktory motor by ste mi odporucili??? Dakujem
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

aj bmw sa dosralo s kvalitou - vsade ide o cenu, vsade ide o technologiu a ta je rovnaka. BMW nema zazracnejsie common rail cerpadla nez Mercedes, Audi, Volvo, alebo akakolvek ina znacka, BMW nema zazracnejsie vstrekovace, turboduchadla, elektronicky ovladane vyhrievane a chladene EGR ventily atd, atd, donekonecna.

Co sa tyka famov a chyrov : chlapci na BMW fore ktori servisuju tieto novodobe F1x zazraky silno doporucuju volakde pri 100.000 az 130.000km vymenit commonrailove cerpadlo. Stoji to osem stoviek, predides zniceniu palivoveho systemu, vstrekov (osem stoviek kus), a neskutocnej robote k tomu. Ci je to silne slovo do celkovych nakladov na vlastnictvo vozu nech si posudi kazdy sam.

Samozrejme cely zivot tankovat vyhradne superpremium naftu, na Slovensku mame MaxxMotion, v zahranici BP/Aral Ultimate.

F10 v porovnani s E60 je uzivatelsky daleko privetivejsia, modernejsia, displejicky, cimbrlatka, poznas to, take tie netechnicke veci. No ved samozrejme, prepana, musi byt vidiet nejaky rozdiel medzi tymi generaciami kedze su kolko, sedem rokov od seba...
futy
Príspevky: 896
Dátum registrácie: 19.03.2010 20:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa futy »

Keďže motorizáciu nemáš danú, tak napíšem o N53, priamovstrekový benzín 6valec, mám f10 v tejto motorizácii 4,5r kupoval som jazdené v predĺženej záruke a aktuālne cez 170tkm. Mám za sebou výmenu Nox snímača, cievky a vstrekovače. Vstrekovače som menil kvôli prasknutēmu plastovému veku na 3tom valci, kým som sa dostal do servisu bolo neskoro pre vstrekovač, lebo olej slzil na cievku zle ho asi chladilo a vtedy vypísalo engine poruchu. Výmena na 3valci nepomohla, RJ si to nedokázala zladiť, tak v bmw odporučili výmenu 6ks za 1200,-€ (no nekúp to). Inak všetko zatiaľ bez problému. Z podvozku mám nové pružiny, na ľavej strane postupne praskli tak sú nové. Olej mi to spotrebuje cc1L na 20000tkm, to najazdím ročne mením každý rok.
Šéf vo firme má x5 od nova 4,0D je to 6valec 3L aktuálne sa šplhá ku 300tkm a 2x sa menil motor (1x na záruku, 2x platil 12000,-€ ). Pri 180tkm ako píše mp3turbo mu ľahlo čerpadlo- piliny a výmena v bmw 2x čerpadlo, vstrekovače, rampa, nádrž+ prāca no komplet tamm nechal asi 7t€. Pred poslednou výmenou motora boli menenē rozvody, lebo hrkotali, tak za 2500,-€ ich dal vymeniť, potom sa ešte vymenil po 10t olej a potom bác masívny únik oleja a vytlačilo ložisko na kľuke a bolo.
Inak on jazdil predĺžené intervaly a s tankovaním lepšej nafty si gebulu nelámal :40bd:
Inak jeho prvé, a asi aj posledné BMW.
Týmto nechcem povedať, že benzíny sú spoľahlivejšie ako diesle. Motorizácie označované ako 50i 4,4L sa menili na záruku bežne po 60tkm.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nemecka kvalita ?
dudikopf
Príspevky: 282
Dátum registrácie: 29.01.2013 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dudikopf »

Fakt ubohe... Nemci nemaju ziadny poriadny spoľahlivý benzinovy motor a tie diesle uz tiez to ide dole vodou. Mal som 523i e61 z n53 motorom ale potom ako som si videl servisnu historiu a auta kde bolo dokola menene vstreky, nox senzory,pumpa ... Tak som sa to auto dal preč. Ziadna zvolavacka na to nebola proste konstrukcne chybny motor ktory vas kedykoľvek moze nechat a vyvetra penazenku...Ako taka kvalita motorov bola do roku 2006. Jeden cesky mechanik manik do bmw písal blog- BMW z výšin do propasti...odporucam
Bohuzial- politika bmw...dan za nenazranost pre zisky korporácií
:38eb:
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

fiat012
Príspevky: 107
Dátum registrácie: 02.11.2009 14:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fiat012 »

Momentalne mam 4rok bmw f11 530i 6valec a maximalna spokojnost.Za tie 4roky sa na nom najazdilo 70tisic km a menili sa sviecky a vstreky a teraz ma 220tisic km.Mam aj e91 330d manual a natom je najazdene 350tisic.Je to asi kus od kusu...ano tie fkove 5litrove benziny su sroty.Na naftovych sa odporuca vymenit rozvody cerpadlo a egr na tie bola zvolavacka.Ale poznam f10 ktore maju najazdene 400tisic a vsetko povodne ale stou kvalitou motorou je to pravda a je to dan za emisne normy..
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

to nie je daň za emisné normy. toto je výsledok cost-cutingu (znižovanie nákladov).

moja dacia duster na 4 roky a 1 mesiac a 170 000 km bez poruchy na motore. olej nežerie. deriem ju po poľných cestách, diaľnicách.
fiat012
Príspevky: 107
Dátum registrácie: 02.11.2009 14:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fiat012 »

Dacia je priamovstrek?A neporovnavajme neporovnavetelne....
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Tomu hovoris maximalna spokojnost, ked si pocas najazdu 70k km musel menit vstrekovace??? Co kostovalo tych 6 ks vstrekov aj s pracou? Kolko ta stoja kompletne brzdy? Kolko stoji vymena oleja v automate? Kolko stoji vymena rozvodou (len nekecaj, ze retaz tam je vecna :40bd: )
+ dalsie vseobecne problemy podla vybavy a teda vydaje…
Ak si to myslel ironicky, tak potom pardon :300f:

Vies co je maximalna spokojnost? Ked dakych 240k km netreba na motor sahnut a potom len vymenit rozvody (remenove) za 200€ a jazdit dalej.
Low cost Dacia spolahlivostou prekonava premiove znacky, to sa neda upriet.
fiat012
Príspevky: 107
Dátum registrácie: 02.11.2009 14:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fiat012 »

Vstrekovace sa menili pri 200tisic viac sa na aute nerobilo zatial nic.To sa ty zda malo km?A k tej dacije jasne ze prekonava lebo kde nic nieje nema sa co pokazit.Minuli tyzden som daroval punto rok vyroby 1998 bolo mi ho luto dat zosrotovat pozry co stoja na toto auto nahradne diely?za 200e tam spravis k9mplet generalku takze punto prekonava tvoju uzasnu daciu...A co stoja brzdy na 5kove bmw asi 800e predok aj zadok ale nemozes cakat ze auto co stalo nove 70litrov bude mat servis jak auto co stalo 20....ked niekto nema na servis takeho auta nech si ho nekupuje
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

Od roku 2005 to išlo rapídne dole a nielen u BMW. Predtým bol problém nájsť motor, ktorý by mal nejaké "bežné závady", dnes je problém nájsť motor, ktorý ich nemá.
Diesel by som nebral, jednak kvôli CP4 čerpadlám, ktoré sa tu spomínali, jednak kvôli DPF, čo je do budúcna zbytočný problém navyše.
Jedným z motorov, ktorý má tých problémov menej, je napríklad N54. To je ten benzín biturbo trojliter, v sérii má 306k, v niektorýchmodeloch je RJ namapovaná na 340k.

Plusy:
- veľmi slušný výkon
- v prípade, že by sa ti zdalo, že potrebuješ viac výkonu, neveľkými investíciami vieš zvýšiť výkon nad 400k. Na trhu sú aj sety do 500 aj 600 k
- veľmi slušná spotreba, ktorú mi diesláci ani nechcú veriť
- na dnešné pomery v podstate bezproblémový motor :-)

Mínusy:
- motor sa PEKELNE hreje
- ak sa použije dementnými inžiniermi v BMW predpísaný olej 0W 30 a 5W 30, v motore sa vytvára karbón. Dodržanie idiotmi vymysleného long life intervalu situáciu len zhorší
- kvôli prvým dvom bodom odchádzajú turbíny
- pri cca 200 000 km sa doporučuje vymeniť vysokotlaké palivové čerpadlo (HPFP)
- misfires. Klasický problém N54, ktorý ale je riešiteľný používaním STP čističa trysiek, 100 oktánovým benzínom a sviečkami takými aké tam treba (NGK Iridium 95770) a nie tými, ktoré predpisujú inžinieri v BMW.

Z horeuvedeného vyplýva ďalšia výhoda: Stačí vylepšiť nedostatočné sériové chladenie oleja, ktoré navrhol kompletný dement (napríklad montážou dodatočného chladiuča oleja), použitím poriadneho oleja 5W 50 namiesto hnoja 5W 30 a je po probléme s prehrievaním oleja a tým pádom aj s karbónom a turbami.

Mám ten motor 5 rokov a môžem ti ho doporučiť. Ale POZOR! Jedine s málo kilometrami!!
Povedal by som tak maximálne do 80 000 km. Ak kúpiš auto, ktoré má 150 000 km a viac, a celý ten čas tam liali hnoj 30 a menili ho po 30 000 km (lebo "inžinieri v BMW vedia čo robia"), tak ten motor bude krátko pred smrťou.
hosa
Príspevky: 99
Dátum registrácie: 19.04.2012 12:20
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hosa »

Odporúčaný motor N53 523i,528i,530i,R6 24V 150,190,200kw r.v.2010-2013-posledná atmosféra s manuálom už sberateľská záležitosť.Problémové veci-Klepkajú vstrekovače/diesel/do r.v.2013 potom dodávané upravené,strácanie chlad.kvapaliny-prepalený chladič spätného vedenia výfuk plynov,výpadky posilovač riadenia-oxidácia konektoru,problémové rozvody na diesel štvor aj šestvalcov môžu preskočiť alebo rovno prasknuť aj bez varovania,verzie s aktívnym riadením-vôľa na hrebeni pri nájazdoch cca 150 000km cena 2000€,Pozor na kolesá nad 17 palcov rýchle opotrebenie vnútornej hrany.
vsevetko
Príspevky: 967
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

Napísať odpoveď

Návrat na "BMW fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných